bugün

Ahmet Kaya'nın yapım şirketi GAM Müzik tarafından 3 Mart 2014'te yayımlanan albümdür. 27 sanatçının Kaya'nın şarkılarını yorumladığı albümün prodüktörlüğünü Gülten Kaya ve Yavuz Bingöl üstlendi. Ahmet Kaya için 2002 yılında yayımlanan Dinle Sevgili Ülkem adlı albümden sonra ikinci saygı albümüdür.
günün anlam ve önemine uygun bir şekilde baştan sona dinlediğim albümdür. açık konuşmak gerekirse, ahmet kaya bu işte öyle bir üstad ki, diğer sanatçılar ne kadar iyi olursa olsun,şarkıların tadını kaçırdıklarını düşünüyorum. hiç bir yorumu beğenmedim. kulaklar hep ahmet kayayı arıyor. fakat yinede, inanılmaz bir proje. hepsinin ağzına, yüreğine sağlık. bir ahmet kaya şarkısını seslendirmek kolay değildir elbet.
büyük bir proje olmuş. hepsini değil ama birçok şarkıyı beğenerek dinleyebiliyor insan.
bajar, niyazi koyuncu, aylin aslım, aynur, öykü gürman ve harun tekin yorumları aklımda kalanlardan.
müthiş bir albüm. hayko cepkin, büyük ev abluka, gripin, neyse hepsi favori. ama bir tek rahatsız olduğum şey var; o da küçük iskender in şiir okuması.
ahmet kaya nın "soytarılık etmeden güldürebilmek seni" dediği şiiri okurken sahte, soytarı tonlamalar yapması.

"soytarılık etmeden güldürebilmek seni
ekmek çalmadan doyurabilmek
ve haksızlık etmeden doğan güneşe
bütün aydınlıkları içine süzebilmek gibi
mülteci isteklerim oldu ara sıra, biliyorsun. "
haddinden fazla güzel bir albümdür. ısrarla tavsiye ediyorum.
Bağzı istisnaları çıkarırsak albüm resmen Ahmet Kaya şarkılarını Ahmet abimizden başkasının okuyamayacağını kanıtlar ispatlar nitelikte olmuş. Ama yine de helal olsun. Herkesin Emeğine sağlık.
gel de yıkılma dedirten bir albüm olmuş,
ahmet kaya'dan dinleme fırsatımız olmayan eserler müthiş yorumlanmış. özellikle kum gibi ve ayrılığın hediyesi...
albümün tek beğendiğim kısmı leman sam-korkarım şarkısının sonuna doğru şarkıya ahmet kaya'nın giriş yapması gözlerimi her seferinde doldurmaktadır.
Gece vaktinde depresyona sokan albümdür. Hele Cem Adrian ve Gripinin yorumlari bitirdi. öldüm lan öldüm. Gerçekten " bir eksiğiz".
Dinlediğim her parçada, zihnimde Ahmet Kaya'nın yorumu çalarken şarkıyı söyleyenlerin yorumunu beğenmediğim albüm.

hele o güzelim kendine iyi bak şarkısına ne olmuş, aman yarabbim...
albümü dinledim bir hafta önce, beğenmedim açıkçası. bundan önce yine ahmet kaya anısına yapılmış "dinle sevgili ülkem" albümünü de beğenmemiştim. sanatçılara "kötü, yapamamış, söyleyememiş" diyemem ama, ahmet kaya değilseniz ahmet kaya söylemeyin moruk.

https://www.youtube.com/watch?v=J78ek_kNMGc

https://www.youtube.com/watch?v=4FiSmoVYi80 *
birkaç parçayı dinlediğim ve güzel bulduğum albüm. her bir şarkıyı dinleyip daha sonra bir daha ahmet kaya' dan dinlemenizi tavsiye ederim.
Olmamış be arkadaş bir şarkısı bile Ahmet kaya nın verdiği duyguyu vermemiş ama bir emek var sonuçta emeklerne sağlık.
günlerdir billboardalarda reklamını gördüğüm fakat bugün dinlemek fırsatı bulduğum ve beğendiğim albümdür.

şunu söylemeden edemeyeceğim; yıllardır ruhumuzu siken kendine iyi bakı gece yolcuları öyle bir söylemiş ki adeta eğleniyosunuz dinlerken.
iyi proje, güzel, tamam eyvallah... Ama olmuyorsa zorlamayacaksın bi yerde. Açık ve net becerilememiş, çok kötü olmuş Ahmet Kaya'ya saygı albümü.
ahmet kaya'ya saygı değil saygısızlık unsuru içeren boktan albüm.kimse söylemesin abi bu adamın şarkılarını !!
aşağıda elimden geldiğince inceledim, büyük ihtimalle pek bir şeye benzememiştir. ancak tamamen dinleyici olarak değinmek istediğim bir husus var. bu tür selam çakma albümlerinin (tribute album kavramı yerine biraz önce buldum) de bir raconu var. görülen -dinlenilen- o ki bu racon bizde hala oturuşmadı. bu tür albümlerde her şeyden evvel başarılı bir yapımcılık (prodüksyon) gerekir. yavuz bingöl bu işin altından kalkamamış. şarkıları hissederek yorumlayan kişiler sayesinde türkiye'deki benzerlerinin önüne geçmiş. toplulukların stüdyo işleriyle (çalgı-düzenleme) diğer işlerin arasındaki fark çok belirgin. düzenlemeler hiç olmamış, sadece doruklara sevdalandım şarkısında yerinde bir düzenleme var o kadar. ahmet kaya daha iyisini hak ediyordu. bir de keşke hani benim gençliğim de olsaydı, he albümün geneliyle mukayese ettiğim zaman olmaması daha iyi diyebilirim.

bajar'ı çok beğendim, cinayet saati cuk oturmuş. ilginç bir şekilde sahtekar "ulan hepiniz oradaydınız be" duyarlılığına "hiçbiriniz orada yoktunuz" de nasıl güzel gitmiş, cansuyu olmuş.

metris'in önünde albümün öne çıkanlarından olmuş, cahit berkay ve derya petek harika seçimler. cahit berkay'ın gönlünün değdiği o kadar belli ki... derya petek ise albümün en hissederek söyleyenlerinden olmuş, çok beğendim.

albümün beni en çok şaşırtan yorumu kuşkusuz katlime ferman oldu. büyük ev ablukada'yı hiç sevmem, hatta tahammül edemem. ama bu gerçekten çok güzel olmuş, tebrikler!

birkaç yerde yaşar kurt'un şaşırtan bir icra sergilediğini okumuştum, bu sebeple de ilk dinlediğim parça kaçak ve anne oldu. açıkçası ben bu çok güzel icraya hiç şaşırmadım. ülkemizde ahmet kaya'yı en iyi anlayabilecek insanlardan olan, kimliği kendisinden yıllarca saklanmış yaşar kurt tabi ki de bu denli iyi bir iş ortaya koyacaktı... koymasa alınırdım.

harun tekin -şahsi kanaatimce- albümün en iyi birkaç işinden birini ortaya koymuş. beni vur'u ne kadar sevdiğini zaten biliyorduk, önceden de duymuştuk, çok iyi geldi.

aynur, kaçakçı kurban'la yapılması gerekeni harfiyen yapmış, hatta üstüne de katmış. herhalde kimse şaşırmadı.

teoman'ın bu zamana kadarki şarkı uyarlamaları (gemiler, uykusuz her gece, unutamadım, resimdeki gözyaşları) pek beğenilmemişti -ki ben uykusuz her gece'yi bir hayli sevmiştim-, lakin bu zamana kadarki en zor uyarlaması belki de acılara tutunmak idi ve belki de en iyi bunu söyledi.

bu zamana kadar yaptığı harika işlerden olsa gerek, sezen aksu ismini duyunca her zaman daha iyisini bekliyoruz. o çıta hep yükseliyor. aynı yorum başkasından muhtemelen çok beğenirdim, ağladıkça zaten zor bir eser ancak bu kadar olur diyebilirdim. ama söz konusu sezen aksu olunca daha iyisi her zaman bekleniyor. keşke sezen aksu bu işe kendi ekibiyle girseydi. kendi orkestrası, stüdyo çalışanları... o zaman farklı olabilirdi.

son derece kötüye giden müzik dünyasında, ülkemizin çıta yükselten isimlerinden olan hayko cepkin standardını devam ettirmiş. belki çok yeni bir şey katmamış ama yapılması gerekeni yapmış.

gripin - küçük iskender işbirliği beni şaşırttı, açıkçası zerre olumlu düşüncem yoktu, ancak güzel iş çıkarmışlar ki ayrılığın hediyesi en zor ahmet kaya eserlerinden biri olsa gerek.

doruklara sevdalandım yerinde bir düzenlemeyle başarılı icra edilmiş. niyazi koyuncu oturmuş gibi geldi de, okan bayülgen sanki biraz zorlama olmuş.

redd ve sorgucular, doğru şarkı seçiminin önemini gösteriyor. redd belki de çok özel bir iş ortaya koymamış ama şarkıya sağladıkları uyumun ve vokal-saz uyumuyla birleşmesi belli bir kalitenin yakalanmasını sağlamış.

yaptığı işleri de tavrını da her zaman sevdiğim zuhal olcay keşke bu teklifi geri çevirseymiş. pek gitmemiş. yalan da olsa'da son kısımlar daha uyumlu olmuş ama olmasa da olurmuş.

belki başka bir şarkıda sırıtmazdı ama koca kum gibi için hakan vreskala'dan başkası bulunamaz mıydı merak ediyorum. kötü değil ancak vasat, yarı senfonik düzenleme de kurtaramamış.

gece yolcuları top çevrirmek için yıldız futbolcunun yerine oyuna giren yedek etkisi bıraktı. zaman doldurmak için makul bir karar, kendine iyi bak'ı yorumlamışlar.

başucu albümlerimizin kalemi, kağıdı, sesi, telidir bülent ortaçgil. ama olmamış, olmazmış da... hele mahur hiç ama hiç...

leman sam adı korkarım olsa da son derece sert bir şarkıyı, bana göre çok naif ve ruhsuz yorumlamış.

ceza'nın n'aptığını hiç anlamadım, cehaletime veriniz. ama şu "sentez" sevdasının da hastasıyım. neyse hayko cepkin'e brütal vokal yaptırmadılar, buna da şükür. he biri gelip de, "teklif ettiler de hayko cepkin reddetti" dese, inanırım.

!!! eğer yavuz bingöl, cem adrian, aylin aslım, mehmet erdem ve halil sezai'ye sempatiniz varsa buradan sonrasını okumayın. !!!

neyse ki öykü gürman var da merhaba kurtulmuş. yoksa sırasıyla ittire ittire aktör ve entelektüel yaptıkları, bu gidişle de ikinci bir sırrı süreyya önder yapacakları yavuz bingöl; albümün yapımcılığında çıkardığından da daha kötü bir iş çıkarmış. zaten beklentim tabandı, o yüzden sorun teşkil etmedi, kendi albümlerinde başarılı olabilir ama ahmet kaya eserlerini söylemek malum biraz... ister.

cem adrian'dan açıkçası ne bekliyorlardı anlayamadım. itinayla her işin içine eden bu adamdan ne umdular bilmiyorum da bulunan çok açık. yakamoz'un içine sıçmış!

aylin aslım bu işe harun tekin kontenjanından mı girdi, nereden girdi bilemiyorum ama, ancak bu kadar kötü olabilirdi. aylin aslım'a içimde ölen biri'yi kim söyletti çok merak ediyorum. biraz daha sesi yükselseymiş ya bayılacakmış ya da ağlayacakmış. bu şarkı gümbür gümbür söylenir.

hep sonradan ile mehmet erdem de çıtasını koruyanlardan olmuş. her zamanki rezalet, ruhsuz, dübüre kaçmaya hazır vokaliyle yerlerde sürünen kalitesini konuşturmuş. olur da birgün, "bir şarkının içine sıçmanın anatomisi" diye bir seminer verilirse, kendisi onur konuğu yapılabilir.

eğer stüdyoda olsaydım, "ağzını ayırma, laubalilik yapma" diye halil sezai'yi döverdim. bu herife de başım belada'yı söyletenin aklını...
olmuş albümdür.
özellikle redd, yaşar kurt, hayko cepkin, teoman, mehmet erdem, leman sam, bülent ortaçgil, niyazi koyuncu-okan bayülgen yorumları.

albümün eksileri ise gece yolcuları, halil sezai ve büyük ev ablukada kesinlikle.
halil ve bartu kendi tarzlarına uyduracaklar diye muhabbetin ağzına sıçmışlar resmen.
gece yolcuları solisti abiye de buradan iki çift lafım var: güzel abim, "su akar yıtığını bulur" değil o. "su akar yatağını bulur."

onun dışında, albümde görmek istediğim parçalar da vardı ama söyleyenler tarafından seçilmemiş demek ki.
dinliyoruz büyük keyifle, emeği geçenlerin ellerine sağlık.
http://www.youtube.com/watch?v=--PRHj_yHKM Yaşar Kurt en iyisi.
ahmet kaya'nın şarkılarının toplandığı albüm. hepsi mi birbirinden güzel olur şarkıların arkadaş ya.

not: yine 2 zırzop çıkıp ahmet kaya şöyle böyle demesin, adamın kişiliğinden banane .mına koyim. şarkıları "öpücem öpücem dedim sana" tarzı olmadığından mı ilginizi çekmiyor nedir. güzel işte.
zuhal olcay ve aynur doğan'ın en iyi yorumladığı ahmet kaya şarkıları...
maalesef ki aynı tadı vermemiş, yorumlar çook farklı duygular katmış aslolanı silip götürmüş albümdür.
siyasetçi söylemi.

(bkz: sen yoksan bir eksiğiz)
cem adrian'dan girdim ah, hakan vreskala'dan çıktım. henüz 2 gün oldu albümle tanışalı. her güne bir muhteşem yorumu yaymak en mantıklısı.
Mehmet Erdem'in vurucu darbeyi vurduğunu düşündüğüm anma adına mükemmel olan bir albüm. Emeği geçenlere selam olsun !