bu konuda fikrin mi var? buraya entry ekle. üye ol
  1. 1.
    toplumdaki genel tavıra bakınca "hayatta en zor şey, önyargıları yoketmektir" diyen einstein'a bir kez daha hak verdirten inanış...
    79 -11 ... ferrole
  2. 2.
    islam'a bi yerinden dahil edilecekse, sunni mezhebin icinde bulunan ekol.
    cehri tarikatlarin imam-i ali'yi pir kabul etmeleri, ve bektasilik, melamilik, mevlevilik gibi tarikatlarin anadolu'da pek yaygin olmasi sebebiyle, anadolu'da hz. ali'ye saygida kusur etmeyen, ona ait kissalarla, kahramanlik hikayeleriyle beslenen bir kultur olusmustur. ancak tabi buraya kadar bir alevi diye bir mefhum sozkonusu degil. yalnizca, kabuk olarak zerdusti iran kulturunden ve mitolojisinden beslenen, lubbu ise tasavvuf yani islam olan bir kulturel toplumsal olusum sozkonusu anadoluda. tarih, 12. yuzyildan 16. yuzyila kadarki zaman dilimi.
    16. yuzyilda, Sah Ismail ismiyle meshur 12 yaslarinda bir cocuk, babasinin yerine geciyor, tebriz civarlarinda tahta oturuyor. sia'nin sunnilikle beraber anilan tek mezhep olmasina sebebiyet veren kisi bu... dini siyasete en pislik bir sekilde alet eden insan. kafkasyanin guneyinden koskoca bir iran'i, horasan'i, mezopotamya'yi, dogu anadolu'yu yoneten bir sahlik kurmustur. ve bu surecte, guney mezopotamya'dan, ve fatimiler doneminde bir cok sia alimi yetistirmis kuzey misir'dan, bir de sia olan seyyid ailelerinden bir kisminin goctugu lubnan daglarindan sia alimlerini davet etmistir. bu ulema bolge halkina bir manada teblig yapmaya baslamislardir ki sia tarihinde gorulen en buyuk capli teblig hareketidir. hatta bir kac istisna haric ne sianin ne de sunnilerin muslumanlar arasinda boyle capli bir teblig hareketi mevcut degildir. kurtler, belki de bir cok saglam ulemaya sahip olmalari sebebiyle, belki de daglik bolgede, asiretler halinde ve yari gocebe olarak yasadiklari icin bu teblig hareketinden pek etkilenmedikleri gibi, siyasi iktidarla da o kadar siki bir iliskileri hic olmamistir.
    sah ismail'in 16 yuzyilin ortalarinda baslattigi bu teblig hareketinin amaci, osmanli imparatorlugu'nun guc kazanarak yalnizca siyasi yahut ekonomik manada lider devlet olmakla kalmayip, dini manada da islam toplumunun liderligine soyunmasina karsi, onlar sunni sizse siisiniz diyebilmek ve boylece toplumu kontrol altinda tutmakti.. bu ortamda, anadolunun iclerine dogru da bir propaganda dalgasi yayildi. bu da sultan selim'in 40bin* "alevi"yi kesmesiyle sonuclandi. alevi kavraminin ilk ortaya cikisi da boyle oldu. tabi iran'daki turk sahliklariyla devam eden cekisme bu olusumu daha dogrusu yaftalamayi ara ara destekliyordu. ancak, aleviler osmanli'nin bu doneminde pek bir ayrimciliga tabi tutulmadilar. [iran'a destek cikma suclamasi haric, o da yavuz'un kestikleriyle kaldi.]
    alevi'leri bir grup olarak kalan sunnilerden ayiran olay ise 19. yuzyilda, sultan ucuncu selim doneminde baslayan olaylar silsilesi oldu. bunun izahati icin, (#55339).
    iste, bektasiligin anadolu'dan elini etegini cekmesiyle ozu alinmis bir kabuk kaldi geriye, ne oldugunu bile bilmeyen, degisik bir kultur. osmanlidan cumhuriyete miras kalmis bir sorun... asil sorumlu icin (bkz: ikinci mahmut)
    edi+ bu son kisim pek ozenli olmadi, bir ara oturup dogru duzgun yazacagim son iki paragrafi...
    4 -13 ... child
  3. 3.
    osmanlı nın iran ı alamamasının gerçek sebebi.mezhep denebilir çünkü kendi içinde birçok farklı tarz inanış vardır caferilik gibi...

    güner ümit i hiç sevmezler.
    4 -3 ... disco inferno
  4. 4.
    yıllarca susturulmuş, hümanizmi ilke edinmiş, sahte şeyhlerin, şıhların peşine düşmemiş, ahmet yesevi'yi, yunus emre'yi, hacı bektaş veli'yi, pir sultan abdal'ı ve şu an hatırlayamadığım insanlığa değer katan kişileri önder kabul etmiş, atatürkçü, laik, şeriat özlemlerinden uzak, yüreği allah aşkıyla yanan, sivas'ta gerçekten yakılan ve yakılmak istenen, cemevlerini ibadethane kabul etmeyen ve alevilerin allah'a hangi yoldan ulaşacağını tayin etmeye çalışan zihniyetlerin yok saydığı, ancak yine de hiçbir zaman insanlıktan umudunu kesmeyen, yaradılanı yaradandan ötürü seven kesim.
    58 -15 ... klimanjaro
  5. 5.
    demokrat bir yapı olduklarını iddia etmelerine rağmen, alevi kızlarını alevi olmayan erkeklere vermeyerek "insanlık suçu" işleyen, sadece erkeğin değil kendi kızlarınında geleceğini karartabilen anlayış *
    17 -28 ... kirmastılı
  6. 6.
    (bkz: alevi)
    ... child
  7. 7.
    (bkz: hacı bektas veli)
    4 ... hasnicktir
  8. 8.
    4 hak mezhebin dışında olan bir inançtır.Mezhep olarak kabul etmek oldukça mantıksızdır.Aleviler de zaten mezhep olmadıklarını söylerler.Kızılbaş olarak tanımlanan Aleviler bu anlayışını sadece savaşta tanınmak için taktkları kırmızı bezler için kullandılar.Ancak günümüzde bu birçok değişime uğradı ve hatta dinselleşti.
    Sunnilerden çok farklı inançlara sahiptirler.Hatta Alevi Dedeleri "Kuran-ı Kerim'in bazı ayetleri bize uymuyor." diyebilmiştir.Şimdi bu gerçeklerle Aleviliği değerlendirmek istersek bu anlayışla islam'dan uzak görünüyor.Kuran-ı Kerim'i inkar edebilecek bir mantık.
    Ancak bütün Aleviler böyle değildir.Namaz kılanları da vardır ve Sunni inanca bağlı(Sünneti dışlayan hiçbir inanış islam'la bağdaşamaz) olarak Aleviliği sadece geçmiş bağlarıyla kabul ederler.Bu yönden Aleviler'in kendi aralarında ayrılması şiddetle gereklidir.
    27 -50 ... italiano
  9. 9.
    uyduruk bir inanç olarak lanse edilmeyecek kadar felsefesi olan bir mezheptir . bugün süryaniler doğan güneşe tapmaktadır ; afrika'da yamyamlar pinyatalara tapmaktadır , moğolistanda hâlâ insanlar 1000 yıl önceki inanışlarını korumaktalar ... peki bunların hangisi uyduruktur ? hangisi aptalcadır ?

    din gerçekten bir doğma mıdır ? dinlerin doğuş amaçlarına baktığımızda kökeninde iyilik , doğruluk ve dürüstlük yok mudur ? insanları bu erdemlerinden uzaklaştığı dönemlerde kutsal kitaplar yeryüzüne inmemiş midir ? bu insani değerleri taşıyan ve kendi içinde barındıran tüm inançlar aslında kutsal değil midir ? din gerçekten bir amaç mıdır yoksa doğruluğa , hakikate ulaşmada bir araç mıdır ?

    eline beline diline sahip ol diyen hangi inanç uyduruktur ? müslümanlığın dış dünyaya açılan en önemli kapısı olan tasavvufu hangi uyduruk meshepten gelenler uydurmuştur ! ?
    40 -14 ... peter tırpan
  10. 10.
    herkes neye inanır,nasıl yaşar hiç kimseyi ilgilendirmeyen bi konudur,sana ne be kardeşim oturmuş ordan fetva veriyorsun,biraz saygı yahu.
    28 -9 ... hanimaga