bugün
- salak erkek neden bu kadar çok7
- ktç abinin çaylak olması5
- sedat pekmez21
- velvet27
- kürtçülerin algıları3
- true nun çaylak olması4
- aile evinde yaşamak12
- 26 haziran 2026 kadir inanır'ın ölmesi2
- aylık 317 bin lira iyi para mıdır sorunsalı3
- beşar esad3
- kemalist dünya19
- pekmez bey biraderin birader yazar bey olması3
- kemalistlerin sanki biraz şey olması10
- ebu muhammed el culani4
- eski sevgilinin dolgun göğüslerini özlemek7
- tavuk iskender4
- çomar putu4
- ingiliz aksanı6
- galatasaray lobisi11
- yazarların iyi olduğu konular4
- kadir inanır3
- sözlük yazarlarının kombinleri10
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- herzevekil'in biraz şey olması6
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı6
- etliye sütlüye karışmayan yazarlar5
- uludağ sözlük kızları tam bir sazandır5
- yazarların çalmak istedikleri enstrümanlar3
- kürtçülük2
- canımın sürekli hamburger çekmesi7
- dincilerin ingiltere sevdası5
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- beynin güzelce yıkanması3
- anıtkabir i yıkıp yerine cami yapmak2
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi11
- bir gecede cahil kaldık5
- kemalist tokatlamak2
- birader yazar olmak13
- fight club4
- merhabalar biraderler4
- akplilerin akpye oy verme nedenleri4
- maklube4
- üniversitelerin gereksiz olması10
- sözlük yazarlarının yemek menüleri4
- nato zirvesini takip izni verilmeyen türk medyası7
- hızlı para kazanmanın yolları14
- biz dededen chp liyiz deyip kk'ye oy verecek tip3
- şeyh olup milleti söğüşleme işi3
- ayağımla nah çekebilme yeteneğim5
- yazarların ilk kedileri3
yiyeceklerinin tuhaflığıyla bilinen çinliler bile bugünki kültürel sunumumda şırdanı gördüklerinde suratlarında iğrenme ifadesi belirdi. nacizane fikrime göre bu önyargı öncelikle şırdanın şeklinden geliyor. ikinci olarak da kaynatıltığı karışım ve kokusu gayet etkili. adana dışında gayet garip karşılanan, adana'da çılğınca tüketilen bir yiyecektir. yanında ise pul biber, havuç turşusu, biber turşusu, kimyon, tuz olmalıdır. içki sonrasında paçaçı ve şırdancı adana'nın vazgeçilmezleridir.
lezzet soleni. adanadan baska yerde yemedigim yemektir. olaydida yiyeydik.
trakya' da bazı kesimlerin ayçiçek yağına verdikleri isim. *
Görüntüye kanmadan yenmesi gereken, yiyip de sevmedim diyenin az olduğu olağanüstü güzel bir varlık.
(bkz: Supernatural şırdan)
(bkz: Supernatural şırdan)
ankara sakarya caddesi adana dürümcüsünde şırdanın içinden cam parçası çıkıyor. ama yine de çok lezzetli olan bağırsak dolması.
görsel
görsel *
aga bu nedir ya. vallahi ikram etseler oradan uzaklaşırım ben.
büyük ihtimal Adanalı arapların icadı olan bir yemek gibi duruyor. baharatlı pilav genelde arap mutfağında mevcuttur. arap lapası da kimyonludur mesela baharatı boldur. ayrıca sakatat konusunda da araplar iyidir.
%90 arap yemeği.
görsel *
aga bu nedir ya. vallahi ikram etseler oradan uzaklaşırım ben.
büyük ihtimal Adanalı arapların icadı olan bir yemek gibi duruyor. baharatlı pilav genelde arap mutfağında mevcuttur. arap lapası da kimyonludur mesela baharatı boldur. ayrıca sakatat konusunda da araplar iyidir.
%90 arap yemeği.
gurbetteyken şırdansızlık insanı eriyip bitirior sigara gibi bişey.
adananın milli yemeği ve olmazsa olmazlarındandır görüntüsü sizi aldatmasın çok lezzetlidir.
şeklinden dolayı adana dışındakiler tepki gösterir ama tadı çok güzeldir. burada ister kadın olun ister erkek, adana' dan olan hiç kimse niye yiyorsun bu şekilde şeyi demez, kötü gözle bakmaz. bir oturuşta 3-4 tane yenebilir dikkat edilmesi gerekir.
ankara sakarya civarlarında satılırken gördüğüm, yemeye cesaret edemediğim, sikgillerden aperatif.
nimet mimet ama birebir andırıyo, napıyım
nimet mimet ama birebir andırıyo, napıyım
adana'da peynir ekmekten daha çok tüketildiğine şahit olduğum güzel bir yiyecek. şekliyle ilgili çok espri yapılır o yüzden gözü kapalı yemek gerek. istanbul'da sadece bir kere kadırga civarında bir seyyar satıcıdan alıp yemiştim ama o adanadakilerin yanına yaklaşamıyordu.
olur olmadık zamanlarda aklıma gelip, beni tarif edilemez dertlere gark eden lanet olasıca adana yemeği. elin ukraynasında şırdanı nerden bulayım lan ben şimdi. işbu entry'yi okuyup ta duygulanan ultra zengin hemşerilerimden gidiş-dönüş bir bilet istirham ediyorum. bi el atın be hacılar, yardım edin şu gardaşınıza *.
ikide bir sol tarafa taşıyanların geçmişlerine eft yapma isteği uyandıran leziz taam.
ilk defa hayatımda ilginç anılara sahne olan bir yiyecek, tanımsal olarak ise içinde pirinç olan kalın bağırsak.
eski sevgilimden ayrıldığım gece, şırdana gitme hayalimizi unuttuğum için terk edildim. sebebe bakar mısınız?
bugün ise birlikte olma kararı aldığım kız arkadaşımla mekan değiştirdiğimizde bana şırdan yemeyi teklif etti. ve onu eski sevgilim sorduğunda yerini hatırlayamadığım şırdancıya götürüp yeni palazlanan ilişkimize ilginç bir taç yaptım.
hayat böyle işte.
şırdan gibi.
eski sevgilimden ayrıldığım gece, şırdana gitme hayalimizi unuttuğum için terk edildim. sebebe bakar mısınız?
bugün ise birlikte olma kararı aldığım kız arkadaşımla mekan değiştirdiğimizde bana şırdan yemeyi teklif etti. ve onu eski sevgilim sorduğunda yerini hatırlayamadığım şırdancıya götürüp yeni palazlanan ilişkimize ilginç bir taç yaptım.
hayat böyle işte.
şırdan gibi.
adana'ya inişten itibaren 20 dakika içerisinde kavuşulan müthiş lezzet. tabi sonra selamlaşmak sıkıntı oldu.
muazzam kalitede bağırsak dolması. tam bir lezzet harikası. bol kimyonlu tüketiniz adananın bir lezzet specialo.
uzaktan yarrağa benzeyen bir yiyecek.
adanalı kardaşlarımdan tek tek özür dileyerek şunu söylemek isterim ki,
ağızlarınızı yerim ben sizin ama bunu yemem lan, yani bu yenilecek birşey değil, görseline soktuğumun besini yenir mi bu? diye fırat a bile sordum,
yenmez ki bu amına koym dedi çocuk. ağzını bozdu.
bi kaç hafta öncesine kadar bunları düşünüyordum bunun hakkında ama demek ki bu alkol çok değişik bir şeymiş. bildiğin iki posta yedim, bi tane daha söyledim ona da oral yaptım amk, tam yiyemedi yani.
http://galeri.uludagsozlu.../%C5%9F%C4%B1rdan-265297/
allahım bi daha ben o kadar içer de şırdancıya falan gidersem benim canımı al olur mu kurban olduğum? lütfen bak rica ediyorum.
ağızlarınızı yerim ben sizin ama bunu yemem lan, yani bu yenilecek birşey değil, görseline soktuğumun besini yenir mi bu? diye fırat a bile sordum,
yenmez ki bu amına koym dedi çocuk. ağzını bozdu.
bi kaç hafta öncesine kadar bunları düşünüyordum bunun hakkında ama demek ki bu alkol çok değişik bir şeymiş. bildiğin iki posta yedim, bi tane daha söyledim ona da oral yaptım amk, tam yiyemedi yani.
http://galeri.uludagsozlu.../%C5%9F%C4%B1rdan-265297/
allahım bi daha ben o kadar içer de şırdancıya falan gidersem benim canımı al olur mu kurban olduğum? lütfen bak rica ediyorum.
Görüntüsü tartışmasız iğrenç olsa da lezzet ve temizlik olarak kokoreçten kat kat üstün olan yiyecektir.
Az önce dostlarla 5 aydan sonra 3 tane yedim,kokoreçin aksine koyunun midesindeki bir bölümün doldurulmasıyla yapıldığı için içinde kokoreç gibi bok dolaşma ihtimali yoktur ki bu bile daha temiz olması için yeterlidir.
Dışı iyi pişmiş,pirinçleri diri kalmış olanı makbuldür,tencerenin üstünde kalanlarından isterseniz dediğim gibisini elde edersiniz,tencerenin dibindekiler lapa oluyor çünkü.
Az önce dostlarla 5 aydan sonra 3 tane yedim,kokoreçin aksine koyunun midesindeki bir bölümün doldurulmasıyla yapıldığı için içinde kokoreç gibi bok dolaşma ihtimali yoktur ki bu bile daha temiz olması için yeterlidir.
Dışı iyi pişmiş,pirinçleri diri kalmış olanı makbuldür,tencerenin üstünde kalanlarından isterseniz dediğim gibisini elde edersiniz,tencerenin dibindekiler lapa oluyor çünkü.
Fiyatı son dönemde 4-5 lira arası değişse de,kocavezir iş hanı'nın oradaki ali baba 3.5tan satmaktadır.Adana'da en iyisini yapan yer de burasıdır.
Öyle turgut özal'da,ziyapaşa'da çatalla,bıçakla yenmez bu meret,arap mahallesine gireceksin.
Öyle turgut özal'da,ziyapaşa'da çatalla,bıçakla yenmez bu meret,arap mahallesine gireceksin.
gurbette en çok özlenen şeylerin başında gelir bir adanalı için. kutsal topraklara gider gitmez dolu bir cüzdanla şırdancıya gidip, cüzdan boşalana kadar ayıca yemeyi planlıyorum. ağzım sulandı amuha goyim. şırdan tenceresine kafamı sokacam, o kadar kötüyüm.
lise yıllarımda sürekli duyduğum 'şırdana gidek mi gardaaaaş' cümlesinin kahramanı, yemeklerin hası, yemeyenin boşa yaşadığı bir doğa harikası.
adanalıysanız ve üniversiteyi adana'da okuyorsanız şehir dışından okumak için yeni gelen arkadaşınıza, diğer başka bir adanalı arkadaşla bu lezzeti anlatırken yaptığınız espriler, kelime oyunları gülme krizine sokabilir. hele ki arkadaşınızın yüzünde, bu espriler yüzünden beliren şaşkın, olayı anlamaya çalışan ifade nedeniyle krizininiz 2 katına çıkar. sonra haliyle meraktan çatlayan arkadaşınızı yemeye götürdüğünüzde şırdanla ilk tanışma anında verdiği tepki ve akabinde gelen esprilerle krizin boyutu 3-4 belki de 5 katına çıkar. yıllar geçtiği halde her hatırlandığında yüzde aptal bir tebessüm oluşturur. güzel nimettir vesselam...
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar