bugün
- 24 haziran 2026 venezuela depremi7
- magnum yemenin lüks sayıldığı yıllar3
- akp aslında yok her şey dekor5
- yazarların imza parfümleri12
- her haltı atatürkçü olanlar yiyor4
- erkekler neden az yaşar8
- amerikan yahudileri2
- pasportta kürt ve suriyeli etniğini belirtmek3
- akp'ye katılan belediye başkanları9
- kıskanmak7
- lise4
- mutluluğun fark edilmemesi8
- bir insanı sevmek11
- çırılçıplak şekilde ağlayarak ana haber seyretmek3
- cristiano ronaldo dos santos aveiro5
- sude isimli kızlar2
- devlet gücü6
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı13
- 25 haziran 2026 venezuela depremi5
- çırılçıplak şekilde ağlarken dünya kupası izlemek3
- üni mezunu kız meslek lisesi mezunu erkek evliliği3
- chp'nin belediyeleri kaybedecek olması7
- andriy shevchenko3
- bana karpuzlu soda getir kardeşim diyen erkek3
- fakirin sevmesi hak mıdır13
- m r e r e c t o5
- haitinin gol atmış olması5
- 2026 dünya kupası23
- sevgilinin beni terk etme demesi3
- ona bir cümle bırak2
- oyuncu koltugu4
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler7
- çırılçıplak şekilde uyurken yatağa işemek3
- çocuğu olan arkadaşlarla buluşmak2
- ibadet4
- anın görüntüsü17
- kılıçdaroğlu tipi louserlık5
- insan5
- dünya kupasında başarısız olmamızın tesellisi2
- aylık 386 bin tl iyi para mıdır sorunsalı3
- atatürk e yahudi diyen oç nin kaynağı3
- çalmak2
- akp seçmeni2
- düşün ki o bunu okuyor16
- anlamak3
- güney afrika güney kore maçı saat 4 te trt spor da3
- my number one3
- falıma bakmak isteyen var mı24
- futbol16
- ameliyat olmak8
ygs sonuçları açıklandı. Sınavda 180 ve üzeri puan alan 1 milyon 233 bin 580 kişi ikinci aşama sınav olan Lisans Yerleştirme Sınavı'na (LYS) girmeye hak kazandı. Sınavda 70 bin 248 aday 140 puanın altında kaldı, 169 bin 509 aday 140-180 arasında puan aldı. En başarılı iller Yalova, Kayseri, Aydın olarak açıklandı.
eskinin öss'si. fen bilimleri, sosyal bilimler, türkçe ve matematikten 40'ar soru sorulacak, lys'nin tersine tek oturumda yapılacak sınav. eğitim alanına bakılmaksızın öğrencilerin her soruyu yanıtlaması gereken sınavın sonucunda 6 farklı puan hesaplanacak. bu puanların ikisi eski sayısal-1, ikisi eşit ağırlıklı-1, ikisi de sözel-1 puanı yerine geçecek. her alan için 2 farklı puan olmasının nedeni aynı alan içindeki farklı bölümler için soru tiplerinin farklı ağırlıkla hesaplanması. örneğin mf alanında bir ön lisans programı için fen-sosyal-matematik- türkçe yüzdeleri (40-10-30-20) iken, yine mf alanında diğer bir bölüm için bu yüzdeler (sırasıyla) 30-10-40-20 olacak. 3 farklı taban puanı hesaplanacak. ilki ikinci sınava giriş barajı olacak, ikincisi açıköğretim ve önlisans (yüksekokul) bölümlerine yerleşme barajı olacak. üçüncü ise ygs puanıyla da öğrenci alan kimi bölümlere yerleşmek için barajı belirleyecek. lys aşamasında iş biraz daha karışmakta. karışık bir sistem olmakla birlikte öncekilere göre daha iyi hazırlanmış ve fırsat eşitliğini sağlama yönünde iyi niyetli bir sınav sistemi geliştirilmiş.
kardeşimin de içinde bulunduğu 1,5 milyona yakın öğrencinin hakkının yendiğini düşündüğüm sınavdır.
kim olduğunu, ne olduğunu, nasıl olduğunu bilmediğim bir şey var ki, hâlâ anlayamamaktayım. sadece soyadı biraz işkillendirdi beni(!) bir öğrencinin sınav puanı, yalnızca türkçe tesinden 17 doğru/22 yanlış yapmış olmasına rağmen 300'lerde. anladığım kadarıyla da 300 ortalamanın hayli üstünde bir puan. yani yalnız birkaç türkçe netiyle alınabilecek bir puan değil. eğer bu şakaysa hiç komik değil fakat gerçekse, bir yanlışlık olduğunu umuyor ve bizzat düzeltilmesini ümit ediyorum...
işte o sonuç;
görsel ,
ösym'nin internet sitesinden, tc kimlik no ile sorgulama yapıldığında yukarıdaki sonuç elde ediliyor. bu yanılmıyorsam çok büyük bir skandal ve haksızlıktır.
düzeltme: kombinasyon adlı yazarın uyarısıyla öğrendik ki, söz konusu öğrenci görme engelliymiş ve sadece türkçe testinden sorumluymuş. yani ortada bir usulsüzlük söz konusu değilmiş. teşekkürler kombinasyon
kim olduğunu, ne olduğunu, nasıl olduğunu bilmediğim bir şey var ki, hâlâ anlayamamaktayım. sadece soyadı biraz işkillendirdi beni(!) bir öğrencinin sınav puanı, yalnızca türkçe tesinden 17 doğru/22 yanlış yapmış olmasına rağmen 300'lerde. anladığım kadarıyla da 300 ortalamanın hayli üstünde bir puan. yani yalnız birkaç türkçe netiyle alınabilecek bir puan değil. eğer bu şakaysa hiç komik değil fakat gerçekse, bir yanlışlık olduğunu umuyor ve bizzat düzeltilmesini ümit ediyorum...
işte o sonuç;
görsel ,
ösym'nin internet sitesinden, tc kimlik no ile sorgulama yapıldığında yukarıdaki sonuç elde ediliyor. bu yanılmıyorsam çok büyük bir skandal ve haksızlıktır.
düzeltme: kombinasyon adlı yazarın uyarısıyla öğrendik ki, söz konusu öğrenci görme engelliymiş ve sadece türkçe testinden sorumluymuş. yani ortada bir usulsüzlük söz konusu değilmiş. teşekkürler kombinasyon
sosyal sorularını hazırlayan ekiplerin her daim psikopat olduğunu düşündüren sınav. gelecek sene şöyle bir soru gelebilir mesela:
misak-ı milli'den verilen ikinci büyük taviz hangisidir?
a) manyas
b)hatay
c)dubai
d)hammurabi
e)batum
doğru cevap ne olacak hadi bakalım? ~crazymafya in the forum~
misak-ı milli'den verilen ikinci büyük taviz hangisidir?
a) manyas
b)hatay
c)dubai
d)hammurabi
e)batum
doğru cevap ne olacak hadi bakalım? ~crazymafya in the forum~
iki yıllık üniversiteler ygs sınavından tercih edileceği için kontenjan açığı olucaktır. size diğer başlığa yönlendiriyorum:
(bkz: lys)
ayrıca, bilgiyi yoruma geçirmek tarzı sorular olacağından dolayı bilgiyi bilen geçebilir bu sınavdan.
(bkz: lys)
ayrıca, bilgiyi yoruma geçirmek tarzı sorular olacağından dolayı bilgiyi bilen geçebilir bu sınavdan.
her yeni çıkan harfin icat edenlere girmesi dileğiyle..
sayısal öğrencileri için türkçesiyle,tarihiyle,coğrafyasıyla bela olan sınav.
(bkz: yerine göre sınav)
yakın zamanda kalkacak olan sınav.
mart ayına alınması kuvvetle muhtemel olan sınav.
2011 yılı için 27 mart gününde yapılması planlanan üniversiteye iki basamaklı girişin ilki. başvurular 3 ocak 2011 - 19 ocak 2011 tarihleri arasındadır. *
Sözel öğrenciler için matematiğiyle,kimyasıyla,fiziğiyle bela olan sınav.
üniversiteyi bırakıp, tekrar girince sonucunun ne olduğunu çok merak ettiğim sınav. hadi bakalım yavrum.
fox tvde yayınlanmak üzere senaryosunu birol güvenin yazacagı "ygs ailesi" şeklinde dizisinin çekilmesini bekledigim rezalet sınav.
3 ocak 2011 tarihinde kayıtlarına başlanacak ön sınavdır.
boktan sistemin boktan meyvesidir.
en az yök kadar anlamsız!
en az yök kadar anlamsız!
ygs 2010da gayet iyi bir derece yapıp lys'de serdiğim sınav. okuduğum üniversiteyi buna borçluyum laf edersem çarpılırım.
kafasını çalıştırana kolay olan sınav. milletin moralini alt üst eder yapıldıktan sonra ve kendine güvenen öğrenciler lys de daha başarılı olurlar.
öğrencilerin bir senelik yaşam hakkını elinden alan sınavdır.
açılımı gayet kolay olan (yarrak gibi sınav) sınav adıdır.
seneye ocakta yapılması düşünülen össnin yeni modelinin ilk adımıdır.
Ölmezsen lyse geçersin.
Ölmezsen lyse geçersin.
yaz saati uygulamasının ilk gününde olan sınavdır. bazı ailelerin geç kalmamak için sabah 7de okulda olmayı planlamasına sebep olan durum.
Kaldı 20 gün. Cerrahpaşa tıp fakültesinde girecekmişim. Ne kadar "hayatımız bir sınava bağlı" cümlelerine karşı sınavı ikiye bölerek bir düzeltme girişiminde bulunsa da ösym hala yanlış yolda.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar