bugün
- bir kadında ilk baktığınız yer neresi18
- 22 nisan 2024 sivasspor fenerbahçe maçı32
- akp seçmeni8
- sivasspor'a verilen penaltı25
- trollerin karışması8
- bülent uygun10
- belediyeler el değiştirince bütün foyalar döküldü20
- fenerbahçe13
- anın görüntüsü20
- sinemaların batma aşamasına gelmesi20
- sözlük yazarlarının pankekleri13
- yoga eğitmeni uzun boylu motorcu şamatacı erkek9
- her yaptığı yemeği paylaşan kızın amacı8
- profesyonel fotoğraf makinası tavsiyeleri10
- patiswiss15
- türk kızlarının beğenmediği erkek tipi13
- inmesi binmesinden daha zor olan şeyler14
- 23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı13
- stanleywhite10
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı9
- junkman8
- siklememenin getirdiği huzur9
- icardi190511
- fenerbahçe'nin bu sene de şampiyon olamaması8
- yazarların en rum özelliği11
- galatasaray9
- bakire misin diye soran erkek12
- xdearm8
- johnny bellington18
- nihavend longa11
- icardi1905'in adam gibi adam olması15
- chp genel merkezi önündeki aşırı üks araçlar9
- icardi1905 silik olsun kampanyası16
- binali yıldırım'ın servet15
- mersinden kıbrısa yüzmek12
- evlenmezsek yaşlanınca ne yapacağız sorunsalı9
- sözlükte fake alacak kadar ezik olmak8
- güzel kızların size abi demeye başlaması11
- arda güler9
- türk kızlarının zenci sevdası13
- susmayan durmayan israile gemi ticareti8
- bir insan sizi ne kadar kırabilir13
- şu anda çalan şarkı11
- sevgili kendim12
- afrika ülkeleri ve türkiyedeki enflasyon oranları29
- abberline tarzı saçma sapan başlıklar açmak8
- icardinin bir haftada 600 üzeri entry girmesi8
- ekşi sözlük14
- türk kızlarının beğendiği erkek tipi16
- bir kadına yaklaşıp adres sormak9
-insanın içinde bulunan öz benlik,çıplak gerçeğimiz.
-beğenilen,hoşlanılan,hoşa giden şeyi anlatmak için kullanılan sıfat.
-beğenilen,hoşlanılan,hoşa giden şeyi anlatmak için kullanılan sıfat.
"her nefis ölümü tadacaktır" sözündeki tatma eylemini yapacak oloan şey
ruh, can, yaşam, kişi, öz anlamıyla insandaki doğuştan gelen eğilim ve bedenin istekleri.
tasavvufî bir terim olarak, insanları doğru yoldan uzaklaştıran altbenliğe denir. bu freud 'un bahsettiği 2. benlik olarak da düşünülebilir.
dünyayı bir imtihan yeri olarak düşünen tasavvuf düşüncesine göre insanin içbenliğini, nefsini yola getirmesi için iki yola başvurması gerekir: tasviye-i nefs ve tezkiye-i nefs. bunlar ruhu kötülüklerden arındırırlar.
nefsi arındırma yedi aşamada gerçekleşir:
*nefs-i emmare
*nefs-i levvame
*nefs-i mülhime
*nefs-i mutmainne
*nefs-iraziye
*nefs-i marziye
*nefs-i kudsiyye
dünyayı bir imtihan yeri olarak düşünen tasavvuf düşüncesine göre insanin içbenliğini, nefsini yola getirmesi için iki yola başvurması gerekir: tasviye-i nefs ve tezkiye-i nefs. bunlar ruhu kötülüklerden arındırırlar.
nefsi arındırma yedi aşamada gerçekleşir:
*nefs-i emmare
*nefs-i levvame
*nefs-i mülhime
*nefs-i mutmainne
*nefs-iraziye
*nefs-i marziye
*nefs-i kudsiyye
sözlük anlamı öz varlık ve kişilik olan sözcük. aynı zamanda bir beğenme nidası olarak da kullanılmaktadır..
ülkedeki işçi ve memurlar bayramda eşek gibi çalışırken, kendisine ve meclise tatil izni veren, bu tatilde de günlüğü binlerce ytl'lik villalarda tatil yapan, bir de bunların üstüne din konusunda ahkam kesen siyasilerin; ayrıca jet-ski üstünde, havuzlarda gününü gün eden hacı hocaların yenik düştüğü olgu.
şeytanın içimizdeki konsolusudur.
on saniye kuralı olmayan edepsiz.
iyi ile kötü, doğru ile yanlış, karanlık ve aydınlık arasındaki demirden ağır ve kıldan ince bir çizgidir... Yönetmek hangi tarafta olacağını sadece aklınla seçtiğin zaman mümkün olur.
allah'da da bulunan şey.
eğer allah bir nefis sahibi olmasaydı insanoğlunu yaratıp cennet ve cehennem ödülü veya cezası ile sonuçlanacak bir sınav başlatmaz idi. haydi sınavı başlattı diyelim, bu durumda kendisini bilinir/tanınır kılmazdı.
eğer allah bir nefis sahibi olmasaydı insanoğlunu yaratıp cennet ve cehennem ödülü veya cezası ile sonuçlanacak bir sınav başlatmaz idi. haydi sınavı başlattı diyelim, bu durumda kendisini bilinir/tanınır kılmazdı.
Aynı zamanda ruh ebediyete göçtükten sonra bu dünyada "hayalet" olabilerek kalan parçalarımızdır. Bizimle beraber doğarlar bizimle birlikte de ölmeleri gerekir. Lakin "ölmeden önce ölmek" bektasilikte cini evvel öldürmektir.
Bizimle bir ama bizden ayrı yaşayan "nefis" "can" bazen de çoğul olarak "cin" olarak adlandırılır. Bizimle aynı inancı paylaşadabilirler paylaşmayadabilirler. Peygamber efendimiz veda hutbesinde "nefis"lerimize de çok, yani gereğinden çok zulmetmememiz gerektiğini öğütlemiştir.
Metafizik olarak insanı oluşturan bir esas sorgulanacak ruh, iki insanın içindeki hayvansallık yani cin yani nefis, üç insanın içindeki sonsuzluk yani keramet yani yüce yaradandır. Eğer ki insan cin'ini yani can'ını kontrolü altına almayı becerir sonsuzluğuna kanat açarsa o ruh arif olandır. Yok cin'inin sonsuzluğu kullanarak ruhunu köle etmesine izin verirse, örneğin sonsuz olasılık ile vicdanı yıldırabilen akıl veya onda şunda da var diyerek günahı sevimli gösterecek iç sestir bu, o ruh araya sıkışmış ruhlardandır.
Bizimle bir ama bizden ayrı yaşayan "nefis" "can" bazen de çoğul olarak "cin" olarak adlandırılır. Bizimle aynı inancı paylaşadabilirler paylaşmayadabilirler. Peygamber efendimiz veda hutbesinde "nefis"lerimize de çok, yani gereğinden çok zulmetmememiz gerektiğini öğütlemiştir.
Metafizik olarak insanı oluşturan bir esas sorgulanacak ruh, iki insanın içindeki hayvansallık yani cin yani nefis, üç insanın içindeki sonsuzluk yani keramet yani yüce yaradandır. Eğer ki insan cin'ini yani can'ını kontrolü altına almayı becerir sonsuzluğuna kanat açarsa o ruh arif olandır. Yok cin'inin sonsuzluğu kullanarak ruhunu köle etmesine izin verirse, örneğin sonsuz olasılık ile vicdanı yıldırabilen akıl veya onda şunda da var diyerek günahı sevimli gösterecek iç sestir bu, o ruh araya sıkışmış ruhlardandır.
ölmeden önce ölünüz şeklinde belirtilen ölüm nefislerini terbiye etmekten geçer. müslümanım deyu gezen ibne kişilerin kıçını yıkamaktan aciz kokuşmuş elleri ibadet ettiklerini sanıp semaya yükselttikçe şeytan oyununu oynar ve nefsine zuhur eder.
zira, kişiyi nefsinin istekleri haktan uzaklaştırır.
zira, kişiyi nefsinin istekleri haktan uzaklaştırır.
içimizde olmasına rağmen bir türlü tam olarak tanıyamadığımız en büyük düşmanımızdır.
nefis insanın içinde hür olarak daima kötülüğü ve arzularının tatminini isteyen bir histir. insanı arzularına zamanla köle yapar, nefsinin esaretinden kurtulup içsel özgürlük sağlanarak huzura erilebilir.
bu nefis terbiyesi çeşitli şeylerle olabilir. örneğin oruç tutmak ya da hoşlanmadığın ve küs olduğun birisiyle barışıp iltifat etmek vesaire.
bu nefis terbiyesi çeşitli şeylerle olabilir. örneğin oruç tutmak ya da hoşlanmadığın ve küs olduğun birisiyle barışıp iltifat etmek vesaire.
(bkz: enfes)
hayatta yenemeyeceğiniz tek rakibinizdir diyebiliriz. kim güzel şeyleri görüpte faydalanmak istemez ki? hayatta yasak olan çoğu şey güzeldir gözümüze.
bence bu ego değil id olarabilir. yani alt benlik. çünkü, nefis bencil, hırslı, lezzet ve haz düşkünüymüş. bu ego olamaz. bu id'dir.
+oğlum yemek nasıl olmuş.
-nefis..
-nefis..
"yine nefsime hakim olamayip nefis yemekleri nefiseyle beraber yedik."
şeytandan daha tehlikeli olduğu söylenen, kendine ait makamları bulunup bu makamlardan mutmainne makamına ulaşmanın hayli zor olduğu, eğer terbiye edilmezse insanı cehenneme sürükleyen, kuran'ı kerimde de "nefis şiddetle kötülüğü emreder" şeklinde bahsi geçen, ruhun düşmanı olan varlık.
büyük evliyalar mürid iken mürşid tarafından yıllarca nefis terbiyesi görüp, nefisleri tedavi edilir ve istidatlarına göre belirli makamlara yükselirler. Yunus Emre'ler, Abdulkadir Geylani'ler, ibrahim Ethem'ler hep bu terbiyeden geçmişler, yıllarca mürşidlerinin dizleri dibinde eğitilmişlerdir.
büyük evliyalar mürid iken mürşid tarafından yıllarca nefis terbiyesi görüp, nefisleri tedavi edilir ve istidatlarına göre belirli makamlara yükselirler. Yunus Emre'ler, Abdulkadir Geylani'ler, ibrahim Ethem'ler hep bu terbiyeden geçmişler, yıllarca mürşidlerinin dizleri dibinde eğitilmişlerdir.
bir takım insanların nefsine hoş gelen şeyleri bilinçdışı tetiklemesiyle mantığa büründürerek üzerine fikir bina etmesini sağlayan insanın doymak bilmeyen yönü. bir nevi id'i.
heva ve hevesini putlaştıranı gördün mü?
nefsinden yola çıkarak felsefi sistem kuranları bile vardır. ama farkında olmadan.
heva ve hevesini putlaştıranı gördün mü?
nefsinden yola çıkarak felsefi sistem kuranları bile vardır. ama farkında olmadan.
başıboş bırakınca insanın aleyhine çalışan.
ALLAH ile kul arasında 70 bin perde vardır. 7 derecede nefis vardır, nefsin her derecesine 10 bin perde düşmektedir. Nefsin her derecesini yukarıya doğru açtıkca perdeler kalkmaktadır. Allahu teale Muhakkaki nefis kötülüğü emredicidir buyurmaktadır.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar