bugün
- manipülasyon nasil önlenir5
- klimasız arabayla uzun yol gitmek7
- falıma bakmak isteyen var mı7
- gece 23'ten sonra sözlüğe giren erkek10
- meme mutluluk getirir mi getirmez mi sorunsalı15
- eski uludağ sözlük ortamı7
- erkek erkeğe açık oylaşmak7
- erkek aldatabilir ama kadın aldatamaz14
- kadınlar neden aldatır17
- para mutluluk getirir mi getirmez mi sorunsalı16
- lip balm kullanan erkek6
- 23 haziran 2026 portekiz özbekistan maçı12
- online yazarlar8
- dating app kültürü ve değişen cinsellik algısı6
- burç saçmalığı6
- ben abaza değilim testosteronum yüksek diyen erkek6
- kadıköydeki tuhaf tipler5
- aldım kabul ettim6
- sedat pekmez18
- kültür mantarı ve değişen mantar algısı4
- nofap6
- instagram çökünce sözlüğe sarmak3
- geceye şarkı bırak3
- sözlükteki üstü kapalı erkek nefreti11
- gratiste indirim kovalayan erkek3
- 0 0 75
- devşirmelik makamı13
- tarot falına inanan salak8
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle27
- dont fuck with me tony4
- cut the crap4
- ayrılığın 7 aşaması2
- yapay zekaya entry yazdıran yazar5
- su içmekten göbeğin çıkması2
- diamond bosphoruss denen yazar8
- gay pornosu izlerken oğlunu gören baba9
- lionel messi11
- biz arap değiliz biz türk üz8
- frenkler2
- tekerlek kaşar4
- yaz aşkı bulamamak2
- her türk kızını türbanlı zanneden gavur8
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması19
- erkekle seviştikten sonra öldürmek3
- kabullenince huzur veren gerçekler9
- vivaldi'ye gıygıy diyen kezo2
- 2026 dünya kupası15
- profiline kendi resmini koyan yazarın asıl amacı8
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar20
- askerlik9
zordur ama mümkün olandır.
ölünce unutuyor insan.
denildiği gibi kolay değildir.
çok daha zor, belki de imkansız olanı, öğrendikten sonra geri sarıp öğrenmemiş durumuna dönmektir--"unlearning".
B12 vitamini eksikliği yüzünden hayatımdan hiç ayrılmadığı için ona minnettarım.
Zor bir eylem. Ve bazen tercih edilebilecek bir eylem.
Ben asla unutmak istemiyorum.
Ben asla unutmak istemiyorum.
Varlığını bilinçaltına atmaktır. Merak etme canın sıkılmaya hazır olduğuna yeniden önüne gelecektir.
"affetmek büyüklük, unutmak küçüklüktür".
unutmak denilen kavram, durumdan duruma değişiklik gösterebiliyor. olaylardan ya da nesnelerden ziyade kişilere değinmek isterim; mesela hayatımızın bir dönemine giren bazı insanları unutmak mesele olmuyor. çoğu zaman bu kişilerin unutulduğu dahi fark edilmiyor. ama bazısı var ki, hatıralarının dahi unutulması koyuyor. yaşanmışlıklar zamanla havsaladan siliniyor ve bu fark edildiği vakit derin bir buhran oluşuyor. insan bu buhranın içinde kalan birkaç bakiyeye sığınmak istiyor fakat onlar da zemine çarpıp dağılan kar tanesi gibi uçuşup gidiyor. bu duruma engel olunamıyor çünkü beyin denilen yağ dokusu kendini tazelemekle mükellef. yani mazide yaşamayı pek sevmiyor.
doğru da yapıyor. "unutmak" çoğu zaman iyi gelir; aksi düşünülse de.
doğru da yapıyor. "unutmak" çoğu zaman iyi gelir; aksi düşünülse de.
Bazı şeyleri 1 gün sonra unutabilirim.
Kimi zaman oh, kimi zaman ah dedirtir unutmak. Kimi zaman kurtuluş, kimi zaman bir türlü hatırlayamamaktır.
Bundan çok seneler mukaddem, bir parmak kuklam oldu. Kimin verdiğini biliyorum ama ne zaman verdi hatırlamıyorum, verenin sesini unuttum, suratı hayal meyal artık, yarın hatırladığım şeyleri de unutacağım. Benim parmak kuklam yok ki? Diyeceğim.
insan unutan bir varlıktır bazan.
Bundan çok seneler mukaddem, bir parmak kuklam oldu. Kimin verdiğini biliyorum ama ne zaman verdi hatırlamıyorum, verenin sesini unuttum, suratı hayal meyal artık, yarın hatırladığım şeyleri de unutacağım. Benim parmak kuklam yok ki? Diyeceğim.
insan unutan bir varlıktır bazan.
nimettir bir bakıma, çoğu insanın es geçtiği!
cenaze bitimi ve mezarlıktan çıktıktan sonraki süreç düşünülürse anlaması hiç zor değildir.
geçmişte yaşanan tüm acılar buna dairdir ve tamamını kapsar. izler hariç!
cenaze bitimi ve mezarlıktan çıktıktan sonraki süreç düşünülürse anlaması hiç zor değildir.
geçmişte yaşanan tüm acılar buna dairdir ve tamamını kapsar. izler hariç!
Unutmanın nörokimyasını bakıldığında; nöronların(sinir hücreleri) nöron olan ya da nöron olmayan her şeyle bağlantısının koptuğunu görüyoruz.
Unutma, öğrenilen ya da bellenilen şeylerin, ya birdenbire, yahut da zamanla
kaybolmasıdır.
Bu nedenle; unutmaya, hatırlamanın tersi de denilebilir. Buna, olumsuz
zihinde tutma diyenler de vardır.
Zihinde tutma eğrisi, zamana bağlı olarak düşer ya da
unutma miktarı zamanla artar(Binbaşıoğlu, 1991).
Neden unutuyoruz?
Unutma ile ilgili olarak birkaç kuram vardır. Bunlara:
1. Bozulma kuramı,
2.Karışım kuramı,
3.Yinelenmeme ya da ödüllendirilmeme kuramı,
4.Güdülenmiş
(motivated) unutma kuramı gibi adlar verilir(Binbaşıoğlu, 1991).
KALICILIĞIN SAĞLANMASINDA BEYNIN BAZI BÖLGELERININ ROLÜ
Birbiriyle ilişkili ve kollektif olarak çalışan beynin birçok yapısının oluşturduğu
sisteme limbik sistem adı verilmektedir.
Limbik sistem içindeki yapılardan biri de
hipokampustur. Hipokampus, kısa süreli
belleğe gelen bilginin uzun süreli belleğe
dönüştürülmesinde, yani kalıcı hale
getirilmesinde rol oynamaktadır.
Hipokampusu hasara uğramış ya da
çıkarılmış hastaların, hipokampusları zarara
uğramadan önce öğrendikleri şeyleri çok iyi
hatırladıkları; ancak, hipokampus zarar
gördükten sonraki yaşadıkları olayları hiç
hatırlamadıkları gözlenmiştir.
Hipokampusun çıkarılması daha önce
beyinde depolanmış anıları etkilememektedir. Buna karşın, hipokampusun
çıkarılmasından sonra, kısa süreli belleğe gelen bilgilerin uzun süreli belleğe aktarılma
yeteneği kaybolmaktadır.
Hipokampusu hasar görmüş insanlar, önemli bilgileri ayırma,
kodlama, tekrarlama ve uzun süreli belleğin deposuna göndererek kalıcılığı sağlama
özelliklerini gösteremezler. Bilişsel etkinliklerin temeli olan uzun süreli belleği oluşturma
yeteneğinden yoksun kalırlar. Bu duruma ansterograd amnezi denir.
