bugün

Turkiyenin en iyi cinayet romani yazarlarindan biridir. Tarzi ile bana Jean Christopher Grange animsatmaktadir.
(bkz: aşk köpekliktir)
(bkz: beyoğlu rapsodisi)
(bkz: sis ve gece)
(bkz: şeytan ayrıntıda gizlidir)
yazdığı türün türkiye'deki en bilinen temsilcisi.
patasana'nın yazarıdır. arkeologların yaşadıkları ilginç olaylar serisini ve ermeni sorununu içine alan sürükleyici , polisiye bi romandır. ahmet ümit'in tarzı cidden etkisinde bırakacak kadar hoş bu nedenle böyle yazarların çıkmasına şaşırdıgım yazarlardandır.beyoglu rapsodisiyle beyoglu'na ve taksim'e doyacaksınız ve her sokagı adınız gibi bileceksiniz. okunası yazar!
fransa versiyonu için :
(bkz: jean christophe grange)
- ahmet ümit??
- efendim hocam *
Türkiye'nin en iyi polisiye yazarıdır ve yazdığı kitaplar içinde en iyisi patasanadır.. herkese tavsiye edilir..
kavim,patasana,beyoğlu rapsodisi adlı eserlerini bir solukta okuduğum türkiye'nin tartışmasız en başarılı polisiye-gerilim yazarı.
kendisi bir dönem moskavada kalmıstır. şiirle başladıgı yazım hayatını romanla sürdürmüştür.
başkomiser nevzat,çiçekçinin ölümüadlı birde çizgi roman ı da olan yazardır. romanları polisiye olmasına ragmen klasik amerikan tarzı değil, ülkesine özgündür. ünü türkiye yi aşıp dünya çapında bir yazar olmuştur.
türk polisiye roman dünyasının en büyük ismidir. kavim, patasana, beyoğlu rapsodisi gibi eserler ortaya koymuştur. galtasaraylı olduğunu kitaplarına yansıtmaktadır.
gaziantep(im)'in yüzakı.
edebi polisiyeye yeni bir soluk getirmiş,tarihi ve mitolojik olayları, günümüzdeki cinaytelre uyarlamadaki eşsiz başarısıyla başlı başına ekol olmuş bir yazardır.
yarattığı komiser nevzat karakteri, televizyona da uyarlanmış, türkiye' nin en iyi polisiye yazarı. sis ve gece ile kavim mutlaka okunmalıdır.
kavim kitabı korsanda en çok satan ilk ona giren polisiye roman yazarıdır. tavsiye etmekteyim.
türkiye'nin en iyi polisiye yazarı olup olmadığı her daim tartışmaya açık olacak insan. yazarın kitaplarını güzelleştiren şey polisiye kurgusunun üstünlüğünden çok, edebi dili ve bu dilin altını doldururken kullandığı ülkemize özgü, son derece iyi araştırılmış yerel tatlardır. kitaplarında kimi zaman kurgu zayıflığının göz önünden kolayca sıyrılması da, yazarın edebi olarak iyi olması ve söyleyecek söze sahip olmasıdır. kendisi de televizyonda verdiği bir röportajda kendisi de sözünü kurgunun önüne koyduğunu söylemiştir zaten. bunların dışında, oldukça güzel karakterler çizer ve eski istanbul'u gözünüzün önüne getirir.
başkomiser nevzat tiplemesinin psikiyatristler ve suçbilimciler için ne harika bir kobay olacağını düşündüğüm kalemi kuvvetli, istanbul aşkı ölümcül yazardır.
her kitabı aynı olan yazar.
televizyondaki bir söyleşisinde her gün beyoğlu'ndaki ofisine gidip düzenli bir şekilde mesai yapar gibi yazdığını anlatan başarılı yazar.
polisiye türünü edebiyatla kaynaştıran nadide yazar.
(bkz: patasana)
2007 yılında mevlana ile ilgili yeni bir kitap çıkaracak olan, türkiye nin en iyi polisiye roman yazarı. romanları bir çırpıda okunur ve etkisinden bir süre kurtulamazsınız. bu da bir ahmet ümit klasiğidir.
Polisiye romanlarda kendini aşan okuyucuyu kitaba bağlayan dili sade,yalın ve akıcı.Tüm kitaplarını okumak şart olan yazardır.Yazarın kitapları
-Çıplak ayaklıydı gece
-Masal masal içinde
-Şeytan ayrıntıda gizlidir
-Kukla**
-Patasana**
-Beyoğlu rapsodisi***
-Kar kokusu*
-Sis ve gece
-Ninettanın bileziği*
-Agathanın anahtarı
-Bir sis böler geceyi
-Sokağın zulası
karmaşık ve sürükleyici, okurken insanın ufkunu genişleten bilgiler veren romanlarıyla tanınan, kendisini dostoyevskiyle bir tuttuğum tasvirlere imza atan iyi ki Türkiye'de doğmuş dediğim muhteşem yazar.
bugün okan üniversitesine gelerek 'herşey puslu bir gecede başladı' cümlesiyle konferasa başlayan ve bizleri aydınlatan türkiyenin en iyi polisiye roman yazarı. yazarlık hayatına başlarken polisiye romanı küçümsediğini söleyerek bizi şaşırtmış ve dünyada birçok yeri gezmiş yazardır.
sis ve gece romanı için atilla dorsay' ın ' polanski okusaydı kesin filme uyarlardı ' yorumunu yaptığı yazar.