bugün
- bütün kapalılar imha edilsin diyen kadın3
- sınava geç girenlere yönelik yapılan eleştiriler2
- cuckold erkek3
- lahmacunu elle yiyen kız18
- seksten sonra bira içmek4
- iş yerinde yapması zevkli şeyler3
- 21 haziran 2026 türkiye çin voleybol maçı2
- 120 kilo olup 1 2 opel corsa'ya binmek7
- olduğundan genç göstermek9
- kapalılar imha edilsin diyen kadına gözaltı6
- 21 haziran 2026 ispanya suudi arabistan maçı7
- evlilikteki en büyük sorun4
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı48
- sezen aksu abartılmış bir şarkıcıdır7
- ez te hezdikim6
- sözlük kadınları5
- bugün de meme atan olmaması4
- üniversite sınavına geç kalmak7
- citroen in volkswagen den daha pahalı olması4
- 21 haziran 2026 belçika iran maçı4
- dünya kupasından banane diyen erkek6
- akıllarını erkek analiziyle yitiren sözlük kızları4
- köyde gece tuvalete gitmek7
- balkonu camla kaplatmak7
- ciddi ilişki istemiyorum takılalım diyen kadın11
- yaşlılığınız için insan biriktirin9
- alevilerde muhammed ismi5
- milli takımımızın balonu patladı7
- meslek seçiminde ilgi alanları mı maddiyat mi4
- istanbul6
- bir insana sonradan öğretilebilecek en zor şey9
- kadınlar porno izler mi sorunsalı4
- yazarların en sevdiği meyve9
- her sabah simit poğaça ile kahvaltı yapan insan4
- elmas bey biraderin çaylak olması5
- 29 yaşında erkek 41 yaşında kadın ilişkisi8
- wc den elenerek dünyada dalga konusu olmamız4
- güne bir şarkı bırak18
- 22 haziran 2026 uruguay yeşil burun adaları maçı2
- türkiye'deki yakışıklı erkek kıtlığı16
- milli takıma isim koyalım kampanyası9
- seni hayata bağlayan şey12
- pornoyu bırakmak5
- 5 litrelik suyla sınava giren öğrenci8
- 2026 dünya kupası14
- asosyal olmanın sebepleri7
- 22 haziran 20262
- futbol12
- öfke anında yapılmaması gereken şeyler5
- türkiye a milli futbol takımı14
rte nin işçilere yaptığı süper zamdan sonra ortaya çıkan asgari ücret meblağıdır..
allah razı olsun başkanımızdan..
allah razı olsun başkanımızdan..
Yeni asgari ücret
Haydi hayırlısı olsun.
Haydi hayırlısı olsun.
ülkenin tamamına yakınının asgari ücretle çalışmasına neden olacak gelişme. asgari ücret mastürbasyoncuları yüzünden orta direk diye bir şey kalmadı ülkede maalesef.
asgari ücretliler açlarından ölsünler mi diyenler var da 2003 yılında bu ülkede asgari ücretle çalışan insan sayısı toplam çalışan nüfusun %9'uydu. vasıfsız elemanlar dahi asgari ücretin 1.5-2 katı ücret alıyordu. asgari ücret ev geçindirmek, çocuk büyütmek için verilen bir ücret değildir. geçici bir süreliğine, işe yeni başlayan, deyimi yerindeyse stajyer konumundaki insanlara verilir. sayenizde yapılan fahiş artışlar yüzünden artık mühendis, avukat maaşı oldu.
asgari ücret 5000 lira dahi olsa asgari ücretlinin alım gücü yükselmez, çünkü asgari ücret enflasyonu tetikleyen en önemli faktörlerden biridir dedik ama maalesef o iki gramlık beyinlerinize bir türlü sokamadık.
asgari ücretliler açlarından ölsünler mi diyenler var da 2003 yılında bu ülkede asgari ücretle çalışan insan sayısı toplam çalışan nüfusun %9'uydu. vasıfsız elemanlar dahi asgari ücretin 1.5-2 katı ücret alıyordu. asgari ücret ev geçindirmek, çocuk büyütmek için verilen bir ücret değildir. geçici bir süreliğine, işe yeni başlayan, deyimi yerindeyse stajyer konumundaki insanlara verilir. sayenizde yapılan fahiş artışlar yüzünden artık mühendis, avukat maaşı oldu.
asgari ücret 5000 lira dahi olsa asgari ücretlinin alım gücü yükselmez, çünkü asgari ücret enflasyonu tetikleyen en önemli faktörlerden biridir dedik ama maalesef o iki gramlık beyinlerinize bir türlü sokamadık.
Yarağı yedik dedirtendir. Şimdi bütün zamları basarlar.
Asgari ücretin üzerindeki maaşlara yansıması olacak artıştır.
3 kişilik aile sokakta kalsa ve her gün 1 adet simit yese bu para anca 1 ay yeter öyle düşünün.
Alım gücü olmadığı sürece asgari ücrete zam yapılsa ne olur ki
Alım gücü olmadığı sürece asgari ücrete zam yapılsa ne olur ki
Yılbaşından sonra gelebilecek zamlarla eriyecek ücretdir.
" anası da yesin, babası da yesin. yesin anam yesin canikosu yesin " dedirtendir.
Asgari ücretin yükselmesi maalesef asgari ücret dışında kalan maaşlara etki etmeyecek. Zira türkiye deki hiçbir işveren tek kalemde “20%” zam vermez.
Kaldı ki asgari ücret zammını örnek gösterip maaş zammı isteyene de “aha kapı işte sapı” diyerek yol gösterecek işveren. Kaldı ki artık vasıflı elemanına 3-3.5 verirken vasıfsızına 2825 vereceğini anlayan işveren sistemini asgari ücretli çalışanı üzerine kurar. Maliyet neredeyse aynı çünkü. Piyasada 2.500 tl ye mühendis, avukat çalıştıran uyanıklara gün doğdu işte. Artık sektörü mühendis yerine teknik ressamlara, avukat yerine icra takip elemanlarına göre kurarlar.
işin bir de “maliyetini karşılamıyor” cuları olacak. Bu neden demek? işsizlik tabi ki. Adam 3 kişiye 3 vardiyada yaptırdığı içi 1 kişiye yaptırmaya çalışacak artık krize ve maliye artışını gösterip. Bu da sgksız, sigortasız işçi(özellikle 1000 tl ye fit suri ve pakolar gibi) patlaması yaşatacak belli sektörlerde yakın gelecekte.
Siz de burada 20% zam kötü oran değil diye sevinirsiniz. 3 seneye ülkenin yarısından fazlası asgari ücrete talim hale gelince de anlarsınız hanyayı konyayı. Mesele ücretin değil, alım gücünün artması, o da güçlü ekonomiden geçer. Yoksa asgari ücreti 4.000 tl yapsan ne olur sivri biberin kilosu 14 lirayken...
Kaldı ki asgari ücret zammını örnek gösterip maaş zammı isteyene de “aha kapı işte sapı” diyerek yol gösterecek işveren. Kaldı ki artık vasıflı elemanına 3-3.5 verirken vasıfsızına 2825 vereceğini anlayan işveren sistemini asgari ücretli çalışanı üzerine kurar. Maliyet neredeyse aynı çünkü. Piyasada 2.500 tl ye mühendis, avukat çalıştıran uyanıklara gün doğdu işte. Artık sektörü mühendis yerine teknik ressamlara, avukat yerine icra takip elemanlarına göre kurarlar.
işin bir de “maliyetini karşılamıyor” cuları olacak. Bu neden demek? işsizlik tabi ki. Adam 3 kişiye 3 vardiyada yaptırdığı içi 1 kişiye yaptırmaya çalışacak artık krize ve maliye artışını gösterip. Bu da sgksız, sigortasız işçi(özellikle 1000 tl ye fit suri ve pakolar gibi) patlaması yaşatacak belli sektörlerde yakın gelecekte.
Siz de burada 20% zam kötü oran değil diye sevinirsiniz. 3 seneye ülkenin yarısından fazlası asgari ücrete talim hale gelince de anlarsınız hanyayı konyayı. Mesele ücretin değil, alım gücünün artması, o da güçlü ekonomiden geçer. Yoksa asgari ücreti 4.000 tl yapsan ne olur sivri biberin kilosu 14 lirayken...
yeni yılda ev sahiplerininde atağa kalkıp ev kiralarına yüzde 25-30 arası zam yapmalarına sebep olacak asgari ücretin yeni adıdır.
şimdi bazı sivri arkadaşlar çıkar "siz de ne emmeye geliyorsunuz ne gömmeye" derler eminim. yani asgari ücret 2500 olur diyordunuz alın size 2800 hala beyenmiyorsunuz derler. işte bu laz müteahhit kurnazlığındaki ibişler yüzünden zaten ülke sürekli geriye gidiyor. daha yakın zaman önce hazine bakanı olan şahısta bu kafada idi şu anda aile ve sosyal bilmem ne bakanı olan hanım ablada bu kafadalar. tabi en başlarındaki kişide..
şimdi bazı sivri arkadaşlar çıkar "siz de ne emmeye geliyorsunuz ne gömmeye" derler eminim. yani asgari ücret 2500 olur diyordunuz alın size 2800 hala beyenmiyorsunuz derler. işte bu laz müteahhit kurnazlığındaki ibişler yüzünden zaten ülke sürekli geriye gidiyor. daha yakın zaman önce hazine bakanı olan şahısta bu kafada idi şu anda aile ve sosyal bilmem ne bakanı olan hanım ablada bu kafadalar. tabi en başlarındaki kişide..
umarım işssizlik oranının yukselmesini tetiklemez. sıkıntılı bir durum.
herkese hayırlı olsun inşallah zam falan gelmez bunun peşine.
Yapılan her iyileştirmeyi olumlu görmekle birlikte ne bekliyorduk da şaşırdık ki.
hitap ettikleri kesimin gözüne süslü gözükmek için sürekli arttırıyorlar. oysa fiyatları düşürüp alım gücü yükseltilse asgari ücrete 100 lira falan konsa daha mantıklı ve sağlıklı olur. asgari ücretin 500 lira birden artması anca enflasyonu körükler. tl yi daha da değersizleştirir. basitçe bir şey azsa değerlidir. şimdi her cebe 500 lira daha girecek haliyle tl daha çok piyasada dolaşacak daha da değer kaybedecek basitçe. market rafları ocakta zaten % 50 zam yaparlar. süt 7 lira olacakmış.
ayrıca böyle uçuk kaçık rakamlar vasıflı ile vasıfsızın arasını kapatıyor. en basitinden işveren şu an orta vasıflı birine 3300 acemiye 2300 lira veriyor diyelim yeni sistemde herkesi asgari ücret üzerinden çalıştırmaya başlayacaklar. vasıflı vasıfsız ayrımı azalıcak. lise diploması bile olmayan adam 2850 lira alırken üniversite mezunu diplomalı adamda taş çatlasa 3500 alacak.
şu rakamları yükseltmeyin diyoruz ama hitap ettikleri kesim kuş beyinli olunca ne kadar para o kadar iyi sanıyorlar.
lan cumhuriyet altını 3500 liraya dayandı bundan 15 yıl önce emekli maaşına 3 tane cumhuriyet alıyordun şimdi sadece yarım alabiliyon az düşün sorgula.
ayrıca böyle uçuk kaçık rakamlar vasıflı ile vasıfsızın arasını kapatıyor. en basitinden işveren şu an orta vasıflı birine 3300 acemiye 2300 lira veriyor diyelim yeni sistemde herkesi asgari ücret üzerinden çalıştırmaya başlayacaklar. vasıflı vasıfsız ayrımı azalıcak. lise diploması bile olmayan adam 2850 lira alırken üniversite mezunu diplomalı adamda taş çatlasa 3500 alacak.
şu rakamları yükseltmeyin diyoruz ama hitap ettikleri kesim kuş beyinli olunca ne kadar para o kadar iyi sanıyorlar.
lan cumhuriyet altını 3500 liraya dayandı bundan 15 yıl önce emekli maaşına 3 tane cumhuriyet alıyordun şimdi sadece yarım alabiliyon az düşün sorgula.
ocağın başında 390 dolara tekamül eden şimdi 380 dolara eşit olan yeni asgari ücretimiz.
adam çalıştırdığı işçisine "bankaya yatırdım 500 ünü geri getir" diyebilir.
adam çalıştırdığı işçisine "bankaya yatırdım 500 ünü geri getir" diyebilir.
Yeni ise baslayan için Allah bereket versindir.
Kaşık ile verip kepçe ile aldıkları için bekleyin bakalım ocak zamlarını.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar