bugün
- sözlüğe kız girince telefona bildirim gelmesi4
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi19
- öldükten sonra bana ne olacak5
- meksikalı batman2
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız7
- sözlüğün kırbacı3
- tamar tanrıyar'ın berat albayrak'ı tehdit etmesi3
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet19
- bu sıcakta penisi asfalta sürtmek3
- arşivlenmesi gereken resimler2
- anın görüntüsü22
- cristiano ronaldo'nun gençleşmesi2
- sözlükteki gizli düşmanım10
- insanın geçmişinin karanlık olması9
- içtim şarabı13
- erkekler neden erken ölür4
- 4 temmuz 2026 arjantin yeşil burun adaları maçı3
- kadir inanır22
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar9
- drone uçurmanın yasak olduğu ülke2
- her insanın bir cini olması8
- türbanlı kızların diğerlerinden güzel olması4
- şafak çak4
- ilişkilerde fizik mi kimya mı önemlidir sorgusu6
- sophia osako3
- tamar tanrıyar2
- bik bik'in mutfağına konuk olmak7
- 1 kilometrelik gökdelen2
- rakı sevmemek7
- kemalist dünya24
- enjoy im vaccinated3
- her kadın güzeldir3
- günün şiiri6
- owner of a lonely heart2
- aşure yapan sözlük kızları7
- uzun zaman sonra sözlüğe girmek3
- true'nun çaylak olması16
- genç görünmeye çalışmak3
- cilveli dişi yazar botu2
- ellerim bos gonlum hos2
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- üniversitelerin gereksiz olması16
- hayalet gibi bir insan olmak3
- velvet28
- muhtarlıkların kapatılması gerekliliği3
- çok güzel ama manyak kadın7
- çift katlı otobüs3
- mustafa kemal atatürk7
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- venezuella depremi3
herhangi bir şeyi belirtmek için kullanılan kelime.
(bkz: bir şey ayrı birkaç bitişik)
(bkz: bir şey yok)
(bkz: yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var)
(bkz: üzerine rahat bir şeyler giymek)
(bkz: bir şey ayrı birkaç bitişik)
(bkz: bir şey yok)
(bkz: yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var)
(bkz: üzerine rahat bir şeyler giymek)
ayrı yazılması gerektiği otobüs duraklarına asılması gereken söz öbeğidir.
(bkz: hiçbir şey)
bir cahit sıtkı tarancı şiiri.
--spoiler--
bir sey ki hava gibi ekmek gibi su gibi
lazım insana lazım onsuz yaşanılmıyor
ana baba gibi dost gibi yavuklu gibi
kalp titremeden göz yaşarmadan anılmıyor.
bir şey ki gözümüzde memleket kadar aziz
aşk ettiğimiz kendimize dert ettiğimiz
adını çocuklarımıza bellettiğimiz
bir şey ki artık hasretine dayanılmıyor.
bir şey daha var yürekler acısı
utandırır insanı düşündürür
öylesine başka bir kalp ağrısı
alır beni ta bursa'ya götürür.
yeşil bursa'da konuk bir garip kuş
otur denmiş oracıkta oturmuş
ta yüreğinden bir türkü tutturmuş
ne güzel şey dünyada hür olmak hür.
benerci jokond varan üç bedrettin
hey kahpe felek ne oyunlar ettin
en yavuz evladı bu memleketin
nâzım ağbey hapislerde çürür.
--spoiler--
--spoiler--
bir sey ki hava gibi ekmek gibi su gibi
lazım insana lazım onsuz yaşanılmıyor
ana baba gibi dost gibi yavuklu gibi
kalp titremeden göz yaşarmadan anılmıyor.
bir şey ki gözümüzde memleket kadar aziz
aşk ettiğimiz kendimize dert ettiğimiz
adını çocuklarımıza bellettiğimiz
bir şey ki artık hasretine dayanılmıyor.
bir şey daha var yürekler acısı
utandırır insanı düşündürür
öylesine başka bir kalp ağrısı
alır beni ta bursa'ya götürür.
yeşil bursa'da konuk bir garip kuş
otur denmiş oracıkta oturmuş
ta yüreğinden bir türkü tutturmuş
ne güzel şey dünyada hür olmak hür.
benerci jokond varan üç bedrettin
hey kahpe felek ne oyunlar ettin
en yavuz evladı bu memleketin
nâzım ağbey hapislerde çürür.
--spoiler--
şey ekçiğinin her daim ayrı yazılması gerektiğini unutan şahsın yaptığı hatadır. msn'deyken çok yapılır. "bişey" olarak bile kullanılır hatta o derece.
cahit sikti bu siirin ilk iki kitasini yazmistir ilkin, oyle yayinlanmistir. sonraki kitalar bir askin, sevgiliye olan ozlemin yogunlugu icinde yazilmis gibi durmakta. zaten buyuk bir fark var ilk iki kita ile digerleri arasinda.
hatta bir adim oteye gidiyim, devamlilik yok gibi. ilk kitada, yavuklu gibi diyor, adini cocuklarimiza bellettigimiz diyor, sevda veya ask degil bu, bir sey, baska bir sey iste... harika, oyle dusunduruyor, ne koyarsan koy, cok dusununce onun da olmadigi goruyorsun. "sey" kelimesi ancak bu kadar guzel kullanilabilir.
sonra bursa'daki hatun giriyor araya, havayi biraz bozuyor mu ne?
hatta bir adim oteye gidiyim, devamlilik yok gibi. ilk kitada, yavuklu gibi diyor, adini cocuklarimiza bellettigimiz diyor, sevda veya ask degil bu, bir sey, baska bir sey iste... harika, oyle dusunduruyor, ne koyarsan koy, cok dusununce onun da olmadigi goruyorsun. "sey" kelimesi ancak bu kadar guzel kullanilabilir.
sonra bursa'daki hatun giriyor araya, havayi biraz bozuyor mu ne?
kurtarıcıdır, yardımcıdır. her şeydir bi yerde..
konuşma anında ''bi şey'' olarak kullanılır.
özellikle rüya anlatılırken kullanıldıgı durumlar vardır ki akıllara zarar.
şimdi ben gidiyorum ''bi şey'' görüyorum. sonra ''bi şey'' kovalıyor beni. tam o anda ya nasıl desem öle ''bi şey'' ki....
(bkz: sen neymişsin be abi)
konuşma anında ''bi şey'' olarak kullanılır.
özellikle rüya anlatılırken kullanıldıgı durumlar vardır ki akıllara zarar.
şimdi ben gidiyorum ''bi şey'' görüyorum. sonra ''bi şey'' kovalıyor beni. tam o anda ya nasıl desem öle ''bi şey'' ki....
(bkz: sen neymişsin be abi)
sürekli birşey şeklinde yazılarak, yazım yanlışı yapılan kelimedir.
bir şey diye ayrı yazılır. bişey, ya da birşey gibi kullanılmaz.
hatırlatalım dedik, fena mı ettik? *
hatırlatalım dedik, fena mı ettik? *
imla kurallarını takıntı ediyorsanız bitişik yazıldığında dikkatinizi dağıtabilir.
birisine sormak istediğinizi sormadan önce soracağımız şeyin kısa hali olarak kullandığımız şey: "affedersiniz bir şey sorabilir miyim?"
söylenemeyecek sözlerde işe yarayan en sevdiğim sözcük. ayrı yazılmasına dikkat edilmeli.
+ bana bilmediğim birşey söyle!.
-"bir şey" ayrı yazılır...
-"bir şey" ayrı yazılır...
"bir şey" olabilmesi için insanın, önce "hiçbir şey" olduğunu anlaması gerek...
Uludağ sözlük tarafından yapılan hata. (bkz: pek bişey yok)
ayrı yazılır. etrafımda bunu hala bilmeyenler ve tersini iddia edenler var.
Hala bunu birleşik yazanlar... Ayrı. Ayrı. Her şey. Ayrı yazılır.
Bazen insanlar bitişik yazarlar birşey derler bazen de bişey derler bazen de her şey derl.. ay yok herşeyi bitişik yazmayan net ayıdır. Ama bişey denebilir bence olabilir böyle ufak şeyler büyütülmemelidir.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar