bugün
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet8
- true'nun çaylak olması15
- arkadaşlar uyudunuz mu6
- kadir inanır14
- hiçbir şey yapmadığınız halde aşık olan erkekler2
- velvet28
- israil5
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı10
- kemalist dünya19
- sözlüğü bırakmak istemek8
- 2026 dünya kupası27
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- yazarların iyi olduğu konular9
- arapça okuyabilen yazarlar3
- memesi güzel olan bir kadını alıp çıkacağım4
- aile evinde yaşamak13
- üniversitelerin gereksiz olması12
- salak erkek neden bu kadar çok8
- bir şeyler söyle3
- sedat pekmez21
- barda şişenin üstüne oturmuş kız görmek5
- futbol21
- tüm mahlukatın cenneti yaşayacak olması3
- türk soyu ve arap soyu birdir6
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- anın görüntüsü17
- allah yoluna cenk edelim şan alalım şan2
- pringles 12 tl oldu kimsenin umrunda değil4
- kemalistlerin sanki biraz şey olması10
- seri gizli artı oy veren melek7
- yapay zekanın her entrymi silmesi2
- birsin allahım2
- özlü sözler5
- yeni tanışılan kızdan istemek5
- galatasaray lobisi11
- 26 haziran 20266
- sözlük yazarlarının kombinleri9
- birader yazar olmak13
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi11
- eski sevgilinin dolgun göğüslerini özlemek7
- türklere devşirme diye laf atan kürt5
- kürtçülerin algıları5
- kürtçülük5
- erleg han ile revani yemek3
- ayağımla nah çekebilme yeteneğim6
- aylık 317 bin lira iyi para mıdır sorunsalı5
- ana dilimiz kürtçe olsun kampanyası4
- ktç abinin çaylak olması5
- ingiliz aksanı6
- canımın sürekli hamburger çekmesi7
Gençler 20 yıldır siyasal islamcıların yaptığını görüyor ve hızla deist oluyor.
Deist ile tartışırken kanıt falan diyenlere sorum şu;
- lan sen neyi kanıtladın ki milletten kanıt istiyorsun?
- lan sen neyi kanıtladın ki milletten kanıt istiyorsun?
Çevreme şöyle bir göz gezdirdiğimde genelde muhafazakar-dindar aile çocuklarının içinde bulunduğu inanç. Biri de benim mesela.
ben de bu dinin peygamberiyim...
deist olduğunuzda kendi dininizin peygamberi olmanız gerekir. olamadığınız takdirde o din çöker.
söylemedi demeyin...
ne dediğimi anlamayanlar eksileyebilirler.
deist olduğunuzda kendi dininizin peygamberi olmanız gerekir. olamadığınız takdirde o din çöker.
söylemedi demeyin...
ne dediğimi anlamayanlar eksileyebilirler.
bence günümüzde akıl ve mantığa en uygun inanış biçimi. bilim ve teknoloji geliştikçe deizm de iyice kendi içinde gelişecektir. ayrıca kim ne derse türkiye'de en ezilen kesim de bunlardır. bir yandan ekşici ateistler 'BuNLaR CeHeNNemDE YaNMaMaK için DeiST EHeheHeH' derken bir yandanda yobaz müslümanlar 'BuNLar KaFHiiiR' diyor valla ne diyeyim tanrı yardımcımız olsun... :D
çoğu dinden daha mantıklı. cehennemin, cezalandırmanın, karmanın olmadığı en mantıklı görüşlerden biri.
“Benim dinim güzel ahlaktır” diyenlerin çıkış noktası…
Çünkü dinlere inanamıyoruz.
Çünkü dinlere inanamıyoruz.
Su katılmamış saf imandır deizm.
Gelecekte en yaygın olacak olan inanç biçimi.
Sürekli bir çelişki arayanlara da ben ayar oluyorum.
Zaten hangi inanca sahip olursan ol bir boşluk var.
Deizm de diyor ki;
Bu uçsuz bucaksız evren, bir güç olmadan var olmuş olamaz, fakat bunu yaratan da hangi güçse bu sözde buyruğu olan kitapları göndermiş olamaz.
Zaten hangi inanca sahip olursan ol bir boşluk var.
Deizm de diyor ki;
Bu uçsuz bucaksız evren, bir güç olmadan var olmuş olamaz, fakat bunu yaratan da hangi güçse bu sözde buyruğu olan kitapları göndermiş olamaz.
Ne mutlu deistim ve agnostiğim diyene!
sevmek zorunda değilsiniz ama saygı duymak zorundasınız. *
tanrının bir defa yaratıp geri çekildiği inancı.
bir nevi "ne şiş yansın ne kebap" durumu. allah var ama hiç bir şeye karışmıyor yani..
ateizmin modası geçti, yakında bunun da geçer. ben çok zekiyim hiihii aklım var beyin bedava, sorguluyorum diye ortalıkta gezen. her fırsatta kimseye inancını sormadan ben deistim diye belirtme geregi duyarlar, bunlarla tartışmayın, bunlara din, iman bahsetmeyin kendi hallerine bırakın, din ve kuralı bellidir. marjinal, sorgulayan ama toprağa gübre diye atamayacağın faydasız kişilerin toplumda kimlik ve statü yaratma çabası. kim neye inanıyorsa inansın, ben şuyum diye insan niye alakasız yerde belirtir esas sorun bu.
Ayet vermişsin de... Sor bakiim adam o ayete inanıyor mu?
Kutsal kitaptan versem de inanmayacak.
Deist işte adam.
Kuran ayetine inanıyor olsa müslüman kutsal kitap ayetine inanıyor olsa hristiyan olurdu zaten bu adam.
Boşa kurşun atıyonuz yani.
Kutsal kitaptan versem de inanmayacak.
Deist işte adam.
Kuran ayetine inanıyor olsa müslüman kutsal kitap ayetine inanıyor olsa hristiyan olurdu zaten bu adam.
Boşa kurşun atıyonuz yani.
de'leri ayrı yazmayanları uyarmak...
Tengrizm'e giden bir yol.
Türk'ün tanrısı Kök Tengri'dir..
Türk'ün tanrısı Kök Tengri'dir..
tanrının varlığını kabul eden ama dinleri kabul etmeyen görüştür. bence ateizm kadar mantıklı değil. agnostisizm de öyle.
deizmde tanrı bize belirli bir kader tayin etmiş midir?
kader tayin etmemişse her şeyi bilmiyor demektir; kader tayin etmişse de özgür irade yoktur.
tanım:kafamı kurcalayan soru.
kader tayin etmemişse her şeyi bilmiyor demektir; kader tayin etmişse de özgür irade yoktur.
tanım:kafamı kurcalayan soru.
2016-2017'den itibaren gençler arasında artış gösteren felsefi akım.
Özellikle liseye yeni başlamış her öğrenci en az 1 kez de olsa bu düşünceyi tadar.Ya araştırarak ya da çevresinden özenerek.Ama özenmeleri daha olası.Çoğu sonradan dine geri dönüyor.
Yetişkin olan deistlerin çoğu deizm ne demek onu bile bilmez,"Allah'a inanıyorum ama dindeki şeyler bana mantıklı gelmiyor" deyip geçerler.
Bazıları da ilk önce deist olur, ardından agnostik olur, son olarak da ateist olur.
Özellikle liseye yeni başlamış her öğrenci en az 1 kez de olsa bu düşünceyi tadar.Ya araştırarak ya da çevresinden özenerek.Ama özenmeleri daha olası.Çoğu sonradan dine geri dönüyor.
Yetişkin olan deistlerin çoğu deizm ne demek onu bile bilmez,"Allah'a inanıyorum ama dindeki şeyler bana mantıklı gelmiyor" deyip geçerler.
Bazıları da ilk önce deist olur, ardından agnostik olur, son olarak da ateist olur.
Ah onlar ibneliğine bahane arayanlar be abicim.
Açarsın kuranı okursun, içinden gelirse inanır Müslüman olursun, içinden gelmiyorsa olmazsın.
Bana ne kötü insanların Müslüman olduğundan.
Namaz kılmak bana huzur veriyor mu?
Evet onda aldığım manevi haz bana mutluluk veriyor. Bitti Müslümanız çok şükür.
Açarsın kuranı okursun, içinden gelirse inanır Müslüman olursun, içinden gelmiyorsa olmazsın.
Bana ne kötü insanların Müslüman olduğundan.
Namaz kılmak bana huzur veriyor mu?
Evet onda aldığım manevi haz bana mutluluk veriyor. Bitti Müslümanız çok şükür.
Bugün itibariyle deizme geçtiğim için çok mutluyum.
deizme geçtiğinizi nerden anlıyorsunuz.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar