bugün
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız4
- içtim şarabı13
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi9
- bazen şık bazen relax mod2
- insanın geçmişinin karanlık olması6
- insan olmaya ceyrek kala3
- türkiye bedava para kazananlar ülkesidir2
- aşure yapan sözlük kızları7
- kadir inanır22
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet17
- bik bik'in mutfağına konuk olmak7
- en son ne yediniz2
- rakı sevmemek6
- trolluğun zeka gerektirdiği gerçeği3
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- yalaka2
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar7
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- okumuş hırt2
- görücü usulü2
- bu sıcakta karpuz tarlasında çalışmak4
- şeriatçıları afganistana sürmek4
- kezoya baka baka yağlarını eritmek2
- sophia osako2
- fight club5
- sözlükteki gizli düşmanım6
- dünya da her insanın bir ismi olması3
- iran'ın abd saldırısına karşılık tehdidi5
- kemalist dünya24
- bioloji2
- cevcet2
- hayattaki şans seviyeniz4
- çok güzel ama manyak kadın7
- her insanın bir cini olması5
- mustafa kemal atatürk7
- hesabı gizliye almak3
- anın görüntüsü20
- aylık 395 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- kaşar5
- kitabı yazarın mezarına bırakıp gitmek6
- üniversitelerin gereksiz olması16
- portekiz'in dünya kupası kazanma ihtimali3
- yagmurcu3
- true'nun çaylak olması16
- osurdum3
- içinden canavar çıkan insan4
- yapay zeka ile flört uygulaması yazmak2
- ilk sevgiliyle evlenmek4
- ye kürküm ye2
- aylık 394 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
cevabı benim olan ama kim olduğunun bi türlü anlaşılamadığı soru.
sen ama kim?
sen ama kim?
en makul cevabı "benim zart zurt" şeklinde anne-babamızın koyduğu isimi zikrederek devam eden sorudur tabi şayet bizi tanımayan birinin kapısına dayanmadıysak.
- kim o?
* been!
amaç sesi tanıtmaktır tabi ama..
* been!
amaç sesi tanıtmaktır tabi ama..
3. tekil şahısı bulmak için yöneltilen sorudur
-kim o?
+beeeen
-sen kimsin
+eben eben
-ha tamam o zaman.
+beeeen
-sen kimsin
+eben eben
-ha tamam o zaman.
telefonda sorulduğunda karşıdakini şok eden soru.*
kapıyı tanımadığımız insanlara açmamamız amacıyla annemizin sormamızı öğütlediği soru. burada ilginç olan kapıyı dışarıdakinin "benim" sözüne karşılık düşünmeden açmamızdır. oysa bu sorunun asıl amacı hırsız vb. kişilerden korunmak olduğuna göre, dışarıdaki olası bir hırsızla şu diyaloğu yaşamamız beklenmektedir:
-kim o?
-hırsız.
-tamam açmıyorum o zaman.
-peki.
-kim o?
-hırsız.
-tamam açmıyorum o zaman.
-peki.
annenin evden çıkarken, kapı çaldığında sormanızı istediği* soru.
coşkun demir'in harika bir eseri.
attila ilhan şiiri.
kapının ziliyle sıçradım
gecenin saat üçü
açtım baktım
kimseler yok
zili duyduğum kesin
birisi çalmış olmalı
gelen yoksa ben miyim
kırk yıl daha genç
polisten bırakmışlar
kapının ziliyle sıçradım
gecenin saat üçü
açtım baktım
kimseler yok
zili duyduğum kesin
birisi çalmış olmalı
gelen yoksa ben miyim
kırk yıl daha genç
polisten bırakmışlar
-kim o?
*ben kapıcı ibo.
-ne istersin?
*para.
-git çöplükte ara?
şeklindeki diyalog-tekerleme cinsi sözüyle çocukluğumuzu süsleyen soru.
*ben kapıcı ibo.
-ne istersin?
*para.
-git çöplükte ara?
şeklindeki diyalog-tekerleme cinsi sözüyle çocukluğumuzu süsleyen soru.
nostaljik bir şarkı.
ilhan irem'e ait sözler, melih kibar'ın, birlikte çalışırken rahatsızlanan Çiğdem Talu'nun ölmesi üzerine tek başına tamamladığı güzel beste ve coşkun demir'in muhteşem yorumu...
ben bu şarkıyı seksenli yıllarda popüler iken dinleyebilen şanslı azınlıktanım. belki siz de merak edip dinleyecek ve seksenli yılların gençliğinı kıskanacaksınız. birileri de böyle güzelliklerin varlığından bile haberdar olmadan ölüp gidecek...
--spoiler--
her akşam yorgun argın eve gelince
her akşam şehir kendine dönünce
bir fısıltı çağırır beni sessizce
aranırım karanlıkların içinde
yıllardır seslenen o sevgili nerde?
her akşam anıları yere serince
kendimi geçmişin eline verince
bir fısıltı çağırır beni sessizce
aranırım karanlıkların içinde
yıllardır gizlenen o sevgili nerde?
kim o?
yüreğimde dolaşan kim o?
çözüldükçe dolaşıyor
kim o?
gecelere karışan kim o?
arıyorum bulunmuyor...
yine sen misin başımda duman duman
yoruldum varılmayan yolculuklardan
galiba bir şeyleri silmiyor zaman
her sabah bahçelerde öten uçuşan
her sabah gülüşü odama doluşan
düş olup bazende uykulardan taşan
zamana gömdüğüm sevgilim misin sen?
dökülsün sırların artık can evimden.
her zaman aynalardan bakıştığımız
bir zaman gülüşüpte ağlaştığımız
bütün güzellikleri paylaştığımız
zamana gömdüğüm sevgilim misin sen?
güneşin gitmesin can evimden...
kim o?
yüreğimde dolaşan kim o?
çözüldükçe dolaşıyor
kim o?
gecelere karışan kim o?
arıyorum bulunmuyor...
yine sen misin başımda duman duman
yoruldum varılmayan yolculuklardan
galiba bir şeyleri silmiyor zaman
--spoiler--
edit: aşağıdaki linkten şarkının videosunu izleyebilirsiniz. *
http://www.youtube.com/watch?v=Lv02UVccxCQ
ilhan irem'e ait sözler, melih kibar'ın, birlikte çalışırken rahatsızlanan Çiğdem Talu'nun ölmesi üzerine tek başına tamamladığı güzel beste ve coşkun demir'in muhteşem yorumu...
ben bu şarkıyı seksenli yıllarda popüler iken dinleyebilen şanslı azınlıktanım. belki siz de merak edip dinleyecek ve seksenli yılların gençliğinı kıskanacaksınız. birileri de böyle güzelliklerin varlığından bile haberdar olmadan ölüp gidecek...
--spoiler--
her akşam yorgun argın eve gelince
her akşam şehir kendine dönünce
bir fısıltı çağırır beni sessizce
aranırım karanlıkların içinde
yıllardır seslenen o sevgili nerde?
her akşam anıları yere serince
kendimi geçmişin eline verince
bir fısıltı çağırır beni sessizce
aranırım karanlıkların içinde
yıllardır gizlenen o sevgili nerde?
kim o?
yüreğimde dolaşan kim o?
çözüldükçe dolaşıyor
kim o?
gecelere karışan kim o?
arıyorum bulunmuyor...
yine sen misin başımda duman duman
yoruldum varılmayan yolculuklardan
galiba bir şeyleri silmiyor zaman
her sabah bahçelerde öten uçuşan
her sabah gülüşü odama doluşan
düş olup bazende uykulardan taşan
zamana gömdüğüm sevgilim misin sen?
dökülsün sırların artık can evimden.
her zaman aynalardan bakıştığımız
bir zaman gülüşüpte ağlaştığımız
bütün güzellikleri paylaştığımız
zamana gömdüğüm sevgilim misin sen?
güneşin gitmesin can evimden...
kim o?
yüreğimde dolaşan kim o?
çözüldükçe dolaşıyor
kim o?
gecelere karışan kim o?
arıyorum bulunmuyor...
yine sen misin başımda duman duman
yoruldum varılmayan yolculuklardan
galiba bir şeyleri silmiyor zaman
--spoiler--
edit: aşağıdaki linkten şarkının videosunu izleyebilirsiniz. *
http://www.youtube.com/watch?v=Lv02UVccxCQ
cogu zaman "beeen" diye cevaplanan, ses tanidik gelmese bile kapinin acilmasina genellikle vesile olan gereksiz sorudur.
(bkz: kim o diyaloglari)
(bkz: kimdir o)
irdeleyelim mi biraz? bu soru da en az bu soruya verilen beeen cevabı kadar saçmadır. kim o sorusu yukarıda da değinildiği gibi üçüncü tekil şahısı bulmaya yönelik bir sorudur.
halbuki kapının çalınması işlemi iki kişi arasında cereyan eder. yani kapısı çalınan kapıyı çalanı merak ettiğinde kimsin/kimsiniz demelidir. arada sanki apartmanda bu soruyu yanıtlayan bir görevli varmış gibi davranmak çok saçmadır.
halbuki kapının çalınması işlemi iki kişi arasında cereyan eder. yani kapısı çalınan kapıyı çalanı merak ettiğinde kimsin/kimsiniz demelidir. arada sanki apartmanda bu soruyu yanıtlayan bir görevli varmış gibi davranmak çok saçmadır.
soran kişinin tanıdığı ise "ben" ya da "benim" diye, yabancı birisi tarafından zaten bir tanım içerecek şekilde cevaplanan sorudur.
şöyle ki: cevaplayan kişi soran kişinin tanıdığıysa orada söylenen "ben" ya da başka ifade**** kişinin ses tınısını ortaya koyduğundan soran kişi tanır ve içeri geçip gerekli önlemleri alabilir.** Ayrıyetten yabancı bir kişiden genellikle postacı, kargo vb. sesler duyulur vesselam.
şöyle ki: cevaplayan kişi soran kişinin tanıdığıysa orada söylenen "ben" ya da başka ifade**** kişinin ses tınısını ortaya koyduğundan soran kişi tanır ve içeri geçip gerekli önlemleri alabilir.** Ayrıyetten yabancı bir kişiden genellikle postacı, kargo vb. sesler duyulur vesselam.
çocukluğumu düşününce aklıma salak mıydım sorusunu getiren sorudur. yıllarca "kimo" ne demek diye kafa paralamıştım. eğitim şart!
- kim ooo?
+ şeyy biz zili çalıp kaçan çocuklarız abi.
- ee neden kaçmıyonuz lan?
+ bilmiyorum abi.. açmadın "kim o" dedin kitledin bizi şerefsizim.
+ şeyy biz zili çalıp kaçan çocuklarız abi.
- ee neden kaçmıyonuz lan?
+ bilmiyorum abi.. açmadın "kim o" dedin kitledin bizi şerefsizim.
çelik kapı markasıdır. "kim o çelik kapıları". inanması güç olan, gerçek marka.
- kim o?
* valla nasıl bildin yenge. biz 'kim o çelik kapıları'ndan geliyoruz, kapı değişcekmiş sizin.
- kim o?
* valla nasıl bildin yenge. biz 'kim o çelik kapıları'ndan geliyoruz, kapı değişcekmiş sizin.
"ben o" diye cevaplandırılan sorudur.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar