bugün

baba veya annenin annesi. yaşlı insanlara da kullanılır. anneanne veya babaannenin ortak tanımı.

[kat: <a href="//www.uludagsozluk.com/c/aile/" title="aile" >aile</a>]
[kat: <a href="//www.uludagsozluk.com/c/aile-fertleri/" title="aile fertleri" >aile fertleri</a>]
ing. dokuz, 9.
torunlarının sevgileri için kapışan iki devasal sevgi yumağının** buluştukları; yuvarlak hipermetrop gözlüklü, başı yarım örtülü, beyaz saçlı, tombik yanaklı, eli örgülü, saçı burgulu, sallanan sandalyeli, kucağı kedili, televizyonu dantelli, çorabı yünlü, mis kokulu platform.
asker ve okul yıllarında birkaç kez ölen insan. *
(bkz: yamali giymek ayip degil yirtik giymek ayiptir)
aslan marka bir sunay akın şiiridir. sunay akın bu şiiri yazdığında henüz 20li yaşlarının başlarındadır.

seni oturtmadılar
değil mi nine
ayakta kaldın
yıllar yılı

kimi gün
ağır ağır yol alan
kağnıların arasında
omuzunda
top mermisi

kimi gün
itiş kakış
bir kalabalığın içinde
elinde
ekmek karnesi

ve bugün
belediye otobüsünde
ayaktasın yine
seni hala oturtmuyorlar
değil mi nine
Fellini'nin sekiz buçuk filminden esinlenmiş sağlam kadroya sahip 2009 yapımı bir film.
oynayanlar: daniel day-lewis, judi dench, penelope cruz, nicole kidman, kate hudson, stacy ferguson, marion cotillard, sophia loren şeklindedir.

fragmandan gördüğümüz kadarıyla daniel day-lewis karizmanın amına koymuştur.
yorulduğunda suyunu getirendir.
annen/baban bağırdığında seni savunandır.
yalanları kapatıp bir daha yapma diyendir.
senin için hep dua edendir.
pencerede yolunu gözleyendir.
başarılarında nur yüzü gülendir.
bir gün öldüğünde yapmadıkların için ağladığındır o.
(bkz: seni özledim)
tom cruise'un eski karısı nicole kidman ile eski sevgilisi penelope cruz'un rol aldığı film. zamanında bu kadar karşılaştırılmış iki ismin aynı filmde olması bile ayrı bir merak uyandırıyor.
nicole kidman , kate hudson, penelope cruz gibi afetlerin ve de daniel day lewis gibi efsane bir oyuncunun kadrosunda olduğu müzikal film. bu tür filmleri pek sevmesem de akademi seviyor. bir benzeri olan chicago 2002 de en iyi film oscar ını almıştı. 2010 da nine de bu ödülün en büyük favorisi gibi gözüküyor şu an.
oldukça güzel bir animasyon filmidir. yapay zekaya sahip ve sadece yapan bilim adamının zihniyle yönlendirilenilen bir ölüm robotu oluşturan mühendisin devlet tarafından al aşağı edilmesiyle robotlar dünyayı ele geçirir. tüm insanlığı yok ederler. ancak bu bilim adamının kendi ruhunu verip de ürettiği ufak canlılar tekrar dünyayı kendileri için yeniden düzene sokma gayretindedirler.

(bkz: 9)
müzikal türünde olduğu için herkesi sarmayabilir.
ama veridiğiniz parayı boşa çıkarmayacağına emin olun.
başarılı bir kadrosu var.
en güzel kesit fergie nin sahnelediği yerlerde denilebilir. çoşkuyu taşıdı filmi büyük ölçüde sırtladı.
filmi izleyen bayanlar bi anda erkeklerin aç gözlü dünyasını hissedebiliyor.

testosteron açılımı gibi birşey..
her birinin tadına bakmak, sahip olmak vs vs.

nicole rüya gibiydi yine, penelope sa muzur ve içindeki yaramazla erkekleri salyalarıyla başbaşa bıraktı.
kate kıyafeti kadar öne çıkabildi mi bilemiyorum
sofia loren se anne rolüyle asaletini korumuş haldeydi.

guido da yurdumun tipsiz, karizmatik erkeği.
rolünün gereği kızların pervane her biri
senaryo için guido'nun film çekerken ki sancılarını, bu tip üretken insanların da yaşaması, yakından anlatması yönünden güzel olmuş,

kafada kalan sorunsallarsa erkeklerin topu mu, italyan erkekleri mi böyle yoksa bu karakterli bir adam istisna mı?
beklentimin altında bir filmdi. bana daha farklı lanse edilmişti. izleyince hayal kırıklığına uğradım şahsen.. filmin oyuncuları gerçekten bir harika * fergie nin sahnesine hayran kaldım, hatta en güzel sahne oydu bence. bir de luisa * nın yemek masasından kalkıp isyan ettiği sahne güzeldi. temposu düşük bir film olmuş. bi ara uyucaktım resmen müzikalleri sevmeme rağmen. he aklıma gelmişken penelope cruz u pek sevmem ama onun da dans sahnesi baya göz doldurucuydu. kısaca filmde izlemeye değer 3 sahne var topu topu. çok merak ediyosanız gidin izleyin ama üşeniyosanız da evde izlemek en iyisi.. sonunda da şaşırmayın birden ekran kararınca. evet o kadar. orda bitiveriyo. ne sandın? * *
(bkz: cinema italiano)
oyuncuları, dansları ile göz doldurmuş bir müzikal. rolleri ise oyuncular için biçilmiş kaftan; cruz seksi hafifmeşrepliğe nicole kidman cool haliyle lewis ise orta yaş bunalımındaki erkek haliyele göz dolduruyor.
pek olmamış, ama göze de batmamış filmdir.
itin hatrı yoksa sahibinin hatrı var diyerek bağrımıza basıyoruz.
anneannenin, babaannenin veya dedenin annesi.
karadeniz bölgesinde nene olarakta kullanılır.
ingilizce olarak okunduğunda dokuz ve ingilizce okunuşu almanca daki hayır anlamına gelen sözcük.
penelope cruz ve judi dench in döktürdüğü film.
penelope nin oscarı kaçırması üzücü.
kate hudson adlı şahsın dans sahnelerinde döktürdüğü güzel filmdir izlenilesi bir filmdir.
+teşekkür ederim.
-ne için?
+gördüğüm şey için.

diyaloğuyla insanın içine işleyen film.
rob marshall'ın feci derecede fellini'den etkilenip günümüz seyircisine siyah beyaz sinemanın güzelliğini ve büyük bir ustanın dehasını* inceden hissettirip, sophia loren'in varlığı ve başrol oyuncuları aktristlerin güzel oyuncuklukları ve estetik ötesi seksapalite kokan dansları ile hoş vakit yaşatan filmi.

ama her sahnede insanın gözünün önüne büyük usta fellini'nin muhteşem ötesi sekiz buçuk otto e mezzo filmi gelmektedir. paparazzilerden kaçış ve roma çeşmesi sahnesi de la dolce vita'nın unutulmaz sahnelerini hatırlatır bir nevi saygı duruşudur. dokuz ismi de sanki sekizbuçuk artı la dolce vita'nın iki sahnesi gibidir. o saraghinabölümü ise sekizbuçuk filmine güzel bir selamdır.* ünlü kırbaçlı sahnesi ise tamamen fellini imzası taşıdığından kullanılmamıştır. filmle ilgili tek olumsuz yön sekiz buçuk filminde guido'ya can verenmarcello mastroianni'nin karizmasının yanından yöresinden geçmeyen daniel day lewis'e guido rolünü vermektir. gözler ve ruh hep o karizmatik ve harika oyuncuyu aramaktadır. yani george clooney daha iyi bir seçim olurdu kanımca.

finaldeki tiyatroya has perde selamını muhteşem bir estetik tarzda gerçekleştiren yönetmene saygımız büyük.

hadi avazımız çıktığı kadar yorulana dekcinema italiano*:

http://www.youtube.com/wa...dK9wE3A&feature=share

not: fellini eğer bir yerlerden izliyorsa guido tercihi hariç filmin ruhundan ve harikulade karnaval havasından dolayı muhtemelen filmi ve yönetmeni beğenmiştir.* filmi derinlemesine inceleyince de fellini'nin özyaşamına ait ayrıntılar da örneğin senaryosuz film çekme, çizim yapma, aktris eş* ve birçoğu oldukça hoş oturtulmuş.*

bu da fellini la saraghina sı:

http://www.youtube.com/wa...ZXoyc5U&feature=share
8 dakikalık aralıklarla,

"avlunun şavkını gapattınızmı"

diyen kişiye denir.

soru işareti koymaz ve soru eklerini ayırmaz bu tonton kişilikler.
güncel Önemli Başlıklar