bugün
- 18 haziran 2024 türkiye gürcistan maçı11
- knowledge12
- kocam boşalacağı esnada geliyorum bacanak dedi13
- pegasus ta çalışan türk düşmanı keko8
- geniş kalçalı kadın ahlaklıdır10
- rus sovyet düşmanı amerikancı kemalistler9
- kimsenin saraca'nın doğum gününü kutlamaması21
- diyanetin türkleri araplara şikayet etmesi21
- ups boobs beni favladı'ne yapmalıyım12
- salda gölü'nün son hali8
- kabataş yalanı9
- içsel yolculuk enerji frekans 69 bin lira19
- vladimir putin11
- anın görüntüsü16
- ben bu yazıyı sana yazdım9
- türkiyeyi mülteci kampına dönüştüren abd14
- ups boobss nickli yazar12
- true bir martı olsa olacaklar9
- thusneldaa12
- kaka'nın eşinin boşanma gerekçesi10
- saraca silsüpüroğlu15
- diamond tema'nın arnavutluğa kaçması9
- diamond tema40
- özge özacar'ın memeleri12
- gideon reid morgan jj25
- ülkesi savaştayken başka ülkede keyif süren kansız9
- çinliler her şeyi üretebiliyor türklerin neyi var23
- evlenmeyenlerin seks yapmadan ölüp gitmesi9
- ne zaman evleneceksin diye soran akraba11
- oktay kaynarca'nın türkiyeliyim açıklaması22
- kayseri de atatürk heykeline baltalı saldırı13
- millet öğle yemeğine çıkarken yeni uyanan tipler8
- özgür özel9
- abber'ın ruh hastası olması26
- babalar günü17
- sevgiliyle aynı evde yaşamak9
- sözlükteki 11 yaşında yazar olması19
- buralarda dinsiz denen bir tarzan varmış17
- ne hissediyorsun8
- larisalisa12
- steven s power law10
- kurban eti dağıtmak mecburi mi12
- memati1923'ün gelişiyle başlayan süreç13
- yatakta fırtına gibi esen erkek12
- inciden yazar nakli13
- yazın göt boyunda şort giyen kızlar9
- dünyanın en güzel kızlarının olduğu ülkeler9
alenen günah işleyen kişi.
Sözlükte bolca bulunur bu tiplerden, bu ibnelere biz aktroll diyoruz.
Açıktan günah işleyen, haramdan kaçınmayan buna rağmen kendini müslüman addeden kimseye denir.
Millette kasık kemiğine fasık kemiği denilmesine sebep olan laf.
sık kullanılan bir eşşek ismi.
edit: kafanın iyiliğine parallel olarak fıstık diye okumu$um.
edit: kafanın iyiliğine parallel olarak fıstık diye okumu$um.
Dine uygun yaşamayan insan.
(bkz: sir camel drunk)
Kuran in siddet politikasindan nasibini alan tanimlamadir.
Islam a gore Fasiklar oldurulebilir.
Islam a gore Fasiklar oldurulebilir.
Sıçan anlamına gelir. Arapçada ilk kelime anlamı sıçandır. Çok beliğ bir ifadedir gerçekten bu tipteki insansılar için sıçan kelimesinin kullanılması.
Genel olarak fıskı üç grupta toplamak mümkündür:
a. Günâhı çirkin olarak kabul etmekle beraber bazan günâh işlemek.
b. Yapılan bir günâhı ısrarla yapmak.
c. Günâhın çirkin olduğunu inkâr ederek bu günâhı işlemek; bu küfrü gerektiren bir durumdur; bu noktada kişinin iman ile, din ile ilişkisi kesilmiş olur (Elmalılı, a.g.e., I, 282).
a. Günâhı çirkin olarak kabul etmekle beraber bazan günâh işlemek.
b. Yapılan bir günâhı ısrarla yapmak.
c. Günâhın çirkin olduğunu inkâr ederek bu günâhı işlemek; bu küfrü gerektiren bir durumdur; bu noktada kişinin iman ile, din ile ilişkisi kesilmiş olur (Elmalılı, a.g.e., I, 282).
Arapça "Fe-Se-Ka" kökünden gelmekte olup ism-i fâil kalıbındandır. Lügatta, çıkmak manasına gelir. Daha özel bir anlam ile "olgun hurmanın kabuğundan dışarı çıkmasına" denir. Istılahta ise, Allâh'a itâati terkedip O'na isyâna dalmaktır. Yani kısaca ilâhı emirlerin dışına çıkmaktır.
müslüman olduğu halde dinden uzak yaşayan kişi.
Fısk ve fasık kelimeleri Kur'anı Kerim'de toplam 54 yerde geçer. Kur'an, bazı yerlerde fıskı iman; fasığı da mü'min karşıtı bir anlamda kullanmaktadır (32 Secde, 18). Bazı yerlerde ise dinin emirlerine itaatin karşıtı olarak geçer (49 Hucurat, 7, 11). Fısk ve çoğulu füsuk kelimesinin geçtiği yedi ayette Müslümanların muhatap alındığı görülür. Bu ayetlerde büyük günahların işlenmesinin, dinin emir ve yasaklarına aykırı davranılmasının kastedildiği görülür.
Yani genel kanı, fasığın iman dairesi içinde olduğu merkezindedir. Yalnız, unutulmamalıdır ki fasık olan mü'min, eksik imanlı, kamil olmayan bir mü'mindir; böyle bir mü'mine dindar, muttaki, muhlis (ihlaslı) gibi sıfatlar verilemez. Fısk ile küfür arasında bir yakınlık vardır.
Fasığın tanımı hakkında çeşitli tarifler bulunmakla birlikte, terim olarak "haktan sapan, Allah'ın emirlerine itaatten ayrılan asi mü'min veya kafir" diye tanımlanabilir. Bazı ayetlerde Yahudiler, Hristiyanlar, müşrikler ve münafıklardan söz edilirken çoğunun fasık olduğu bildirilir (Mesela, 2 Bakara, 99; 3 Ali imran,110; 5 Maide, 47, 59). Diğer bazı ayetlerde ise fısk ve füsuk mü'minlere nispet edilir (2 Bakara,197, 282; 24 Nur, 4).
Mutlak fasık, ilahi emirlere hiçbir noktada itaat etmeyen ve her bakımdan asi olan kimsedir ki buna kafir denir. Mü'min fasık ise, iman esaslarını tasdik ettiği halde tembellik, gaflet ve şehvet sebebiyle ilahi buyruklardan birine itaat etmeyen kişi olup sadece bir veya birkaç noktada fısk içinde bulunur. Sünni alimlere göre fasık mü'min, işlediği günaha göre kısas, had, ta'zir vb. cezalara çarptırılır. Tövbe etmeden öldüğü takdirde, durumu Allah'ın iradesine bağlı olup, O dilerse doğrudan doğruya veya şefaatçilerin şefaatiyle onu affeder, dilerse cehennemde azaba uğrattıktan sonra cennete koyar. ilahi emirler, iman ve amel olmak üzere ikiye ayrıldığına göre ikisine de uyan kamil mü'mindir; ameli eksik olan ise fasık mü'mindir. Zira fısk, daha çok amelle ilgili bir kavramdır.
Fasık, dinin emir ve yasaklarını hafife alacak derecede günaha dalar, tevil edilemeyecek şekilde fıskını izhar ederse küfre düşmesinden korkulur; böyle bir kimse bazı alimlere göre kafir olur. Fısk, imandan küfre geçişin bazen kuvvetli bir tehlike halini alabildiği hassas bir nokta oluşturabilmektedir. Bütün bunlarla birlikte islam alimlerinin büyük çoğunluğu fıskı, kebair (büyük günahlar) işleyerek Allah'a itaatten uzaklaşmak diye tanımlar ve fasığı inkara sapmadığı sürece mü'min sayarlar. Dini ıstılahta fısk, genellikle "imandan çıkarmayan" yasaklanmış eylemler anlamında kullanılmıştır.
edit: imla.
Yani genel kanı, fasığın iman dairesi içinde olduğu merkezindedir. Yalnız, unutulmamalıdır ki fasık olan mü'min, eksik imanlı, kamil olmayan bir mü'mindir; böyle bir mü'mine dindar, muttaki, muhlis (ihlaslı) gibi sıfatlar verilemez. Fısk ile küfür arasında bir yakınlık vardır.
Fasığın tanımı hakkında çeşitli tarifler bulunmakla birlikte, terim olarak "haktan sapan, Allah'ın emirlerine itaatten ayrılan asi mü'min veya kafir" diye tanımlanabilir. Bazı ayetlerde Yahudiler, Hristiyanlar, müşrikler ve münafıklardan söz edilirken çoğunun fasık olduğu bildirilir (Mesela, 2 Bakara, 99; 3 Ali imran,110; 5 Maide, 47, 59). Diğer bazı ayetlerde ise fısk ve füsuk mü'minlere nispet edilir (2 Bakara,197, 282; 24 Nur, 4).
Mutlak fasık, ilahi emirlere hiçbir noktada itaat etmeyen ve her bakımdan asi olan kimsedir ki buna kafir denir. Mü'min fasık ise, iman esaslarını tasdik ettiği halde tembellik, gaflet ve şehvet sebebiyle ilahi buyruklardan birine itaat etmeyen kişi olup sadece bir veya birkaç noktada fısk içinde bulunur. Sünni alimlere göre fasık mü'min, işlediği günaha göre kısas, had, ta'zir vb. cezalara çarptırılır. Tövbe etmeden öldüğü takdirde, durumu Allah'ın iradesine bağlı olup, O dilerse doğrudan doğruya veya şefaatçilerin şefaatiyle onu affeder, dilerse cehennemde azaba uğrattıktan sonra cennete koyar. ilahi emirler, iman ve amel olmak üzere ikiye ayrıldığına göre ikisine de uyan kamil mü'mindir; ameli eksik olan ise fasık mü'mindir. Zira fısk, daha çok amelle ilgili bir kavramdır.
Fasık, dinin emir ve yasaklarını hafife alacak derecede günaha dalar, tevil edilemeyecek şekilde fıskını izhar ederse küfre düşmesinden korkulur; böyle bir kimse bazı alimlere göre kafir olur. Fısk, imandan küfre geçişin bazen kuvvetli bir tehlike halini alabildiği hassas bir nokta oluşturabilmektedir. Bütün bunlarla birlikte islam alimlerinin büyük çoğunluğu fıskı, kebair (büyük günahlar) işleyerek Allah'a itaatten uzaklaşmak diye tanımlar ve fasığı inkara sapmadığı sürece mü'min sayarlar. Dini ıstılahta fısk, genellikle "imandan çıkarmayan" yasaklanmış eylemler anlamında kullanılmıştır.
edit: imla.
mutezile'nin tamamı -esamm hariç- fasıkın mümin olduğunu kabul etmiyordu. ne mümin ne kafir sayıyordular.
menziletun beyne'l-menzileteyn [iki yer arasında bir yer]
menziletun beyne'l-menzileteyn [iki yer arasında bir yer]
kalbi katılaşmış günah işleyicisi.
(bkz: fısk eden)
(bkz: fısk eden)
"fâsıkla, kötü kimse ile arkadaş olmaktan sakın. çünkü o, çok değersiz bir şeye seni satar.
hz.ali(r.a)
ne güzel demiş, peygamber, gerçektende öyle, fasık dünyalık şeylere düşkün olduğundan küçük bir dünyevi menfaate seni satar onu tercih eder. bu hep böyledir hayatlarınızı bir yoklayın.
hz.ali(r.a)
ne güzel demiş, peygamber, gerçektende öyle, fasık dünyalık şeylere düşkün olduğundan küçük bir dünyevi menfaate seni satar onu tercih eder. bu hep böyledir hayatlarınızı bir yoklayın.
allah'ın emirlerine aykırı davranan, günahkâr, kötü huylu, kötülük yapmayı alışkanlık hâline getiren kimselere verilen ad.
türkiye'deki iyi niyetli müslümanların veya müslümanlığı öğrenmek isteyenlerin başındaki en büyük bela. ''biz de müslümanız'' şeklinde yaklaşıp da aslında olmayanlar, hatta bir kısmı kendi de farkında olmayanlar.
en çok sığındıkları kalıplar, islam hoşgörü dinidir , dinde zorlama yoktur, benim dinim bana senin dinin bana ve bunlar gibi bir çok hadis ve ayetlerin anlamlarını değiştirerek, daha önceden bunları tefsir etmiş islam alimlerini hiçe saymalarıdır.
fasıklarla ilgili birkaç ayetten örnek verecek olursak:
"andolsun ki biz sana apaçık ayetler indirdik. bunları fasıklardan başkası inkar etmez"
(bkz: bakara 99)
"işte rab olmaya en layık olan rabbinin şu sözü (azabı) küfür ve inat içinde olan o fâsıklar için öyle sabit olmuştur. gerçekten onlar iman etmezler"
(bkz: yunus 33)
"eğer allah'a, peygamberine ve ona indirilene iman ediyor olsalardı, onları (kafir ve müşrikleri) veli edinmezlerdi. fakat onlardan birçoğu fasık (allah'ın emrinden ve imandan çıkmış) kimselerdir''
(bkz: mâide 81)
türkiye'deki iyi niyetli müslümanların veya müslümanlığı öğrenmek isteyenlerin başındaki en büyük bela. ''biz de müslümanız'' şeklinde yaklaşıp da aslında olmayanlar, hatta bir kısmı kendi de farkında olmayanlar.
en çok sığındıkları kalıplar, islam hoşgörü dinidir , dinde zorlama yoktur, benim dinim bana senin dinin bana ve bunlar gibi bir çok hadis ve ayetlerin anlamlarını değiştirerek, daha önceden bunları tefsir etmiş islam alimlerini hiçe saymalarıdır.
fasıklarla ilgili birkaç ayetten örnek verecek olursak:
"andolsun ki biz sana apaçık ayetler indirdik. bunları fasıklardan başkası inkar etmez"
(bkz: bakara 99)
"işte rab olmaya en layık olan rabbinin şu sözü (azabı) küfür ve inat içinde olan o fâsıklar için öyle sabit olmuştur. gerçekten onlar iman etmezler"
(bkz: yunus 33)
"eğer allah'a, peygamberine ve ona indirilene iman ediyor olsalardı, onları (kafir ve müşrikleri) veli edinmezlerdi. fakat onlardan birçoğu fasık (allah'ın emrinden ve imandan çıkmış) kimselerdir''
(bkz: mâide 81)
Allah'ın yolundan çıkan kişilerdir ve ikiye ayrılırlar:
1. Kafir fasıklar Allah'a ve peygamberlere inanmazlar. Allah'ın doğru yolundan çıkıp sapkın yollara girerler. nitekim rabbimiz buyurur: "o ise cinden olduğu için Rabbinin emrinden dışarı çıkmıştır." (kehf sûresi, 57'nin bir kısmı)
2. Facir fasıklar içki içeri haram yer, zina yapar ve diğer hususlarda Allah'a isyan eder. ibadet yolundan çıkar, mâsiyet yoluna girer. fakat Allah'a ortak koşmaz.
Kafir fasık ile facir fasık arasındaki fark şudur: kafir fasık ölmeden önce imana gelip tevbe etmedikçe affa uğrama şansı yoktur. Facir fasık ise ölmeden önce tecbe ederse affedilme ümidi vardır. çünkü nefsin şehevi hevâ ve hevesinden ileri gelen her günahın affedilmesi umulabilir. kibir ve gururdan ileri gelen bir günahın ise affedilme ümidi yoktur. iblis'in günahının aslı kibirden idi. *
1. Kafir fasıklar Allah'a ve peygamberlere inanmazlar. Allah'ın doğru yolundan çıkıp sapkın yollara girerler. nitekim rabbimiz buyurur: "o ise cinden olduğu için Rabbinin emrinden dışarı çıkmıştır." (kehf sûresi, 57'nin bir kısmı)
2. Facir fasıklar içki içeri haram yer, zina yapar ve diğer hususlarda Allah'a isyan eder. ibadet yolundan çıkar, mâsiyet yoluna girer. fakat Allah'a ortak koşmaz.
Kafir fasık ile facir fasık arasındaki fark şudur: kafir fasık ölmeden önce imana gelip tevbe etmedikçe affa uğrama şansı yoktur. Facir fasık ise ölmeden önce tecbe ederse affedilme ümidi vardır. çünkü nefsin şehevi hevâ ve hevesinden ileri gelen her günahın affedilmesi umulabilir. kibir ve gururdan ileri gelen bir günahın ise affedilme ümidi yoktur. iblis'in günahının aslı kibirden idi. *
güncel Önemli Başlıklar