bugün
- utanmadan şort giyen erkek4
- patates kızartmasına yapışan biber tohumu3
- gocudan lezzet içmek2
- san marino nun dünya kupasını alması2
- israil'in lübnan da işgali sürdürme mesajı3
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar20
- evli çiftlerde tv kumandası kimde olur4
- ismet gurbuz 202418
- aylık 375 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- lionel messi3
- küfreden kız iticiliği7
- öndeki bir tutam saçına çok özen gösteren kel2
- bir kadını araba park ederken izlemek2
- suv araç sayısının binek araçları geçmesi3
- 22 haziran 2026 arjantin avusturya maçı5
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması15
- rte'nin 2028 adaylığının açıklanması2
- gay pornosu izlerken oğlunu gören baba2
- bozulmaması ile meşhur olan şeyler8
- ideal sevgilinin en önemli özelliği16
- 2002 dünya kupası üçüncülük maçı2
- akp'nin cumhurbaşkanı adayının erdoğan olması3
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle25
- dünya kupasında özbekistan'ı desteklemek3
- beyaz otomobil satın almak15
- telefon sinyali çekmeyen bölgede kaybolmak5
- usta şoförlerden acemi şoförlere tavsiyeler8
- lise defteri7
- yürüyüş partisi8
- ankara da nato zirvesi tedbirleri5
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi10
- ankara4
- bakire kızla evlenmeyi savunmak5
- cuckold esnasında karınızın fenalaşması2
- bugün de meme atan olmaması13
- 23 haziran 2026 fransa ırak maçı4
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı47
- bacak kıllarını almadan şort giyen erkek4
- sevgiliye gitmemesi için söylenen sözler5
- milli takımı eleştirenleri hapse atma çağrısı7
- yeniden üretilse satın alınacak eski arabalar4
- türkiye6
- saba makamı ile okunan ezan4
- wine me dine me2
- mağaza camına kafa atan ergen genç4
- ilgi3
- yaşlılığınız için insan biriktirin12
- lahmacunu elle yiyen kız18
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız12
- 2 buçuk yaşında çocuğuna şarap seçen anne5
O kardeşimdir. 42 kiloya düşünce vejetaryen olmayı yeğlemiştir.
Bütün renkleri boyadınız, fıstığı yeşil kaldı.
birçok konuda başarısız olmuş, geride kalan hayatına militan bir tavır koyan, kendi kendisi ile boğuşan tipler tanıdım veganlık iddiası olan.
Sağlıksız olduğu tartışmasız aşırı abartılı durum.
Yapana hayırlı olsun.
birçok konuda başarısız olmuş, geride kalan hayatına militan bir tavır koyan, kendi kendisi ile boğuşan tipler tanıdım veganlık iddiası olan.
Sağlıksız olduğu tartışmasız aşırı abartılı durum.
Yapana hayırlı olsun.
Neyse ki sizin o tüm sorun ettiklerini aşmış, kimselere zarar vermeden yaşamın sürdürebileceğini anlamış, pek bir etik insanlardır ve dünyayı, hayvanları, kendilerini pek bir çok da severler. Yani kimse gidip de adana kebapı tadayım da veganlığı bırakayım demiyor aklınızda olsun. Zaten bir insan istemese, veganlıkta bir arpa boyu yol katedemez. Tüm dünyanın bizi kutlaması lazım.
Saçma olmayan sorulara cevap için yeşillendirebilirsiniz.
Edit: ayrıca sadece ot da yemiyoruz. Vegan olan et çeşitleri bile var (bkz: veggy)
Saçma olmayan sorulara cevap için yeşillendirebilirsiniz.
Edit: ayrıca sadece ot da yemiyoruz. Vegan olan et çeşitleri bile var (bkz: veggy)
Zürafanın insan sureti. Sadece ot yiyerek hayat mı geçer aq.
Günde yarım kilo kırmızı et ya da balık yemeden yaşayamayan birisi olarak asla dahil olamayacağım, lakin hayat görüşlerini bu kadar iradeli bir biçimde savundukları için de sonsuz saygı duyduğum insanlardır.
hayvansal gıdaları tüketmeyen insan türüdür. ulan et yiyen bitki var, siz nasıl vegan oluyorsunuz amk.
doğaya saygı duyduğunu düşünüp doğasına aykırı hareket eden kişidir. veganlık protein eksikliği temelli bir çok hastalığın sebebidir. insanın doğası hayvansal gıda tüketimi gerektirir.
mimar bir bayan arkadaşım var.
kız 31'inden sonra vegan oldu.
3 senedir de kararından dönmedi hiç.
kız 31'inden sonra vegan oldu.
3 senedir de kararından dönmedi hiç.
dertli insandır. zira et giren yere dert girmez.
Ailenizden uzakta üniversitesite okuyorsanız görürsünüz veganı. ; )
Yaklaşık 12 yıldır ben de veganim. Öncesinde de vejetaryendim.
Bir cana verilen değeri, eşit yaşam hakkını anlatmaya çalışan insanlardır. Hissedebilen ve acı çeken bir canlıya iyi davranmak istediğini onu sömürmemek gerektiğini belirtip, karşısındakiler tarafından lince (oturup düşünülmesi gerekirken) uğrayan insanlardır. Dünyanın gelişen bilincinde kölelikten sonraki yükseliş aşamasıdır.
Sacma buldugum beslenme aliskanligi. Bitkilerde canli degil mi sadece aci cekmesini duyamadigimiz icin bitkilerin tuketilmesine goz yumuyoruz. Yasamin kendisi var olmak icin yok etmeye dayaniyor. Aci gercek.
eski beslenme düzenimde günlük 55-65g arası protein tüketirken, vegan beslenmeye çalıştığım ilk bi kaç hafta 25g üzerine çıkamadım.
şimdi biraz daha kasıyorum 30-40g arasında değişiyor günlük protein alımım. harbiden bu kadar proteine ihtiyacımız var mı diye soruyorum bi yandan ama eskiden bi kaç günlük çalışmayla biçimlenen kol, bacak ve karın kaslarım kendimi iki haftadır yırtmama rağmen biraz daha sertleşmek dışında bi değişim göstermiyor.
şimdi biraz daha kasıyorum 30-40g arasında değişiyor günlük protein alımım. harbiden bu kadar proteine ihtiyacımız var mı diye soruyorum bi yandan ama eskiden bi kaç günlük çalışmayla biçimlenen kol, bacak ve karın kaslarım kendimi iki haftadır yırtmama rağmen biraz daha sertleşmek dışında bi değişim göstermiyor.
Sirf icinde eser miktarda sut urunu iceriyor diye peynir tatlisi yemeyeni gordum. Neymis hayvanlar aci cekiyormus. Yahu o hayvan niye aci ceksin ki? Vurmuyorsun dovmuyorsun seve oksaya sutunu aliyorsun. Hayvansal gidalari almayarak kendine ettigin zulum bence hepsinden beter.
ot niye yiyor oda canlı acı çekiyorsa?
protein azlığı çekerler. bu bilimsel bir gerçek. sırf bu yüzden mallaşırlar.
hayvanlar süt sağılırken acı çekmezler, aksine faydalıdır bile inek için. mesela hayvancılıkla uğraşan küçük ölçekli çiftçiler titizdir. dana doymadan hayvanın sütü alınmaz. ya fabrikalarda? fabrikalarda hamile ineğin yem kalitesi düşürülüp tasarrufa gidilir-süt üretip para kazandırmadığı için.
tabakta bir kap sütlü tatlı bu uzun bir sürecin en kısa bölümü.
ya fabrikalar??
hayvan nasıl süt verir?
nasıl döllenir?
doğan danaya ne olur?
o sütü almak için hayvana ne gibi takviyeler ve işlemler uygulanır?
nasıl şartlarda yaşar?
ne sıklıkta hamile kalır?
ne kadar yıl yaşar?
yemek çok güzel. kolaya alışmak, alıştığını değiştirmek gibi değil. bunları yok sayıp sadece tabağınızdaki yemeğe odaklanmak da güzel. ignorance is bliss mi yoksa gerçeklerle yüzleşecek kadar cesur musunuz?
tabakta bir kap sütlü tatlı bu uzun bir sürecin en kısa bölümü.
ya fabrikalar??
hayvan nasıl süt verir?
nasıl döllenir?
doğan danaya ne olur?
o sütü almak için hayvana ne gibi takviyeler ve işlemler uygulanır?
nasıl şartlarda yaşar?
ne sıklıkta hamile kalır?
ne kadar yıl yaşar?
yemek çok güzel. kolaya alışmak, alıştığını değiştirmek gibi değil. bunları yok sayıp sadece tabağınızdaki yemeğe odaklanmak da güzel. ignorance is bliss mi yoksa gerçeklerle yüzleşecek kadar cesur musunuz?
(#37486671)
Gerçekten başını okşaya okşaya sütünün alındığına mı inanıyorsunuz ?
görsel
Peki yavru ineklere noluyor diye düşündünüz mü ? Annelerinden zorla alınıyorlar. Ya kesilmek üzere bir kenara ayırıyorlar ya da öldürüyorlar.
https://youtu.be/iUOh_iQFb6M
Gerçekten başını okşaya okşaya sütünün alındığına mı inanıyorsunuz ?
görsel
Peki yavru ineklere noluyor diye düşündünüz mü ? Annelerinden zorla alınıyorlar. Ya kesilmek üzere bir kenara ayırıyorlar ya da öldürüyorlar.
https://youtu.be/iUOh_iQFb6M
Çikolata yemiyorsun inanabiliyor musun. Yok daha nussknacker.
karnivorluğun zıttı, vejetaryanlığın da bir üst mertebesi. hayvan ürünü yemeyen ve kullanmayan kişi.
gerçek bir vegan asla süt içmez, dondurma, çikolata, bal, yumurta, yoğurt, peynir, vs. yiyecekleri tüketmez. ayrıca; yün, deri, angora, kaşmir falan da giymez.
gerçek bir vegan asla süt içmez, dondurma, çikolata, bal, yumurta, yoğurt, peynir, vs. yiyecekleri tüketmez. ayrıca; yün, deri, angora, kaşmir falan da giymez.
sabah kavurmanin yağına ekmegimi banarken onlarin et kokusundan saklanmak için odalarina kendini kapatıp domateslerini kemirmelerini hayal edeceğim :d
tanıdığım tüm veganlar ya anarşist,ya komünist ya da sosyalist falan. genel olarak sola eğilim gösteren bu arkadaşların veganlığı da çoğunlukla bir yerde son buluyor. kolay bir beslenme şekli değil tabi.
saygımın sonsuz olduğu ancak benim ucundan kıyısından kesinlikle aralarında var olamayacağım insanlar.
geçen gün aklıma geldi, veganlar bal da yemiyor. hadi et yemeden bir şekilde o açık baklagillerle falan kapatılabilir bir nebze. ama yumurta yok, süt yok, yoğurt yok, bal yok... direkt kahvaltı kaldır aynı şey!
vegan olsam ne yiyebilirim diye düşünüyorum, kahvaltıda net açım. pizza falan da yok, çünkü pizza hamurunda da çıtır olması için bal kullanılıyormuş. sütlü tatlı hiç yok, baklava, börek yok. yani Türk mutfağı didik didik edildiğinde hiç bir yörenin yemeği net bir şekilde vegan değil.
geçen gün aklıma geldi, veganlar bal da yemiyor. hadi et yemeden bir şekilde o açık baklagillerle falan kapatılabilir bir nebze. ama yumurta yok, süt yok, yoğurt yok, bal yok... direkt kahvaltı kaldır aynı şey!
vegan olsam ne yiyebilirim diye düşünüyorum, kahvaltıda net açım. pizza falan da yok, çünkü pizza hamurunda da çıtır olması için bal kullanılıyormuş. sütlü tatlı hiç yok, baklava, börek yok. yani Türk mutfağı didik didik edildiğinde hiç bir yörenin yemeği net bir şekilde vegan değil.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar