bugün
- türkiye abd maçını izleyecek misiniz9
- hızlı para kazanmanın yolları11
- mehdi hayatta ama herkes tanımıyor7
- yazarların imza parfümleri14
- türk kızı egosu3
- türkiye'deki suriyeli sayısı 2 milyon 265 bin3
- pkk nasıl biter5
- yaratıcı çıkma teklifleri4
- akp'ye katılan belediye başkanları11
- erkekler neden az yaşar9
- dünya11
- 2026 dünya kupası24
- çırılçıplak şekilde ağlayarak ana haber seyretmek5
- magnum yemenin lüks sayıldığı yıllar5
- bir insanı sevmek12
- futbol17
- saygıdeğer birader yazarlar3
- 24 haziran 2026 venezuela depremi7
- tramer kaydı olan kız2
- her haltı atatürkçü olanlar yiyor5
- mutluluğun fark edilmemesi9
- lise5
- psikiyatrın evini ziyaret etmesi3
- akp aslında yok her şey dekor5
- evlenince sözlüğü bırakan erkek3
- niğdeliler2
- pasportta kürt ve suriyeli etniğini belirtmek4
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler8
- kıskanmak7
- raskolnikov2
- amerikan yahudileri3
- yargıcı2
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı13
- okulda akıllı tahtaya format atmak2
- fakirin sevmesi hak mıdır13
- pkklı anaları2
- devlet gücü6
- pkklıların abd askerleri ile halay çekmesi2
- beyaz eşya2
- chp'nin belediyeleri kaybedecek olması7
- elin gavuru dünyayı gezerken bizim iş ev yapmamız2
- 25 haziran 2026 venezuela depremi5
- milli takım'ın abd maçı hazırlıkları3
- israil'in lübnan da evleri yakması2
- teoman mı tarkan mı2
- cristiano ronaldo dos santos aveiro5
- güney kore2
- güney afrika2
- 25 haziran 2026 güney afrika güney kore maçı2
- m r e r e c t o5
deizm’i sadece kuran’ın Tanrı’sına bir karşıtlık olarak görürsen yanılırsın.
Deizm “ Tanrı müdahale ediyor olsaydı veya bu kitapları göndermiş olsaydı daha kusursuz olmalıydı” diyen kişidir.
“Bir şeylerin bu Evrenin oluşmasında mutlaka etkisi olmuştur ve biz tam olarak bilemiyoruz ama tesadüf de olamaz, bir güç var” diyen kişidir.
Deizm “ Tanrı müdahale ediyor olsaydı veya bu kitapları göndermiş olsaydı daha kusursuz olmalıydı” diyen kişidir.
“Bir şeylerin bu Evrenin oluşmasında mutlaka etkisi olmuştur ve biz tam olarak bilemiyoruz ama tesadüf de olamaz, bir güç var” diyen kişidir.
Hâlâ "rabbin seni terk etmedi, sana darılmadı da" ayetiyle huzur bulan, içini ferahlatanlar var. Arkadaşlar onu size değil peygambere diyor. üstünüze alınmayın artık.
T: allah var din yalan
T: allah var din yalan
thomas painenin akıl çağı kitabı okunmalı kesinlikle deizme kayan arkadaslar için.on numara bir kitaptır.thomas paine sunu demiştir.tanrı çok yücedir yarattıgıyla iletişim kurabilir ama eger benimle kurmamıssa o kurdugu iletişime benim inanmama özgürlüğüm vardır.çok mantıklı.tanrı dinlerdekinden dha iyi ve daha yücedir.
Ateizm ile diğer görüşlerin ortasındadır tanrının kendisinden çıkarları olmadığını düşünendir.
. . . deizm hem tanrıyı, hem kendini kandırmaktır. Evren denen bu muazzam oluşum ya çok üstün bir aklın yazılımı ile yaratılmış yada inanılmaz bir döngünün sıradan bir zaman parçasında randomize oluşmuştur.
. . çok üst bir aklın, yaratıcının evreni ve canlıları yaratması ve onları kendi hallerine bırakması ne kadar mantıklıdır. Bırak oturduğun evi, kiraya verdiğin mülkünü bile ara ara yoklarsın. Sorulması gereken soru tanrının bu evreni yaratıp sonra hangi sebeble kendi haline bıraktığıdır.
. . deizim tanrıyı inkar etmeden dini ritüellerden kurtuluşun kestirme yoludur. Bu evren ya mutlak itaat ve ibadet isteyen bir tanrı tarafından yaratılmıştır ya da randomize bir şekilde var olmuştur. Karar senin ve beyninindir.
. . çok üst bir aklın, yaratıcının evreni ve canlıları yaratması ve onları kendi hallerine bırakması ne kadar mantıklıdır. Bırak oturduğun evi, kiraya verdiğin mülkünü bile ara ara yoklarsın. Sorulması gereken soru tanrının bu evreni yaratıp sonra hangi sebeble kendi haline bıraktığıdır.
. . deizim tanrıyı inkar etmeden dini ritüellerden kurtuluşun kestirme yoludur. Bu evren ya mutlak itaat ve ibadet isteyen bir tanrı tarafından yaratılmıştır ya da randomize bir şekilde var olmuştur. Karar senin ve beyninindir.
Kitapsız , peygambersiz din mensubu. Tanrı var ama dinler yalan diyen tanrı kulu.
ne idüğü belirsiz bir inançtır. "ben tanrıya inanıyorum" diyorsun da hangi tanrı? güneş mi, inek mi, put mu allah mı, ne? yani mesela ineğe inanıyorum diyorsan otomatik olarak budist oluyorsun, çöküş. *
özellikle özenti gençler arasında çok kabul gören çarpık inanış.
islam açısından bakarsak deizm ile ateizm arasında fark yoktur yani hepsi kafirdir.
allah var, ama sana kitap peygamber vs. getirmemiş seni öyle saldım çayıra göndermiş öyle mi?
islamı light hale getirmek için bir takım karanlık insanların çabası sonucu popüler olmuştur.
hadislere uzak durmak, sürekli şüpheyle bakmak sonunda insanı deist yapıyor aman dikkat.
yattığı yer ateş olsun yaşar nuri, deist olarak öldü. yazık!
islam açısından bakarsak deizm ile ateizm arasında fark yoktur yani hepsi kafirdir.
allah var, ama sana kitap peygamber vs. getirmemiş seni öyle saldım çayıra göndermiş öyle mi?
islamı light hale getirmek için bir takım karanlık insanların çabası sonucu popüler olmuştur.
hadislere uzak durmak, sürekli şüpheyle bakmak sonunda insanı deist yapıyor aman dikkat.
yattığı yer ateş olsun yaşar nuri, deist olarak öldü. yazık!
tiki gençliğin deyizm yeaa diye dile getirdiği ahlaksızlık barındıran saçmalık. madem allah var görmediğin bir şeye inanıyorsun neden kuran'a peygambere inanmıyorsun birader.
toplumsal kabulünün ateizmden çok daha kolay olacağı inanış veya inanmayış.
tanrının yokluğu üzerine bu kadar kafa yoracağına, dinlerin elle tutulur çelişkileri üzerine gidilse çok daha sağlıklı tartışmalar yapılabilir ve toplumsal bir bilinç yaratılabilir.
tanrının yokluğu üzerine bu kadar kafa yoracağına, dinlerin elle tutulur çelişkileri üzerine gidilse çok daha sağlıklı tartışmalar yapılabilir ve toplumsal bir bilinç yaratılabilir.
Bir yaratıcı olduğunu idrak eden ama Yaratıcı'nın insanları sınava tabi tutmadığını iddia eden görüş.
Kısaca özetlemek gerekirse, bi yaratıcının var olduğunu kabul eden fakat bu yaratıcının herhangi bi din göndermediğini savunan düşünce yapısı.
Bir arkadaşımın daha bu yola katıldığı ama hala inkar ettiği düşünce sistemi. Kabul et gitsin arkadaşım dinden çıktın sen.
Kim icat etmiş bunu.
Bir tanrı varsa, insanlarla mutlaka bir din yollarak iletişime geçer düşüncesini reddeder.
Bu, insanların kendilerini tanrının yerine koyarak düşünmesinden kaynaklanır.
Böyle basit mantık yürüterek tanrının sırrına erişileceği ve dinlerin tanrıdan geldiği iddiası sorunludur.
Sevgili nietzsche ne güzel demiş.
görsel
Bu, insanların kendilerini tanrının yerine koyarak düşünmesinden kaynaklanır.
Böyle basit mantık yürüterek tanrının sırrına erişileceği ve dinlerin tanrıdan geldiği iddiası sorunludur.
Sevgili nietzsche ne güzel demiş.
görsel
türkiya ülkesindeki inananların (ben) gerçek tehlike olarak görmesi gereken, tanrı ya da eşit bir gücün varlığına inanıp, din ya da başka tabanlardan gelen koşulları benimsemeyen insanların ideolojisi, öğretisi, her neyse.
ateistler, örgütlenememiş bir grup salak, şöyle ki, asalak.
ancak deizm üzerine tartışılması ve önlem alınması gereken bir olgu.
ateistler, örgütlenememiş bir grup salak, şöyle ki, asalak.
ancak deizm üzerine tartışılması ve önlem alınması gereken bir olgu.
sadece müslümanların cennete gideceğine ( yani bu da demek oluyorki dünyada yaşayanların 3 te 2 sinden fazlasının cehenneme gideceğine) inanmayan mantıklı bir inanış biçimidir.
En basit haliyle;
koskoca Evreni yaratmış olan güç her ne ise “ Muhammed’in evine misafirliğe gidince çok oturmayın” diye ayet göndermiş olamaz.
koskoca Evreni yaratmış olan güç her ne ise “ Muhammed’in evine misafirliğe gidince çok oturmayın” diye ayet göndermiş olamaz.
Bir dükkan açsanız, onu öylece açık bırakıp gitmezsiniz değil mi? başında durursunuz. deizm çok saçma bir inanış. yani bunların değimiyle tanrı dünyayı yarattı ve insanlarla hiç muhattap olmadı. demezler mi bu ne saçma iş? ayrıca bazı münafıklar yüzünden islamdan soğuyup terkedenlerin durumu, ben bu marka telefonu sevmedim en iyisi hiç telefon kullanmayayım demek kadar mantık dışı. eh tabi her koyun kendi bacağından asılır sonuçta, kim neye inanırsa inansın bize laf düşmez ama uyarmak boynumuzun borcu.
tüm kainatın bir yaratıcı tarafından yaratıldığını ancak yaradıcının bu evrene müdahale etmediğini savunan inanç sistemidir.
Ayrıca, deistler 782 farklı dini görüşü yok sayarken, Müslümanlar 781 farklı dini görüşü yok sayıyor, aramızda fazla fark yok...
Ayrıca, deistler 782 farklı dini görüşü yok sayarken, Müslümanlar 781 farklı dini görüşü yok sayıyor, aramızda fazla fark yok...
yav şimdi öldük bi de karşımıza bir yaratıcı falan çıkarsa kıyıdan köşeden yırtarız mantığı ile Tanrı’ya inanan ama dinlerini es geçen “hem ayranım dökülmesin hem götüm sikilmesin” parolası ile yola çıkmış tuhaf bir inanç.
tanrı varsa siz de yanacıksınız lan yanar döner şerefsizler.
tanrı varsa siz de yanacıksınız lan yanar döner şerefsizler.
deizmin ne olduğunu bile bilmeyen insanlardan oluşan inancımsı oluşum. genelleme yapmak yanlış ama oranlarsak çoğunluk bu şekilde. bunu hem bu platformda hem başka platformlarda kendini deist olarak tanımlayan insanların din eleştirilerinden anlamak mümkün.
insanlar kendilerine ne çok kalıp uyduruyorlar diye düşündürten kelimedir. neye inanıyorsan veya inanmıyorsan sende saklı kalsın insan evladı. ille de bir isim bulmana ille de bunu herkese yaymana ille de bunun için ortalığı .ok etmene gerek yok dedirtiyor içimden içimden.
Kendi içinde problemleri vardır.
Nasıl bir tanrıya inanmamız gerektiği başlı başına bir deistin seçimine bağlıdır.
Bence apateizm en doğrusudur.
Nasıl bir tanrıya inanmamız gerektiği başlı başına bir deistin seçimine bağlıdır.
Bence apateizm en doğrusudur.
Kimsenin inancına, kutsalına yorum yapmayın. Kimseye Allahlık taslamayın. işinize bakın.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar