bugün
- çok tanrılı dinlerde somut delil yokluğu4
- beyaz otomobil satın almak5
- hoşgeldin pazartesi6
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız12
- 2026 dünya kupasında tutulan takım4
- idolün ünlünün bokunu yer misin3
- ilk buluşmada sevgilisine mangal yakan erkek2
- senle sevişmedi diye birine küsmek3
- yer çekimine küsmek3
- karaağaç ev fiyatları2
- göğsüne dilan polat yazdıran başörtülü bacı8
- spor sonrası pazularını öpmek2
- pazar günü aktiviteleri3
- ilişkilerde yapılan en büyük hatalar3
- ideal sevgilinin en önemli özelliği2
- netflix yasaklanmalıdır4
- komşu gezegenlerdeki kira artışı2
- 2026 dünya kupası15
- bugün de meme atan olmaması7
- üç harfli bir mandalinanın anıları2
- yasa dışı bahis şebekesine operasyon2
- park etmek sanatı2
- paris te son tango3
- cuckold erkek5
- 2026 trans onur yürüyüşü3
- her sabah simit poğaça ile kahvaltı yapan insan5
- 22 yaşında kız 41 yaşında erkek ilişkisi4
- ai analiz2
- lahmacunu elle yiyen kız18
- kulak arkasını keselemek2
- benim kemiklerim iri2
- 21 haziran 2026 belçika iran maçı5
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı47
- iş yerinde yapması zevkli şeyler4
- olduğundan genç göstermek9
- 120 kilo olup 1 2 opel corsa'ya binmek7
- femboy erkeklere yürüyen dayılar3
- seksten sonra bira içmek5
- kapalılar imha edilsin diyen kadına gözaltı6
- 21 haziran 2026 ispanya suudi arabistan maçı7
- ona bir şey söyle16
- 22 haziran 2026 uruguay yeşil burun adaları maçı3
- morkstar2
- sezen aksu abartılmış bir şarkıcıdır7
- ciddi ilişki istemiyorum takılalım diyen kadın11
- ez te hezdikim6
- yaşlılığınız için insan biriktirin9
- sözlük kadınları5
- balkonu camla kaplatmak7
- evlilikteki en büyük sorun4
Mancini'nin galatasarayımıza benimsettiği sonu güzel olacak sistem.
hayırlısı dediğim sistem.
galatasaray'ın mancini ile birlikte dönüş yaptığı, uygulaması zor ama en esnek, en dinamik, kaliteli stoper ve çift yönlü kanat oyuncularıyla en ölümcül olan oyun sistemidir.
bu sistemde her iki kanat oyuncusunun defansif ve ofansif yönlerinin çok güçlü olması beklenir. yani 4-4-2 gibi anadolu takımı taktiği değildir, her takım uygulayamaz, iyi kadro, alternatifi bol ve pahalı bir takım ister.
3-5-2 oynayan liberolu takımların atağa çıkışı futbolu en keyifli kılan unsurlardan biridir. zira bu takımlar diğer sistemleri uygulayan takımlara nazaran çok daha akıcı bir oyuna sahiptir, defansları sağlam, atakları ise oldukça boğucudur. 4-4-2 oynayan takımlar gibi oyunu kilitleyip defansta takılı kalmazlar. (ki bu da bir taktiktir ancak sıkıcı ve ilkeldir.)
juve ve udinese gibi takımları şaha kaldıran sistemdir. özellikle italyan patentli antrenörler başarıyla uygular. ***
bu sistemde her iki kanat oyuncusunun defansif ve ofansif yönlerinin çok güçlü olması beklenir. yani 4-4-2 gibi anadolu takımı taktiği değildir, her takım uygulayamaz, iyi kadro, alternatifi bol ve pahalı bir takım ister.
3-5-2 oynayan liberolu takımların atağa çıkışı futbolu en keyifli kılan unsurlardan biridir. zira bu takımlar diğer sistemleri uygulayan takımlara nazaran çok daha akıcı bir oyuna sahiptir, defansları sağlam, atakları ise oldukça boğucudur. 4-4-2 oynayan takımlar gibi oyunu kilitleyip defansta takılı kalmazlar. (ki bu da bir taktiktir ancak sıkıcı ve ilkeldir.)
juve ve udinese gibi takımları şaha kaldıran sistemdir. özellikle italyan patentli antrenörler başarıyla uygular. ***
bir varyasyonu olan 3 4 1 2 ile ortalığın anasını ağlatabilecek diziliştir. açıklayalım;
1- adam adama değil alan savunması yapılacak.
2- savunmanızın ortasında libero özellikli, topla arası iyi biri olacak.
3- rakip forvetleri stoperleriniz karşılayacak. libero mümkün mertebe yalnızca kademeden başka bir nedenle rakip forvetlerle boğuşmak zorunda kalmayacak. (çünkü liberoların savunma yetenekleri kısıtlıdır)
4- kanatlarda emmanuel eboue gibi hücumcu bekler ya da savunması yüksek kanat adamları olacak ve bunlar hızlı adamlar olacak.
5- trequartistanız sağlam olacak.
6- forvetlerinizden biri pivot santrfor diğeri ise kanatlara inebilen, hızlı adam olacak.
gelelim türkiye'de bunu oynamak isteyen takıma, yani galatasaray'a;
libero konusunda sıkıntımız var. zaten dünyada da sıkıntı var bu konuda. bu yüzden mancini en son antalyaspor karşılaşmasında felipe melo'yu libero oynattı. olur mu? olur! ama orta sahada felipe melo daha gerekli.
stoperlerimiz savunma yönünden hiç fena değiller ama top yapma konusunda sıkıntı var.
kanatlardan birinde eboue var da sol kanat hâlâ sallantıda.
orta sahada selçuk inan ve felipe melo kusursuz ama melo liberoya çekilirse orada hamit altıntop oynamak durumunda kalacak. hamit çok beğendiğim bir oyuncudur ama melo kadar ısırıcı değil. bu da orta sahamızın direncini düşürür.
trequartista wesley sneijder ki bu iş için daha iyisi dünyada yok gibi.
didier drogba dünyanın en iyi pivot santrforu ve fazlası var. gelin gelelim yanına burak yılmaz'dan çok umut bulut daha iyi gider şu dizilişte.
yani?
adam gibi hücumcu ve hızlı bir sol bek, bir libero ile bu iş cillop gibi olur. haaa, aurelien chedjou - gökhan zan - semih kaya da iyidir. bu durumda da oyun kanatlardan başlar. göbeğe gelir. sonra yeniden kanatlara yayılır ya da göbekten dalınır.
1- adam adama değil alan savunması yapılacak.
2- savunmanızın ortasında libero özellikli, topla arası iyi biri olacak.
3- rakip forvetleri stoperleriniz karşılayacak. libero mümkün mertebe yalnızca kademeden başka bir nedenle rakip forvetlerle boğuşmak zorunda kalmayacak. (çünkü liberoların savunma yetenekleri kısıtlıdır)
4- kanatlarda emmanuel eboue gibi hücumcu bekler ya da savunması yüksek kanat adamları olacak ve bunlar hızlı adamlar olacak.
5- trequartistanız sağlam olacak.
6- forvetlerinizden biri pivot santrfor diğeri ise kanatlara inebilen, hızlı adam olacak.
gelelim türkiye'de bunu oynamak isteyen takıma, yani galatasaray'a;
libero konusunda sıkıntımız var. zaten dünyada da sıkıntı var bu konuda. bu yüzden mancini en son antalyaspor karşılaşmasında felipe melo'yu libero oynattı. olur mu? olur! ama orta sahada felipe melo daha gerekli.
stoperlerimiz savunma yönünden hiç fena değiller ama top yapma konusunda sıkıntı var.
kanatlardan birinde eboue var da sol kanat hâlâ sallantıda.
orta sahada selçuk inan ve felipe melo kusursuz ama melo liberoya çekilirse orada hamit altıntop oynamak durumunda kalacak. hamit çok beğendiğim bir oyuncudur ama melo kadar ısırıcı değil. bu da orta sahamızın direncini düşürür.
trequartista wesley sneijder ki bu iş için daha iyisi dünyada yok gibi.
didier drogba dünyanın en iyi pivot santrforu ve fazlası var. gelin gelelim yanına burak yılmaz'dan çok umut bulut daha iyi gider şu dizilişte.
yani?
adam gibi hücumcu ve hızlı bir sol bek, bir libero ile bu iş cillop gibi olur. haaa, aurelien chedjou - gökhan zan - semih kaya da iyidir. bu durumda da oyun kanatlardan başlar. göbeğe gelir. sonra yeniden kanatlara yayılır ya da göbekten dalınır.
mancini'nin inatla galatasaray'ı oynatmak istediği sistem. sanki ileri kanatlarda ronaldo veya nani varda takımda. yahu dön 4-4-2'ye koy melo - selçuk'u göbeğe sol bek'in var artık zaten telles. neyse sözün özü şu galatasaray'ın bu sistemden vazgeçmesi gerekir ligin ikinci yarısı hazır başlamamışken. yoksa çok hüsrana uğrarız gibi.
galatasaray taraftarının eleştridiği sistemdir ama takımda ofansif kanat oyuncusu kalmamış neredeyse kimle oynacaksak 4-4-2'yi.
hasan şaş'ın bonservisi elinde diye ona mı güveniyorlar anlamıyorum.
hasan şaş'ın bonservisi elinde diye ona mı güveniyorlar anlamıyorum.
2002-2003 sezonunda lucescu'nun beşiktaş'a oynattığı sistem. çünkü takımda sağ bek sol bek yoktu, luce'de tamam almayın futbolcu ben böyle oynatırım dedi ve şampiyon yaptı takımı.
--alıntı--
ayrıca felipe scolari nin ömrü hayatında hiçbir takıma (brezilya dahil) oynatmadığı sistemdir. hadi fenerbahçeyi izlemedik; koskoca dünya kupasında milli takımla 2 maç yaptı brezilya be kardeşim. acaba 'göz' kavramı bünyeden bünyeye farklılık mı gösteriyor?
--alıntı--
aşağıdaki linkte brezilya milli takımının yarı finaldeki türkiye maçında 5 tane defans oyuncusu olan cafu, lucio, roque juniour, edmilson ve carlos ile oynadığını, bunlardan carlos ile cafu'nun wing back denilen kanat pozisyonunda(yani orta sahada) oynadığı anlaşılabilir. sitenin verdiği oyuncu mevkilerini de paylaştım.
hatta bu maçlardan birinde spikerlerin "ilginçtir, brezilya 4-4-2 sisteminin mucidi olduğu halde 3'lü defans ile oynuyorlar" diyaloğunu da unutmam.
http://www.fifa.com/worldcup/archive/edition=4395/results/matches/match=43950062/report.html
# Name Pos Min
1 MARCOS GK 90
2 CAFU D 90
3 LUCIO D 90
4 ROQUE JUNIOR D 90
5 EDMILSON D 90
6 ROBERTO CARLOS D 90
8 GILBERTO SILVA M 90
9 RONALDO F 68
10 RIVALDO M 90
15 KLEBERSON M 85
20 EDILSON F 75
----------------------MARCOS------------------------------
----------LUCIO------ROQUE JUNIOR------EDMILSON-----------
CAFU-------GILBERTO SILVA-----KLEBERSON-----ROBERTO CARLOS
-------------------------RIVALDO--------------------------
---------RONALDO-------------------EDILSON----------------
ayrıca felipe scolari nin ömrü hayatında hiçbir takıma (brezilya dahil) oynatmadığı sistemdir. hadi fenerbahçeyi izlemedik; koskoca dünya kupasında milli takımla 2 maç yaptı brezilya be kardeşim. acaba 'göz' kavramı bünyeden bünyeye farklılık mı gösteriyor?
--alıntı--
aşağıdaki linkte brezilya milli takımının yarı finaldeki türkiye maçında 5 tane defans oyuncusu olan cafu, lucio, roque juniour, edmilson ve carlos ile oynadığını, bunlardan carlos ile cafu'nun wing back denilen kanat pozisyonunda(yani orta sahada) oynadığı anlaşılabilir. sitenin verdiği oyuncu mevkilerini de paylaştım.
hatta bu maçlardan birinde spikerlerin "ilginçtir, brezilya 4-4-2 sisteminin mucidi olduğu halde 3'lü defans ile oynuyorlar" diyaloğunu da unutmam.
http://www.fifa.com/worldcup/archive/edition=4395/results/matches/match=43950062/report.html
# Name Pos Min
1 MARCOS GK 90
2 CAFU D 90
3 LUCIO D 90
4 ROQUE JUNIOR D 90
5 EDMILSON D 90
6 ROBERTO CARLOS D 90
8 GILBERTO SILVA M 90
9 RONALDO F 68
10 RIVALDO M 90
15 KLEBERSON M 85
20 EDILSON F 75
----------------------MARCOS------------------------------
----------LUCIO------ROQUE JUNIOR------EDMILSON-----------
CAFU-------GILBERTO SILVA-----KLEBERSON-----ROBERTO CARLOS
-------------------------RIVALDO--------------------------
---------RONALDO-------------------EDILSON----------------
5-3-2 ile iç içe geçmiş, geçmesi gereken bir taktiktir. top ayaktayken hızlıca 3-5-2' ye geçilmeli kanatlardan saldırılmalı, top rakipteyken de anında 5-3-2 geçilmelidir. bu oyunu oynayacaksan sistemin bu olmalı. bunu yapabilmek için defans ve ofansı kıymetli sağ ve sol üst düzey kanat oyuncusu ve topu oyuna hızlı bir şekilde sokabilen stoperler lazımdır.
doğru bir şekilde kurulursa futbol sisteminin aslanıdır.
doğru bir şekilde kurulursa futbol sisteminin aslanıdır.
Böyle taktik olmaz olsun. Salak Mancini 4-4-2 varken ne diye 3-5-2 de ısrar ediyorsun.
turkiye liginde 5. lik demektir. buyuk takim sistemi degildir.
4-4-2 ile beraber dünyanın en salak taktiğidir.sadece serie a da tutar.4-4-2 de sadece bizim gibi dandik liglerde.siktimin italyanlarının dünya futboluna yaptıkları en büyük eziyet.2-1-2-2-2-1 gibi 4-3-3 gibi taktikler varken madern dünyada yeri yoktur.
1 3 2 7 biri çükü yedi espriler şakalar falan .
Bu taktiğin dedesi gattuso dur.
Sağ. Dmr.
Sağ. Dmr.
bir dönem özellikle Almanya milli takımı ile en revaçta sistem olup, sonrasında sistemi yürütecek kadar ciğeri geniş kanat adamları olmayınca iflas etmiş sistemdir. Yıllar yıllar sonra juventus ile ufak bir versiyon ayarıyla tekrar hayat bulmuştur. (3-1-4-2 yani. Ama buradaki 1 ön libero değil 8,5 denilen 10 numarının yarım halidir. Bu yüzden takım savunmadayken formasyon 3-5-2 görünür ama hücümdayken o 8,5 oynayan oyuncu nedeniyle formasyon 3-1-4-2'ye döner.)
Ayrıca yazmadan geçemeyeceğim, 1995-96 sezonunda fenerbahçenin başında teknik direktörlük yapan carlos alberto parreria tarafından bu sistem uygulanmamıştır. Parreria, 4'lü savunmayı 2'li tandem'le oynatıp, önüne ön libero yerleştiren türkiye'deki ilk teknik direktördür. Ki tandemin bir oyuncusu Högh, diğer oyuncusu da Uche idi. Ön libero kavramı bizim futbolumuza ilk defa onunla girmiştir. Ama sistemin 3-5-2 ile ilgisi yoktur. Sanırım bunu yazan arkadaş şundan yanıldı. Parreria hücum yaparker tandem dışından 1 oyuncuyu hep ileri gönderirdi. Topla ya da topsuz hep ileri giderdi bir adam.
Ayrıca yazmadan geçemeyeceğim, 1995-96 sezonunda fenerbahçenin başında teknik direktörlük yapan carlos alberto parreria tarafından bu sistem uygulanmamıştır. Parreria, 4'lü savunmayı 2'li tandem'le oynatıp, önüne ön libero yerleştiren türkiye'deki ilk teknik direktördür. Ki tandemin bir oyuncusu Högh, diğer oyuncusu da Uche idi. Ön libero kavramı bizim futbolumuza ilk defa onunla girmiştir. Ama sistemin 3-5-2 ile ilgisi yoktur. Sanırım bunu yazan arkadaş şundan yanıldı. Parreria hücum yaparker tandem dışından 1 oyuncuyu hep ileri gönderirdi. Topla ya da topsuz hep ileri giderdi bir adam.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar