bugün
- magnum yemenin lüks sayıldığı yıllar5
- her haltı atatürkçü olanlar yiyor5
- pasportta kürt ve suriyeli etniğini belirtmek4
- 24 haziran 2026 venezuela depremi7
- amerikan yahudileri3
- mutluluğun fark edilmemesi9
- yazarların imza parfümleri12
- hızlı para kazanmanın yolları6
- akp aslında yok her şey dekor5
- beyaz eşya2
- elin gavuru dünyayı gezerken bizim iş ev yapmamız2
- erkekler neden az yaşar8
- israil'in lübnan da evleri yakması2
- teoman mı tarkan mı2
- akp'ye katılan belediye başkanları9
- kıskanmak7
- lise4
- bir insanı sevmek11
- çırılçıplak şekilde ağlayarak ana haber seyretmek3
- devlet gücü6
- cristiano ronaldo dos santos aveiro5
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı13
- 25 haziran 2026 venezuela depremi5
- sude isimli kızlar2
- çırılçıplak şekilde ağlarken dünya kupası izlemek3
- türkiye7
- fakirin sevmesi hak mıdır13
- chp'nin belediyeleri kaybedecek olması7
- üni mezunu kız meslek lisesi mezunu erkek evliliği3
- andriy shevchenko3
- bana karpuzlu soda getir kardeşim diyen erkek3
- m r e r e c t o5
- 2026 dünya kupası23
- haitinin gol atmış olması5
- oyuncu koltugu4
- sevgilinin beni terk etme demesi3
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler7
- çırılçıplak şekilde uyurken yatağa işemek3
- ibadet4
- çocuğu olan arkadaşlarla buluşmak2
- ona bir cümle bırak2
- kılıçdaroğlu tipi louserlık5
- insan5
- anın görüntüsü17
- dünya kupasında başarısız olmamızın tesellisi2
- aylık 386 bin tl iyi para mıdır sorunsalı3
- atatürk e yahudi diyen oç nin kaynağı3
- çalmak2
- düşün ki o bunu okuyor16
- akp seçmeni2
Ya birisi şuna nasıl süpürge kullanılır öğretsin dediğimdir. Evladım süpürgeyi yere vurmayacaksın, yeri kazımayacaksın. Bok gibi yapıştı amk çomarı başımı belaya sokacak.
Komşu da doktor ama ailesi var. Cam kenarında sigara içmiyor
Bir telefonda konuşması varki sanırsın aynı evde yaşıyoruz.yalıtım desen sıfır. tam olarak dua edesice, benim komşum değil çoktan sıkardım boğazını.
kötüsü insanın başını belaya sokar. ya taşının ya evi satın.
Komşu, komşunun külüne muhtaçtır.
https://www.youtube.com/watch?v=ue2LYT7zzSQ
https://www.youtube.com/watch?v=ue2LYT7zzSQ
komşu komşunun külüne muhtaçtı, ama artık değil, çünkü herkes kül bırakmayan doğalgaz kullanıyor.
“cebrâil bana komşuya iyilik etmeyi tavsiye edip durdu. neredeyse komşuyu komşuya mirasçı kılacak sandım.”
buhârî.
komşunun gayri müslim olması, bir müslümana, ona karşı komşuluk hakkını gözetmeme yetkisini vermez.
komşunun yahudi, hristiyan veya hiçbir dine inanmayan bir müşrik olması bu prensibi değiştirmez.
taberânî’nin rivayet ettiği bir hadîse göre peygamber efendimiz, üzerimizdeki haklarına göre komşuları üçe ayırmıştır:
bir hakkı olan komşular: müşrikler gibi ki, bunların sadece komşuluk hakkı vardır.
iki hakkı olan komşular: müslümanlar gibi ki, bunların hem komşuluk, hem de din kardeşliği hakkı vardır.
üç hakkı olan komşular: akraba olan müslümanlar gibi ki, bunların hem komşuluk, hem din kardeşliği, hem de akrabalık hakkı vardır.
-alıntı-
buhârî.
komşunun gayri müslim olması, bir müslümana, ona karşı komşuluk hakkını gözetmeme yetkisini vermez.
komşunun yahudi, hristiyan veya hiçbir dine inanmayan bir müşrik olması bu prensibi değiştirmez.
taberânî’nin rivayet ettiği bir hadîse göre peygamber efendimiz, üzerimizdeki haklarına göre komşuları üçe ayırmıştır:
bir hakkı olan komşular: müşrikler gibi ki, bunların sadece komşuluk hakkı vardır.
iki hakkı olan komşular: müslümanlar gibi ki, bunların hem komşuluk, hem de din kardeşliği hakkı vardır.
üç hakkı olan komşular: akraba olan müslümanlar gibi ki, bunların hem komşuluk, hem din kardeşliği, hem de akrabalık hakkı vardır.
-alıntı-
Derinliği kaybolmuş kişi.
Asansöre binip katıma çıktım. Ben inince asansör çağrıldı. Üzüldüm.
Komşuluk böyle değildi. Bazı komşularımızla yediğimiz, içtiğimiz ayrı gitmezdi. Yemekler, ziyaretler , balkondan balkona sohbetler, hastayken bakmalar, okula götürmeler…
Artık komşular birbirinden kaçıyor. Yazık…
Asansöre binip katıma çıktım. Ben inince asansör çağrıldı. Üzüldüm.
Komşuluk böyle değildi. Bazı komşularımızla yediğimiz, içtiğimiz ayrı gitmezdi. Yemekler, ziyaretler , balkondan balkona sohbetler, hastayken bakmalar, okula götürmeler…
Artık komşular birbirinden kaçıyor. Yazık…
Allah hayırlısını versin. Ev sahibi kiraya kallavi bir zam yaptı. Yeni ev bakıyoruz. Evden taşınmamızın sebebi zam değil. Yeni çıkacağımız ev aynı fiyatta hatta tahmini biraz daha yüksek olacak. Alt kat komşumuz. Allah yardımcıları olsun. Çocuklarından biri engelli. Her akşam bir iki saat ağlama nöbetleri oluyor. Hiçbir şekilde bir kere bile kapılarına gitmedik bu yüzünden. Çoğu zaman anne baba bile bunalıp, takati tükenip bağırıp çağırıyor çocuğa. Yıllardır bizim de sinirlerimiz bozuldu haliyle. Sesi bastırsın diye her akşam kulaklık takıp müzik dinlemeye çalışıyorum. Şu an yine başladı. Sabrım iyice tükendi. Böyle düşündüğüm için de sevmiyorum kendimi. Yeni eve taşınmayı iple çekiyorum.
kendilerini tanımam etmem. ama üst kattakiler çekmece bile açarken sanki benim yan odadan açılıyormuş gibi yakından geliyor ses. evde tekken bazen ulan biri mi girdi eve diye düşünüyorum. üst kattakilerle aynı evin içinde yaşıyor gibiyiz.
komşum kurabiye yapmıs bana da getirdi sagolsun. kapıyı bir açtım içeri uc tane kedi ve bir tabak kurabiye girdi. kedileri cikarmaya usendim, kurabiye yiyoruz ve yazıyoruz.
Yalnız tabağı boş göndermemen lazım gebeşciğim.
yapacagız bir seyler.
çok bağırtı çağırtı gürültülüler pat küt
Kapı komşularım çok acayip insanlar. Anne hem çalışıyor hem sürekli geziyor (evliyim diyor ortada koca kişisi yok), kızı sürekli süslenip, giyinip evden çıkıp gidiyor, oğulları da eve gelmiş evde kimse yok ki bir saat eve girmeye uğraştı. Bir şeylerle kapıyı açmaya çalışıyordu. Kapıda oturmuş video izliyor bu saatte. Apartman teyzesi gibi oldum. Gerildim ama komşu mu hırsız mı anlayamadım bir saat ; insan kendi evine girmeye çalışır mı?
komşularımı seviyorum.
fetö’nün mahalle (yönetici, temizlikçi, güvenlikçi, emlakçı, komşu) yapılanmasını bildiğimden önemini çoktan yitirmiş, aynı bölgeye birlikte konan insanları anlatan kavram.
çocukluğumda komşu demek; paran bittiğinde para veren, kapıda kaldığında evini açıp karnını doyuran, selam verip senin ve aile üyelerinin tek tek hal hatrını soran, kapısını çalıp çatkapı girerek sohbet edebileceğin/ derdini anlatabileceğin, müsaitlik durumunu çocukla sordurup akşam oturmaya gidebileceğin, mahallesini ve mahallelisini koruyup kollayan, evin eksiğini anında tedarik eden, akrabadan daha önce gelen ve ailenin emanet edebildiği… kişi demekti.
göç aldık/ göç verdik, kentsel yapılandık, öldük, çoğalıyoruz sanırken eksildik, yalnızlaştırıldık, sonradan gelenlerce yabancılaştırıldık, anılarla baş başa bırakıldık… ve mahallenin tadı tuzu kalmayınca taşındık.
Savaştan kaçan bir suriyeli kadın yaşadıklarını şöyle anlatmaya başlamıştı televizyonda: “bizler komşuluğa çok değer verirdik, çok iyi komşuluklarımız vardı. Üniversitelerde olaylar olmaya başlayınca aynı mahallede birlikte büyümüş gençler çatışmaya ve silahla birbirini vurmaya başladı. Vuran da bizden, vurulan da bizden…”
çocukluğumda komşu demek; paran bittiğinde para veren, kapıda kaldığında evini açıp karnını doyuran, selam verip senin ve aile üyelerinin tek tek hal hatrını soran, kapısını çalıp çatkapı girerek sohbet edebileceğin/ derdini anlatabileceğin, müsaitlik durumunu çocukla sordurup akşam oturmaya gidebileceğin, mahallesini ve mahallelisini koruyup kollayan, evin eksiğini anında tedarik eden, akrabadan daha önce gelen ve ailenin emanet edebildiği… kişi demekti.
göç aldık/ göç verdik, kentsel yapılandık, öldük, çoğalıyoruz sanırken eksildik, yalnızlaştırıldık, sonradan gelenlerce yabancılaştırıldık, anılarla baş başa bırakıldık… ve mahallenin tadı tuzu kalmayınca taşındık.
Savaştan kaçan bir suriyeli kadın yaşadıklarını şöyle anlatmaya başlamıştı televizyonda: “bizler komşuluğa çok değer verirdik, çok iyi komşuluklarımız vardı. Üniversitelerde olaylar olmaya başlayınca aynı mahallede birlikte büyümüş gençler çatışmaya ve silahla birbirini vurmaya başladı. Vuran da bizden, vurulan da bizden…”
Eskiyip giden adetlerden birisi de komşuluk ilişkileridir. Ben yetişemedim ancak 1990'lara kadar evinin kapısını açık bırakıp komşuna emanet edip gidermişsin. Şu an sitelerde özellikle komşuluk diye bir şey yok. Bir sokakta ve apartman dairesinde oturuyorum, kimseyi tanımıyorum ama beni yaşlı ve bu kültürü zamanında görmüş insanlar tanıyor.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar