bugün

ziyaa,vecihi,kumandan hüsamettin,komiser ziver,maho ağa,body ekrem gibi ölümsüz karakterlere can vermiş büyük ustad
''ustad desem az mı olur acaba'' diye düşündüğüm aktor.
türkiyenin ve dünyanın en iyi aktörlerinden biri... al pacino bir şener şen iki..
yavuz turgulun kadrolu aktörü.
kemal sunal ile bir araya geldiginde yarici etkiye sahip aktör
toplumsal mesaj veren filmleriyle tanınan, eşkiya filminde canlandırdığı baran karekteri ile zirve yapan, türk sinemasının en büyüğü olduğunu düşündüğüm dev sanatçı.
http://www.kimkimdir.gen.tr/kimkimdir.php?id=3443
emsaline bir daha sinema tarihinde rastlamnayacağı bilimsel olarak kanıtlanmış sanatcıdır.
tek başına yaptığı film içi performanslar bile başlıbaşına seyir konusudur.
http://www.youtube.com/wa...p;mode=related&search=
http://www.youtube.com/wa...n%20%C5%9Fener%20%C5%9Fen
geçen gün izlediğim 12 eylül belgeselinde 1 mayıs 1976 da devrimci gruplarla beraber taksim de slogan atarken ahanda bu diye tanıdığım simadır. siyaseten hızlı dönemleri de mevcutmuş anlaşılan.
suratına baktığınızda kah gülesiniz, kah ağlayasınız gelir. mimik zengini, muhteşem oyuncu, aynı zamanda ilkokul öğretmeni kişilik.
türkiye'de özellikle alaylı olup da, ilk defa tiyatroyla-sinemayla alakası olmayıp da sonradan bu işi yapan bir kişi olarak ele alındığı zaman, değeri daha da artan, ali şen'in oğlu, 1941 adana doğumlu, ''daha çok filmde oynasın, daha çok gözüksün ki, bünye gerçek sanatçıları da görsün'' dedirten, oynadığı her filmin ayrı bir şekilde izlenme sebebi olmasını da başarmış, efsanevi kişilik...

gerçekten de her oynadığı filme ayrı bir hava katmıştır şener şen... aptal şampiyon filmine gelene kadar birkaç filmde de gözükse de, tamamıyle bilinmesi bu filmdeki, salata görünümlü, çekik gözlü elemanın kopartan yardımcısı rolüyle başlar... tabii ki o seneye tekabül eden, hababam sınıfı'ndaki efsanevi badi ekrem karakteri kendisince ölümsüz bir biçimde doldurulur, yine efsaneleştirilir. o aralar; 1975-76 senelerinde ufak ufak, filmlerdeki komik görünümlü yardımcı karakter olacağını da gösterir. bak yeşil yeşil filminde ahmet özhan ile bulunduktan sonra, yine hababam sınıfı'nda oynadıktan sonra, tosun paşa filmindeki ''lütfü'' rolüyle yine, kemal sunal ile birlikteliklerindeki ilk filmlerinden birisi olan bu filminde, kemal sunal ile birlikte filmi götürürler. filmin hemen hemen her sahnesinde ikisinin birbirlerine olan atıfları vardır... keza, paşa rolünde süt kardeşler filminde de aynı şekilde, filmin arkadaki efsanevi kadrosunun, yapısının, sıcaklığının da verdiği pozitif ambiyans ve de etki ile, filmi götüren birkaç kişiden birisi de yine o olmuştur. (bkz: kemal sunal), (bkz: halit akçatepe), (bkz: ayşen gruda), (bkz: adile naşit)... yine kemal sunal iel karşılıklı döktürdükleri bir iki filmin ve de, hababam sınıfı'nın devam filmindeki kopartan, kızlara aşırı endeksli badi ekrem ile oyunculuğuna oyunculuk katar; kendisini geliştirir, kendisini ileride, en büyükler sınıfına sokacak kalitesine birkaç sayfa daha ekler... o aralar, yine badi ekrem gibi, herkes tarafından o isim* geçti mi hemen akıllara gelen rolü de başarıyla canlandırmış, ''işkembeden sallama''nın en güzel örneklerini de, 1978 senesinde çevirdiği neşeli günler filmindeki ziya karakteriyle, emsallerine aktarmış, yine bu karakteri de efsane yapmıştır... ardından da sultan filminde ''sultan'a yanık tıfıl bakkaliye bahtiyar efendi'' rolündeki başarısı da, farklı karakterleri nasıl bir potada eritip, hayat verdiğini gösterircesine, filmde de ayrı bir hava katmıştır hayatına; şener şen'in... yine kibar feyzo'daki, ''havuzuna esans katılan faşo ağa'' karakterinden sonraki bir iki filmden sonra da, kemal sunal ile olan birlikteliklerine biraz ara verip yine 80lerin başında ortaya çıkıp, bu sefer kendisince ''sosyal içerikli'' filmlerde oynayan ilyas salman'a eşlik etmeye başlamış, hemen hemen tüm filmlerinde de oynamış, özellikle banker bilo filmindeki maho, dolap beygiri filmindeki fırsatçı, kurnaz, islamcı tipli; ama buldu mu götüren modelli enişte, çiçek abbas'da, yine kolpacı, vurdumduymaz, şerefsiz görünümlü, hak yiyen modundaki şakir karakterini başarıyla canlandırıp; yine hepsini kendisine has yorumuyla zenginleştirip de, türk sineması'nda akılda kalan bir iki karakterin içine huşu içinde soktuktan sonra, bir-iki gırgıriye tadındaki filmde oynadıktan sonra, ufak ufak, zincirlerini kırmış başrol oynayacağı filmler zamanına girmiştir... özellikle bunlardan ilki olan, 1984 yapımı namuslu filmi de bir dönüm noktasıdır belki de... o filmde de, yine yavaş yavaş, delirip milleti kazıklamaya hevesli bir hali alan ''ali rıza''yı kendisine has bir biçimde betimlemesi, mimikleri, el kol hareketleri dahi unutulmazdır... aşık oldum, milyarder, çıplak vatandaş gibi filmlerinde içerisinde olduğu filmografisine bir de, yine repliklerinden karakterlerine kadar unutulmayacak büyük bir filmi daha ekler; züğürt ağa'yı... 1985 senesindeki bu filmde de, yavaş yavaş yozlaşan bir toplumda, değerlerine bağlı kalmayı deneyip de, cepten yedikçe batan, elde avuçta ne var ne yok satıp da büyük şehre gidip, donuna kadar borçlanıp, en sonunda, ''ciğğ güffteaa'' diye bağırtana kadar kendisi yutan bir şehirde savaşmaya çalışan ağa'yı yine eşsiz bir biçimde kayıt altına almıştır; şener şen...

aynı şekilde 1987 senesinde çevirdiği muhsin bey adlı, naif, temiz duygularla şarkıcı olma hisleri besleyen ali nazik'in yanındaki muhsin bey rolüyle birlikte çevirdiği, selamsız bandosu, zengin mutfağı; o zamana kadar gelmiş yeşilçam avertür türk filmlerine kalayı basan, absürd film arabesk gibi filmleri çekmiş, 80li senelerde çekilmiş filmlerin içerisinde oynayan komedi tandanslı aktörlerin içerisinde kendisine sağlam bir yer bulmuştur...

90lardan itibaren de aşk filmlerinin unutulmaz yönetmeni ile başladığı sinema serüvenine, fantastik görünümlü, şevket altuğile döktürdüğü gölge oyunu filmiyle kariyerine devam etmiş, özellikle yavuz turgul ve de uğur yücel ile sağlam birlikteliklerinden çıkacak olan eşkıya gibi büyük bir kült filmden önce de, pek sevilmeyen, yine de amerikanvari filmlere dalgasını basan amerikalı filminde de boy göstermiştir. ''oscar aday adayı'' olabilse de, gönüllerde çoktan oscar'ı almış, eşkıya filminde de, uğur yücel ile birlikte belki de tarihin en iyi, en orijinal, enkarakterli filmlerinden birisine imza atmıştır. her ne kadar filmde yavuz turgul ve de uğur yücel'in katkıları yadsınamayacak kadar büyük olsa da, bir başka hava getirmiştir filme. kendisine has görüntüsünden uzak, ''hayatın rolleri''nden birisine kafa atmış, izleyicinin kalbindeki yerini perçinlemiş, sağlamlaştırmıştır. pek televizyon ile arası olmasa da, daha ilk bölümünden büyük bir proje olduğu belli olan, ikinci bahar'da da, türkan şoray ile iyi bir ikili oluşturmuş, ''aile babası'' örneğine sağlam bir örnek teşkil etmiştir. en sonda da, yeni emekli olup, taksi şöforlüğünden, yine geldiği yere geri dönmek zorunda olan bir emekli öğretmeni canlandırdığı, gönül yarası filminde de, yılların vermiş olduğu, emeği, tecrübeyi, performansında birleştirmiş, insanları hem hüzünlendirmiş hem de ''oyunculuk bu olmalı'' diye düşüncelere sevk ettirmiştir.

kısacası böyledir şener şen... yaklaşık 40 senelik sinema kariyerinde, farklı karakterlere can vermiş, farklı şekillerde ama evlere, kah sinemalara kah videolara konuk olmuş, gönül kapısından girerken, izleyicilerin, türk sineması severlerin gönlündeki yerini sağlamlaştırmış, efsane olmuş bir sinema adamıdır...
bir tane. bu topraklarda doğduğum için, bu ülkenin çocuğu olduğum için beni gururlandıran isimlerden.
diğerlerinde yaptiğimiz hatayı yapmamak için ölmeden değerini bilmemiz gereken şahsiyet. oynadığı her rolün hakkını veren, her rolü efsane yapan türk sanaçısı.
türk sinemasının en önemli ve vefalı aktörü..

çiçek abbas, bizim aile, hababam sınıfı, züğürt ağa, ikinci bahar, namuslu, eşkıya, tosun paşa, süt kardeşler...

bu filmleri izleyip de üstadın performansına şapka çıkarmayan bir izleyici tanımıyorum..
türk sinemasının gelmiş geçmiş en iyi aktörü. onun üzerine gelmemiştir henüz.
(bkz: namusluymuş namussuz)
sinemamızın gelmiş geçmiş, böylesinin gelmesi bi daha imkansız olan sanatçımız.. beni filmelerde güldüren ve ağlatan ilk adam... bir insan her rolü, her kılığı bu kadar mı müthiş becerir.. helal olsun şener amca...
(bkz: allahım kör et beni)
türk sinemasının en sevimlisi, en renklisi.

buyrun; http://www.youtube.com/watch?v=fxWJD4NUSIw
* "los angeles da dogmus olsaydı 8 oscar ı olurdu" denilen aktor.
türkiyedeki en başarılı aktör.
(bkz: badi ekrem)
yeri asla doldurulamayacak olan komedyen. koylu rolunu en iyi yapan yesil camin adeta dev cami. mimikleri onun kadar komik olan bir sanatci daha yok turkiye de. davaro filminde ki mimikleri asla unutulamaz. *
kemal sunal da çok başarılı bir oyuncu olmasına rağmen belli bir kalıba* oturmuş ve o yaftadan bir türlü kurtulamamıştır. oysa şener şen son derece başarılı bir şekilde kah geçim derdindeki traji komik bir karakteri **, kah hırsız, üç kağıtçı bir hacı-hoca rolünü* kah kompleksli bir beden öğretmenini * kah muhsin bey gibi efsane bir karakteri canlandırmış ama bunların hiçbirini üzerine etiket yapmamıştır. her rolün adamıdır şener şen. keşke türkiye ondan daha fazla yararlanabilseydi.
altından kalkamadığı rol olmadığı, tartışmasız sinemanın kralı.