bugün
- ismet gurbuz 202418
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar19
- suv araç sayısının binek araçları geçmesi2
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması15
- küfreden kız iticiliği6
- telefon sinyali çekmeyen bölgede kaybolmak5
- ankara da nato zirvesi tedbirleri5
- ideal sevgilinin en önemli özelliği16
- lise defteri7
- usta şoförlerden acemi şoförlere tavsiyeler8
- 22 haziran 2026 arjantin avusturya maçı4
- bozulmaması ile meşhur olan şeyler7
- beyaz otomobil satın almak15
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle25
- yürüyüş partisi8
- en son alınan iltifat2
- 23 haziran 2026 fransa ırak maçı4
- bakire kızla evlenmeyi savunmak5
- bacak kıllarını almadan şort giyen erkek4
- ilgi3
- yeniden üretilse satın alınacak eski arabalar4
- sevgiliye gitmemesi için söylenen sözler5
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi10
- türkiye6
- saba makamı ile okunan ezan4
- mağaza camına kafa atan ergen genç4
- evli çiftlerde tv kumandası kimde olur3
- bugün de meme atan olmaması13
- milli takımı eleştirenleri hapse atma çağrısı7
- hep aynı şeyleri yaşamak4
- düşük iq belirtileri4
- askere 79 kilo gidip 100 kilo olarak dönmek3
- aylık 374 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- şapkalılar suç örgütü operasyonu2
- 2 buçuk yaşında çocuğuna şarap seçen anne5
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı47
- rabbin para vermesi4
- ibne penis nah3
- göbek adınız2
- makarna süzmek5
- birader beyler biraderdirler3
- yaşlılığınız için insan biriktirin12
- chp'deki değişimciler3
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız12
- 65 şut çekip gol atamamak5
- lahmacunu elle yiyen kız18
- almanya5
- anın görüntüsü15
- gelmiş geçmiş en iyi türk teknik direktör2
- yapay zekaya entry yazdıran yazar4
kafir, küfreden anlamına geldiğinden pek de üzerlerine alınmayan kişiler.
siz gidip hisam ebu'l-hakem'e, ebu cehil derseniz, kendisi size götüyle gülecektir. aman dikkat.
(bkz: anladın sen onu)
siz gidip hisam ebu'l-hakem'e, ebu cehil derseniz, kendisi size götüyle gülecektir. aman dikkat.
(bkz: anladın sen onu)
gerçeği arayan ve bu yolda kafası karışmış insanlara denir. herkesten daha çok inandıklarına eminim sadece inandıklarıyla aralarındaki iletişim kapukluğundan dolayı kaynaklanan küçük bir sorun oluşmuştur. en kısa zamanda iletişimlerinin tekrar sağlanması dileğiyle.
gerçeği arayan ve bu yolda kafası karışmış insanlara denir. herkesten daha çok inandıklarına eminim sadece inandıklarıyla aralarındaki iletişim kapukluğundan dolayı kaynaklanan küçük bir sorun oluşmuştur. en kısa zamanda iletişimlerinin tekrar sağlanması dileğiyle.
deist'lerin bir sonraki evresidir.
iş bu entry ağır hakaret içerdiği gerekçesiyle silindiğinden tekrar düzenlenmiştir.
benim gözümde semai olmayan dinlerden birine inanlardan dahi daha kötü durumdadır. diğer dinlere inanlar bile, allah'a inanmasa da daha doğrusu onun inancında allah kavramı olmamasına rağmen, kendi kültürlerine/dinlerine uygun bir şeye tapınmaktadırlar.
dalga geçtiğimiz "aa ineğe tapıyor, maymuna tapıyor, kendi yaptığı heykele tapıyor" dediğimiz toplumlar bile dünyadaki nimetlerin kendiliğinden oluştuğunu düşünmezler. bu nedenle tanrılarına verdikleri olanaklar için teşekkürlerini sunarlar. kimi meyve sepeti verir kimi önünde secde eder. ama asıl amacı bellidir. kendisini ya da yararlandığı olanakları var eden yaratıcısına teşekkürlerini sunmaktır. müslüman namazıyla, hristiyan kilisesine giderek dua ederek, musevi sinagoguna giderek allah'a yalvarır.
ateistler ise herşeyin kendiliğinden olduğunu düşünürler. ilginç tabiki. ne kadar inanmasalarda allah onlara akıl fikir versin doğru yolu bulsunlar diyorum. illa müslüman olun demiyorum. tüm dünyanın birden olamayacağı gerçeğinin, tüm bunları yapan bir yaratıcının olduğu gerçeğini kavrayın o bile yeter.
benim gözümde semai olmayan dinlerden birine inanlardan dahi daha kötü durumdadır. diğer dinlere inanlar bile, allah'a inanmasa da daha doğrusu onun inancında allah kavramı olmamasına rağmen, kendi kültürlerine/dinlerine uygun bir şeye tapınmaktadırlar.
dalga geçtiğimiz "aa ineğe tapıyor, maymuna tapıyor, kendi yaptığı heykele tapıyor" dediğimiz toplumlar bile dünyadaki nimetlerin kendiliğinden oluştuğunu düşünmezler. bu nedenle tanrılarına verdikleri olanaklar için teşekkürlerini sunarlar. kimi meyve sepeti verir kimi önünde secde eder. ama asıl amacı bellidir. kendisini ya da yararlandığı olanakları var eden yaratıcısına teşekkürlerini sunmaktır. müslüman namazıyla, hristiyan kilisesine giderek dua ederek, musevi sinagoguna giderek allah'a yalvarır.
ateistler ise herşeyin kendiliğinden olduğunu düşünürler. ilginç tabiki. ne kadar inanmasalarda allah onlara akıl fikir versin doğru yolu bulsunlar diyorum. illa müslüman olun demiyorum. tüm dünyanın birden olamayacağı gerçeğinin, tüm bunları yapan bir yaratıcının olduğu gerçeğini kavrayın o bile yeter.
evren denilen büyük sistem işlerken iyinin ve kötünün, inançlının ve inançsızın, dünyalının ve marslının bulunması gerekir çünkü evren dengede işler, ve o dengede zıt kutuplar bulunmalıdır.
Müderris suresi 31. ayetinden
"Allah dilediğini saptırır, dilediğini doğru yola iletir."
Fatır suresinin 8. ayeti:
"Şüphesiz Allah dilediğini saptırır, dilediğini hidayete erdirir"
Nahl Suresi 93. ayet:
"Allah dileseydi, sizi tek bir ümmet yapardı. Fakat O, dilediğini saptırır, dilediğini de doğru yola iletir. Yapmakta olduğunuz şeylerden mutlaka sorguya çekileceksiniz."
Ra'd suresinin 27. ayeti:
inkar edenler diyorlar ki: "Ona (Muhammed'e) Rabbinden bir mucize indirilseydi ya! De ki: Şüphesiz Allah dilediğini saptırır, kendisine yöneleni de doğru yola eriştirir."
Görüldüğü gibi her yerde bir denge söz konusudur, iki kutuplu bir sistem evrende işlemektedir. Demek ki dünyada ateist de olmalı, satanist de, müslüman da.
En önemli olan ise insanları kusurlarıyla hoş görmektir.
Müderris suresi 31. ayetinden
"Allah dilediğini saptırır, dilediğini doğru yola iletir."
Fatır suresinin 8. ayeti:
"Şüphesiz Allah dilediğini saptırır, dilediğini hidayete erdirir"
Nahl Suresi 93. ayet:
"Allah dileseydi, sizi tek bir ümmet yapardı. Fakat O, dilediğini saptırır, dilediğini de doğru yola iletir. Yapmakta olduğunuz şeylerden mutlaka sorguya çekileceksiniz."
Ra'd suresinin 27. ayeti:
inkar edenler diyorlar ki: "Ona (Muhammed'e) Rabbinden bir mucize indirilseydi ya! De ki: Şüphesiz Allah dilediğini saptırır, kendisine yöneleni de doğru yola eriştirir."
Görüldüğü gibi her yerde bir denge söz konusudur, iki kutuplu bir sistem evrende işlemektedir. Demek ki dünyada ateist de olmalı, satanist de, müslüman da.
En önemli olan ise insanları kusurlarıyla hoş görmektir.
sıkıntı çektiklerinde , içlerinde garip bir huzursuzluk hissettiklerinde ,gerçekleşmesini çok istedikleri bir olay karşısında kimden veya neden medet umduklarını düşündüğüm grup . *
tanrıyla arasında mesafe olan insandır, uzlaşamayan ikilidir.
kapısını çaldığında zilden şöyle bir ses gelir;
+din den dön!
+din den dön!
inançlı kişilerin bir inanç türü sandığı bir olgudur. ateizm bir inanç değil inanmama hatta dinlerle ilgilenmemedir. ateistler bir grup da değildir. yani tüm ateistler aynı olması gibi bir şey sözkonusu olamaz. bir dine inanlar aynıdır çünkü ortak bir yaptırımları vardır. ateistler sadece kendi vicdanlarınca hareket ederler.
inşallah, maşallah, tanrım bana yardım et vs. gibi din kökenli kavramların kullanılması ateist insanın din allah vs. karşısında ne kadar aciz olduğunu göstermez; bunlar sadece kültürel kodlarımızda bulunan ve belirli imgeleme hitap eden kavramlardır. bu imgelemi canlandırmak için pekala bu sözcükler kullanılabilir. mesela eminim aramızda hem müslüman hem de şaman olan yoktur; oysa hepimiz bir değerin ya da bir maddenin korunması istemiyle, imgelemiyle ve belki de sadece alışkanlığıyla elimizi tahtaya vururuz. zira bu davranış bir şaman geleneğidir. korkmayın müslümanlıktan çıkarmaz zira bu da sadece kültürel kodlarımızdan biridir.
kader çelişkisine yenik düşen insan.
bu adamın allah'ı inkar edeceği bile önceden yazılmışsa ne diye yaşadığı merak konusudur.
bu adamın allah'ı inkar edeceği bile önceden yazılmışsa ne diye yaşadığı merak konusudur.
(bkz: aziz nesin)
eğer ''allah yoktur'' diye ortalıkta geziyorsa, ''kuran okuyun, kafirler'' diyen bir insandan farkı yoktur. aşırı uçlar birbirine çok yakındır, işin komiği iki tarafta kendini birbirine hiç benzetmez.
(bkz: yiyin ulan birbirinizi)
(bkz: yiyin ulan birbirinizi)
"hiç birimiz yaşamıyoruz,aslında hepimiz ölüyoruz ve ölürken başladığımız yere dönüyoruz" diyendir.
ama yaşamdan korkmayandır.
ölümden en az korkandır.
ama yaşamdan korkmayandır.
ölümden en az korkandır.
yüzüklerin efendisi okumuş kişidir.
"aaa lannnn! tolkien tanrının gönderdiği kitapların 10 katı iyi yaradılış kurgusu yapmış olum." demiş ve öylece kala kalmıştır.
vay şeytan cennete girmiş ademi fişfiklemişte ademde gitmiş meyve yemişte, oy efendim tanrı diz çökün demişte falan gibi şeyleri fantastik bulan kişi olması da muhtemeldir.
"aaa lannnn! tolkien tanrının gönderdiği kitapların 10 katı iyi yaradılış kurgusu yapmış olum." demiş ve öylece kala kalmıştır.
vay şeytan cennete girmiş ademi fişfiklemişte ademde gitmiş meyve yemişte, oy efendim tanrı diz çökün demişte falan gibi şeyleri fantastik bulan kişi olması da muhtemeldir.
mitoloji sevmeyen kişi.
(bkz: jack nicholson)
inançsız olarak nitelendirilemeyecekleri aşinadır. inançsız olunmaz, mutlaka bir şeye inanılır bu; kararsız kalındığında bile bir karar alınması gibi bir şeydir.
inançsız olarak nitelendirilemeyecekleri aşinadır. inançsız olunmaz, mutlaka bir şeye inanılır bu; kararsız kalındığında bile bir karar alınması gibi bir şeydir.
eskiden yani çocukken falan bu kelimeyi duyunca irkilirdim. belki de liseye kadar hiç söyleyemedim de. neden bilmiyorum. korkuyordum herhalde. halen görünce irkilirim. çünkü başka hiç bi kavrama benzemiyor. ben hani süper inançlı bi insan değilim ama en azından karşıma tanrıyı alacak kadar da pervasız değilim. sayılarının bu kadar olduğunu da bilmiyordum önceleri. baktım ki yarı yarıya inançlılarla inançsızlar. hele bizim dışımızdakileri de inançsız sayarsak azınlıkta kalıyoruz be! ama neyseki genelde zararsız oluyorlar bu ateistler. en fazla gelip bir iki ukalalık yaparlar ama ben tanıdığım bir kaçında onu da görmedim. saygılılar da hani bize. biz derken inançlı bir kaç milyar insandan bahsediyorum tabii. ama biz de onlara biraz saygı gösterelim. önyargı ile yaklaşmayalım. belli ki çözemediği bir kaç sorusu var ya da yanlış cevapladığı bir kaç düşüncesi. ne olursa olsun, öteki olmasın. o da bizdendir. bir de bu nickle yazar var mı merak ettim şimdi.
gözlemlediğim kadarıyla çok okuyan, bilgili, görgülü insanlardan çıkan biridir ateist. tanrı kavramıyla aslında kafayı bozmuştur. bir ateist forumda " tanrının varolduğuna inanmamak " değildir, tam tersine " varolmadığına inanmak" tır, diye tanımlamışlar durumu. hayatın anlamını, evrenin gizemini düşünüp dururlar ve tahmin edilenden fazlası kuran-kerim okuduktan sonra bu kararı alırlar. bu anlamda kuran ı sadece evinin duvarında süs eşyası gibi tutan ve ömrü boyunca bu kutsal kitabı hiç okumayan ya da hiçbir kelimesini doğru düzgün anlamayan, sorgulamayan sığ bünyelerden çok daha fazla saygıyı hakederler.
hele ki allahın kuran-ı kerim de en fazla bahsettiği konulardan biri göz önüne alındığında :
" siz pek az düşünüyorsunuz!!! "
hele ki allahın kuran-ı kerim de en fazla bahsettiği konulardan biri göz önüne alındığında :
" siz pek az düşünüyorsunuz!!! "
Tanrının varlığıyla ilgili insan düşüncelerinde en olumsuz cevabı verebilendir. Aşağıda teizm-ateizm arası 7 ayrı olasılık verilmiştir.
1 - Koyu teistler. Tanrı'nın var olma olasılığı yüzde 100'dür. " Ben inanmam , bilirim! "
2 - Son derece yüksek olasılık ama tam yüzde yüz değildir. Fiili teistler(gerçekten teist olanlar). " Kesin olarak bilemem ama Tanrı'ya fazlasıyla inanırım ve onun burada olduğunu varsayarak hayatımı sürdürürüm. "
3 - Yüzde 50'den yüksek ama çok yüksek olmayanlar . Teknik açıdan agnostik ama teizm meyilli. " Son derece şüphe duyarım ama Tanrı'ya inanmaya meyilliyim. "
4 - Tam yüzde 50. Düpedüz tarafsız agnostik . " Tanrı'nın varlığı ya da var olmaması tam anlamıyla eşit olasılıktadır. "
5 - Yüzde 50'den düşük ama çok düşük değil. Teknik açıdan agnostik ama ateizm meyilli. " Tanrı'nın olup olmadığını bilemem ama inançsız olmaya meyilliyim. "
6 - Son derece düşük olasılık ama sıfır değil. Fiili Ateist. " Kesin olarak bilemem ancak Tanrı'nın epey olanak dışı olduğunu düşünürüm ve burada olmadığını varsayarak hayatımı sürdürürüm. "
7 - Koyu ateist. " Tanrı'nın olmadığını bilirim. " Tıp ki bir Tanrı'nın olduğunu bilirim " görüşü gibi.
Olasılıklar listesi Richard Dawkins'in Tanrı Yanılgısı * adlı kitabında yazdığı listeden alıntıdır.
1 - Koyu teistler. Tanrı'nın var olma olasılığı yüzde 100'dür. " Ben inanmam , bilirim! "
2 - Son derece yüksek olasılık ama tam yüzde yüz değildir. Fiili teistler(gerçekten teist olanlar). " Kesin olarak bilemem ama Tanrı'ya fazlasıyla inanırım ve onun burada olduğunu varsayarak hayatımı sürdürürüm. "
3 - Yüzde 50'den yüksek ama çok yüksek olmayanlar . Teknik açıdan agnostik ama teizm meyilli. " Son derece şüphe duyarım ama Tanrı'ya inanmaya meyilliyim. "
4 - Tam yüzde 50. Düpedüz tarafsız agnostik . " Tanrı'nın varlığı ya da var olmaması tam anlamıyla eşit olasılıktadır. "
5 - Yüzde 50'den düşük ama çok düşük değil. Teknik açıdan agnostik ama ateizm meyilli. " Tanrı'nın olup olmadığını bilemem ama inançsız olmaya meyilliyim. "
6 - Son derece düşük olasılık ama sıfır değil. Fiili Ateist. " Kesin olarak bilemem ancak Tanrı'nın epey olanak dışı olduğunu düşünürüm ve burada olmadığını varsayarak hayatımı sürdürürüm. "
7 - Koyu ateist. " Tanrı'nın olmadığını bilirim. " Tıp ki bir Tanrı'nın olduğunu bilirim " görüşü gibi.
Olasılıklar listesi Richard Dawkins'in Tanrı Yanılgısı * adlı kitabında yazdığı listeden alıntıdır.
ya varsa? denilesi kişilerdir. tabiki saygı duyulması gerekilesilerdir lakin yanılma gibi bir durum sözkonusu ise onlar için geri dönüşün artık çok geç olacağıdır.
-abi yer yarıldı dağlar ikiye ayrıldı kıyamet kopuyor!
+sıs! konuşma pis yobaz!
-abi bırak dini yobazı deccal geldi yecüc mecüc millete kan kusturuyo yer gök birbirine girdi hala ne diyosun sen ya kaç!
+evrim teorisi! maymunlaaar! darwin!
-yuh artık isa geldi diyorum sana şeytanla kapışıyo az ötede. saatler kalmış mahşer gününe!?!
+büyük patlama! dinlerin insanları uyuşturucu etkisi! teslimiyet!!!
-allahım kısa devre yaptı bu son dakikalarımı seninlemi harcıyıcam lan herife bak!
+tamam lan şaka şaka. ne diyoduk? eşhedü enneeee
-geçti artık devam et sen maymunun sindirim sistemini konuşalım mesela...
-abi yer yarıldı dağlar ikiye ayrıldı kıyamet kopuyor!
+sıs! konuşma pis yobaz!
-abi bırak dini yobazı deccal geldi yecüc mecüc millete kan kusturuyo yer gök birbirine girdi hala ne diyosun sen ya kaç!
+evrim teorisi! maymunlaaar! darwin!
-yuh artık isa geldi diyorum sana şeytanla kapışıyo az ötede. saatler kalmış mahşer gününe!?!
+büyük patlama! dinlerin insanları uyuşturucu etkisi! teslimiyet!!!
-allahım kısa devre yaptı bu son dakikalarımı seninlemi harcıyıcam lan herife bak!
+tamam lan şaka şaka. ne diyoduk? eşhedü enneeee
-geçti artık devam et sen maymunun sindirim sistemini konuşalım mesela...
islam'ı çoğu müslüman* kişiden daha iyi bilendir.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar