bugün
- falıma bakmak isteyen var mı11
- iş flörtü3
- chp'li 17 belediye başkanının akp'ye geçmesi3
- bu saatte teyzesinde olduğunu söyleyen kız4
- erkek erkeğe açık oylaşmak9
- sokak köpekleri sorununun çözümü2
- iran la ilgili endişe ortaya çıktı2
- müşriklerin esasında putlara tapmaması6
- chp den akp'ye jet geçiş5
- tembellik hakkı4
- yaz aşkı bulamamak4
- göğüs dekoltesi olan erkek2
- ayrılığın 7 aşaması4
- her entryde artılama ve kalp isaretleme2
- midenin tencere olması3
- kemal kılıçdaroğlu8
- çita leopar jaguar farkı2
- ibrahim hacıosmanoğlu'nun dünya kupası açıklaması3
- vivaldi'ye gıygıy diyen kezo3
- su içmekten göbeğin çıkması3
- çifte memiş2
- meme mutluluk getirir mi getirmez mi sorunsalı15
- gece 23'ten sonra sözlüğe giren erkek10
- para mutluluk getirir mi getirmez mi sorunsalı16
- kadınlar neden aldatır17
- erkek aldatabilir ama kadın aldatamaz14
- 1 euro 52 93 tl3
- rize de zincirleme kaza 3 ölü 5 yaralı2
- 23 haziran 2026 portekiz özbekistan maçı12
- klimasız arabayla uzun yol gitmek7
- eski uludağ sözlük ortamı7
- ikna sanatı2
- sedat pekmez18
- online yazarlar8
- manipülasyon nasil önlenir5
- devşirmelik makamı13
- lip balm kullanan erkek6
- sözlükteki üstü kapalı erkek nefreti11
- dating app kültürü ve değişen cinsellik algısı6
- burç saçmalığı6
- ben abaza değilim testosteronum yüksek diyen erkek6
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle27
- tarot falına inanan salak8
- aldım kabul ettim6
- nofap6
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması19
- lionel messi11
- gay pornosu izlerken oğlunu gören baba9
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar20
- biz arap değiliz biz türk üz8
herhangi bir şeyi belirtmek için kullanılan kelime.
(bkz: bir şey ayrı birkaç bitişik)
(bkz: bir şey yok)
(bkz: yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var)
(bkz: üzerine rahat bir şeyler giymek)
(bkz: bir şey ayrı birkaç bitişik)
(bkz: bir şey yok)
(bkz: yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var)
(bkz: üzerine rahat bir şeyler giymek)
ayrı yazılması gerektiği otobüs duraklarına asılması gereken söz öbeğidir.
(bkz: hiçbir şey)
bir cahit sıtkı tarancı şiiri.
--spoiler--
bir sey ki hava gibi ekmek gibi su gibi
lazım insana lazım onsuz yaşanılmıyor
ana baba gibi dost gibi yavuklu gibi
kalp titremeden göz yaşarmadan anılmıyor.
bir şey ki gözümüzde memleket kadar aziz
aşk ettiğimiz kendimize dert ettiğimiz
adını çocuklarımıza bellettiğimiz
bir şey ki artık hasretine dayanılmıyor.
bir şey daha var yürekler acısı
utandırır insanı düşündürür
öylesine başka bir kalp ağrısı
alır beni ta bursa'ya götürür.
yeşil bursa'da konuk bir garip kuş
otur denmiş oracıkta oturmuş
ta yüreğinden bir türkü tutturmuş
ne güzel şey dünyada hür olmak hür.
benerci jokond varan üç bedrettin
hey kahpe felek ne oyunlar ettin
en yavuz evladı bu memleketin
nâzım ağbey hapislerde çürür.
--spoiler--
--spoiler--
bir sey ki hava gibi ekmek gibi su gibi
lazım insana lazım onsuz yaşanılmıyor
ana baba gibi dost gibi yavuklu gibi
kalp titremeden göz yaşarmadan anılmıyor.
bir şey ki gözümüzde memleket kadar aziz
aşk ettiğimiz kendimize dert ettiğimiz
adını çocuklarımıza bellettiğimiz
bir şey ki artık hasretine dayanılmıyor.
bir şey daha var yürekler acısı
utandırır insanı düşündürür
öylesine başka bir kalp ağrısı
alır beni ta bursa'ya götürür.
yeşil bursa'da konuk bir garip kuş
otur denmiş oracıkta oturmuş
ta yüreğinden bir türkü tutturmuş
ne güzel şey dünyada hür olmak hür.
benerci jokond varan üç bedrettin
hey kahpe felek ne oyunlar ettin
en yavuz evladı bu memleketin
nâzım ağbey hapislerde çürür.
--spoiler--
şey ekçiğinin her daim ayrı yazılması gerektiğini unutan şahsın yaptığı hatadır. msn'deyken çok yapılır. "bişey" olarak bile kullanılır hatta o derece.
cahit sikti bu siirin ilk iki kitasini yazmistir ilkin, oyle yayinlanmistir. sonraki kitalar bir askin, sevgiliye olan ozlemin yogunlugu icinde yazilmis gibi durmakta. zaten buyuk bir fark var ilk iki kita ile digerleri arasinda.
hatta bir adim oteye gidiyim, devamlilik yok gibi. ilk kitada, yavuklu gibi diyor, adini cocuklarimiza bellettigimiz diyor, sevda veya ask degil bu, bir sey, baska bir sey iste... harika, oyle dusunduruyor, ne koyarsan koy, cok dusununce onun da olmadigi goruyorsun. "sey" kelimesi ancak bu kadar guzel kullanilabilir.
sonra bursa'daki hatun giriyor araya, havayi biraz bozuyor mu ne?
hatta bir adim oteye gidiyim, devamlilik yok gibi. ilk kitada, yavuklu gibi diyor, adini cocuklarimiza bellettigimiz diyor, sevda veya ask degil bu, bir sey, baska bir sey iste... harika, oyle dusunduruyor, ne koyarsan koy, cok dusununce onun da olmadigi goruyorsun. "sey" kelimesi ancak bu kadar guzel kullanilabilir.
sonra bursa'daki hatun giriyor araya, havayi biraz bozuyor mu ne?
kurtarıcıdır, yardımcıdır. her şeydir bi yerde..
konuşma anında ''bi şey'' olarak kullanılır.
özellikle rüya anlatılırken kullanıldıgı durumlar vardır ki akıllara zarar.
şimdi ben gidiyorum ''bi şey'' görüyorum. sonra ''bi şey'' kovalıyor beni. tam o anda ya nasıl desem öle ''bi şey'' ki....
(bkz: sen neymişsin be abi)
konuşma anında ''bi şey'' olarak kullanılır.
özellikle rüya anlatılırken kullanıldıgı durumlar vardır ki akıllara zarar.
şimdi ben gidiyorum ''bi şey'' görüyorum. sonra ''bi şey'' kovalıyor beni. tam o anda ya nasıl desem öle ''bi şey'' ki....
(bkz: sen neymişsin be abi)
sürekli birşey şeklinde yazılarak, yazım yanlışı yapılan kelimedir.
bir şey diye ayrı yazılır. bişey, ya da birşey gibi kullanılmaz.
hatırlatalım dedik, fena mı ettik? *
hatırlatalım dedik, fena mı ettik? *
imla kurallarını takıntı ediyorsanız bitişik yazıldığında dikkatinizi dağıtabilir.
birisine sormak istediğinizi sormadan önce soracağımız şeyin kısa hali olarak kullandığımız şey: "affedersiniz bir şey sorabilir miyim?"
söylenemeyecek sözlerde işe yarayan en sevdiğim sözcük. ayrı yazılmasına dikkat edilmeli.
+ bana bilmediğim birşey söyle!.
-"bir şey" ayrı yazılır...
-"bir şey" ayrı yazılır...
"bir şey" olabilmesi için insanın, önce "hiçbir şey" olduğunu anlaması gerek...
Uludağ sözlük tarafından yapılan hata. (bkz: pek bişey yok)
ayrı yazılır. etrafımda bunu hala bilmeyenler ve tersini iddia edenler var.
Hala bunu birleşik yazanlar... Ayrı. Ayrı. Her şey. Ayrı yazılır.
Bazen insanlar bitişik yazarlar birşey derler bazen de bişey derler bazen de her şey derl.. ay yok herşeyi bitişik yazmayan net ayıdır. Ama bişey denebilir bence olabilir böyle ufak şeyler büyütülmemelidir.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar