bugün
- sözlük yazarlarının pankekleri11
- profesyonel fotoğraf makinası tavsiyeleri10
- fenerbahçe9
- 23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı10
- patiswiss15
- türk kızlarının beğenmediği erkek tipi13
- bir kadında ilk baktığınız yer neresi11
- inmesi binmesinden daha zor olan şeyler14
- sinemaların batma aşamasına gelmesi15
- 22 nisan 2024 sivasspor fenerbahçe maçı33
- stanleywhite10
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı9
- junkman8
- yoga eğitmeni uzun boylu motorcu şamatacı erkek8
- belediyeler el değiştirince bütün foyalar döküldü19
- siklememenin getirdiği huzur9
- anın görüntüsü19
- icardi190511
- fenerbahçe'nin bu sene de şampiyon olamaması8
- sivasspor'a verilen penaltı18
- yazarların en rum özelliği11
- bülent uygun9
- galatasaray9
- bakire misin diye soran erkek12
- xdearm8
- johnny bellington21
- nihavend longa19
- icardi1905'in adam gibi adam olması15
- chp genel merkezi önündeki aşırı üks araçlar9
- icardi1905 silik olsun kampanyası16
- binali yıldırım'ın servet15
- mersinden kıbrısa yüzmek12
- evlenmezsek yaşlanınca ne yapacağız sorunsalı9
- sözlükte fake alacak kadar ezik olmak8
- güzel kızların size abi demeye başlaması11
- arda güler9
- türk kızlarının zenci sevdası13
- susmayan durmayan israile gemi ticareti8
- bir insan sizi ne kadar kırabilir13
- şu anda çalan şarkı11
- sevgili kendim12
- afrika ülkeleri ve türkiyedeki enflasyon oranları29
- abberline tarzı saçma sapan başlıklar açmak8
- icardinin bir haftada 600 üzeri entry girmesi8
- ekşi sözlük20
- türk kızlarının beğendiği erkek tipi16
- bir kadına yaklaşıp adres sormak9
- 21 nisan 2024 real madrid barcelona maçı19
- ona bir şey söyle12
- 21 nisan 2024 galatasaray pendikspor maçı11
nesildaşım. *
rumuzu güzel yazar, hoşgelmiş.
kendisini beni tanıdığından daha fazla tanıdığım halde, kendisini tanımadığımı zanneden yazardır.
ölüm cezasına sebep olmuş cümledir. iki şekilde yorumlanabilir bu cümle:
birincisi: ben ilahım(hak)
ikincisi: ben hakkım yani hak üzerineyim.
hallacı mansur ikincisini kastetmiş ancak yanlış anlaşılmış.
allah rahmet eyleye.
birincisi: ben ilahım(hak)
ikincisi: ben hakkım yani hak üzerineyim.
hallacı mansur ikincisini kastetmiş ancak yanlış anlaşılmış.
allah rahmet eyleye.
bu sözü nesimi ve hallac-ı mansur söylemiştir. neticesinde nesimi nin dersi yüzülmüş hallac-ı mansur da bağdat ta asılarak uzuvları kesilerek iskence ile öldürülmüştür.
bir de bu tanıma alakasız olarak bir mazlum çimen çağrışımı:
daha enel hak demeden, yüzdüren sen değil misin
değil misin değil misin, yüzdüren sen değil misin..
(bkz: değil misin)
bir de bu tanıma alakasız olarak bir mazlum çimen çağrışımı:
daha enel hak demeden, yüzdüren sen değil misin
değil misin değil misin, yüzdüren sen değil misin..
(bkz: değil misin)
zamanında çoğu edebi insanın ölümüne sebep olan cümledir. ben ilahım, ben allahım demektir. yanlış anlaşılması doğal cümledir. güzel bir nicktir ayrıca, alan şahısı kutlarım...
elbette kendini allah sanmak, kendini allah bilmek. öz'den söylediği üzere hallac-ı mansur söyleyişi, hissedişi meşhurdur. damla denize katıldığında ben denizim diyecektir elbet. çünkü orada onun damlalığından eser yoktur artık. o pekala denizdir.
Hak sözcüğü gerçek, gerçeklik, tanrı anlamlarında kullanılan bir sözcüktür. Enel Hak, gerçek benim, gerçeklik bende, tanrı benim anlamlarına gelir. Alevilik felsefesini enel-hak sözünde bulur ve bu sözden hareketle insanı inancının odak noktasına koyar.
"ben hakkım, haktan gayrı değilim" anlamina gelir.Allah'ın yarattığı varlıkları kapsamasina onlarda vücut bulmasına dayalı olan düşünsel yaklaşımdır.hallacı mansur enel-hak dediği gerekçesiyle 26 Mart 922 yılında uzun süre işkence gördükten sonra idam edilmiştir.
hallac-ı mansur "ene'l-Hakk" (ben Hakk'ım) demiştir, "el-Hakku ene" (Hakk benim) dememiştir. tıpkı "ben insanım" denilebilip te, "insan benim" denilememesi gibi...
birçok kişi bunu ben hakk'ım olarak algılamaktadır. fakat aslı bütün kainatı allah'ın yarattığı ve insanı yaratırken içine ruh üflediği, yani kendisinden bir parça koyduğudur. herşeyin tümevarımını aldığımızda allah'ı bulacağımız gerçeğidir.
tasavvufta ulaşılabilecek en yüksek nokta bunu söyleyebilmektir. gerçi söyleyenlerin de başına neler geldiği ortada. lakin kimi hallac-ı mansur gibi açık açık söylemiştir kimi de yunus gibi farklı bir yolla söylemiştir. "bir ben var bende benden içeri."
hallacı mansur un söylediği tasavvufda allahla bir olma tanrının kendi içinde olduğunu anlatmaya yarayan bir cümledir.
muhteşem yüzyıldada gayet yakışıklı hoş biri olarak gösterilmiş bir versusuda mevcuttur. muhteşem yüzyılda bu görüşü savunan bir abi vardı. idam edildi. yakışıklıdır sözü sağlamdır , tok konuşur. sağlam bir karekterdir. bizim ehli sünnet vel cemaatten yoksun dizi mafyası sever bu tür insanları.
muhteşem yüzyıldada gayet yakışıklı hoş biri olarak gösterilmiş bir versusuda mevcuttur. muhteşem yüzyılda bu görüşü savunan bir abi vardı. idam edildi. yakışıklıdır sözü sağlamdır , tok konuşur. sağlam bir karekterdir. bizim ehli sünnet vel cemaatten yoksun dizi mafyası sever bu tür insanları.
aleviler çok sever sayar böyle şeyleri. şarkıları çoktur. bu görüşü savunanlar genelde iranda doğmuş büyümüşlerdir. hatta iran ın bugünkü afganistan sınırından gelmişlerdir. allah heryerdedir. ende bende onda. heryerde. içimizde. aleviler çok sever böyle şeyleri. deistliktir bu. yani allah yok ama bir enerji var demenin bir başka yoludur. 1000 yıl önce bunu diyen adam ne düşünürdü bilmiyoruz ama bugün böyle biliniyor.
http://www.youtube.com/watch?v=sl54rbUvyII
http://www.youtube.com/watch?v=sl54rbUvyII
çok bilinmeyen bir zuğaşi berepe şarkısı. dido kadar bilinmediği gibi igzas kadar da bilinmez.
Hallacı mansurun bilinçsizce söylediği bir sözdür.
enel japoncada tanrı demek değil miydi ?
kimseyi inandıramadığım.
neyse hallaçta inandıramadı zaten.
sanırım rothschild soyadına sahip olmak gerek.
neyse hallaçta inandıramadı zaten.
sanırım rothschild soyadına sahip olmak gerek.
senin, benim, var olan her şeyin bir bütünün parçası olduğunu, sonuçta bir bütünü oluşturduğunu savunan düşünce. tanrı yarattıklarını varlığından yaratır, varlıkların kapsamıdır.
tanrının her yerde olma ama hiç bir yerde bulunmama durumunu açıklar. Şöyle ki, herkes ve her şey tanrının parçasıdır, herkes ve her şey tanrıdır. Bu da tanrının yer yerde oluşu sonucunu doğurur. gözlemlenebilen ya da hayal edilebilen tüm alt ve üst evrenlerin birleşimi bizi kapsayarak nihai tanrıyı oluşturur. Bu da tanrının hiç bir yerde bulunmama durumunu açıklar.
tanrının her yerde olma ama hiç bir yerde bulunmama durumunu açıklar. Şöyle ki, herkes ve her şey tanrının parçasıdır, herkes ve her şey tanrıdır. Bu da tanrının yer yerde oluşu sonucunu doğurur. gözlemlenebilen ya da hayal edilebilen tüm alt ve üst evrenlerin birleşimi bizi kapsayarak nihai tanrıyı oluşturur. Bu da tanrının hiç bir yerde bulunmama durumunu açıklar.
Parça gördükçe teki göremezsin.
Cezai ehliyeti olmayan kişi söylemi.
hallacı mansurun çok feci bir yöntemle öldürülmesinin önünü açan söz.
(bkz: vahdeti vücut anlayışı)
(bkz: vahdeti vücut anlayışı)
''hak benim'' demektir.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar