bugün
- akp'ye katılan belediye başkanları7
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler7
- mutluluğun fark edilmemesi6
- bir insanı sevmek8
- fakirin sevmesi hak mıdır13
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı11
- devlet gücü2
- naruto dayi3
- kılıçdaroğlu tipi louserlık4
- ibadet2
- chp'nin belediyeleri kaybedecek olması5
- anlamak2
- yazarların imza parfümleri4
- 25 haziran 2026 venezuela depremi3
- haitinin gol atmış olması3
- ameliyat olmak8
- my number one2
- berhan şimşek2
- dil3
- insan3
- 2026 dünya kupası21
- futbol16
- düşün ki o bunu okuyor16
- dünya8
- meslek lisesi vs imam hatip lisesi9
- falıma bakmak isteyen var mı24
- m r e r e c t o2
- evde sağlık hizmeti yönetmeliği yürürlükte2
- velvet13
- sözlük kızlarının vücutları15
- fazla kilo2
- kolu kıllı kız4
- chp'li 17 belediye başkanının akp'ye geçmesi14
- kuzenin içine boşalmak14
- pakistan3
- yılmaz güney12
- gülüm diyen kız10
- hindistan3
- egay sucukcu8
- ingiliz şapkası takmıyor diye türkleri asmak10
- guyana4
- chp genel başkanı hayatını kaybetti2
- günaydın2
- fas6
- oyuncu2
- nevşehir üzümü2
- azerbaycan2
- kemal kılıçdaroğlu18
- kafirlerin dünyaya kazandırdıkları8
- kadınları cinsel obje olarak gören erkek6
herhangi bir şeyi belirtmek için kullanılan kelime.
(bkz: bir şey ayrı birkaç bitişik)
(bkz: bir şey yok)
(bkz: yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var)
(bkz: üzerine rahat bir şeyler giymek)
(bkz: bir şey ayrı birkaç bitişik)
(bkz: bir şey yok)
(bkz: yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var)
(bkz: üzerine rahat bir şeyler giymek)
ayrı yazılması gerektiği otobüs duraklarına asılması gereken söz öbeğidir.
(bkz: hiçbir şey)
bir cahit sıtkı tarancı şiiri.
--spoiler--
bir sey ki hava gibi ekmek gibi su gibi
lazım insana lazım onsuz yaşanılmıyor
ana baba gibi dost gibi yavuklu gibi
kalp titremeden göz yaşarmadan anılmıyor.
bir şey ki gözümüzde memleket kadar aziz
aşk ettiğimiz kendimize dert ettiğimiz
adını çocuklarımıza bellettiğimiz
bir şey ki artık hasretine dayanılmıyor.
bir şey daha var yürekler acısı
utandırır insanı düşündürür
öylesine başka bir kalp ağrısı
alır beni ta bursa'ya götürür.
yeşil bursa'da konuk bir garip kuş
otur denmiş oracıkta oturmuş
ta yüreğinden bir türkü tutturmuş
ne güzel şey dünyada hür olmak hür.
benerci jokond varan üç bedrettin
hey kahpe felek ne oyunlar ettin
en yavuz evladı bu memleketin
nâzım ağbey hapislerde çürür.
--spoiler--
--spoiler--
bir sey ki hava gibi ekmek gibi su gibi
lazım insana lazım onsuz yaşanılmıyor
ana baba gibi dost gibi yavuklu gibi
kalp titremeden göz yaşarmadan anılmıyor.
bir şey ki gözümüzde memleket kadar aziz
aşk ettiğimiz kendimize dert ettiğimiz
adını çocuklarımıza bellettiğimiz
bir şey ki artık hasretine dayanılmıyor.
bir şey daha var yürekler acısı
utandırır insanı düşündürür
öylesine başka bir kalp ağrısı
alır beni ta bursa'ya götürür.
yeşil bursa'da konuk bir garip kuş
otur denmiş oracıkta oturmuş
ta yüreğinden bir türkü tutturmuş
ne güzel şey dünyada hür olmak hür.
benerci jokond varan üç bedrettin
hey kahpe felek ne oyunlar ettin
en yavuz evladı bu memleketin
nâzım ağbey hapislerde çürür.
--spoiler--
şey ekçiğinin her daim ayrı yazılması gerektiğini unutan şahsın yaptığı hatadır. msn'deyken çok yapılır. "bişey" olarak bile kullanılır hatta o derece.
cahit sikti bu siirin ilk iki kitasini yazmistir ilkin, oyle yayinlanmistir. sonraki kitalar bir askin, sevgiliye olan ozlemin yogunlugu icinde yazilmis gibi durmakta. zaten buyuk bir fark var ilk iki kita ile digerleri arasinda.
hatta bir adim oteye gidiyim, devamlilik yok gibi. ilk kitada, yavuklu gibi diyor, adini cocuklarimiza bellettigimiz diyor, sevda veya ask degil bu, bir sey, baska bir sey iste... harika, oyle dusunduruyor, ne koyarsan koy, cok dusununce onun da olmadigi goruyorsun. "sey" kelimesi ancak bu kadar guzel kullanilabilir.
sonra bursa'daki hatun giriyor araya, havayi biraz bozuyor mu ne?
hatta bir adim oteye gidiyim, devamlilik yok gibi. ilk kitada, yavuklu gibi diyor, adini cocuklarimiza bellettigimiz diyor, sevda veya ask degil bu, bir sey, baska bir sey iste... harika, oyle dusunduruyor, ne koyarsan koy, cok dusununce onun da olmadigi goruyorsun. "sey" kelimesi ancak bu kadar guzel kullanilabilir.
sonra bursa'daki hatun giriyor araya, havayi biraz bozuyor mu ne?
kurtarıcıdır, yardımcıdır. her şeydir bi yerde..
konuşma anında ''bi şey'' olarak kullanılır.
özellikle rüya anlatılırken kullanıldıgı durumlar vardır ki akıllara zarar.
şimdi ben gidiyorum ''bi şey'' görüyorum. sonra ''bi şey'' kovalıyor beni. tam o anda ya nasıl desem öle ''bi şey'' ki....
(bkz: sen neymişsin be abi)
konuşma anında ''bi şey'' olarak kullanılır.
özellikle rüya anlatılırken kullanıldıgı durumlar vardır ki akıllara zarar.
şimdi ben gidiyorum ''bi şey'' görüyorum. sonra ''bi şey'' kovalıyor beni. tam o anda ya nasıl desem öle ''bi şey'' ki....
(bkz: sen neymişsin be abi)
sürekli birşey şeklinde yazılarak, yazım yanlışı yapılan kelimedir.
bir şey diye ayrı yazılır. bişey, ya da birşey gibi kullanılmaz.
hatırlatalım dedik, fena mı ettik? *
hatırlatalım dedik, fena mı ettik? *
imla kurallarını takıntı ediyorsanız bitişik yazıldığında dikkatinizi dağıtabilir.
birisine sormak istediğinizi sormadan önce soracağımız şeyin kısa hali olarak kullandığımız şey: "affedersiniz bir şey sorabilir miyim?"
söylenemeyecek sözlerde işe yarayan en sevdiğim sözcük. ayrı yazılmasına dikkat edilmeli.
+ bana bilmediğim birşey söyle!.
-"bir şey" ayrı yazılır...
-"bir şey" ayrı yazılır...
"bir şey" olabilmesi için insanın, önce "hiçbir şey" olduğunu anlaması gerek...
Uludağ sözlük tarafından yapılan hata. (bkz: pek bişey yok)
ayrı yazılır. etrafımda bunu hala bilmeyenler ve tersini iddia edenler var.
Hala bunu birleşik yazanlar... Ayrı. Ayrı. Her şey. Ayrı yazılır.
Bazen insanlar bitişik yazarlar birşey derler bazen de bişey derler bazen de her şey derl.. ay yok herşeyi bitişik yazmayan net ayıdır. Ama bişey denebilir bence olabilir böyle ufak şeyler büyütülmemelidir.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar