bugün
- beyaz otomobil satın almak7
- ibrahim hacıosmanoğlu5
- ilişkilerde yapılan en büyük hatalar6
- çok tanrılı dinlerde somut delil yokluğu5
- 2026 dünya kupasında tutulan takım5
- ulan orospu seni rüyamda bile görmedim3
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız12
- idolün ünlünün bokunu yer misin4
- 2026 dünya kupası17
- sol tarafın inzal olması2
- hoşgeldin pazartesi6
- 22 haziran 2026 uruguay yeşil burun adaları maçı5
- engellediğim yuzır başlığıma yazmasın2
- ev kredisi çeken asgari ücretli2
- delilik ve daha delilik arasındaki ince çizgi2
- yer çekimine küsmek3
- göğsüne dilan polat yazdıran başörtülü bacı8
- senle sevişmedi diye birine küsmek3
- az bilinen muhteşem şarkılar3
- ilk buluşmada sevgilisine mangal yakan erkek2
- karaağaç ev fiyatları2
- spor sonrası pazularını öpmek2
- pazar günü aktiviteleri3
- bugün de meme atan olmaması7
- netflix yasaklanmalıdır4
- ideal sevgilinin en önemli özelliği2
- komşu gezegenlerdeki kira artışı2
- üç harfli bir mandalinanın anıları2
- yasa dışı bahis şebekesine operasyon2
- park etmek sanatı2
- cuckold erkek5
- 2026 trans onur yürüyüşü3
- paris te son tango3
- lahmacunu elle yiyen kız18
- 22 yaşında kız 41 yaşında erkek ilişkisi4
- her sabah simit poğaça ile kahvaltı yapan insan5
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı47
- 21 haziran 2026 belçika iran maçı5
- kulak arkasını keselemek2
- benim kemiklerim iri2
- ai analiz2
- olduğundan genç göstermek9
- iş yerinde yapması zevkli şeyler4
- 120 kilo olup 1 2 opel corsa'ya binmek7
- seksten sonra bira içmek5
- kapalılar imha edilsin diyen kadına gözaltı6
- femboy erkeklere yürüyen dayılar3
- 21 haziran 2026 ispanya suudi arabistan maçı7
- sezen aksu abartılmış bir şarkıcıdır7
- ona bir şey söyle16
cevabı benim olan ama kim olduğunun bi türlü anlaşılamadığı soru.
sen ama kim?
sen ama kim?
en makul cevabı "benim zart zurt" şeklinde anne-babamızın koyduğu isimi zikrederek devam eden sorudur tabi şayet bizi tanımayan birinin kapısına dayanmadıysak.
- kim o?
* been!
amaç sesi tanıtmaktır tabi ama..
* been!
amaç sesi tanıtmaktır tabi ama..
3. tekil şahısı bulmak için yöneltilen sorudur
-kim o?
+beeeen
-sen kimsin
+eben eben
-ha tamam o zaman.
+beeeen
-sen kimsin
+eben eben
-ha tamam o zaman.
telefonda sorulduğunda karşıdakini şok eden soru.*
kapıyı tanımadığımız insanlara açmamamız amacıyla annemizin sormamızı öğütlediği soru. burada ilginç olan kapıyı dışarıdakinin "benim" sözüne karşılık düşünmeden açmamızdır. oysa bu sorunun asıl amacı hırsız vb. kişilerden korunmak olduğuna göre, dışarıdaki olası bir hırsızla şu diyaloğu yaşamamız beklenmektedir:
-kim o?
-hırsız.
-tamam açmıyorum o zaman.
-peki.
-kim o?
-hırsız.
-tamam açmıyorum o zaman.
-peki.
annenin evden çıkarken, kapı çaldığında sormanızı istediği* soru.
coşkun demir'in harika bir eseri.
attila ilhan şiiri.
kapının ziliyle sıçradım
gecenin saat üçü
açtım baktım
kimseler yok
zili duyduğum kesin
birisi çalmış olmalı
gelen yoksa ben miyim
kırk yıl daha genç
polisten bırakmışlar
kapının ziliyle sıçradım
gecenin saat üçü
açtım baktım
kimseler yok
zili duyduğum kesin
birisi çalmış olmalı
gelen yoksa ben miyim
kırk yıl daha genç
polisten bırakmışlar
-kim o?
*ben kapıcı ibo.
-ne istersin?
*para.
-git çöplükte ara?
şeklindeki diyalog-tekerleme cinsi sözüyle çocukluğumuzu süsleyen soru.
*ben kapıcı ibo.
-ne istersin?
*para.
-git çöplükte ara?
şeklindeki diyalog-tekerleme cinsi sözüyle çocukluğumuzu süsleyen soru.
nostaljik bir şarkı.
ilhan irem'e ait sözler, melih kibar'ın, birlikte çalışırken rahatsızlanan Çiğdem Talu'nun ölmesi üzerine tek başına tamamladığı güzel beste ve coşkun demir'in muhteşem yorumu...
ben bu şarkıyı seksenli yıllarda popüler iken dinleyebilen şanslı azınlıktanım. belki siz de merak edip dinleyecek ve seksenli yılların gençliğinı kıskanacaksınız. birileri de böyle güzelliklerin varlığından bile haberdar olmadan ölüp gidecek...
--spoiler--
her akşam yorgun argın eve gelince
her akşam şehir kendine dönünce
bir fısıltı çağırır beni sessizce
aranırım karanlıkların içinde
yıllardır seslenen o sevgili nerde?
her akşam anıları yere serince
kendimi geçmişin eline verince
bir fısıltı çağırır beni sessizce
aranırım karanlıkların içinde
yıllardır gizlenen o sevgili nerde?
kim o?
yüreğimde dolaşan kim o?
çözüldükçe dolaşıyor
kim o?
gecelere karışan kim o?
arıyorum bulunmuyor...
yine sen misin başımda duman duman
yoruldum varılmayan yolculuklardan
galiba bir şeyleri silmiyor zaman
her sabah bahçelerde öten uçuşan
her sabah gülüşü odama doluşan
düş olup bazende uykulardan taşan
zamana gömdüğüm sevgilim misin sen?
dökülsün sırların artık can evimden.
her zaman aynalardan bakıştığımız
bir zaman gülüşüpte ağlaştığımız
bütün güzellikleri paylaştığımız
zamana gömdüğüm sevgilim misin sen?
güneşin gitmesin can evimden...
kim o?
yüreğimde dolaşan kim o?
çözüldükçe dolaşıyor
kim o?
gecelere karışan kim o?
arıyorum bulunmuyor...
yine sen misin başımda duman duman
yoruldum varılmayan yolculuklardan
galiba bir şeyleri silmiyor zaman
--spoiler--
edit: aşağıdaki linkten şarkının videosunu izleyebilirsiniz. *
http://www.youtube.com/watch?v=Lv02UVccxCQ
ilhan irem'e ait sözler, melih kibar'ın, birlikte çalışırken rahatsızlanan Çiğdem Talu'nun ölmesi üzerine tek başına tamamladığı güzel beste ve coşkun demir'in muhteşem yorumu...
ben bu şarkıyı seksenli yıllarda popüler iken dinleyebilen şanslı azınlıktanım. belki siz de merak edip dinleyecek ve seksenli yılların gençliğinı kıskanacaksınız. birileri de böyle güzelliklerin varlığından bile haberdar olmadan ölüp gidecek...
--spoiler--
her akşam yorgun argın eve gelince
her akşam şehir kendine dönünce
bir fısıltı çağırır beni sessizce
aranırım karanlıkların içinde
yıllardır seslenen o sevgili nerde?
her akşam anıları yere serince
kendimi geçmişin eline verince
bir fısıltı çağırır beni sessizce
aranırım karanlıkların içinde
yıllardır gizlenen o sevgili nerde?
kim o?
yüreğimde dolaşan kim o?
çözüldükçe dolaşıyor
kim o?
gecelere karışan kim o?
arıyorum bulunmuyor...
yine sen misin başımda duman duman
yoruldum varılmayan yolculuklardan
galiba bir şeyleri silmiyor zaman
her sabah bahçelerde öten uçuşan
her sabah gülüşü odama doluşan
düş olup bazende uykulardan taşan
zamana gömdüğüm sevgilim misin sen?
dökülsün sırların artık can evimden.
her zaman aynalardan bakıştığımız
bir zaman gülüşüpte ağlaştığımız
bütün güzellikleri paylaştığımız
zamana gömdüğüm sevgilim misin sen?
güneşin gitmesin can evimden...
kim o?
yüreğimde dolaşan kim o?
çözüldükçe dolaşıyor
kim o?
gecelere karışan kim o?
arıyorum bulunmuyor...
yine sen misin başımda duman duman
yoruldum varılmayan yolculuklardan
galiba bir şeyleri silmiyor zaman
--spoiler--
edit: aşağıdaki linkten şarkının videosunu izleyebilirsiniz. *
http://www.youtube.com/watch?v=Lv02UVccxCQ
cogu zaman "beeen" diye cevaplanan, ses tanidik gelmese bile kapinin acilmasina genellikle vesile olan gereksiz sorudur.
(bkz: kim o diyaloglari)
(bkz: kimdir o)
irdeleyelim mi biraz? bu soru da en az bu soruya verilen beeen cevabı kadar saçmadır. kim o sorusu yukarıda da değinildiği gibi üçüncü tekil şahısı bulmaya yönelik bir sorudur.
halbuki kapının çalınması işlemi iki kişi arasında cereyan eder. yani kapısı çalınan kapıyı çalanı merak ettiğinde kimsin/kimsiniz demelidir. arada sanki apartmanda bu soruyu yanıtlayan bir görevli varmış gibi davranmak çok saçmadır.
halbuki kapının çalınması işlemi iki kişi arasında cereyan eder. yani kapısı çalınan kapıyı çalanı merak ettiğinde kimsin/kimsiniz demelidir. arada sanki apartmanda bu soruyu yanıtlayan bir görevli varmış gibi davranmak çok saçmadır.
soran kişinin tanıdığı ise "ben" ya da "benim" diye, yabancı birisi tarafından zaten bir tanım içerecek şekilde cevaplanan sorudur.
şöyle ki: cevaplayan kişi soran kişinin tanıdığıysa orada söylenen "ben" ya da başka ifade**** kişinin ses tınısını ortaya koyduğundan soran kişi tanır ve içeri geçip gerekli önlemleri alabilir.** Ayrıyetten yabancı bir kişiden genellikle postacı, kargo vb. sesler duyulur vesselam.
şöyle ki: cevaplayan kişi soran kişinin tanıdığıysa orada söylenen "ben" ya da başka ifade**** kişinin ses tınısını ortaya koyduğundan soran kişi tanır ve içeri geçip gerekli önlemleri alabilir.** Ayrıyetten yabancı bir kişiden genellikle postacı, kargo vb. sesler duyulur vesselam.
çocukluğumu düşününce aklıma salak mıydım sorusunu getiren sorudur. yıllarca "kimo" ne demek diye kafa paralamıştım. eğitim şart!
- kim ooo?
+ şeyy biz zili çalıp kaçan çocuklarız abi.
- ee neden kaçmıyonuz lan?
+ bilmiyorum abi.. açmadın "kim o" dedin kitledin bizi şerefsizim.
+ şeyy biz zili çalıp kaçan çocuklarız abi.
- ee neden kaçmıyonuz lan?
+ bilmiyorum abi.. açmadın "kim o" dedin kitledin bizi şerefsizim.
çelik kapı markasıdır. "kim o çelik kapıları". inanması güç olan, gerçek marka.
- kim o?
* valla nasıl bildin yenge. biz 'kim o çelik kapıları'ndan geliyoruz, kapı değişcekmiş sizin.
- kim o?
* valla nasıl bildin yenge. biz 'kim o çelik kapıları'ndan geliyoruz, kapı değişcekmiş sizin.
"ben o" diye cevaplandırılan sorudur.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar