bugün
- türbanlı kızların diğerlerinden güzel olması5
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi16
- her kadın güzeldir3
- anın görüntüsü24
- sözlükteki gizli düşmanım10
- insanın geçmişinin karanlık olması9
- uzun zaman sonra sözlüğe girmek3
- günün şiiri6
- erkekler neden erken ölür2
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet19
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar9
- uzun bir süre sonra entry girmek2
- bik bik'in mutfağına konuk olmak8
- her insanın bir cini olması8
- ilişkilerde fizik mi kimya mı önemlidir sorgusu6
- genç görünmeye çalışmak3
- içtim şarabı13
- enjoy im vaccinated2
- arkadaşlar ben gavat değilim2
- rakı sevmemek7
- avrupada hava sıcaklıkları2
- büstiyer2
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız5
- şafak çak3
- kadir inanır22
- hayalet gibi bir insan olmak3
- muhtarlıkların kapatılması gerekliliği3
- çift katlı otobüs3
- venezuella depremi3
- aşure yapan sözlük kızları7
- sözlükte neden atatürk ve türk bayrağı resmi yok3
- dümbelettin efendi2
- daha relax3
- sosyal medya aranmaktır2
- özelden sözlük erkeklerini taciz etmek3
- sektör öldü tek yol tıp diyen primat3
- hiç kimsenin sevmediği bir insana aşık olmak3
- japonya7
- kemalist dünya24
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- of çok sıkıcı olmanız2
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir5
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- insan olmaya ceyrek kala3
- çok güzel ama manyak kadın7
- true'nun çaylak olması16
- mustafa kemal atatürk7
- üniversitelerin gereksiz olması16
- sesi güzel olan kızların çirkin olması sorunsalı2
- bu sıcakta karpuz tarlasında çalışmak4
herhangi bir şeyi belirtmek için kullanılan kelime.
(bkz: bir şey ayrı birkaç bitişik)
(bkz: bir şey yok)
(bkz: yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var)
(bkz: üzerine rahat bir şeyler giymek)
(bkz: bir şey ayrı birkaç bitişik)
(bkz: bir şey yok)
(bkz: yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var)
(bkz: üzerine rahat bir şeyler giymek)
ayrı yazılması gerektiği otobüs duraklarına asılması gereken söz öbeğidir.
(bkz: hiçbir şey)
bir cahit sıtkı tarancı şiiri.
--spoiler--
bir sey ki hava gibi ekmek gibi su gibi
lazım insana lazım onsuz yaşanılmıyor
ana baba gibi dost gibi yavuklu gibi
kalp titremeden göz yaşarmadan anılmıyor.
bir şey ki gözümüzde memleket kadar aziz
aşk ettiğimiz kendimize dert ettiğimiz
adını çocuklarımıza bellettiğimiz
bir şey ki artık hasretine dayanılmıyor.
bir şey daha var yürekler acısı
utandırır insanı düşündürür
öylesine başka bir kalp ağrısı
alır beni ta bursa'ya götürür.
yeşil bursa'da konuk bir garip kuş
otur denmiş oracıkta oturmuş
ta yüreğinden bir türkü tutturmuş
ne güzel şey dünyada hür olmak hür.
benerci jokond varan üç bedrettin
hey kahpe felek ne oyunlar ettin
en yavuz evladı bu memleketin
nâzım ağbey hapislerde çürür.
--spoiler--
--spoiler--
bir sey ki hava gibi ekmek gibi su gibi
lazım insana lazım onsuz yaşanılmıyor
ana baba gibi dost gibi yavuklu gibi
kalp titremeden göz yaşarmadan anılmıyor.
bir şey ki gözümüzde memleket kadar aziz
aşk ettiğimiz kendimize dert ettiğimiz
adını çocuklarımıza bellettiğimiz
bir şey ki artık hasretine dayanılmıyor.
bir şey daha var yürekler acısı
utandırır insanı düşündürür
öylesine başka bir kalp ağrısı
alır beni ta bursa'ya götürür.
yeşil bursa'da konuk bir garip kuş
otur denmiş oracıkta oturmuş
ta yüreğinden bir türkü tutturmuş
ne güzel şey dünyada hür olmak hür.
benerci jokond varan üç bedrettin
hey kahpe felek ne oyunlar ettin
en yavuz evladı bu memleketin
nâzım ağbey hapislerde çürür.
--spoiler--
şey ekçiğinin her daim ayrı yazılması gerektiğini unutan şahsın yaptığı hatadır. msn'deyken çok yapılır. "bişey" olarak bile kullanılır hatta o derece.
cahit sikti bu siirin ilk iki kitasini yazmistir ilkin, oyle yayinlanmistir. sonraki kitalar bir askin, sevgiliye olan ozlemin yogunlugu icinde yazilmis gibi durmakta. zaten buyuk bir fark var ilk iki kita ile digerleri arasinda.
hatta bir adim oteye gidiyim, devamlilik yok gibi. ilk kitada, yavuklu gibi diyor, adini cocuklarimiza bellettigimiz diyor, sevda veya ask degil bu, bir sey, baska bir sey iste... harika, oyle dusunduruyor, ne koyarsan koy, cok dusununce onun da olmadigi goruyorsun. "sey" kelimesi ancak bu kadar guzel kullanilabilir.
sonra bursa'daki hatun giriyor araya, havayi biraz bozuyor mu ne?
hatta bir adim oteye gidiyim, devamlilik yok gibi. ilk kitada, yavuklu gibi diyor, adini cocuklarimiza bellettigimiz diyor, sevda veya ask degil bu, bir sey, baska bir sey iste... harika, oyle dusunduruyor, ne koyarsan koy, cok dusununce onun da olmadigi goruyorsun. "sey" kelimesi ancak bu kadar guzel kullanilabilir.
sonra bursa'daki hatun giriyor araya, havayi biraz bozuyor mu ne?
kurtarıcıdır, yardımcıdır. her şeydir bi yerde..
konuşma anında ''bi şey'' olarak kullanılır.
özellikle rüya anlatılırken kullanıldıgı durumlar vardır ki akıllara zarar.
şimdi ben gidiyorum ''bi şey'' görüyorum. sonra ''bi şey'' kovalıyor beni. tam o anda ya nasıl desem öle ''bi şey'' ki....
(bkz: sen neymişsin be abi)
konuşma anında ''bi şey'' olarak kullanılır.
özellikle rüya anlatılırken kullanıldıgı durumlar vardır ki akıllara zarar.
şimdi ben gidiyorum ''bi şey'' görüyorum. sonra ''bi şey'' kovalıyor beni. tam o anda ya nasıl desem öle ''bi şey'' ki....
(bkz: sen neymişsin be abi)
sürekli birşey şeklinde yazılarak, yazım yanlışı yapılan kelimedir.
bir şey diye ayrı yazılır. bişey, ya da birşey gibi kullanılmaz.
hatırlatalım dedik, fena mı ettik? *
hatırlatalım dedik, fena mı ettik? *
imla kurallarını takıntı ediyorsanız bitişik yazıldığında dikkatinizi dağıtabilir.
birisine sormak istediğinizi sormadan önce soracağımız şeyin kısa hali olarak kullandığımız şey: "affedersiniz bir şey sorabilir miyim?"
söylenemeyecek sözlerde işe yarayan en sevdiğim sözcük. ayrı yazılmasına dikkat edilmeli.
+ bana bilmediğim birşey söyle!.
-"bir şey" ayrı yazılır...
-"bir şey" ayrı yazılır...
"bir şey" olabilmesi için insanın, önce "hiçbir şey" olduğunu anlaması gerek...
Uludağ sözlük tarafından yapılan hata. (bkz: pek bişey yok)
ayrı yazılır. etrafımda bunu hala bilmeyenler ve tersini iddia edenler var.
Hala bunu birleşik yazanlar... Ayrı. Ayrı. Her şey. Ayrı yazılır.
Bazen insanlar bitişik yazarlar birşey derler bazen de bişey derler bazen de her şey derl.. ay yok herşeyi bitişik yazmayan net ayıdır. Ama bişey denebilir bence olabilir böyle ufak şeyler büyütülmemelidir.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar