bugün
- erkek erkeğe açık oylaşmak6
- dating app kültürü ve değişen cinsellik algısı6
- ben abaza değilim testosteronum yüksek diyen erkek6
- online yazarlar8
- burç saçmalığı4
- cut the crap3
- gece 23'ten sonra sözlüğe giren erkek4
- 23 haziran 2026 portekiz özbekistan maçı12
- lip balm kullanan erkek2
- 23 haziran 2026 ingiltere gana maçı2
- meme mutluluk getirir mi getirmez mi sorunsalı13
- erkekle seviştikten sonra öldürmek3
- araba sürerken dinlenmemesi gereken şarkılar2
- nofap5
- para mutluluk getirir mi getirmez mi sorunsalı16
- erkek aldatabilir ama kadın aldatamaz13
- tekerlek kaşar4
- sedat pekmez18
- gecenin kafa şişirmeyen şarkısı2
- tarot falına inanan salak8
- abd'yi yenmemiz dünya sıralamasına etkisi olur mu3
- kadınlar neden aldatır16
- eski uludağ sözlük ortamı2
- cristiano ronaldo'nun 6 dünya kupası nda gol atmas2
- yeni temaya bir türlü alışamamak2
- 2026 dünya kupası15
- futbol8
- devşirmelik makamı13
- arkadaşlar çok güzelsiniz3
- sözlükteki üstü kapalı erkek nefreti10
- özbekistan2
- gay pornosu izlerken oğlunu gören baba9
- portekiz2
- aldım kabul ettim4
- diamond bosphoruss denen yazar8
- ismet gürbüz ne zaman vatana dönecek sorusu2
- hoşçakal leyla2
- yapay zeka ile flörtleşme denemeleri3
- gana'nın yüzde 20 sinin müslüman olması2
- lionel messi11
- elmas bey birader gitmesin kampanyası3
- tr dışında neden hiçbir devlet kktc'yi tanımıyor4
- biz arap değiliz biz türk üz8
- ithal et3
- arkadaşlar çok sıkıcısınız2
- ingiltere gana maçı saat 23 te trt 1 de2
- fransız arabaları3
- her türk kızını türbanlı zanneden gavur8
- ak parti'nin yüzde 37 38 oy oranı6
- kabullenince huzur veren gerçekler9
tanrıya ya da tanrılara inanmıyor olan, evreni maddeyle açıklayan insandır. inananlara saygı duyması ve inananlardan saygı görmesi gereken insandır.
bir dine(inanç sistemine) inananlardan tek farkları işi daha ileri götürmüş olmalarıdır.
çok tanrılı dinlere inananlar 5-10 tanrı(ça)ya inanırlar. diğerlerini reddederler.
çift tanrılı dinlere inananlar iki tanrıya inanırlar. diğerlerini reddederler.
ateistler hiç tanrıya inanırlar. hepsini reddederler.
not: dünya üzerinde tek tanrılı din diye bir şey yoktur. yalandır o. sayıklamadır.
örn: allah-şeytan ikilisi.
çok tanrılı dinlere inananlar 5-10 tanrı(ça)ya inanırlar. diğerlerini reddederler.
çift tanrılı dinlere inananlar iki tanrıya inanırlar. diğerlerini reddederler.
ateistler hiç tanrıya inanırlar. hepsini reddederler.
not: dünya üzerinde tek tanrılı din diye bir şey yoktur. yalandır o. sayıklamadır.
örn: allah-şeytan ikilisi.
tanrının varlığına inanmayan, insan varoluşunu bilime dayanarak konuşan ve savunan, ölümden sonra hayatın olmadığına inanan kişidir.
bilinenin aksine yaratıcıya inanmayan değildir, yaratıcı olduğuna inanmayan ve bunun misyonerliğini yapandır. sadece inanmıyorsa ate'dir.
bu da benden bi anektod olsun
bu da benden bi anektod olsun
inanmamaya inanmış imansız.
zeitgeist movement belgeselini izleyerek olabilme ihtimaliniz yüksektir.
George carlin bu konuda şunları demiştir;
he has a special place, full of fire and smoke and burning and torture and anguish, where he will send you to live and suffer and burn and choke and scream and cry forever and ever 'til the end of time!
But He loves you. He loves you, and He needs money! He always needs money! He's all-powerful, all-perfect, all-knowing, and all-wise, somehow just can't handle money! Religion takes in billions of dollars, they pay no taxes, and they always need a little more. Now, you talk about a good bullshit story. Holy Shit!
George carlin bu konuda şunları demiştir;
he has a special place, full of fire and smoke and burning and torture and anguish, where he will send you to live and suffer and burn and choke and scream and cry forever and ever 'til the end of time!
But He loves you. He loves you, and He needs money! He always needs money! He's all-powerful, all-perfect, all-knowing, and all-wise, somehow just can't handle money! Religion takes in billions of dollars, they pay no taxes, and they always need a little more. Now, you talk about a good bullshit story. Holy Shit!
tanrı olmayabilir ama en azından biz inanıyoruz varsa diğer tarafta rahat ederiz mantığı ile klavyesini konuşturan dindar arkadaşarımın durmadan sataştığı bir inanış daha doğrusu inanmayış. o kadar allaha kitaba inanıyosunuzda neden ibadet etmiyorsunuz diyesi geliyor insanın.
herkes müslüman olabilir. sadece eğitimli bilgili insanlar ateist olabilir .
aslında arayışta olan insanlardır. ama sorularına cevap bulamamışlardır.
ömer hayyam şair ve bilgindir. stefan hawking ve albert einstein fizikçidir. şair ve fizikçi olarak şu tür bir bilgiye veya duyguya sahip olunabilir. nitekim einstein bazen ateist değilmiş gibi de konuşur; sözgelimi newton, hiç de ateist değildir vs. ama benim merak ettiğim, fizikçi veya şair ne bilir değil; bir ateist ne bilir? bir ateist ne tür bir bilgiye sahiptir?
--spoiler--
aslında arayışta olan insanlardır. ama sorularına cevap bulamamışlardır.
--spoiler--
ki ben de böyle düşünüyorum zaten. çok sayıda agnostik, kendilerini yanlışlıkla ve biraz da günün modasına uyarak ateist diye tanımlıyorlar..
--spoiler--
aslında arayışta olan insanlardır. ama sorularına cevap bulamamışlardır.
--spoiler--
ki ben de böyle düşünüyorum zaten. çok sayıda agnostik, kendilerini yanlışlıkla ve biraz da günün modasına uyarak ateist diye tanımlıyorlar..
varlığın nedeni üzerine bir açıklaması olmadığı halde bundan rahatsızlık duymayan kişi.
varlığının nedenini, varlığı kanıtlanamamış fantezilerden almaz. alsa alsa charles bukowski'nin o şahane betimlemesinden alır.
"tanrıya inananlar için büyük soruların çoğu cevaplanmıştır. fakat biz, tanrı formülünü hazır olarak kabûl edemeyenler için büyük cevaplar taşa kazılı değildir. yeni koşullara ve keşiflere uyum sağlarız. esneğiz. ne sevgi bir emir olmak zorunda ne inanç bir dikta. ben kendimin tanrısıyım. biz kilisenin, devletin ve eğitim sistemimizin öğrettiklerini silmek için buradayız. biz bira içmek için buradayız. biz savaşı öldürmek için buradayız. biz garipliklere gülmek ve hayatımızı ölümün bizi almaktan korkacağı kadar iyi yaşamak için buradayız."
"tanrıya inananlar için büyük soruların çoğu cevaplanmıştır. fakat biz, tanrı formülünü hazır olarak kabûl edemeyenler için büyük cevaplar taşa kazılı değildir. yeni koşullara ve keşiflere uyum sağlarız. esneğiz. ne sevgi bir emir olmak zorunda ne inanç bir dikta. ben kendimin tanrısıyım. biz kilisenin, devletin ve eğitim sistemimizin öğrettiklerini silmek için buradayız. biz bira içmek için buradayız. biz savaşı öldürmek için buradayız. biz garipliklere gülmek ve hayatımızı ölümün bizi almaktan korkacağı kadar iyi yaşamak için buradayız."
neden ensest yapmadıklarını merak ettiğim güruh. ne de olsa hiç bir kural yok.
bir piçin, bir pedofilin ya da bir hokkabazın peşinden gidenlerin "sapık" diye yaftaladıkları; ahlâklı kimseler.
tanrı-cennet-cehennem inancı olan teistlerden farklı olarak ateistler vicdanlı kimselerdir. "kötü"lük yapmıyorlarsa bu yalnızca vicdanları ve/veya devletin yasaları nedeniyledir.
oysa teistler öyle mi?
iyi şeyler yaparlar çünkü sonunda havuç vardır.
kötü şeylerden kaçınırlar çünkü sonunda kötek vardır.
işlerine gelince devlete sığınır; gelmeyince "devlet bize baskı yapıyür nerde inanç özgürlüğü" derler.
haa, belirtmeden geçmeyeyim: tarihteki neredeyse tüm önemli bilimadamları ateisttir. kimse bana mendel demesin; o dönemde tüm kitaplar kilisenin elinde olduğu için mendel kilisedeydi.
tanrı-cennet-cehennem inancı olan teistlerden farklı olarak ateistler vicdanlı kimselerdir. "kötü"lük yapmıyorlarsa bu yalnızca vicdanları ve/veya devletin yasaları nedeniyledir.
oysa teistler öyle mi?
iyi şeyler yaparlar çünkü sonunda havuç vardır.
kötü şeylerden kaçınırlar çünkü sonunda kötek vardır.
işlerine gelince devlete sığınır; gelmeyince "devlet bize baskı yapıyür nerde inanç özgürlüğü" derler.
haa, belirtmeden geçmeyeyim: tarihteki neredeyse tüm önemli bilimadamları ateisttir. kimse bana mendel demesin; o dönemde tüm kitaplar kilisenin elinde olduğu için mendel kilisedeydi.
ellerinde, içlerinde yalnızca dini artıklar (yobazlık) bulunan cahillerce korkulan, ürperilen kimselerdir.
vicdanları bir yerlerden dikte edilmemiş, yalnızca kendi istedikleri ve istemedikleriyle şekillenmiş kimselerdir.
(bkz: tencere var kapak var)
(bkz: tencere var kapak var)
bi takım inanmış, inandırılmış kimselerin sataşmadan duramadığı.
biraraya getirdiğinde cidden saygısız, laftan anlamaz insan topluluğu. sen bişey desen yobaz olursun, ama o icabında ağzına çıkar, solcu-aykırı olur.
Sözlük yazarlarının dini konularda kendisi gibi düşünmeyen yazarların nick altına girmekten zevk aldığı sözcük.
futbolu bir din olarak ele alsak mesela, kesin sabri ateist olurdu lan! bunun gibi bir şey işte.
*acaba kainatın oluşumunu nasıl ve neye dayanarak açıklıyorlar? diye merak ettiğim ve çoğu da kız tavlama yavşaklığı ile bu işe soyunmuş kişiler.
ha bu arada adamlar öyle bilgiye sahipler ki, ateist olunca pat diye bir ışık görürler vs hayatın anlamını anlarlar bilmem falan..
geç bu ayakları geç..
--spoiler--
işlerine gelince devlete sığınır; gelmeyince "devlet bize baskı yapıyür nerde inanç özgürlüğü" derler
--spoiler--
merak ediyorum devlete hepten karşı mı çıkılmalıdır? yoksa yanlışları varsa eleştirilmeli midir?
devlet denilen kurum gereklidir. evet şu zamanda gereklidir. baskısı varsa ses çıkarılmalıdır.
o değil bu zevat eskiden der dururdu, "bu müslümanlar çok pasif bir bok yaptıkaları yok bunların", diye. şimdi özgürlükleri ksıtlanan müslümanların*, "hoppala! noluyoruz" demeleri nedense bu arkadaşları çokça üzmüş veya tedirgin etmiştir.
herkes hakkını savunabilir bunda bir abeslik yok, nedense kimse çıkıp da:
"helal olsun lan adamlar özgürlüğü için toplanıyor" diyemiyor. neden? biri açıklama yapsın bana?
senin inanmama özgürlüğün varsa ve kimse sana karışamazsa ve karışamıyorsa, senin başkasının inancına karışıp, "cahil bunlar, yobaz, cıss" deyişinin ardından samimi olmadığın sonucunu çıkarmak zor değil.
artık eminim kendileri de inanmıyorlar sadece ateistlerin bilgili olduğu(!) diğerlerinin cahil olduğu saçmalığına. devir değişiyor beyler, aydınlanma çağının felsefesi ile olmuyor..
ya yeminle şu moderasyon ile aram kötü şu sıralar. devamlı entrylerim silik oluyor, çaylak filan oluyorum. artık hakaret etmeyi bırakıyorum, yoksa görünüyor ki ettiğiniz hakaretler yenilir yutulur şeyler değil.
tamam sorun da değil anlıyorum, agresifsiniz..
devir değişiyor tabii.. cahil cühela(!) tayfa çoğalıyor.
evet ben de cahilim ben de cühelayım ve bununla da gurur duyuyorum!..
selam ederim nirvanaya ulaşmış(!) ateist ergenlere...
lan nelerle uğraşıyoruz ya...
ha bu arada adamlar öyle bilgiye sahipler ki, ateist olunca pat diye bir ışık görürler vs hayatın anlamını anlarlar bilmem falan..
geç bu ayakları geç..
--spoiler--
işlerine gelince devlete sığınır; gelmeyince "devlet bize baskı yapıyür nerde inanç özgürlüğü" derler
--spoiler--
merak ediyorum devlete hepten karşı mı çıkılmalıdır? yoksa yanlışları varsa eleştirilmeli midir?
devlet denilen kurum gereklidir. evet şu zamanda gereklidir. baskısı varsa ses çıkarılmalıdır.
o değil bu zevat eskiden der dururdu, "bu müslümanlar çok pasif bir bok yaptıkaları yok bunların", diye. şimdi özgürlükleri ksıtlanan müslümanların*, "hoppala! noluyoruz" demeleri nedense bu arkadaşları çokça üzmüş veya tedirgin etmiştir.
herkes hakkını savunabilir bunda bir abeslik yok, nedense kimse çıkıp da:
"helal olsun lan adamlar özgürlüğü için toplanıyor" diyemiyor. neden? biri açıklama yapsın bana?
senin inanmama özgürlüğün varsa ve kimse sana karışamazsa ve karışamıyorsa, senin başkasının inancına karışıp, "cahil bunlar, yobaz, cıss" deyişinin ardından samimi olmadığın sonucunu çıkarmak zor değil.
artık eminim kendileri de inanmıyorlar sadece ateistlerin bilgili olduğu(!) diğerlerinin cahil olduğu saçmalığına. devir değişiyor beyler, aydınlanma çağının felsefesi ile olmuyor..
ya yeminle şu moderasyon ile aram kötü şu sıralar. devamlı entrylerim silik oluyor, çaylak filan oluyorum. artık hakaret etmeyi bırakıyorum, yoksa görünüyor ki ettiğiniz hakaretler yenilir yutulur şeyler değil.
tamam sorun da değil anlıyorum, agresifsiniz..
devir değişiyor tabii.. cahil cühela(!) tayfa çoğalıyor.
evet ben de cahilim ben de cühelayım ve bununla da gurur duyuyorum!..
selam ederim nirvanaya ulaşmış(!) ateist ergenlere...
lan nelerle uğraşıyoruz ya...
bu kişiler, dinler hakkında inananlarla aynı şeyleri bildikleri halde bir de yine bu kişiler, dinler hakkında inananların bilmediği ve ateist olmalarına sebep olan bilgi birikimine sahiptir. fekat bir de şu var ki karı kız kaldırmak için ateizme meyletmiş hafif gönüllü ergen duygulu insanlar bu güruhun yanından bile geçmez, geçemez.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar