bugün
- kadınlar neden aldatır9
- sözlükteki üstü kapalı erkek nefreti9
- profiline kendi resmini koyan yazarın asıl amacı6
- spora vakit ayıramayan erkek oje sürsün7
- selahattin demirtaş övücüsü halk tv5
- eski sevgilinin 1 haftada yeni sevgili yapması8
- donald trump4
- 23 haziran 2026 ürdün cezayir maçı3
- demirtaş'ın kılıçdaroğlu ile görüşmeyi reddetmesi2
- türk siyasetçiliği yapan araplar4
- iyi araba kullanan iyi sevişir3
- gocu yla bilek güreşi yapmak6
- altin2
- dut ağacı5
- sürekli esnemek3
- performans sanatçısı3
- orospum2
- chp'deki değişimciler5
- karşı cinste bağımlılık yapan şeyler4
- karı hoplatmak3
- sözlük erkekleri aranıyor mu6
- modern sanatın duvara muz bantlamak olması3
- sözlük yazarlarının bileklikleri6
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması19
- sedat pekmez12
- eren ali bingöl2
- yagmurcu ile revani yemek4
- selahattin demirtaş cilalı apo dur3
- 23 haziran 2026 norveç senegal maçı2
- kabullenince huzur veren gerçekler5
- cebinde parası olmayan fakir erkek3
- akp'nin cumhurbaşkanı adayının erdoğan olması8
- türkiye eyalet haritası2
- aylık 378 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- 23 haziran 2026 fransa ırak maçı6
- sen benim kim oldugumu biliyo musun2
- sevgili yapınca her şeyden elini ayağını çekmek3
- agresif süs köpeği3
- duşta şarkı söylemek2
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar20
- muşlettin amca4
- türkiye'nin asla düzelemeyecek olmasının sebebi15
- bir kadını araba park ederken izlemek5
- utanmadan şort giyen erkek7
- z kuşağının metal dinlememesi2
- futbol8
- askerlik4
- hiç ölmeyecek gibi yaşamak2
- bir çiçek fotoğrafı bırak5
- red pill2
Mancini'nin galatasarayımıza benimsettiği sonu güzel olacak sistem.
hayırlısı dediğim sistem.
galatasaray'ın mancini ile birlikte dönüş yaptığı, uygulaması zor ama en esnek, en dinamik, kaliteli stoper ve çift yönlü kanat oyuncularıyla en ölümcül olan oyun sistemidir.
bu sistemde her iki kanat oyuncusunun defansif ve ofansif yönlerinin çok güçlü olması beklenir. yani 4-4-2 gibi anadolu takımı taktiği değildir, her takım uygulayamaz, iyi kadro, alternatifi bol ve pahalı bir takım ister.
3-5-2 oynayan liberolu takımların atağa çıkışı futbolu en keyifli kılan unsurlardan biridir. zira bu takımlar diğer sistemleri uygulayan takımlara nazaran çok daha akıcı bir oyuna sahiptir, defansları sağlam, atakları ise oldukça boğucudur. 4-4-2 oynayan takımlar gibi oyunu kilitleyip defansta takılı kalmazlar. (ki bu da bir taktiktir ancak sıkıcı ve ilkeldir.)
juve ve udinese gibi takımları şaha kaldıran sistemdir. özellikle italyan patentli antrenörler başarıyla uygular. ***
bu sistemde her iki kanat oyuncusunun defansif ve ofansif yönlerinin çok güçlü olması beklenir. yani 4-4-2 gibi anadolu takımı taktiği değildir, her takım uygulayamaz, iyi kadro, alternatifi bol ve pahalı bir takım ister.
3-5-2 oynayan liberolu takımların atağa çıkışı futbolu en keyifli kılan unsurlardan biridir. zira bu takımlar diğer sistemleri uygulayan takımlara nazaran çok daha akıcı bir oyuna sahiptir, defansları sağlam, atakları ise oldukça boğucudur. 4-4-2 oynayan takımlar gibi oyunu kilitleyip defansta takılı kalmazlar. (ki bu da bir taktiktir ancak sıkıcı ve ilkeldir.)
juve ve udinese gibi takımları şaha kaldıran sistemdir. özellikle italyan patentli antrenörler başarıyla uygular. ***
bir varyasyonu olan 3 4 1 2 ile ortalığın anasını ağlatabilecek diziliştir. açıklayalım;
1- adam adama değil alan savunması yapılacak.
2- savunmanızın ortasında libero özellikli, topla arası iyi biri olacak.
3- rakip forvetleri stoperleriniz karşılayacak. libero mümkün mertebe yalnızca kademeden başka bir nedenle rakip forvetlerle boğuşmak zorunda kalmayacak. (çünkü liberoların savunma yetenekleri kısıtlıdır)
4- kanatlarda emmanuel eboue gibi hücumcu bekler ya da savunması yüksek kanat adamları olacak ve bunlar hızlı adamlar olacak.
5- trequartistanız sağlam olacak.
6- forvetlerinizden biri pivot santrfor diğeri ise kanatlara inebilen, hızlı adam olacak.
gelelim türkiye'de bunu oynamak isteyen takıma, yani galatasaray'a;
libero konusunda sıkıntımız var. zaten dünyada da sıkıntı var bu konuda. bu yüzden mancini en son antalyaspor karşılaşmasında felipe melo'yu libero oynattı. olur mu? olur! ama orta sahada felipe melo daha gerekli.
stoperlerimiz savunma yönünden hiç fena değiller ama top yapma konusunda sıkıntı var.
kanatlardan birinde eboue var da sol kanat hâlâ sallantıda.
orta sahada selçuk inan ve felipe melo kusursuz ama melo liberoya çekilirse orada hamit altıntop oynamak durumunda kalacak. hamit çok beğendiğim bir oyuncudur ama melo kadar ısırıcı değil. bu da orta sahamızın direncini düşürür.
trequartista wesley sneijder ki bu iş için daha iyisi dünyada yok gibi.
didier drogba dünyanın en iyi pivot santrforu ve fazlası var. gelin gelelim yanına burak yılmaz'dan çok umut bulut daha iyi gider şu dizilişte.
yani?
adam gibi hücumcu ve hızlı bir sol bek, bir libero ile bu iş cillop gibi olur. haaa, aurelien chedjou - gökhan zan - semih kaya da iyidir. bu durumda da oyun kanatlardan başlar. göbeğe gelir. sonra yeniden kanatlara yayılır ya da göbekten dalınır.
1- adam adama değil alan savunması yapılacak.
2- savunmanızın ortasında libero özellikli, topla arası iyi biri olacak.
3- rakip forvetleri stoperleriniz karşılayacak. libero mümkün mertebe yalnızca kademeden başka bir nedenle rakip forvetlerle boğuşmak zorunda kalmayacak. (çünkü liberoların savunma yetenekleri kısıtlıdır)
4- kanatlarda emmanuel eboue gibi hücumcu bekler ya da savunması yüksek kanat adamları olacak ve bunlar hızlı adamlar olacak.
5- trequartistanız sağlam olacak.
6- forvetlerinizden biri pivot santrfor diğeri ise kanatlara inebilen, hızlı adam olacak.
gelelim türkiye'de bunu oynamak isteyen takıma, yani galatasaray'a;
libero konusunda sıkıntımız var. zaten dünyada da sıkıntı var bu konuda. bu yüzden mancini en son antalyaspor karşılaşmasında felipe melo'yu libero oynattı. olur mu? olur! ama orta sahada felipe melo daha gerekli.
stoperlerimiz savunma yönünden hiç fena değiller ama top yapma konusunda sıkıntı var.
kanatlardan birinde eboue var da sol kanat hâlâ sallantıda.
orta sahada selçuk inan ve felipe melo kusursuz ama melo liberoya çekilirse orada hamit altıntop oynamak durumunda kalacak. hamit çok beğendiğim bir oyuncudur ama melo kadar ısırıcı değil. bu da orta sahamızın direncini düşürür.
trequartista wesley sneijder ki bu iş için daha iyisi dünyada yok gibi.
didier drogba dünyanın en iyi pivot santrforu ve fazlası var. gelin gelelim yanına burak yılmaz'dan çok umut bulut daha iyi gider şu dizilişte.
yani?
adam gibi hücumcu ve hızlı bir sol bek, bir libero ile bu iş cillop gibi olur. haaa, aurelien chedjou - gökhan zan - semih kaya da iyidir. bu durumda da oyun kanatlardan başlar. göbeğe gelir. sonra yeniden kanatlara yayılır ya da göbekten dalınır.
mancini'nin inatla galatasaray'ı oynatmak istediği sistem. sanki ileri kanatlarda ronaldo veya nani varda takımda. yahu dön 4-4-2'ye koy melo - selçuk'u göbeğe sol bek'in var artık zaten telles. neyse sözün özü şu galatasaray'ın bu sistemden vazgeçmesi gerekir ligin ikinci yarısı hazır başlamamışken. yoksa çok hüsrana uğrarız gibi.
galatasaray taraftarının eleştridiği sistemdir ama takımda ofansif kanat oyuncusu kalmamış neredeyse kimle oynacaksak 4-4-2'yi.
hasan şaş'ın bonservisi elinde diye ona mı güveniyorlar anlamıyorum.
hasan şaş'ın bonservisi elinde diye ona mı güveniyorlar anlamıyorum.
2002-2003 sezonunda lucescu'nun beşiktaş'a oynattığı sistem. çünkü takımda sağ bek sol bek yoktu, luce'de tamam almayın futbolcu ben böyle oynatırım dedi ve şampiyon yaptı takımı.
--alıntı--
ayrıca felipe scolari nin ömrü hayatında hiçbir takıma (brezilya dahil) oynatmadığı sistemdir. hadi fenerbahçeyi izlemedik; koskoca dünya kupasında milli takımla 2 maç yaptı brezilya be kardeşim. acaba 'göz' kavramı bünyeden bünyeye farklılık mı gösteriyor?
--alıntı--
aşağıdaki linkte brezilya milli takımının yarı finaldeki türkiye maçında 5 tane defans oyuncusu olan cafu, lucio, roque juniour, edmilson ve carlos ile oynadığını, bunlardan carlos ile cafu'nun wing back denilen kanat pozisyonunda(yani orta sahada) oynadığı anlaşılabilir. sitenin verdiği oyuncu mevkilerini de paylaştım.
hatta bu maçlardan birinde spikerlerin "ilginçtir, brezilya 4-4-2 sisteminin mucidi olduğu halde 3'lü defans ile oynuyorlar" diyaloğunu da unutmam.
http://www.fifa.com/worldcup/archive/edition=4395/results/matches/match=43950062/report.html
# Name Pos Min
1 MARCOS GK 90
2 CAFU D 90
3 LUCIO D 90
4 ROQUE JUNIOR D 90
5 EDMILSON D 90
6 ROBERTO CARLOS D 90
8 GILBERTO SILVA M 90
9 RONALDO F 68
10 RIVALDO M 90
15 KLEBERSON M 85
20 EDILSON F 75
----------------------MARCOS------------------------------
----------LUCIO------ROQUE JUNIOR------EDMILSON-----------
CAFU-------GILBERTO SILVA-----KLEBERSON-----ROBERTO CARLOS
-------------------------RIVALDO--------------------------
---------RONALDO-------------------EDILSON----------------
ayrıca felipe scolari nin ömrü hayatında hiçbir takıma (brezilya dahil) oynatmadığı sistemdir. hadi fenerbahçeyi izlemedik; koskoca dünya kupasında milli takımla 2 maç yaptı brezilya be kardeşim. acaba 'göz' kavramı bünyeden bünyeye farklılık mı gösteriyor?
--alıntı--
aşağıdaki linkte brezilya milli takımının yarı finaldeki türkiye maçında 5 tane defans oyuncusu olan cafu, lucio, roque juniour, edmilson ve carlos ile oynadığını, bunlardan carlos ile cafu'nun wing back denilen kanat pozisyonunda(yani orta sahada) oynadığı anlaşılabilir. sitenin verdiği oyuncu mevkilerini de paylaştım.
hatta bu maçlardan birinde spikerlerin "ilginçtir, brezilya 4-4-2 sisteminin mucidi olduğu halde 3'lü defans ile oynuyorlar" diyaloğunu da unutmam.
http://www.fifa.com/worldcup/archive/edition=4395/results/matches/match=43950062/report.html
# Name Pos Min
1 MARCOS GK 90
2 CAFU D 90
3 LUCIO D 90
4 ROQUE JUNIOR D 90
5 EDMILSON D 90
6 ROBERTO CARLOS D 90
8 GILBERTO SILVA M 90
9 RONALDO F 68
10 RIVALDO M 90
15 KLEBERSON M 85
20 EDILSON F 75
----------------------MARCOS------------------------------
----------LUCIO------ROQUE JUNIOR------EDMILSON-----------
CAFU-------GILBERTO SILVA-----KLEBERSON-----ROBERTO CARLOS
-------------------------RIVALDO--------------------------
---------RONALDO-------------------EDILSON----------------
5-3-2 ile iç içe geçmiş, geçmesi gereken bir taktiktir. top ayaktayken hızlıca 3-5-2' ye geçilmeli kanatlardan saldırılmalı, top rakipteyken de anında 5-3-2 geçilmelidir. bu oyunu oynayacaksan sistemin bu olmalı. bunu yapabilmek için defans ve ofansı kıymetli sağ ve sol üst düzey kanat oyuncusu ve topu oyuna hızlı bir şekilde sokabilen stoperler lazımdır.
doğru bir şekilde kurulursa futbol sisteminin aslanıdır.
doğru bir şekilde kurulursa futbol sisteminin aslanıdır.
Böyle taktik olmaz olsun. Salak Mancini 4-4-2 varken ne diye 3-5-2 de ısrar ediyorsun.
turkiye liginde 5. lik demektir. buyuk takim sistemi degildir.
4-4-2 ile beraber dünyanın en salak taktiğidir.sadece serie a da tutar.4-4-2 de sadece bizim gibi dandik liglerde.siktimin italyanlarının dünya futboluna yaptıkları en büyük eziyet.2-1-2-2-2-1 gibi 4-3-3 gibi taktikler varken madern dünyada yeri yoktur.
1 3 2 7 biri çükü yedi espriler şakalar falan .
Bu taktiğin dedesi gattuso dur.
Sağ. Dmr.
Sağ. Dmr.
bir dönem özellikle Almanya milli takımı ile en revaçta sistem olup, sonrasında sistemi yürütecek kadar ciğeri geniş kanat adamları olmayınca iflas etmiş sistemdir. Yıllar yıllar sonra juventus ile ufak bir versiyon ayarıyla tekrar hayat bulmuştur. (3-1-4-2 yani. Ama buradaki 1 ön libero değil 8,5 denilen 10 numarının yarım halidir. Bu yüzden takım savunmadayken formasyon 3-5-2 görünür ama hücümdayken o 8,5 oynayan oyuncu nedeniyle formasyon 3-1-4-2'ye döner.)
Ayrıca yazmadan geçemeyeceğim, 1995-96 sezonunda fenerbahçenin başında teknik direktörlük yapan carlos alberto parreria tarafından bu sistem uygulanmamıştır. Parreria, 4'lü savunmayı 2'li tandem'le oynatıp, önüne ön libero yerleştiren türkiye'deki ilk teknik direktördür. Ki tandemin bir oyuncusu Högh, diğer oyuncusu da Uche idi. Ön libero kavramı bizim futbolumuza ilk defa onunla girmiştir. Ama sistemin 3-5-2 ile ilgisi yoktur. Sanırım bunu yazan arkadaş şundan yanıldı. Parreria hücum yaparker tandem dışından 1 oyuncuyu hep ileri gönderirdi. Topla ya da topsuz hep ileri giderdi bir adam.
Ayrıca yazmadan geçemeyeceğim, 1995-96 sezonunda fenerbahçenin başında teknik direktörlük yapan carlos alberto parreria tarafından bu sistem uygulanmamıştır. Parreria, 4'lü savunmayı 2'li tandem'le oynatıp, önüne ön libero yerleştiren türkiye'deki ilk teknik direktördür. Ki tandemin bir oyuncusu Högh, diğer oyuncusu da Uche idi. Ön libero kavramı bizim futbolumuza ilk defa onunla girmiştir. Ama sistemin 3-5-2 ile ilgisi yoktur. Sanırım bunu yazan arkadaş şundan yanıldı. Parreria hücum yaparker tandem dışından 1 oyuncuyu hep ileri gönderirdi. Topla ya da topsuz hep ileri giderdi bir adam.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar