bugün
- 19 yaşında kızla yatmak4
- 28 haziran 2026 demokratik kongo özbekistan maçı4
- 28 haziran 2026 hırvatistan gana maçı5
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi19
- özgürlük ve zorunlu eğitim paradoksu5
- demokratik kongo cumhuriyeti5
- 28 haziran 2026 panama ingiltere maçı4
- kuran-ı kerim3
- genç olmanın en güzel yanı6
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı31
- genç görünmeye çalışmak7
- dünya12
- insan5
- almanya6
- dua edince iletildi mesajı gelmesi3
- gitme diye yalvarmak6
- 1 temmuz kabotaj bayramı4
- amerika birleşik devletleri7
- eski işyerine tekrar başlamak4
- portekiz5
- sabaha kadar okunacak kitap4
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet19
- kolombiya4
- eski eşle tekrar evlenmek4
- 28 haziran 2026 kolombiya portekiz maçı2
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız8
- sözlüğe kız girince telefona bildirim gelmesi5
- opel frontera2
- kadir inanır22
- içtim şarabı13
- x in memeleri3
- anın görüntüsü22
- sözlükteki gizli düşmanım10
- abd'yi yenmiş olduk bu da bir başarı3
- iran2
- insanın geçmişinin karanlık olması9
- uludağ sözlüğün boşalması3
- şarapçı bey koala birader3
- öldükten sonra bana ne olacak5
- 30 haziran 2026 hollanda fas maçı3
- kemalist dünya24
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar9
- 33 yaşında olmak3
- ilgi manyağı3
- arşivlenmesi gereken resimler3
- her insanın bir cini olması8
- özbekistan4
- sözlük yazarlarının babalarını dinlediği konular2
- ilişkilerde fizik mi kimya mı önemlidir sorgusu6
- demet akalın'ın kırmızı elbisesi2
Olsa da yesek beh.
bir çok insanın dış görüntüsünden puan kırdığı masum yemek.
cennet meyvesi.
https://m.youtube.com/watch?v=WOYCfPdILmM
ilk defa bu videoda izlerken rastladığım Adana yöresine ait bir yemek.
Daha biz ilk defa görüyoruz yabancılara sanki her gün türkler bu tarz şeyler yiyo havası katıp tattırmışlar bide.
ilk defa bu videoda izlerken rastladığım Adana yöresine ait bir yemek.
Daha biz ilk defa görüyoruz yabancılara sanki her gün türkler bu tarz şeyler yiyo havası katıp tattırmışlar bide.
inanılmaz bir tadı olan ama koku ve görüntüsünden dolayı puan kaybeden kebap türü yemek.
görsel
Suan mutfakta olan üründür. Her hayvandan bir tane cikar. iskembe yada mide de diyebiliriz. ici princle doldurup baglanir.
Tadina bakmadim bakmayi da dusunmuyorum. Cok itici degil mi?
(bkz: gastronomi ve mutfak sanatları)
Suan mutfakta olan üründür. Her hayvandan bir tane cikar. iskembe yada mide de diyebiliriz. ici princle doldurup baglanir.
Tadina bakmadim bakmayi da dusunmuyorum. Cok itici degil mi?
(bkz: gastronomi ve mutfak sanatları)
Gece gece canım çekti amk yine.
bir adanalı olarak yemediğim ve yemeyeceğim yemektir.
yarak yemeyi çok seven insanların özellikle bu şekli verip yediği yiyecektir. çünkü dikilmesi esnasında bu şekli alır.
enteresan...
enteresan...
am gibi bir şey. şekli bir şeye benzemiyor ama yemeye doyulamıyor.
görüntüsünden ve kokusundan kaybeden yiyecek. birebir yaşanmış şırdan olayımız var, hala aklıma geldikçe gülerim *
adanadan azerbaycana iş için gelen, nasip adında bi abi vardı bizim. bir gün tüm çalışanları evine davet etti ve size "adananın en lezzetli şeyini ikram edeceğim" dedi. ben adana kebap sandım, daha önce yemiştim ama bir adanalının elinden daha güzel olur diye beklentiyi yükseltmiştim. beraber çalıştığım arkadaşların türk yemek kültüründen haberleri dahi yok, masaya kurulmuş bekliyorlar. neyse nasip abi elinde koca bir tencere getirip masanın üzerine koydu, kapağını kaldırdı ama o da ne? salçalı suyun içinde yüzen çükler, bizimkiler direkt evi terk edip gitti. bi ben kaldım bi de patron. nasip abi şaşkın, nasip abi mahçup ..
- abi şırdan yapacağını niye önceden söylemedin?
- şaşırtmak istedim
- çok da başarılı oldun
- aslında tadına bi baksalar çok severler
- nasip abi, biz azerbaycanlılar hayvanın işkembesini bağırsağını falan yemeyiz. bizde atılır onlar
- ama tadı çok güzeldi ..