Unutma, öğrenilen ya da bellenilen şeylerin, ya birdenbire, yahut da zamanla
kaybolmasıdır.
Bu nedenle; unutmaya, hatırlamanın tersi de denilebilir. Buna, olumsuz
zihinde tutma diyenler de vardır.
Zihinde tutma eğrisi, zamana bağlı olarak düşer ya da
unutma miktarı zamanla artar(Binbaşıoğlu, 1991).
Neden unutuyoruz?
Unutma ile ilgili olarak birkaç kuram vardır. Bunlara:
1. Bozulma kuramı,
2.Karışım kuramı,
3.Yinelenmeme ya da ödüllendirilmeme kuramı,
4.Güdülenmiş
(motivated) unutma kuramı gibi adlar verilir(Binbaşıoğlu, 1991).
KALICILIĞIN SAĞLANMASINDA BEYNIN BAZI BÖLGELERININ ROLÜ
Birbiriyle ilişkili ve kollektif olarak çalışan beynin birçok yapısının oluşturduğu
sisteme limbik sistem adı verilmektedir.
Limbik sistem içindeki yapılardan biri de
hipokampustur. Hipokampus, kısa süreli
belleğe gelen bilginin uzun süreli belleğe
dönüştürülmesinde, yani kalıcı hale
getirilmesinde rol oynamaktadır.
Hipokampusu hasara uğramış ya da
çıkarılmış hastaların, hipokampusları zarara
uğramadan önce öğrendikleri şeyleri çok iyi
hatırladıkları; ancak, hipokampus zarar
gördükten sonraki yaşadıkları olayları hiç
hatırlamadıkları gözlenmiştir.
Hipokampusun çıkarılması daha önce
beyinde depolanmış anıları etkilememektedir. Buna karşın, hipokampusun
çıkarılmasından sonra, kısa süreli belleğe gelen bilgilerin uzun süreli belleğe aktarılma
yeteneği kaybolmaktadır.
Hipokampusu hasar görmüş insanlar, önemli bilgileri ayırma,
kodlama, tekrarlama ve uzun süreli belleğin deposuna göndererek kalıcılığı sağlama
özelliklerini gösteremezler. Bilişsel etkinliklerin temeli olan uzun süreli belleği oluşturma
yeteneğinden yoksun kalırlar. Bu duruma ansterograd amnezi denir.
bunları okuduktan sonra unutmak bize haram.
Bir şeyi hatırlamamak. Zor oluyor genelde. Unutmak o kadar kolay mı sandın?
iSTANBUL
Kamyonlar kavun taşır
Ve ben Boyuna onu düşünürdüm,
Kamyonlar kavun taşır
ve ben Boyuna onu düşünürdüm,
Niksar'da evimizdeyken
Küçük bir serçe kadar hürdüm.
Sonra âlem değişiverdi
Ayrı su, ayrı hava, ayrı toprak.
Sonra âlem değişiverdi
Ayrı su, ayrı hava, ayrı toprak.
Mevsimler ne çabuk geçiverdi
Unutmak, unutmak, unutmak.
Anladım bu şehir başkadır
Herkes beni aldattı gitti,
Anladım bu şehir başkadır
Herkes beni aldattı gitti,
Yine kamyonlar kavun taşır
Fakat içimde şarkı bitti.
Cahit KÜLEBi
Kamyonlar kavun taşır
Ve ben Boyuna onu düşünürdüm,
Kamyonlar kavun taşır
ve ben Boyuna onu düşünürdüm,
Niksar'da evimizdeyken
Küçük bir serçe kadar hürdüm.
Sonra âlem değişiverdi
Ayrı su, ayrı hava, ayrı toprak.
Sonra âlem değişiverdi
Ayrı su, ayrı hava, ayrı toprak.
Mevsimler ne çabuk geçiverdi
Unutmak, unutmak, unutmak.
Anladım bu şehir başkadır
Herkes beni aldattı gitti,
Anladım bu şehir başkadır
Herkes beni aldattı gitti,
Yine kamyonlar kavun taşır
Fakat içimde şarkı bitti.
Cahit KÜLEBi
bazen anlık kafam resetleniyo gibi geliyor, bir anda "noluyo lan" der gibi kalıyorum. evde kendi başımayken sorun yok ama dışarda insanların yanındayken olduğunda boşluğa düşmüş gibi hissediyorum, uzun uzun yanımdakilere bakıp "bu kimdi, biz nerde tanışmıştık, nelerden hoşlanırdı?" gibi düşünceler dalıyorum. sanırım bir gün tamamen unutup bir daha hatırlamayacağım.
Bazı yollar vardır geri dönülmez. bazı insanlar vardır, giderse öldürseler dönmez.
Çok şey diyecektim, bir anlamı kalmadığını fark edip sustum. Koşmak istedim, beklenilmediğimi hatırladım, Vazgeçtim.
Çok zor oluyor insanın içine atması ve içinde debelenmesi.
Emre aydın bir şarkısında, " Ceplerinde cümleler saklayamazsın
Boğazın düğümlenir ya konuşamazsın
Sen beni ölsen... " Diyip susması ve "unutamazsın" diyememesi kadar buruk gönlüm.
Bana dert olurken başkasına derman oldun.
Nasıl anlatayım... " Seni severken kendimi çok üzdüm"
Hasılı ne yaparsam yapayım sonunda içimle başbaşa kalıyorum ve bir sessizlik gelip kaplıyor içimi.
Benim yurdum içimde galiba.
Çok şey diyecektim, bir anlamı kalmadığını fark edip sustum. Koşmak istedim, beklenilmediğimi hatırladım, Vazgeçtim.
Çok zor oluyor insanın içine atması ve içinde debelenmesi.
Emre aydın bir şarkısında, " Ceplerinde cümleler saklayamazsın
Boğazın düğümlenir ya konuşamazsın
Sen beni ölsen... " Diyip susması ve "unutamazsın" diyememesi kadar buruk gönlüm.
Bana dert olurken başkasına derman oldun.
Nasıl anlatayım... " Seni severken kendimi çok üzdüm"
Hasılı ne yaparsam yapayım sonunda içimle başbaşa kalıyorum ve bir sessizlik gelip kaplıyor içimi.
Benim yurdum içimde galiba.
tamam unutmamak için ekstra bir çaba sarfetmedim, bazen unutmamak için durmadan yazarım ben, ama o da kendini hatırlatmaya hiç çalışmadı.
sanırım beni unutmayı tercih etti.
unutmak: hatirlamamak
sanırım beni unutmayı tercih etti.
unutmak: hatirlamamak
aslinda buyuk nimet.
benn unutmayi bilmeseydim yasadigim bunca trajediyle hic gulumseyemez, somurtuk olurdum.
ama yasadigimiz buyuk buyuk asklar da zamanla unutuluyor, zaman asimina ugruyor ya..
ne gelir elden..
benn unutmayi bilmeseydim yasadigim bunca trajediyle hic gulumseyemez, somurtuk olurdum.
ama yasadigimiz buyuk buyuk asklar da zamanla unutuluyor, zaman asimina ugruyor ya..
ne gelir elden..
unutmak burjuva işidir biz hatırlamayız .
Bazı kimseler için kolay olmayan ve zorluklarla karşılaşılan, bazı kişiler için ise çok kolay olan duygudur. Bunun yanında karşıdaki kişiye bağlı da değişen durum.
Şu hayattaki en güzel şeylerden biridir.
30 yıl önce evimize gelen, 4 numarada oturan teyzenin ter kokusunu bile hatırlıyorum nedense. *
Güçlü bir hafıza, ağır bir cezadır.
30 yıl önce evimize gelen, 4 numarada oturan teyzenin ter kokusunu bile hatırlıyorum nedense. *
Güçlü bir hafıza, ağır bir cezadır.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar