bugün

derler ki;
twilight'ın anasıyla babası buffy ve angel'dır. edward cullen ise angel'ın kulu ve elçisidir.
angel; bu girdinin yazıldığı tarih itibariyle gelmiş geçmiş en iyi vampir destanıdır.
dracula ile başlayan yeni bir fantastik kültürün en etkili ve unutulmaz temsilcilerindendir.
herşeyden önce bir sanattır; vampirler, avcılar, modern dünya, fantastik ve gotik ögeler aslında sadece bir araçtır.
önemli olan hikaye ve terimler değil, izleyiciye vermek istediği manevi değerler ve duygulardır.*
popüler kültürde fazla yer bulamadığı doğrudur, ancak yıllar geçse de onu unutmayacak çok sağlam bir seven kitlesi vardır.
buffy the vampire slayer ile başlayan yolculuğu ve bir karakterin bütün diziden üstün gelmesi sonucu ayrılma zorunluluğu sonucunda kendi yolunu çizmesinden doğar.
ayrıca bir dizi için yapılmış belki de en profesyonel fragmanlara sahiptir.*
http://www.youtube.com/watch?v=w-9z6keO2vg

fragmandaki müzik için;
robert duncan - chosen(short version)

dizideki karakterler world of darkness ve vampire the masquerade serisine de uyum içerisindedir.
buna göre angel bir brujah, spike bir toreador, darla bir ventrue ve drusilla bir malkavian'dır.
5. mevsim sonunda yayından kaldırılmıştır. doğal olarak sonuncu mevsim olan 6. mevsim piç olmuş; öykü yarım kalmıştır.

joss whedon öyküyü tamamlamak için çizgiroman çıkartsa da bir boka benzememiştir.
buffy isimli dizinin doğurduğu bir dizidir.

ilk başta "ne aptal dizi lan bu" dersiniz buffy nin reklamlarını görünce.
ama 2 bölüm izlersiniz... ve o da ne. asrın kurgusu. öyle iyi yedirilmiştir ki hiçbir vampirin tabanca ile buffy i vurmaya çalışmaması. yada onca kişinin ölüpte polisin dahil olmaması sizi hiç rahatsız etmez.

angel karakteri de böyledir.
nasıl bir oyunculuksa eleman angel iken karakter hikayesine bağlı olarak suratında her zaman "ben ne lanet bir insanım , çok acı çektim , gebersemde kurtulsam" bakışı vardır.

ama angelus olduğunda ise piçliğin kitabını yazar.
hani sırf spike , drusilla dan hoşlaşıyor diye gider drusillayı yatağa atar.

buffy nin son sezonundada görünmüştür. buffy e güneş kolyesi ni verir ve şuna benzer birşey der"asil savaşçı bunu takdığında karanlığa karşı gereken gücü çağıracak... kim bilir belki köpük falanda çıkarıyordur"
hastasıyız.

karizma vampir böyle olur.
David Boreanaz'ın Angelus isimli ruhu olan bir vampiri canlandırıp kötü güçlerle savaştığı cnbc-e dizisidir.
allahın cezası bir judas priest şarkısıdır. psikolojik halinizi sözler değilse bile müzik illa ki çökertir. "aa angel lan uzun zamandır dinlemedim açıp dinleyelim" yahut "nasıl şarkı acaba bir dinleyim" diyenler var ise baştan sona dinlenmemesi önemle tavsiye olunur. başa sarıp sarıp dinletiyor şerefsiz. içine de ediyor adamın.
bir akon şarkısı

sözleri şu şekilde;

I'm looking at an angel
And believe me when I say
She got that whole place blowing (x2)
She got that whole place glowing
I'm looking at an angel
And believe me when I say
She got that whole place glowing (x3)
And she's high in the sky singing
Way above the clouds in the sky singing (x4)

She got wings she got a halo
It seems to me so unnatural
Cos that's one thing that I just don't know
What seems to be so incredible
She looked at me took me by surprise yeaaahh
As if she took me by the hand to some foreign land
And had me way up
Way above the clouds in the sky singing (x4)

Singing my song yeah yeah
From dust til dawn yeah yeah
I know you got a lot on your mind
But it won't be long yeah yeah
Always get better yeah yeah
And I may be wrong yeah yeah
Across the line before they make it home yeah yeah
Singing my song yeah yeah
From dust til dawn yeah yeah
I know you got a lot on your mind
But it won't be long yeah yeah
Always get better yeah yeah
And I may be wrong yeah yeah
Across the line before they make it home yeah yeah

I'm looking at an angel
And believe me when I say
She got that whole place blowing (x3)
I'm looking at an angel
And believe me when I say
She got that whole place glowing (x3)
And she's high in the sky singing
massive attack'ın harika parçası iki gündür uçuyorum sayesinde.
angel won't you set me free

judas priest'in bir baska saheseri.
tüm bölümleri bilgisayarımda kayıtlı olan az sayıda diziden biridir.*****
buffy the vampire slayer'ın spin-off'u olduğunu bilmeyen yoktur. iki dizi de benzer ögeler barındırmasına ve aynı karakterler çevresinde kurulmuş olmasına karşın iki dizi birbiriyle taban tabana zıttır.

btvs, ergen dizisi olarak başlamıştır. ilerleyen bölümlerde ergenlikten üniversiteli mallığa terfi etmiş, sonunda da boku çıkmıştır.
angel, ergen dizisindeki yan karakter üstüne kurulmuştur. karanlıktır. küçük öyküler büyük resmi tamamlarlar. yetişkinler içindir. sistem eleştirisini öyle inceden inceye işler ki... o kadar olur.

ikisinin de yaratıcısı ve başındaki adam joss whedon'dır. zaten btvs joss'un yarattığı en dandik, balon dizidir ama ne hikmetse amerikan televizyon ve sinema dünyasında doğaüstü dönemini başlatmıştır. arkasından ne twilight'lar, ne the vampire diaries'ler, ne moonlight'lar ve daha niceleri çekilmiştir. neler neler... gelin görün ki angel erken final yapmak zorunda kalmış, son olması gereken 6. mevsimi görememiştir.

angel'la benzer, hatta 5 beter, kaderi paylaşan bir diğer joss whedon yapımı ise firefly'dır. akla geldikçe fox'a sövme nedenidir.
judas priest in beni komalardan komalara gark eden, fevkaladenin fevkinde balladı.
çok güzel massive attack şarkısı. ama aynı zamanda çok da güzel judas priest şarkısı.

massive attack angel'ı snatch ve stay'de en güzel sahnelerde kullanılarak, kendini hafızaya kazımıştır, dinledikçe dinletir.

judas priest angel'ı ise "angel take me far away" dedikçe üzer, güzeldir.
iggy pop'un new values albümünden bir şarkı. sözleri;

still when i was crying
you were on my side
angel, you can come and see me here tonight
angel, of course you're always more than welcome here
still i'm needing somebody else… again.

writings up my place
there is nothing much i want to do about it
the way i fall without you
the way i'm dull without you
i split my score, offer you love.

still when i was crying
you were on my side
angel, i never thought that i'd be free or clear
angel, except for you, i doubt that i'd be here
still i'm needing somebody else… again.
still i'm needing somebody else… again.
ukrayna'nın 2011 eurovision şarkı yarışmasına katıldığı şarkı.

sözleri:

I.
When you look into my eyes
World becomes a better place
And you know deep inside
Love is taking all the space
Baby, I love you... and you?

Chorus:
We are birds
We fly so high and we are falling down
When I dream of you
My dream is so fearless
We are people of the planet, we live human lives
We are angels, we're in danger, we are crystal white... crystal white

II.
When you look into my eyes
Sun is touching mountain top
When you look into my eyes
It will never have to stop
Baby, I love you... and you?
92 çıkışlı scenes albümünden bir marty friedman şaheseridir. introsu sayılabilecek tibet ile ve kendi başıyla "angel"ımsı havayı tattırırken, ileriye doğru agresif bir hava verir. ayrıca üstadın "melodic control" adı altındaki videomsusunun açılışında çaldığı soloda bu parçanın agresif kısmıdır.
Güzel bir rammstein parçasıdır. Almancaı engel olarak geçmektedir.

Live in virtue, no desire,
And in the grave an angels choir,
You look to heaven, wonder why,
No one can see them in the sky,

Just as the clouds have gone to sleep,
Angels can be seen in heavens keep,
Alone in fear they question why,

God knows i dont want to be an angel when i die.

Angels live they never die,
Apart from us beyond the sky,
Failing swords whove turned to ice,
So ashen-white in paradise.

Just as the clouds have gone to sleep,
Angels can be seen in heavens keep,
Alone in fear they question why,

God damn not an angel when i die.

When the clouds go to sleep,
You can see us in the sky,
Were afraid and are alone,
God knows i dont wanna be an angel

God damn not an angel when i die

şeklindedir.
marty friedman' ın 1992 çıkışlı scenes isimli albümünde yer alan girişiyle hayran bırakan bir eser.
angel isimli şarkı yapmayanı dövüyorlar ekolünden massive attack'ın fark attığı güzel parçadır.
massive attack şarkısı. açıp sevişmelik bir şarkı. güzeldir.
müziği, sözleri, klibi, steven tyler'ın insanın içine işleyen yorumu ve özellikle solo kısımlarıyla aerosmith'in en baba parçalarından birisi.

http://www.youtube.com/wa...b_cQg&feature=related
dünyanın gelmiş geçmiş en kötü dizilerinden biri.
meleğin yabancı versiyonu.
judas priestin tek duygusal şarkısı.
massive attack'ın angel'ı hem klibiyle, hem de o ağır havasıyla bir başkadır. adamı uçurur.
blue october'ın 2000 yılında çıkan albümleri consent to treatment'da bulunan dehşet şarkısı. bir şans vermek isteyenler için:

http://www.youtube.com/watch?v=n5gRN7bNpJk

not: sözler de videodadır.
© copyright 2005 - 2026