bugün
- sinemaların batma aşamasına gelmesi22
- sivasspor'a verilen penaltı26
- ali erbaş9
- anın görüntüsü18
- belediyeler el değiştirince bütün foyalar döküldü22
- patiswiss17
- akp seçmeni12
- 23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı14
- bülent uygun13
- bir kadında ilk baktığınız yer neresi19
- ismail kartal8
- 22 nisan 2024 sivasspor fenerbahçe maçı31
- trollerin karışması8
- fenerbahçe12
- sözlük yazarlarının pankekleri13
- yoga eğitmeni uzun boylu motorcu şamatacı erkek9
- her yaptığı yemeği paylaşan kızın amacı8
- profesyonel fotoğraf makinası tavsiyeleri10
- türk kızlarının beğenmediği erkek tipi13
- inmesi binmesinden daha zor olan şeyler14
- stanleywhite10
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı9
- junkman8
- siklememenin getirdiği huzur9
- icardi190511
- fenerbahçe'nin bu sene de şampiyon olamaması8
- yazarların en rum özelliği11
- galatasaray9
- bakire misin diye soran erkek12
- xdearm8
- johnny bellington17
- icardi1905'in adam gibi adam olması15
- chp genel merkezi önündeki aşırı üks araçlar9
- icardi1905 silik olsun kampanyası16
- binali yıldırım'ın servet15
- mersinden kıbrısa yüzmek12
- sözlükte fake alacak kadar ezik olmak8
- güzel kızların size abi demeye başlaması11
- arda güler9
- türk kızlarının zenci sevdası13
- susmayan durmayan israile gemi ticareti8
- evlenmezsek yaşlanınca ne yapacağız sorunsalı8
- bir insan sizi ne kadar kırabilir13
- şu anda çalan şarkı11
- sevgili kendim12
- afrika ülkeleri ve türkiyedeki enflasyon oranları29
- abberline tarzı saçma sapan başlıklar açmak8
- icardinin bir haftada 600 üzeri entry girmesi8
- ekşi sözlük11
- türk kızlarının beğendiği erkek tipi16
kuş, kedi vb hayvanların barındıkları yer, ev.
güzel bir aziz nesin şiiridir:
YUVA
Yanyana geldikçe daha uzak
Birlikteyken daha kimsesiz
Bir ağırı sızım sızım yeri belirsiz
O da yalnız
Ben de yalnız
Acılar tütüyor bacamızdan
Görünmeyen taş duvarlar örmüşüz
Duvar olduk kendimize kendimiz
Ne yana dönsek
Kendimize çarparız
a.n
YUVA
Yanyana geldikçe daha uzak
Birlikteyken daha kimsesiz
Bir ağırı sızım sızım yeri belirsiz
O da yalnız
Ben de yalnız
Acılar tütüyor bacamızdan
Görünmeyen taş duvarlar örmüşüz
Duvar olduk kendimize kendimiz
Ne yana dönsek
Kendimize çarparız
a.n
3 yaşını dolduran çocukların mutlaka gitmesi gereken okul öncesi eğitim kurumlarıdır.
(bkz: kreş)
aile ocağı. bir şeyin içinde bulunduğu yerleştiği yer.
mandanın söğüt dalına yaptığı şey.
yuva, insanın zindanı değil, sarayı olmalıdır. (elsie robinson)
yuva;
kuş için ağacın dalı
insan için ev
araba için garaj
gemi için liman
yemek için buzdolabı
elbise için gardrop
bir nevi eninde sonunda dönülen yer yani ve bir de sıcaksa değmeyin keyfine içindekilerin.
kuş için ağacın dalı
insan için ev
araba için garaj
gemi için liman
yemek için buzdolabı
elbise için gardrop
bir nevi eninde sonunda dönülen yer yani ve bir de sıcaksa değmeyin keyfine içindekilerin.
Milli istihbarat teşkilatının geçici olarak kullandığı ofislerin hizmet içi kod adı.
korkunç hikayelerle dolu olan bir yerdir.
Kimsesizlere veya yoksullara yardım etmek ve onları barındırmak amacıyla açılan yer.
Bir şeyin içinde yerleşmiş olduğu veya yerleştirildiği oyuk.
Bazı kötü nitelikli kimselerin çok bulunduğu, toplandığı yer. argoda; bu kişilere de söylenen laftır ayrıca.
Bir şeyin öğretildiği yer. (okul, tarikat)
Bir şeyin çok bulunduğu yer. (karınca yuvası gibi)
Elektrik akımını almak için fişin sokulduğu soket. (fiş yuvası)
Bir şeyin içinde yerleşmiş olduğu veya yerleştirildiği oyuk.
Bazı kötü nitelikli kimselerin çok bulunduğu, toplandığı yer. argoda; bu kişilere de söylenen laftır ayrıca.
Bir şeyin öğretildiği yer. (okul, tarikat)
Bir şeyin çok bulunduğu yer. (karınca yuvası gibi)
Elektrik akımını almak için fişin sokulduğu soket. (fiş yuvası)
5 haziran günü tüm dünya ile aynı anda dünya çevre günü kapsamıyla ntv'de saat 20'de yayınlanacak olan 3 yılda hazırlanmış ve luc besson tarafından yapımcılığı üstlenmiş belgeseldir.
belgeselin konusu; dünyanın nasıl değiştiği.
tam 54 ülkede havadan çekilen görüntüler bulunmakta.
belgeselin konusu; dünyanın nasıl değiştiği.
tam 54 ülkede havadan çekilen görüntüler bulunmakta.
dünya çevre günü dolayısıyla yayınlanmış belgeseldir. dünyamızı ne hale getirdiğimizin göstergesi niteliğindedir.
dünyanın oluşumu ve doğanın enfes bir dengede var olduğunu anlatarak başlamış; sonrasında insanların kısa bir sürede bu dengeyi nasıl bozduklarını anlatmış; küresel ısınmayı ele almış ve son yirmi dakikasında da bu tahribatın daha da hızlanmaması için neler yapıldığını anlatmış şahane bir belgesel.
hepsi havadan çekilmiş muhteşem görüntüler...
--spoiler--
kendi ellerimizle yarattığımız bir olayı kontrol edemiyoruz. hepimizin kökeni suyla, havayla ve diğer yaşam formlarıyla bağlantılı ancak bizler bu bağlantıları kopardık. Şimdi gerçeklerle yüzleşme zamanı. bu gördüklerinizin tümü, insan davranışlarının birer yansıması. dünyayı gönlümüzce şekillendirdik. değişmek için zamanımız az. eğer şu ana dek yaptıklarımızın hesabını vermekten kaçarsak dünya da 9 milyar insanın yükünü daha fazla taşıyamacak.
dünya nüfusunun %20'si kaynakların %80'nini tüketiyor.
Dünya'da, gelişmekte olan ülkelere edilen yardımın 12 katı askeri giderlere harcanıyor.
canlı türleri, normalden bin kat daha hızlı ölüyor.
--spoiler--
insanın, doğada var olan en zararlı canlı olduğunu yüzümüze vuruyor adeta.
hepsi havadan çekilmiş muhteşem görüntüler...
--spoiler--
kendi ellerimizle yarattığımız bir olayı kontrol edemiyoruz. hepimizin kökeni suyla, havayla ve diğer yaşam formlarıyla bağlantılı ancak bizler bu bağlantıları kopardık. Şimdi gerçeklerle yüzleşme zamanı. bu gördüklerinizin tümü, insan davranışlarının birer yansıması. dünyayı gönlümüzce şekillendirdik. değişmek için zamanımız az. eğer şu ana dek yaptıklarımızın hesabını vermekten kaçarsak dünya da 9 milyar insanın yükünü daha fazla taşıyamacak.
dünya nüfusunun %20'si kaynakların %80'nini tüketiyor.
Dünya'da, gelişmekte olan ülkelere edilen yardımın 12 katı askeri giderlere harcanıyor.
canlı türleri, normalden bin kat daha hızlı ölüyor.
--spoiler--
insanın, doğada var olan en zararlı canlı olduğunu yüzümüze vuruyor adeta.
insanın aslında ne kadar hayvan olduğunu anlatan muhteşem bir belgesel.
"karamsar olmak için artık çok geç" şeklinde bir slogana sahip.
belgeselde bir çok ülkenin zararları ve yararlarına değinilmiş. bu ülkelerinde direk ismi ile telafuz edilmesi de ayrı güzel. biraz kendilerine çeki düzen verirler. insanoğlunun gözüne sokarcasına hazırlanmış.
böyle belgeseller umarım artar ve insan görünümlü hayvanlarda aklını başına toplarlar.
ha bir de dikkatimi birşey daha çekti. kosta rika adlı ülkenin kendi ordusunu kaldırması da muhteşem bir olay. orduyu yok etmelerinin sebebi de askeri zımbırtılara harcayacakları paralar yerine doğa, eğitim ve bilime yatırım yapmak. keşke türkiye'nin de imkanı olsa da türkiye'de de ordu diye birşey olmasa. belki de herşey orduyu yok etmekte. belki orduyu yok etsek dünya bize bu kadar kötü gözle bakmaz. belki....
zorunlu edit: insanın yaratık olduğunu söylesek daha doğru olur sanırım. hayvana haksızlık etmiş oldum. doğadaki en zararsız varlık o çünkü. beni uyaran arkadaşa saygılar.
"karamsar olmak için artık çok geç" şeklinde bir slogana sahip.
belgeselde bir çok ülkenin zararları ve yararlarına değinilmiş. bu ülkelerinde direk ismi ile telafuz edilmesi de ayrı güzel. biraz kendilerine çeki düzen verirler. insanoğlunun gözüne sokarcasına hazırlanmış.
böyle belgeseller umarım artar ve insan görünümlü hayvanlarda aklını başına toplarlar.
ha bir de dikkatimi birşey daha çekti. kosta rika adlı ülkenin kendi ordusunu kaldırması da muhteşem bir olay. orduyu yok etmelerinin sebebi de askeri zımbırtılara harcayacakları paralar yerine doğa, eğitim ve bilime yatırım yapmak. keşke türkiye'nin de imkanı olsa da türkiye'de de ordu diye birşey olmasa. belki de herşey orduyu yok etmekte. belki orduyu yok etsek dünya bize bu kadar kötü gözle bakmaz. belki....
zorunlu edit: insanın yaratık olduğunu söylesek daha doğru olur sanırım. hayvana haksızlık etmiş oldum. doğadaki en zararsız varlık o çünkü. beni uyaran arkadaşa saygılar.
orjinal adı "home" olan harika belgesel.
kesinlikle izlenmeli ve izletilmeli.
kesinlikle izlenmeli ve izletilmeli.
13. uçan supurge uluslararası kadın filmleri festivalinin en iyi filimlerinden bir tanesidir.
YÖNETMEN/DIRECTOR: Ursula Meier
OYUNCULAR/CAST: Isabelle Huppert, Olivier Gourmet, Adélaïde Leroux
ÖDÜLLERiNDEN BAZILARI/SELECTED AWARDS:
Lumiere Ödülleri;Teknik Başarı Ödülü;/Lumiere Awards ;Best Technical Achievement, 2009
Mar del Plata Film Festivali;En iyi Kadın Oyuncu;Arjantin Görüntü Yönetmenleri Birliği Ödülü;/Mar del Plata Film Festival;Best Actress”ADF Cinematography Award;, 2008
isveç Film Ödülü;En iyi Film;En iyi Senaryo;Umut Vadeden Oyuncu/Swiss Film Prize;Best Film;Best Screenplay Best Emerging Actor or Actress, 2009
Ursula Meier Yuva filminde yol ve yuva tanımlarını yapıbozuma uğratıp, sinemada alışılmış kullanımlarının dışına taşımayı başarıyor. Yönetmen bu filmini;ters yüz edilmiş bir yol filmi olarak tanımlıyor. Marthe ve Michel çocuklarıyla beraber, medeniyetten uzakta, bir türlü tamamlanamayan bir çevre yolunun kenarında bir evde yaşamaktadırlar. Yol trafiğe açıldığında hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır. Klastrofobik sahnelere uygun bir biçimde planlanan görüntüleri ve Isabelle Huppert;in yetkin oyunculuğu ile dikkat çeken film, aile bireylerinin ve seyircinin;yuva; nın koruyucu ve bir arada tutucu yanını tekrar gözden geçirmesine vesile oluyor.
YÖNETMEN/DIRECTOR: Ursula Meier
OYUNCULAR/CAST: Isabelle Huppert, Olivier Gourmet, Adélaïde Leroux
ÖDÜLLERiNDEN BAZILARI/SELECTED AWARDS:
Lumiere Ödülleri;Teknik Başarı Ödülü;/Lumiere Awards ;Best Technical Achievement, 2009
Mar del Plata Film Festivali;En iyi Kadın Oyuncu;Arjantin Görüntü Yönetmenleri Birliği Ödülü;/Mar del Plata Film Festival;Best Actress”ADF Cinematography Award;, 2008
isveç Film Ödülü;En iyi Film;En iyi Senaryo;Umut Vadeden Oyuncu/Swiss Film Prize;Best Film;Best Screenplay Best Emerging Actor or Actress, 2009
Ursula Meier Yuva filminde yol ve yuva tanımlarını yapıbozuma uğratıp, sinemada alışılmış kullanımlarının dışına taşımayı başarıyor. Yönetmen bu filmini;ters yüz edilmiş bir yol filmi olarak tanımlıyor. Marthe ve Michel çocuklarıyla beraber, medeniyetten uzakta, bir türlü tamamlanamayan bir çevre yolunun kenarında bir evde yaşamaktadırlar. Yol trafiğe açıldığında hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır. Klastrofobik sahnelere uygun bir biçimde planlanan görüntüleri ve Isabelle Huppert;in yetkin oyunculuğu ile dikkat çeken film, aile bireylerinin ve seyircinin;yuva; nın koruyucu ve bir arada tutucu yanını tekrar gözden geçirmesine vesile oluyor.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar