bugün
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle21
- gocu bey meh meh bey birader4
- anın görüntüsü13
- meloş nerede sorunsalı5
- iş kadını yazarlar6
- ideal sevgilinin en önemli özelliği7
- arkadaşlar çorba içiyorum2
- bay melahel d erectotales2
- ege waw3
- kadın motorcunun yol kesip sürücüye saldırması4
- bully2
- 22 haziran 2026 uruguay yeşil burun adaları maçı6
- artık ulu sözlüğümüze fotoğraf atılabilmesi4
- yetersizim diyerek istifa etmek3
- beyaz otomobil satın almak9
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi5
- krista allen2
- yaşlılığınız için insan biriktirin10
- çok tanrılı dinlerde somut delil yokluğu6
- ikinci el elbise giymek2
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız12
- hoşgeldin pazartesi7
- ilişkilerde yapılan en büyük hatalar6
- sevgiliye en güzel hitap şekli4
- ibrahim hacıosmanoğlu5
- düşün ki o bunu okuyor4
- pazar günü aktiviteleri4
- nervio'nun memleketi3
- 2026 dünya kupasında tutulan takım5
- ilk buluşmada sevgilisine mangal yakan erkek4
- paris te son tango5
- park etmek sanatı4
- bugün de meme atan olmaması8
- 2026 dünya kupası17
- sol tarafın inzal olması3
- idolün ünlünün bokunu yer misin4
- göğsüne dilan polat yazdıran başörtülü bacı8
- amy adams2
- haksızsam haksızsın deyin2
- ulan orospu seni rüyamda bile görmedim3
- kulak arkasını keselemek3
- babalar günü hediyesi2
- lahmacunu elle yiyen kız18
- entelektüelin teorisiyle pratiğinin çelişmesi2
- yer çekimine küsmek3
- neredesin2
- senle sevişmedi diye birine küsmek3
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı47
- yedi bela hüsnü'deki cemal2
- kız ismet2
odalarin ve evlerin agzi.
eğer bir kapı varsa, seçmekden söz edemezsiniz.
eğer iki kapı varsa seçmekden söz etmenize gerek yoktur.
sizin kullanışlarınızdan biz anlarız.
eğer üç kapı varsa...
ben deyorum ki en kötüsü ortadaki kapıdır.
özdemir asaf
yuvarlağın köşeleri
eğer iki kapı varsa seçmekden söz etmenize gerek yoktur.
sizin kullanışlarınızdan biz anlarız.
eğer üç kapı varsa...
ben deyorum ki en kötüsü ortadaki kapıdır.
özdemir asaf
yuvarlağın köşeleri
insan hayatında yapısal anlamda basit, fakat simgesel anlamda çok önemli mekanızmadır.
rezenin sessizliği bozması anımsattı
telvenin fincana çizdiği a$kı
kim gitse kapı aynı sesi çıkarmazdı
dedi, kalbimdeki bekar evi temizliği:
hem çıkarsa da kim duyacaktı
bir gıcırtının "bekle beni" demesini
zafer ekin karabay..
telvenin fincana çizdiği a$kı
kim gitse kapı aynı sesi çıkarmazdı
dedi, kalbimdeki bekar evi temizliği:
hem çıkarsa da kim duyacaktı
bir gıcırtının "bekle beni" demesini
zafer ekin karabay..
Git, kapıyı aç.
Belki dışarda
bir ağaç, ya da bir orman,
bir bahçe,
ya da büyük bir kent var.
Git, kapıyı aç.
Belki ortalığı eşeleyen bir köpek.
Belki bir yüz göreceksin,
ya da bir göz,
ya da bir resmi
bir resmin.
Git, kapıyı aç.
Sis varsa,
kalkacak.
Git, kapıyı aç.
Sadece karanlık varsa bile
tıkırdayan,
sade boş bir yel
varsa bile,
sadece
hiçbir şey
varsa bile
git, kapıyı aç.
Hiç olmazsa
bir hava girer
içeriye. * *
Belki dışarda
bir ağaç, ya da bir orman,
bir bahçe,
ya da büyük bir kent var.
Git, kapıyı aç.
Belki ortalığı eşeleyen bir köpek.
Belki bir yüz göreceksin,
ya da bir göz,
ya da bir resmi
bir resmin.
Git, kapıyı aç.
Sis varsa,
kalkacak.
Git, kapıyı aç.
Sadece karanlık varsa bile
tıkırdayan,
sade boş bir yel
varsa bile,
sadece
hiçbir şey
varsa bile
git, kapıyı aç.
Hiç olmazsa
bir hava girer
içeriye. * *
ağrıksı bir heyecan.
ayrıksı değil hayır.
ayrıksı değil hayır.
uzunca bir süredir gördüğüm bir örneği var şöyle;
http://img405.imageshack....5/4325/16062007220nm9.jpg
baya bir süre düşündüm üstünde ama yok arkadaş, bir çıkış yolu bulamadım. hakkaten de bulunacak gibi değil zaten...
http://img405.imageshack....5/4325/16062007220nm9.jpg
baya bir süre düşündüm üstünde ama yok arkadaş, bir çıkış yolu bulamadım. hakkaten de bulunacak gibi değil zaten...
-kendimi örtüyorum. ve hala içerdeyim.
bir bilge adam şöyle der;
"Her şey şahanedir. Karın vardır, çocukların vardır. Öyle mutlu, huzurlu, başarılı yaşıyorsundur. Sonra... Sonra kapıdan Vivien Leigh'a benzeyen bir kadın geçer!"
Vivien'a benzeyen kadınlar hep geçerler. Anthony Quinn'e benzeyen adamlar, hiç kimseye değil sadece kendine benzeyenler, "Benzemez kimse sana"lar, "Hayran olayım tavrına"lar... Kapıdan aniden geçerler...
"Her şey şahanedir. Karın vardır, çocukların vardır. Öyle mutlu, huzurlu, başarılı yaşıyorsundur. Sonra... Sonra kapıdan Vivien Leigh'a benzeyen bir kadın geçer!"
Vivien'a benzeyen kadınlar hep geçerler. Anthony Quinn'e benzeyen adamlar, hiç kimseye değil sadece kendine benzeyenler, "Benzemez kimse sana"lar, "Hayran olayım tavrına"lar... Kapıdan aniden geçerler...
= zeki demirkubuz.
Kapı; sadece ahşaptan, metalden yapılmış, kolu ve kilidi olan bir yapıyı ifade eden salt bir kelimeden çok daha fazlasıdır. aynı zamanda bir iletişim aracıdır da; kişinin dış dünyayla olan baglantısı. Bu bir evin dışarıyla baglantısı şeklinde de olabilir, bir bilgisayarın başka bir bilgisayarla iletişimini saglayan bir baglantı şeklinde de olabilir ki bu da port tabiriyle kullanılır. Kapı, bir iletişim aracı olarak tehlikeleri de yanında getirir. dış dünyaya açılmak sadece avantaj degildir kişi için, dezavantajları da içerisinde barındırmaktadır. o halde kapıyı bir tür potansiyel tehlike olarak da düşünebiliriz aynı zamanda. Dış dünyayla iletişimimizi sağlamak, kendi dünyamızda bogulmamak için araladıgımız,, açmak zorunda oldugumuz kapıyı yine dış dünyadan gelecek tehlikelere karşı sürekli kapalı tutmalıyızdır tedbir gereği. Bu ironi kapı kelimesinin geniş spektrumundan kaynaklanıyor olsa gerek.
Fakat tüm bunların yanında kapı tüm bir yapının değişmez çok önemli bir parçası da olsa tek başına neredeyse bir hiçtir, hiçbir işe yaramaz. Düşünsenize etrafı beton, ahşap vb. ile dolu olmayan bir kapı kapı olsa neye yarar, arkasında ki sınırlı alanı örtme eylemi dışında. kapı açılıp kapanmasa da etrafı zaten açıktır; iletişime de ,tehlikeye de; Tıpkı bir cümlede salt bir kelimenin neredeyse hiçbir anlam ifade etmediği gibi. benzerlik sizce de şaşırtıcı değil mi? evet.
(kendimle çelişmiş oldum böylelikle. felsefe de böyle bir şey olsa gerek; kavramları ne kadar çok kurcalarsan, sonunda kendinle çelişme olasılığın da o kadar artar. gerçi buna çelişme değil de, kavramların, düşüncelerin kurcalandıkça, üzerine kafa yoruldukça, irdelendikçe değişebileceğinin kanıtıdır dersek güzel bir şekilde noktalamış oluruz bu ders molasını. ama bu sefer de az önce çeliştiğimi söylememle çelişmiş olurum. nasıl çıkacağım lan bu ikilemden, kafam iyice karıştı. neyse sınava çalışmaya devam...)
Fakat tüm bunların yanında kapı tüm bir yapının değişmez çok önemli bir parçası da olsa tek başına neredeyse bir hiçtir, hiçbir işe yaramaz. Düşünsenize etrafı beton, ahşap vb. ile dolu olmayan bir kapı kapı olsa neye yarar, arkasında ki sınırlı alanı örtme eylemi dışında. kapı açılıp kapanmasa da etrafı zaten açıktır; iletişime de ,tehlikeye de; Tıpkı bir cümlede salt bir kelimenin neredeyse hiçbir anlam ifade etmediği gibi. benzerlik sizce de şaşırtıcı değil mi? evet.
(kendimle çelişmiş oldum böylelikle. felsefe de böyle bir şey olsa gerek; kavramları ne kadar çok kurcalarsan, sonunda kendinle çelişme olasılığın da o kadar artar. gerçi buna çelişme değil de, kavramların, düşüncelerin kurcalandıkça, üzerine kafa yoruldukça, irdelendikçe değişebileceğinin kanıtıdır dersek güzel bir şekilde noktalamış oluruz bu ders molasını. ama bu sefer de az önce çeliştiğimi söylememle çelişmiş olurum. nasıl çıkacağım lan bu ikilemden, kafam iyice karıştı. neyse sınava çalışmaya devam...)
senelerdir hep aynı sıkışmışlığın icindedönüp dururken,bu halimlekimseyi sevemeyeceğime ve kimsenin beni sevemeyeceğine inanmışken,hic beklemediğim bir anda,hic beklemediğim bir yerden,bir kapı acılmıştı önümde..*
kapalı olduğu zaman ayıbı, günahı ve vahşeti örtemeyendir!
diyelim ki bir işkence odasının kapısıyım ben. her gün o insanlık dışı hareketleri başka insanların görmesini, duymasını engelliyorum. ama ben, tüm o çığlıkları, yakarışları bizzat duyuyorum. o yardım ister gibi bakan, gözü yaşlı insanları çok net görüyorum. üstüme sıçrayan kanlarının sıcaklığını delice hissediyorum..! ancak hiçbir şey yapamıyorum.. işte bu yüzden kendimden utanıyorum.
ya da beyaz bir sarayın kapısıyım ben. savaş kararları, işgal kararları beni kapatıp alınıyor. * * * *
düşünsenize binlerce masum insanın canının alınacağını ilk ben duyuyorum, gıkım çıkmıyor.. yine utanıyorum. ama şunu düşününce seviniyorum: cansız bir varlık olmama rağmen, canlılardan daha şerefliyim. bir şey yapamasam da en azından onlar gibi kan dökmüyorum!
diyelim ki bir işkence odasının kapısıyım ben. her gün o insanlık dışı hareketleri başka insanların görmesini, duymasını engelliyorum. ama ben, tüm o çığlıkları, yakarışları bizzat duyuyorum. o yardım ister gibi bakan, gözü yaşlı insanları çok net görüyorum. üstüme sıçrayan kanlarının sıcaklığını delice hissediyorum..! ancak hiçbir şey yapamıyorum.. işte bu yüzden kendimden utanıyorum.
ya da beyaz bir sarayın kapısıyım ben. savaş kararları, işgal kararları beni kapatıp alınıyor. * * * *
düşünsenize binlerce masum insanın canının alınacağını ilk ben duyuyorum, gıkım çıkmıyor.. yine utanıyorum. ama şunu düşününce seviniyorum: cansız bir varlık olmama rağmen, canlılardan daha şerefliyim. bir şey yapamasam da en azından onlar gibi kan dökmüyorum!
varligindan haberdar degilim ama eger varsa en guzeli dis kesimi tahtayla suslendirilmis ici celikten olanidir.
en çok açılan boyut.
açık olması ümit edilen.
sevinçtir.
kapı
kapı kapı bu yolun son kapısı ölümse;
her kapıda ağlayıp o kapıda gülümse!
(1982)
necip fazıl kısakürek.
kapı kapı bu yolun son kapısı ölümse;
her kapıda ağlayıp o kapıda gülümse!
(1982)
necip fazıl kısakürek.
ayrılık ve beraberliklerin habercisi.
her zil çaldığında aile içi şiddetin çıkmasına sebep olan araç.
-Kapı çalıyor.
+E yani ?
-kalkıp baksana.
+bi kerede sen bak.
-ben bu evin reyisiyim lan.
+hayırdır ya.
-sen istedin ulan (dışın dışın.)
-Kapı çalıyor.
+E yani ?
-kalkıp baksana.
+bi kerede sen bak.
-ben bu evin reyisiyim lan.
+hayırdır ya.
-sen istedin ulan (dışın dışın.)
evin giriş yeri.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar