bugün

1944 yılında Ankara da dünyaya gelen Kavur, Paris te sinema öğrenimi gördü ve bunun yanı sıra Yüksek Gazetecilik Okulu ve Sosyal Bilimler Okulu nu bitirdi. Sorbonne Üniversitesi Sinema Tarihi Bölümü nde yüksek lisans yaptıktan sonra Türkiye ye dönen Kavur, Refik Halid Karay ın aynı adlı eserinden sinemaya uyarladığı "Yatık Emine" ile ilk uzun metrajlı filmini çekti.

Kavur, çocukların büyük kentlerdeki yalnızlığını ve çaresizliğini anlattığı "Yusuf ile Kenan" filmiyle adından söz ettirdi.

Ömer Kavur'un yönettiği, senaryosunu yazdığı ve yapımcılığını üstlendiği 'Anayurt Oteli' sinema otoriteleri tarafından Türk Sinema Tarihi nin ilk 10 eserinden biri seçildi. Kavur, 2002 yılında çektiği 'Karşılama' ile 40. Antalya Altın Portakal Film Festivali nde yedi ödül birden aldı.

Lenf kanserine yakalanan Kavur, 12 Mayıs 2005 te hayata gözlerini yumdu.

YÖNETTiĞi FiLMLER
Karşılaşma (2003)
Patroniçe (2003) - [TV filmi]
Beş Kollu Avize (2003) - [TV filmi]
Beybaba (2003) - [TV filmi]
Melekler Evi (2000)
Akrebin Yolculuğu (1996)
Aşk Üzerine Söylenmemiş Herşey-Buluşma (1995)
Gizli Yüz (1991)
Gece Yolculuğu (1987)
Anayurt Oteli (1986)
Amansız Yol (1985)
Körebe (1984)
Göl (1982)
Kırık Bir Aşk Hikayesi (1981)
Ah Güzel istanbul (1981)
Yusuf ile Kenan (1979)
Yatık Emine (1974)

SENERYOSUNU YAZDIĞI FiLMLER
Karşılaşma (2003)
Beş Kollu Avize (2003) - [TV filmi]
Beybaba (2003) - [TV filmi]
Patroniçe (2003)- [TV filmi]
Melekler Evi (2000)
Akrebin Yolculuğu (1996)
Aşk Üzerine Söylenmemiş Herşey-Buluşma(1995)
Gece Yolculuğu (1987)
Anayurt Oteli (1986)
Körebe (1984)
Ah Güzel istanbul (1981)
Kırık Bir Aşk Hikayesi (1981)
Yusuf ile Kenan (1979)
Yatık Emine (1974)

YAPIMCILIĞINI ÜSTLENDiĞi FiLiMLER
Gönlümdeki Köşk Olmasa (2002)
Akrebin Yolculuğu (1996)
Gece Yolculuğu (1987)
Anayurt Oteli (1986)
Amansız Yol (1985)
Bir Yudum Sevgi (1984)
Körebe (1984)
Mine (1982)
Göl (1982)
Ah Güzel istanbul (1981)
Kırık Bir Aşk Hikayesi (1981)
Yusuf ile Kenan (1979)

ALDIĞI ÖDELLER
*19. Antalya Altın Portakal Film Festivali En iyi Yönetmen (Kırık Bir Aşk Hikayesi)
*24. Antalya Altın Portakal Film Festivali En iyi Yönetmen (Anayurt Oteli)
*25. Antalya Altın Portakal Film Festivali En iyi Yönetmen (Gece Yolculuğu)
*4. Ankara Film Festivali En iyi Yönetmen (Gizli Yüz)
*40. Antalya Altın Portakal Film Festivali En iyi Yönetmen (Karşılaşma)
*40. Antalya Altın Portakal Film Festivali En iyi Senaryo (Karşılaşma)
*15. Ankara Uluslararası Film Festivali En iyi Yönetmen (Karşılaşma)
*2003 Sinema Yazarları Derneği En iyi Yönetmen (Karşılaşma)
*2003 Sinema Yazarları Derneği En iyi Senaryo (Karşılaşma)
*9. Ankara Film Festivali En iyi Yönetmen (Akrebin Yolculuğu)
*9. Ankara Film Festivali Onat Kutlar En iyi Senaryo Yazarı (Akrebin Yolculuğu)
*11. Adana Altın Koza Film Festivali En iyi Senaryo (Akrebin Yolculuğu)
*16. istanbul Uluslararası Film Festivali En iyi Yönetmen (Akrebin Yolculuğu)
*1997 SiYAD Sinema Yazarları Derneği En iyi Yönetmen (Akrebin Yolculuğu)
şu ana kadar aldığı tüm ödülleri:

1982 19. Antalya Film Şenliği, Kırık Bir Aşk Hikayesi, En iyi Yönetmen
1987 24. Antalya Film Şenliği, Anayurt Oteli, En iyi Yönetmen
1988 25. Antalya Film Şenliği, Gece Yolculuğu, En iyi Yönetmen
1997 9. Ankara Film Festivali, Akrebin Yolculuğu, En iyi Yönetmen
1992 4. Ankara Film Festivali, Gizli Yüz, En iyi Film
1992 4. Ankara Film Festivali, Gizli Yüz, En iyi Yönetmen
2003 40. Antalya Film Şenliği, Karşılaşma, En iyi Film
2003 40. Antalya Film Şenliği, Karşılaşma, En iyi Yönetmen
2003 40. Antalya Film Şenliği, Karşılaşma, En iyi Senaryo
2003 14. Orhan Arıburnu Ödülleri, Karşılaşma, En iyi Yönetmen
2003 14. Orhan Arıburnu Ödülleri, Karşılaşma, Derya Arbaş Özel Ödülü
2003 15. Ankara Film Festivali, Karşılaşma, En iyi 2. Film
2003 15. Ankara Film Festivali, Karşılaşma, En iyi Yönetmen
2003 25. Siyad Türk Sineması Ödülleri, Karşılaşma, En iyi Film
2003 25. Siyad Türk Sineması Ödülleri, Karşılaşma, En iyi Yönetmen
2003 25. Siyad Türk Sineması Ödülleri, Karşılaşma, En iyi Senaryo
1980 Uluslararası Milano Film Festivali, Yusuf ile Kenan, Büyük Ödül
1991 Fribourg Festival, Gizli Yüz, Halk Jürisi En iyi Film Ödülü
1991 Montreal Film Festivali, Gizli Yüz, En iyi Film
"anayurt oteli" ni çekmiş büyük üstad. sırf bu filmiyle bile adını yüce her taşa yazdırabilecek merhum.(filmin tema müziğine de dikkat!)
Türk sinema tarihinde önemli filmlere imza atan usta yönetmen Ömer Kavur, 1944 yılında Ankara'da doğdu. 1995 yılında göğüs kanseri nedeniyle bir ameliyat geçiren Kavur, ölmeden önceki son üç ayında kanser tedavisi görüyordu.

Türk sinemasının kendine has dili olan ender yönetmenlerinden biri olan Kavur'un özellikle 1986'da çektiği Anayurt Oteli, (Antalya Film Festivali En iyi Film, Venedik Film Festivali Sinema Eleştirmenleri Ödülü gibi) yurtiçinde ve yurtdışında birçok ödül kazandı.

Orhan Pamuk'un aynı adlı romanından uyarladığı 'Gizli Yüz'ün 1990'da soyut gerçekliğini usta işi bir dille sinemaya aktaran Kavur, ardından 'Körebe', 'Buluşma', 'Akrebin Yolculuğu' ve 'Melekler Evi' ile yoluna devam etti.

2003'te 'Karşılaşma' adlı filmiyle Antalya Altın Portakal Film Festivali'nde en iyi film, en iyi yönetmen ve en iyi senarist dahil 7 ödül kazandı. Kavur'un 'Karşılaşma' ve 'Gizli Yüz' filmleri Türk sinemasının başyapıtları arasında gösteriliyor. Filmlerinde yalnızlık, arayış, iletişimsizlik, yabancılık temalarını sıklıkla kullanan Ömer Kavur, marjinal ve özellikle yitmiş karakterleri kullanmayı tercih ediyordu.

Filmlerinin çoğunun senaryosunu kendisi kaleme alan Ömer Kavur, senaryoya yansıttığı derinlik ile sinema eleştirmenleri tarafından hep beğeniyle karşılanan bir yönetmendi.

Birçoğu ödüllü, Yeşilçam standartlarının üzerinde 20'ye yakın filme imza atan Kavur'un 2003 yılında çektiği son filmi 'Karşılaşma', Antalya Altın Portakal Film Festivali'nde 'En iyi Film' de dahil 7 ödül birden almıştı.

Kavur'un bir özelliği daha vardı. Çok fazla olmayan filmografisinde tam 12 filminin adında 'yol' kelimesi bulunuyordu. Yani yol ile Ömer Kavur arasında esrarlı bir ilişki vardı sanki. Kavur, yolun insan yaşamında ve kişiliğinde çok büyük değişimlere neden olan bir öge olduğuna inananlardandı. Şöyle söylüyordu: "Yol sineması benim sinemam için önemli bir arena. Sürekli bir devinim var. Bu hareket süresince psikolojik olarak yapılan muhasebe bir çatışmayı doğurmakta ve kişi, yolculuk sonunda bazen bambaşka biri olmaktadır."
sinemada, şu sıralar popüler olduğu gibi olağanüstü olayları, ütopik kahramanları, propagandaları değil, bir insanın hakkını vererek anlatabileceği ya da anlatmayı deneyebileceği tek şey olan insan'ı anlatan kişi. değil 21.yy'a giriş skeçlerini hazırlayan günümüzün birçok saçma sapan televizyoncularını, hakiki sinema sanatçılarını bile hesaba kattığımızda çıkabildiği noktaya bir daha pek zor çıkılabilecek muhteşem sanat adamı, yönetmen, filozof.
zamanında yasaklanmış filmleri, şimdi, trt'de izlenebilen büyük adam. yönetmen.
her ne kadar saygı duyulan bir yönetmen olsa da,kanımca hiçbir zaman hakettiği değeri görmemiştir.üzüntü verici.
filmlerinde şiirsel bir dil vardır, insanlara bazı şeyleri sorgulamada yardımcı olur, izleyip geçilen değil, üzerinde düşünülen hikayelerle kurgulanmıştır,filmlerinde oyuncuların hikayenin önüne geçmemesine özellikle dikkat edilmiştir sanki, türk sinemasının en önemli yönetmenlerinden biridir.
Sinemamızın, kendine özgü bir tarz yaratmış, yetenekli, başarılı ve de enteresan yönetmenidir.
Gerçekten filmlerini, herhangi bir sekansta izlemeye başlasınız hemen, "bu Ömer Kavur filmidir", dersiniz.
Özellikle Yusuf Atılgan'ın öykülerini seçmesi,
psikolojik-gerilim yüklü filmlere imza atması bizi sevindirmiştir.
Zira sinemamızda eşi ve benzerine pek rastlanılmayan bu türün sevdirilmesinde büyük katkısı olmuştur.
bana göre gelmiş geçmiş en iyi türk yönetmen. öylesine bana hitab ediyoki filmleri izledikçe kendimi buluyorum.
anayurt oteli ve kırık bir aşk hikayesi gibi filmlerle tanınan, türk sinemasının iyi yönetmenlerinden biri. kent yaşamını metin erksan'dan sonra, beyaz perdeye en iyi yansıtan yönetmenlerden biridir.
son filmi karşılaşma'yı sinemada izleme şansı buldum. çok şans vermediğim türk sineması için orta halli bir yapımdı. ama anayurt oteli'ni izleyince çok büyük yönetmen olduğunu anlamamak zor değil.
ki ömer kavur her şeyden önce eğitimli bir yönetmendi. günümüzde çıkan eğitimsiz sinemacılara karşı sütlüye karışmayan büyük bir yönetmendi.
'Henüz çok erkendi' dedirten ölümüyle, Türk sinemasının geleceğine dair umutlarımı yerle yeksan eden, Metin Erksan ile birlikte sinemanın klasmanüstü iki yönetmeninden biri.Kadir inanır'ın içindeki cevheri de en iyi keşfeden yönetmendir Ömer Kavur zannımca..Zira, Ah güzel istanbul ve Kırık Bir Aşk hikayesinde, Kadir inanır'ın insanın ruhuna işleyen bakışlarını ve oyunculuğunu unutmak mümkün müdür? .Anayurt Oteli ile, Zebercet'in Kafkaesk dünyasına sizi tanık ettiği gibi, Kırık Bir Aşk hikayesinde, intiharı seçen Kamran Usluer'in yalnızlığı ile de içinizi ne çok acıtır Ömer Kavur.işte, tam da bu yüzden, - filmleriyle kalbinize dokunduğu için- her daim özel, her daim biriciktir.
(bkz: akrebin yolculuğu)
büyük yönetmenlerimizden biriydi rahmetli. sinema diliyle gerçek hayatın realitesini harmanlayabilen çok nadir kişilerden. ilk dönem filmleri kanımca başyapıttır. en iyi filmi ise...

(bkz: yusuf ile kenan)
kova burcu olduğunu düşündüğüm yönetmen.
13 yıl önce bugün vefat eden yönetmen. 1991’de Orhan Pamuk’un “Kara Kitap” romanındaki öykülerden birinden hareketle çekilen Gizli Yüz ,Türk sinemasının başyapıtlarından biri kabul edilir.
https://www.imdb.com/name/nm0442693/
diğer meslektaşlarından çok farklı bir tarza sahip yönetmendir. psikolojik ve derin filmlere imza atmıştır. filmlerinde kasvetli atmosfer ve mistik mekan vurgusu vardır. (bkz: anayurt oteli), (bkz: gizli yüz), (bkz: gece yolculuğu) isimli filmleri çok kişi tarafından anlaşılmamasına rağmen, anlayanlara da ayrı bir sanatsal keyif yaşatır.