bugün

4 aralık 656 tarihinde dördüncü halife emirü'l-müminin hz. ali ile hz. talha, hz. zübeyr ve hz. aişe-i sıddika (r.a.) arasında olan muharebe; adalet-i mahzaile adalet-i izafiyenin mücadelesidir.
islam aleminde yaşanmış olan kardeş kavgasıdır.
Hz.Osman'ın valililere ve devletin ust kademelerine , kendi akrabalarını ataması sonucu mısırdan medine'ye gelen isyankarlar tarafından oldurulmesinin ardından yasanan halifelik cekismelerinde, Hz.Aysenin Hz.Osmanın olumunden Hz.Ali'yi sorumlu tutması ve yeni halifenin(hz.alinin) vali atamaları isine gelmeyen Muaviye ve yandaslarının Hz.Ayseyi desteklemesiyle birlikte yapılan savas.

Cemel arapcada deve demektir..(Hatta ingilzceye de burdan gecmistir : CAMEL ..)

Hz.Aysenin cemelinin yani Devesinin etrafında yapıldıgı icin adı "cemel savası" olarak tarihe gecmistir
burda iki farklı görüş vardır zaten savaş gibi olmamıştır ve doldurma da söz konusu olmuş, oyunlar dönmüştür.
münafıklar hazreti ayşe'nin devesinin etrafını sarıp onu öldürmeye çalışıyorlar ve hazreti ali hazreti aişe'yi korumaya çalışıyor. zaten bu vakadan sonra hazreti aişe kendisinin haksız olduğunu anlıyor ve bir daha evimden dışarı çıkmayacağım diyor. sanıldığının aksine hazreti ali ve hazreti aişe birbirlerine düşman kesilmemiştir. peygamber efendimiz ilmin kapısı hazreti ali diye buyuruyor, hazreti aişe için de dinin 3/1 ini hümeyra'dan öğrenin buyuruyor.

hazreti aişe peygamber efendimize çok fazla aşıktı ve onun sevdiği insanları da herkesten cok severdi (aşık olan bunu anlar). onlar sahabe ve yeryüzünde onlardan daha faziletli bir toplum olmamıştır ve olmaycaktır.
peygamber ef. buyurdular;
ashabım gökteki yıldızlar gibidir, hangisine tutunursanız kurtuluşa erersiniz.

haklarında o haklı, bu haksız gibi yorumlar yapmak haddimiz değildir açıkcası..
Büyük bir talihsizliktir lakin herşeyde bir hayır vardır.
Yanlış anlama sonucu ortaya cıkan kargaşadır.
hz.ali ve hz.muaviye'nin kontrolünde iki müslüman ordunun karşı karşıya geldiği savaştır. garip olan şey, hz.muhammed'in eşi ayşe validemizin muaviye'nin yanında yer almasıdır. yani demem o ki; olaylar bize anlatılan gibi değil. hz.muaviye durduk yere hz.ali ile iktidar savaşına girmemiştir. ortada bir yanlışlık vardı. ve çoğu kişinin sandığı gibi hz.ali'yi hz.muaviye değil hariciler öldürmüştür. aynı şekilde hz.muaviye'yi öldürmeye de çalışmışlardır fakat başarısız olmuşlardır.
iktidar kavgasının ölümüzlüğüne işaret etmektedir.
eshab-ı kiram arasında fikir ayrılığından doğan savaştır. cemel arapça'da deve demektir. hz.aişe bu harp esnasında deveye bindiği için tarihçiler bu isimle anar olmuşlardır.

hz. osman'ın mısır'dan gelen bazı kimseler tarafından öldürülmesi sebebine binaen hz.aişe,hz.talha, hz.zübeyr, hz.muaviye taraftarları bir taraf olarak hz. ali taraftarları bir taraf olarak harp vuku bulmuştur.
bu harp neticesinde müslümanlar çeşitli görüş ayrılıklarına düştüler. bu görüşlerden bazıları şöyledir:
sünni görüşe göre; ictihat hatasıdır, iki tarafta haklıdır.
yanılan müctehide bir, yanılmayan müctehide on sevap vardır şeklinde kitaplarda terennüm etmektedir.

şii görüşe göre; peygamber hanımı da dahil olmak üzere bedir, uhud gibi gazalara katılmış ve cennetle müjdelenen on kişiden biri olsa bile bir taraf hainlik etmiştir. öbür taraf haklı ve mazlum olmuştur. hz. ali büyük bir kahraman diğerleri ikiyüzlü(münafık) olmuşlardır.

harici görüşe göre; hz.ali'nin karşısında yer alanlar kafir olmuşlardır. hz. ali'de bunlara göz yumduğu için kafir olmuştur.
hz.ali'nin insanlık tarihinin en büyük yiğidi olduğunu birkez daha kanıtlamış savaştır. üzücü bir biçimde bu savaşta bedir gazasına uhud muharebesine katılmış sahabeler çokça şehit olmuşlardı ve hz.ali bu durum karşısında çok büyük üzüntü duymuştu ancak bu savaş göstermiştir ki hz.ali'nin kumandasında ki bir ordu doğru düzgün hazırlık yapıp örgütlenmeden dahi büyük orduları rahatlıkla devirebilir tam manasıyla kılıçtan geçirebilir.

haaa savaşın şu yönüde var hz.ali gibi birini yenebilmek amacıyla takva dürüstlüğü bırakıp merçe değil kalleşçe savaşmak gerekir ancak cemel vakasında hz.ali'nin karşısındaki insanlar allah sevdalısı cennetle müjdelenen insanlar oldukları için hileyle değil takvayla savaşmışlar ama zülfikar'ın gazabından kaçamamışlardı.

zaten değilmiydi o muaviye sıffin savaşında hz.ali'nin ordusunu susuz bırakarak yok etmeye çalışan? beli muaviye başaramadı ama lanetullah oğlu yezid ehlibeyt'i dicle nehrinin kenarında kerbelada susuz bırakıp şehit etti.
(bkz: iktidar kavgası)
ebubekir'in kızı aişe ile hz ali a.s. arasında gerçekleşmiş savaş. Aişe tarafında sözde cennetle müjdelenmiş talha ve zübeyr'de vardır. Şimdi bu savaşa kuran ve hadis ışığında bakalım. Allah kuranda ahzap suresi 33. Ayetinde peygamber hanımlarına şöyle emrediyor.
Evlerinizde de vakarlı oturun. ilk cahiliye teşhirciliği gibi kendinizi teşhir etmeyin. Şimdi bu ayetin arapçasını incelediğimizde kesin emir kipi ile yazıldığını görüyoruz. Buna göre ebubekir kızı aişe allah'ın kesin emrine karşı gelerek bırakın evinden çıkmayı savaş meydanına inmiştir. Sahih hadislerde ehlibeyt nuh'un gemisine benzetiliyor yani binenin kurtulduğu binmeyenin helak olduğu gemi. Şimdi bu savaş'ta hz ali karşısında savaşanlar talha zübeyr vb. Bırakın o gemiye binmeyi o gemiyi yok etmeye kalkışmışlardır. Şimdi bazıları ebubekir'in kızınında ehlibeyt'ten olduğunu iddia edebilir ümmül muminin ümmü seleme annemizin naklettiği ehli aba hadisini araştırırlarsa ehlibeyt'in kimlerden ibaret olduğunu görürler.
binlerce müslümanın öldüğü savaş . filler tepişir çimler ezilir.
adalet-i mahza ile adalet-i izafiye çatışmasıdır.
müslümanların suspus olduğu konudur. birçok müslüman ne olduğunu bile bilmez.. bilenlerde konuşmaz. konuşanlarda "ya aslında ikiside haklıda" bla bla diye birşeyler zırvalar.

peygamberin damadı vs peygamberin eşi
hak ile batılın ayrıldığı savaştır.
bir tarafta hz. aişe'nin ordusu diğer tarafta hz. ali'nin ordusunun olduğu müslümanın, müslüman kanı döktüğü savaştır.
(bkz: cemel savaşı)
(bkz: cemel vakası)
Camel sigarasının sürekli fiyatıyla oynanması yüzünden çıkabilecek tütün savaşı.
hiç bir savaşta iki taraf da mazlum değildir. Şüphesiz aişe müminlerin annesidir. fakat bu onu masum ve günahsız yapmaz. Aişe bu savaşı hz ali'ye karşı değil kuran ayetlerine karşı yapmıştır. Kuran peygamber hanımlarına evinizde oturun derken aişe deveye binerek bu savaş için kilometrelerce yol gitmiştir. Kuran peygamberin akrabalarını (ehlibeytini) sevin derken aişe ehlibeyt'in babasına savaş açmıştır. Kimse Kardeş kavgası falan diyerek basit bir olaymış gibi göstermeye kalkışmasın. Bugün islamın bu hale gelmesinin başlangıcı bu savaştır.
bu da mi amaraginanin cia in izrayilin oyunu? musluman araplarin birbirini oldurme aliskanliginin cok eskilerde yattigini kanitlayan savas. sonra neden ortadogu durulmuyor? ne zaman durulmus ki? bi sure osmanli gelince savasamamislar onda da osmanli ya saldirmislar arada bir. yoksa hep birbirini kes kes kes.
mekke'de kardeşi kardeşe, babaları oğullara düşüren muhammed'in taraftarlarının başlarına gelmiş olağan son.
hz ayşe'nin hz. ali'ye karşı diklenmesi olayı. hz ayşe'nin islamı en başından beri karıştırdığı ortada. sen kimsin ki emirel müminine karşı savaş açıyorsun.

hz ayşe en başından beri sorunlu bir kadın. zaten fuhuşla suçlanmıştır. kimsenin günahını almak istemem ama ateş olmayan yerden duman çıkmaz.
hz ali'nin en basından beri haklı oldugu olay.
Dincilere sorsan birilerine 1 sevap diğerlerine 2 sevap verilmiştir puhaha.