- abi görüntüsü de çok acayip, iyi ki eşlerini getirmemişlerdi. yoksa büyük kavga çıkardı
- bir kere deneseniz var ya off ..
- abim hala ne diyorsun! sen dayak yemediğine şükret
- yeni tatlara açık olmak lazım, bizde var ya 5-6 tane birden yiyorlar
- abi bak hala! kaldır şunu gözünü seveyim tüm iştahım kaçtı ..
adanadan azerbaycana iş için gelen, nasip adında bi abi vardı bizim. bir gün tüm çalışanları evine davet etti ve size "adananın en lezzetli şeyini ikram edeceğim" dedi. ben adana kebap sandım, daha önce yemiştim ama bir adanalının elinden daha güzel olur diye beklentiyi yükseltmiştim. beraber çalıştığım arkadaşların türk yemek kültüründen haberleri dahi yok, masaya kurulmuş bekliyorlar. neyse nasip abi elinde koca bir tencere getirip masanın üzerine koydu, kapağını kaldırdı ama o da ne? salçalı suyun içinde yüzen çükler, bizimkiler direkt evi terk edip gitti. bi ben kaldım bi de patron. nasip abi şaşkın, nasip abi mahçup ..
- abi şırdan yapacağını niye önceden söylemedin?
- şaşırtmak istedim
- çok da başarılı oldun
- aslında tadına bi baksalar çok severler
- nasip abi, biz azerbaycanlılar hayvanın işkembesini bağırsağını falan yemeyiz. bizde atılır onlar
- ama tadı çok güzeldi ..
- abi görüntüsü de çok acayip, iyi ki eşlerini getirmemişlerdi. yoksa büyük kavga çıkardı
- bir kere deneseniz var ya off ..
- abim hala ne diyorsun! sen dayak yemediğine şükret
- yeni tatlara açık olmak lazım, bizde var ya 5-6 tane birden yiyorlar
- abi bak hala! kaldır şunu gözünü seveyim tüm iştahım kaçtı ..
Denemeyen çok şey kaybeder diyebileceğim yemek.
Çekinmeyin görüntüsünden, yeyin gitsin. Kendinizi bu lezzetten mahrum bırakmayın.
Çekinmeyin görüntüsünden, yeyin gitsin. Kendinizi bu lezzetten mahrum bırakmayın.
tikican kızların minibüs, dolmuş gibi toplu taşıma araçlarında kullandıkları bir ifadedir. Örneğin; bir bostancı uzatırmısınız şırdan? gibi.
enteresan yiyecekler listesinde başı çeker. eğer adanalı bir arkadaşınız varsa mutlaka en az bir kere bebeğine zorla mama yediren anne gibi sizi şırdan yemeye zorlayacaktır. zorlamıyorsa adanalı değildir o, adanalı olsa duramazdı.
bir tabakta bundan iki uc tanesini yan yana gorsem kendimj tutamaz yarraklara geldik derim o ortamda.
manyak mükemmel bir olay.
çok lezzetli amk.
çok lezzetli amk.
Birader şırdan yedim.
Adanalı olmanın en güzel yanlarından biri...
Adanada en güzel şırdanı şırdancı bedo yapmaktadır...
Adanada en güzel şırdanı şırdancı bedo yapmaktadır...
adanalı değilim giresunluyum ama bu şırdanın tadı çok güzel kokusu değil tabi ki.
Bir yemeğin görüntüsü bu kadar kötü olabilir mi ya.
görüntüsü tövbe estağfirullah yarak gibi olan bir şeydir.
Ay kuscam.
Kurban bayramından sonra mutlaka yerim. Ne midem kalkar, ne de kusarım. Kırk kat daha iyidir, tavsiye ederim. Yanına süs biberle, çoşarsın.
yurtdışına (adana dışına) çıkan her adanalının çıkmadan evel en az bir adet yiyerek kendine bir ay yetecek adanalılık depoladığı mucizevi yiyecek.
'şir' farsça süt demektir. 'dan' ise taşıyan demektir.
şırdan yani şirden ise süt tutan demek.
şırdan yemeğinin adı da buradan geliyor.
geviş getiren hayvanların malum dört midesi vardır. bu dört midenin ikincisi ise süt tutan midedir. haliyle süt tutan bu mideden yapılan ve kimine göre berbat kimine göre ise harikulade olan yemeğin adıdır şırdan.
afiyet olsun.
şırdan yani şirden ise süt tutan demek.
şırdan yemeğinin adı da buradan geliyor.
geviş getiren hayvanların malum dört midesi vardır. bu dört midenin ikincisi ise süt tutan midedir. haliyle süt tutan bu mideden yapılan ve kimine göre berbat kimine göre ise harikulade olan yemeğin adıdır şırdan.
afiyet olsun.
Gündemdeki Haberler