bugün
- saraca finch house7
- herkesle iyi anlaşan insan10
- 19 yaşında kızla yatmak13
- başbakanımız bizim için adeta ikinci peygamberdir5
- 5 vakit namaz kılan erkeklere bayılmak5
- ilişkiye bir süre ara vermek10
- ankara nın en güzel yanı7
- unutulmayan sadakat örnekleri5
- thereads2
- bili bili yumurta2
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız12
- kahvaltıdan sonra rüzgarlı balkonda kestirmek3
- hayatın ben şerefsizim seni üzerim deme şekli2
- 1 temmuz kabotaj bayramı6
- elon musk3
- on bin tl'ye zallla sözlükte kalmak için antlaşmak2
- kucaklaşma günü3
- kemalist dünya26
- abd'nin iran'ı sıfırlaması4
- deniz göktaş'ın 3 günde 4 milyon izlenmesi7
- hala israil'e taraf olacak kadar sığır olmak2
- 28 haziran 20262
- ilgi manyağı5
- pazar günü sözlükte takılan asosyal ezik yazar3
- kemal kılıçdaroğlu15
- tamar tanrıyar4
- tamar tanrıyar'ın berat albayrak'ı tehdit etmesi6
- mola4
- su içmek2
- ilkin aydın2
- anın görüntüsü23
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi19
- üniversitelerin gereksiz olması17
- fait bey birader diamond biraderdir hedesi3
- dünyaya artık gök taşı çarpmaması4
- genç olmanın en güzel yanı6
- tüm çıplaklığımla burdayım3
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet19
- kadir inanır22
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı31
- eski eşle tekrar evlenmek5
- ankara3
- içtim şarabı13
- ona bir şey söyle11
- genç görünmeye çalışmak7
- 28 haziran 2026 hırvatistan gana maçı5
- sözlükteki gizli düşmanım10
- 28 haziran 2026 demokratik kongo özbekistan maçı4
- insanın geçmişinin karanlık olması9
- velvet28
düzensizlik kelimesine karşılık gelir.
big bang teorisini onaylayan önemli bir durumdur.
ayrıca termodinamiğin 2. kanunudur.
big bang teorisini onaylayan önemli bir durumdur.
ayrıca termodinamiğin 2. kanunudur.
boktan bir şeydir.. ev hanımları sevmez..
her neyse en iyisini rte bilir.
Hakkında son soru isimli çok iyi bir bilim kurgu hikayesi de vardır. Bilimde evrim teorisiyle birlikte entelijansiyayı en çok üzen teorem olmuştu zamanında. Çoğu kişiye göre hala doğanın en tatsız yanıdır ama şu anda bilinen tersinir olmayan çok az sayıda fiziksel olaydan biridir. Zaten tersinir olmaması da büyük oranda evrenimizin büyümesi yani başka bir tersinir olmayan fenomenle ilgilidir.
Yaşamak entropiye direnmektir.
Termodinamikte duzensizligi ifade eder. Entropinin artmasi demek yani pozitif deger duzensizligin artmasi anlamina gelir.
Yani yeterince zaman geçtiğinde evrende taş taş üstünde kalmayacak, evren kendi kendini yok edecek. E o kadar enerji nolacagdi?
Yani yeterince zaman geçtiğinde evrende taş taş üstünde kalmayacak, evren kendi kendini yok edecek. E o kadar enerji nolacagdi?
Evrendeki düzensizliğin bir ölçütüdür. Kimyasal tepkimeler maksimum entopi minimum enerji yönünde istemli olarak gerçekleşir.
özeti s>0 olan şey.
Kendi haline bırakılan her şey bozulma eğilimi gösterir. Dünyanın sonu geldiğinde de max. Seviyeye ulaşacak. Özetle bu.
elfen liedın mangasının center and fringe bölümünde lucy'nin vücudunun erime sebebi olarak bahsi geçer.
yunanca entropia kelimesinden türemistir.
fazla anlatmaya pek gerek yok, yukaridaki entrylerden de anlasilacagi üzere cesitli alanlarda kullanilir.
özellikle temel termodinamik durum büyüklügünden bahsedilir.
Uluslararası Birimler Sistemindeki sembolü "büyük s" harfidir ve birimi de joule/kelvin (J/K)´dir.
fazla anlatmaya pek gerek yok, yukaridaki entrylerden de anlasilacagi üzere cesitli alanlarda kullanilir.
özellikle temel termodinamik durum büyüklügünden bahsedilir.
Uluslararası Birimler Sistemindeki sembolü "büyük s" harfidir ve birimi de joule/kelvin (J/K)´dir.
her alanda başka bir anlamı olduğu için tam olarak ne olduğu belli olmayan bir terim. genellikle termodinamikte kullanırız.
Entropi, fizikte bir sistemin mekanik işe çevrilemeyecek termal enerjisini temsil eden termodinamik terimidir. Çoğunlukla bir sistemdeki rastgelelik ve düzensizlik olarak tanımlanır ve istatistikten teolojiye birçok alanda yararlanılır. Sembolü S'dir. Termodinamiğin 2. yasasıdır. *
anlamayanlar ama merak da edenler ona buna sormasın diye basit özet; bir sisteme dışardan müdahale uygulanmadığı sürece düzensizlik sürekli artar.
rica ederim.
edit: btw, buradan hunt or be hunted nickli dostuma s<0 bence yea diyorum. gelsin beni de sildirsin lol.
anlamayanlar ama merak da edenler ona buna sormasın diye basit özet; bir sisteme dışardan müdahale uygulanmadığı sürece düzensizlik sürekli artar.
rica ederim.
edit: btw, buradan hunt or be hunted nickli dostuma s<0 bence yea diyorum. gelsin beni de sildirsin lol.
doğruluğu teorik ve deneysel olarak kesin biçimde kanıtlanmış bir kanundur. Bu yasa evrenin bir başlangıcı ve sonu olduğunu ispat eder.
Ayrıca evrende kendi haline, doğal şartlara bırakılan tüm sistemlerin, zamanla doğru orantılı olarak düzensizliğe, dağınıklığa ve bozulmaya doğru gideceğini de ispatlar.
Ayrıca evrende kendi haline, doğal şartlara bırakılan tüm sistemlerin, zamanla doğru orantılı olarak düzensizliğe, dağınıklığa ve bozulmaya doğru gideceğini de ispatlar.
Artık eskisi gibi değildir.
Maddenin bozulma eğilimi.
şöyle şimdi.
bi dağın tepesinden kayayı yuvarladın. potansiyel enerji sıfırlandı. kayayı tekrar tepeye çıkardın potansiyel enerji eski haline geldi ama yerine koyamayacağın bir enerji var o sürtünmeyle falan uzaya yayıldı, uçtu gitti, işte o entropi.
bi yerde, yaratıcının koyduğu vergi, sınır, duvar. o olmasa makina verimleri yüzde 100 e ulaşabilirdi.
bi dağın tepesinden kayayı yuvarladın. potansiyel enerji sıfırlandı. kayayı tekrar tepeye çıkardın potansiyel enerji eski haline geldi ama yerine koyamayacağın bir enerji var o sürtünmeyle falan uzaya yayıldı, uçtu gitti, işte o entropi.
bi yerde, yaratıcının koyduğu vergi, sınır, duvar. o olmasa makina verimleri yüzde 100 e ulaşabilirdi.
Can kelimesinin karşıtı. Can, yani hayat sahibi olmak ile olmamak arasındaki fark entropidir. Can sahibi olmayan bir varlığın davranışı sükunete yöneliktir. Kararlı olmak demektir bu. Buna örnek difüzyondur. Bir su içindeki tuzların davranışı. Her zaman suda az olduğu yere doğru hareket eder tuz parçacıkları. Veya ikinci örnek kütle çekimi. Biz birer kütlesel cisim olarak dünya cismine çekiliriz. Buna yerde olmak, zıplayınca düşmek deriz. Yüksek ve alçak tabirleri bunun uzantısından türer. Yani can sahibi olmayan varlık davranışları vardır ve bunları defalarca gözleriz. Yasa olarak telakki ederiz. Ancak can sahibi bir hücrenin tavrı başkadır. Mesela tuz parçaları az olduğu yere değil, yoğun yere hareket edebilir. Veya zıplar insan. Zıplamak bir mucizedir cansızlık için. Ama zıplıyoruz, yerçekimine aykırı olarak. Iste bu aykırılık can ile açıklanır. Entropiye karşı koyar can.
varlık yitimi ile yokluk bitimi arasındaki ince çizgi.
Entropi termodinamiğin ikinci kanunudur. Buna göre izole bir sistemde entropi yani düzensizlik sürekli artacak azalmayacaktır mesela bir sigaranın dumanın odaya yayılması entropinin yükselmesi toplanıp sigaranın içine girmesi ise entropinin düşmesidir nerdeyse %100 bir ihtimalle entropi yükselecektir.
Bilgi kuramı'nda entropi bir iletinin içerdiği bilgi miktarıdır.
insan ilişkilerinde artmaz mı demeyin, öyle bir artar ki şaşarsınız. he ben bunu neden entropiye bağladım. çünkü romantizmi sıfır öküzün tekiyim.
nasıl olur onu da anlatayım. iletişim yavaş yavaş azalmaya başlar, artık iki tarafta gerçekten bir birinin iç dünyasına hakim olamamaya başlar, zaten olayın koptuğu yer de burası, bundan sonra tartışmalar artar, anlaşmazlıklar artar, düzensizlik artar yani anlayacağınız. işte bu noktadan sonraaa entropi > 0 dır. boka sardığınızın ve en iyi ihtimalle entropi = 0 da bile kalamayacağınızın göstergesidir.
ben bunu neden gecenin bu saatinde buraya yazıyorum. bilmeyenler entropi hakkında bi bilgisi olsun, ben içimi dökeyim,içinde bulunduğum fırtınadan önceki sessizliği biraz da olsa rahatlatabileyim. evet .
nasıl olur onu da anlatayım. iletişim yavaş yavaş azalmaya başlar, artık iki tarafta gerçekten bir birinin iç dünyasına hakim olamamaya başlar, zaten olayın koptuğu yer de burası, bundan sonra tartışmalar artar, anlaşmazlıklar artar, düzensizlik artar yani anlayacağınız. işte bu noktadan sonraaa entropi > 0 dır. boka sardığınızın ve en iyi ihtimalle entropi = 0 da bile kalamayacağınızın göstergesidir.
ben bunu neden gecenin bu saatinde buraya yazıyorum. bilmeyenler entropi hakkında bi bilgisi olsun, ben içimi dökeyim,içinde bulunduğum fırtınadan önceki sessizliği biraz da olsa rahatlatabileyim. evet .
genel olarak her şeyin eskisinden kötüye gitmesidir.
bir oda dağınıklığın en tepe noktasındaysa entropisi de en tepededir, çünkü odadaki her hangi bir nesnenin odanın her hangi bir noktasını işgal etme olasılığı, diğer bütün noktaları işgal etme olasılığı ile eşitttir. Bu eşitlik bozulursa oda "daha az dağınık" demektir.
Bilimde varsayımdan kanıta doğru giden yol ve bu yolda uygulanan metotlar değişmediyse tanrının varlığının delili olmayan kavramdır. Yoksa değişti de benim mi haberim yok acaba?
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar