bugün

dali'nin eserlerinde zekayı belirtir.
görsel
el intizar eşeddü minen nar işte budur beklemek ateşten ızdıraplıdır der nar ne ki beklemenin yanında.
güzel başlayan ancak sığ mesajlarla sonlanan vasat sınırlarını biraz zorlamış film.
ümit ünal'ın hayat dersi verdiği filmdir.
ece gamze atıcı tarafından yazılmış bir kadıköy romanı. keder fena halde bulaşıcıdır diye başlar söze. önemli bir yapıt. zaman içinde daha da önemli olacak. daha kitabın kapağından enerjisini sezmiştim. okuyup bitirdikten sonra sezgilerime bir kez daha teşekkür ettim.
(bkz: istanbul)
(bkz: kadıköy)
(bkz: zeki müren)
(bkz: rakı)
(bkz: ludwig wittgenstein)
(bkz: timur erin)
"21. yüzyılda yazılmış, bestesi zeki müren 'e ait, bir adamla bir kadının seslendirdiği tuhaf bir neşe ve keder hikayesi" ibaresiyle beni benden almış ece gamze atıcı romanı. çok acayip bir teaser ve okumaları da var. hepsine maruz kalınca aldım, okudum, etkilendim. psikolojik romandır efendim. evladiyeliktir. ana teması keder olan muhtemelen ilk romandır. on sene sonra gelin bulun beni, nick the chopper demişti diyeceksiniz. saygılar.

kitabın tanıtım filmi şöyle bir şey:

https://www.youtube.com/watch?v=OomYt0Ro4TM
vahşi kapitalizm ve tatlı su devrimcilerine göndermelerle dolu, vasatın biraz üstünde olan film.

" bazen doğru olan yanlıştır ". repliği güzeldi.

"kapıcı : paraya her zaman ihtiyaç var ama biz de de vicdan var

doktor :- ne demek şimdi o ?

kapıcı : hiç, eski bir kelime !! "

bu replik de iyiydi.

ayrıca filmin son sahnesinden bir şey anlayan varsa beri gelsin.

edit: beri gelen arkadaş Drygt ' a teşekkürler. *
(bkz: dürtme içimdeki narı üstümde beyaz gömlek var) **
(bkz: nar taneleri) *
(bkz: ümit ünal) *
(bkz: jehan barbur) *
(bkz: meyve) *
neden böyle yazdım esrarengiz olsun biraz daha gerilelim .
(bkz: gerilim) film gerilim filmidir.
(bkz: kedi fare oyunu) *.

filmin sonunda ne anlattı bu yönetmen ona bakalım verilen meraj nedir; umit unal'in 17. londra turk filmleri festivalinde filminin gosteriminden sonra "filmin finalinde ne anlatmak istediniz?" sorusuna cevabi;
"herkes herkesin yerinde olabilir, empati kurmak önemli"
--spoiler--
dürtme içimdeki narı
üstümde beyaz gömlek var
--spoiler--
sarsıcı bir filmdir...
bir psikolojik gerilim filmidir...
--spoiler--
kesinlikle izlenmesi gereken bir filmdir efenim...
--spoiler--
--spoiler--
senin dünyan şu kadarcık, senin dünyada bir kadın bir kadının her şeyi olamaz mı?
o kadın benim her şeyimdir
her gün temizlik yapmaktan başka ne anlarsın sen
allah günah yazdı mı diye sormaktan
hangi kişi hangi yerde dedikodu yapmış demekten başka
cinlerden başka bir kadın bir kadının her şeyi olamaz mı

--spoiler--

--spoiler--
sen romantiksin sen ne zaman para kazandın sen binlerce insanın yükünü omzunda taşıdın mı hiç
sümerce denilen o çivi yazılarından başka bir şey biliyor musun sen
senin dünya zaten şu kadarcık
hep o oyunculuk kursları şunlar bunlar işte!...
zaten senin dünyan şu kadarcık
o pahalı yüzme havuzlarına hangi parayla gittiğimizi biliyor musun sen
o pahalı restorantlara
zaten senin yemeğini, içeçeğini karşılayan var bilmezsin sen
sen sadece romantiksin sen!...

--spoiler--
http://galeri.uludagsozluk.com/r/nar-filmi-254400/
*
http://galeri.uludagsozluk.com/r/nar-filmi-254406/
herkesin, küçük dünyasını yanılgılarını anlatan, güzel bir filmdir efenim!...
Çarşıdan aldım bir tane eve geldim bin tane bilmecesinin cevabıydı sanırım.
çarşıdan bi tane alınıp eve gelince çoğaalması söz konusu olan meyvedir.
http://www.filmifullizle....-2011.html#comment-176330
düşündürücü, herkesin kendi ''küçük dünyasını'' gözler önüne seren bir filmdir!...

bu hayatta, herkesin dediği olmazmıış bir tek tanrının dediği olurmuş!...

ne kadar isyan etsekte, bizler bir hiçmişiz ya da ''hepler hiçler''

şahsen yorumlayabileceğim bir filmdir

herkesin izlemesi, tavsiye olunur!...
Çorum'da saat kulesinin karşısında yeni açılan bijuteri.
ümit ünal'ın sinema dehasını konuşturduğu nefis türk filmidir. son zamanlarda izlediğim en iyi eser. adalet kavramı, doğruların yanlışların, birbirimize verdiğimiz değerlerin, anlamların hayattaki adalet işleyişiyle, ne derece uyumlu olduğunun sorgulandığı bir yapım olmuş. gerilim için illa durup durup bağıran cinlerin, karanlık ortamlarda aniden çıkan iğrenç suratların olması gerekmediğinin dersini vermiş yönetmen. filmin müziği (acayip geriyor), çekim açıları ve Erdem Akakçe'nin oyunculuğu takdire şayan noktalardı.

--spoiler--
filmin son sahnesinde verilen mesaj ve veriliş şekli harikaydı. gün gelir yargıladıklarımızla, rollerimiz değişebilir...
--spoiler--

(bkz: dürtme içimdeki narı üstümde beyaz gömlek var)
dvdsi çıkmış akabinde malum ortamlara düşmüş ümit ünal'a yakışan enfes bir film. izleyin izlettirin
daha feminist bir bakışı vardır diye düşünüyordum ümit ünal filmi nar için. lakin muhteşem üstüserra yılmaz performansı izlenmeye değer. gerçekler ve gerçek olmayanlar ve şu kadarcık insanlar anlatılıyordu. herkes şu kadarcıktı. ve şu kadarcık insan, neler yaşatıyordu birbirine!
bazı adlarda geçer. (bkz: sevginar) (bkz: renginar) (bkz: enginar)
© copyright 2005 - 2026