bugün

Bir çok insanın ortamlarda hava yapmak için kullandığı marjinal kavram.
kız kaldırmak için inandığım düşünceler topluluğu.

çok da işe yaradı. allah sizi inandırsın, 3 gündür ateistim 30 yıllık ömrümde becermediğim kadar kız becerdim, hatta önüme erkek talipler de çıktı ama o kadar da marjinallik olmaz.

biz daha ölmedik. tövbe.
Büyük patlama teorisine göre; evren yoktan var olmamıştır, hacmi sıfıra yoğunluğu sonsuza yaklaşan bir parçacığın patlaması sonucu içinde bulunduğumuz evren oluşmuştur. Ondan önce ne vardı, bilmiyoruz. Bu patlamadan oluşan evren dışında başka evren var mı? Bilmiyoruz. O zaman ilk madde diye bir şeyin olduğunu da bilmiyoruz. SOnuçta ilk madde nasıl oluştu sorusundan önce ilk madde de nedir ki diye sormak gerekir. Ateizm'in büyük patlama teorisi ve ilk madde ile ilgili felsefi yönden bir sıkıntısı yoktur.
-ben hayaletlere inanmıyorum.
-ama o hayalet dedi ki her kim ki bana inanmaz, gözüme gözükmesin.
-ama inanmıyorum olduğuna, dediğine niye inanayım ?
-ama şüphesiz ki...
dogmatik ve görmediği fantastik şeylere inanmayan mantıklı insanlar topluluğu.
diyalektik materyalizmi benimsemiş insanların içinde oldukları durumdur. maddeci bir inanış söz konusudur. tanrı yoktur ve herşey maddeden yaratılmıştır olayı hakimdir.
görmediği için Allaha inanmayan, ama yine görmediği bilime (elektron, uzay vb. gibi parçalar mesela) canı gönülden inanan insanların inanış biçimi.
tanrının olmadığını düşünen inanç.
sorgulama vardır esasında.
gormedigi harry potter ve noel babaya inanmayan, ama yine görmediği bilime (elektron, uzay vb. gibi parçalar mesela) canı gönülden inanan insanların inanış biçimi.
gormedigi cinlere vampirlere perilere zombilere teletabituslere inanmayan, ama yine görmediği bilime (elektron, uzay vb. gibi parçalar mesela) canı gönülden inanan insanların inanış biçimi.
bazi akilsizlarin turkiye'de bir moda oldugunu sandiklarini gordugumuz dunya gorusu. ulan islam yokken ateizm vardi be. simdi taa epikurus'ten falan baslatmayin beni. sonucta islam da bir kac yuz yil icinde bitecek. yunan ve misir dinleri gibi. onlarin inanirlari da sizin kadar inanclarina guveniyorlardi. ama su anda mitoloji olarak kabul ediliyorlar. gun gectikce teknoloji ilerliyor, bilgiye daha kolay ulasiliyor. herkes kuran'i okuyup anlayacak. evrim teorisini herkes anlayacak. o zaman islam falan kalmayacak ortada. tarih kitaplarinda mitoloji olarak yerini alacak.
azıcık materyalizm barındıran inanmama inancı.*
Bu görüşe inananlara saygı duyulması gereken bir inanç şekli.
özgürlüktür.
özentinin daniskası, farklı olma çabasının dibe vurumudur.

bilim, özgürlük, felsefe, tırt, zamazingo vs demeyin, tepemin tasını attırmayın.
(bkz: tanrısızlık)
genelde türkiye sınırları içerisinde yaşayan müslümanların fazlasıyla tepkilerini toplayan insanları içerisinde bulunduran akım.
bu konuda söyleyeceklerim var.evet başlıyorum.
siz teistler biz ateistleri genelde sapkın olmakla suçlarsınız.
peki biz neden inanmıyoruz?
çünkü görmüyoruz ve kanıt yok diyoruz.
peki siz neden inanıyorsunuz?
görmüyorsunuz fakat hissediyorsunuz.kitaplarınız var hadisleriniz var vs...
peki arkadaşım şimdi bana şunun cevabını ver, sen görmediğin birşey hakkında var derken sağlıklı düşünmüş oluyorsun da, ben neden 'görmüyorum ulan işte yok o zaman' dediğim için sapkın olmuş oluyorum! bana şunun şizofreniden farkını biri açıklasın artık.*
içindeki herhangi bir eksikliği örtbas etmektir...
içinde eksiklik olmamasıdır. zira içinde eksiklik olanları bunu yaratıcı bir ruh ile doldurur.
--spoiler--
milenyum modası. #458360

cehaletten kaynaklanır #522357

tanrının varlığını ve birliğini ispatlayan birçok şeye rağmen insanın kısır düşüncesi ve güçsüzlüğüdür. #799397

ateist oldukları sürece hayatlarının bir boşluktan ibaret olduğunu düşünüyorum, evet boşluk. tutanacak, inanacak, isteyecek, şükredecek bir maneviyatlarının olmaması tamamen bir boşluktur, boşu boşuna yaşamaktır. #799511

saçmalık #1734482

bir felsefedir. felsefe nedir? bos adam işidir. #1798674

bir nevi hastalıktır. #2581752

(bkz: yakacak odun) #2581859

ergenlik yıllarındaki kimi gençlerin inanışı, daha sonradan koyu dindar olurlar o ayrı. #4704210

sertleşme problemi yaşayan erkeklerde de bir tepki olarak meydana gelen geçici durumdur... #4824722

okumuşun cahilidir #4899325

şimdi ateizm dinlerin yanında azınlık olduğu için elbette insanlara şirin gözükmeye çalışıyor. fakat sovyetlerde, kuzey korede gücü ele geçirdiği zaman ateizmin neler yaptığını görüyoruz. eğer insanlık ateizme kapılırsa (bana göre mümkün değil) hiçbir insan canının bir değeri olmayacak. batı dünyasında ateizm şu anda yükselişte olsa bile, batı dünyasını bugünlere getiren tanrı inancı ve değerleriydi.

ha siz iyi ateistsinizdir elbette. bütün ateistler stalin gibi değil. o zaman siz neden bütün müslümanlara yobaz, terörist muamelesi yapıyorsunuz? #5307891 (ülkemizde ki tarih eğitiminin yanlışlığına dikkat çekmek için aldım bu entryi zira arkadaş belli ki reform ve rönesans
diye birşey duymamış)

ahiret inancı olmadığından hırsızlık, zina, cinayet vb gibi suçlar da dahil hayatta her istediğini yapabilme özgürlüğü gibi komik bir inanca sahip fikir akımı. #5307917

böyle mucize yaratıklarla karşılaşınca ateist olmanın aptallık olduğunu düşünüyor insan. #5340854

Ateist felsefe nefsi putlaştıran ve ona tapan bir dindir. Maddeye tapmaktır bir başka ifadesi. Bu nedenle zorlamadır. Bir nevi özentidir. #5408822

Günümüzdeki ergenlerin favorisi. #5679226

kafasız ergen oyuncağıdır... #6292608

insanlar sapıtmıştır #6482095
--spoiler--

yukarıda ki gibi birçok terbiyezisliğe ve hakarete maruz kalan insanların düşünüşüdür.

(bkz: ayıp)
çizginin sonunda olmaktır.

en başta insanlar çok ilkeldi. her şey tanrıydı. korktukları, güç yetiremedikleri her şey tanrıydı. kocaman ağaç, büyük dağ, azgın nehir, koca ayı, yüksek kartal... yüzlerce, binlerce tanrı vardı ortalıkta... kendi arasında takas sistemi uygulamaya yeni yeni başlayan insan bunu sevdi ve tanrılara takas önerdi: kendi canının yerine nehre domuz attı, yıldırım onu yakmasın diye sunakta geyik yaktı. kurban kültü başladı.

zamanla akıllanmaya başladı insan, bu kadar çok tanrı olamayacağını kavradı. tanrılarının sayısını indirdi ve onlara biçimler ve adlar vermeye başladı. 100-150 olan tanrı sayısı 25-30'a indi. mısır tanrıları, grek tanrıları adlandırılıp biçimlenince, tanrı da olsa her işi yapamayacaklarını anlayan insan, onlar arasında bir görev bölümü yaptı: şarap tanrısı, aşk tanrısı, güneş tanrısı diye böldü onları; çünkü kendisi de avcılık/toplayıcılık aşamasını geçmiş, toplumda iş bölümünü keşfetmişti. ama bu kadar çok tanrı yine de fazlaydı, ibadet zordu bir kere... üstelik tanrılar çelişkiliydiler, birine tapsan diğerini kızdırıyordun. bekaret tanrısına tapınca aşk tanrıçası bozuluyordu bu işe, barış tanrısına gitsen savaş tanrısı yıldırım falan yolluyordu. idare ettiler...

ama daha da akıllandı ve uygarlaştı insan, gelişim sürüyordu; sıkı bir tanrı devalüasyonuna gidilip tanrı sayısı daha da indirildi. üçlemeler başladı. üçleme iyidir, hem herkese yeter, hem kalabalık olmaz. batıda baba-oğul-kutsal ruh, ortada lat-menaf-huzza, doğuda buda-vişnu-krişna yetti uzun süre...

derken insan bilinen anlamda en yüksek yetkinliğe, en sağlam akla, en iyi zekaya, özetle gelişiminin doruğuna erişti ve sonunda tanrının "bir" olduğunu kavradı.

gelişim çizgisini hâlâ sürdürebilenlere, yani tanrıyı 150 taneden 30'a, 30'dan 3'e, 3'ten 1'e ve nihayet 1'den 0'a indirecek kadar ilerleyebilenlere de ateist diyoruz.
ölünce başka bir alemin olmaması bir dert,
(inançsız geçirilen bir ömürden sonra) olması başka bir dert...

ateist olsam delirirdim herhalde. kafayı yemeyen ateistleri canı gönülden kutluyorum.
ateistler sadece bu dünyanın olduğunu bildiklerinden başka alemin olmaması bir dert değildir.dinciler kendilerini öbür alem gibi bir ütopya ile kandırırken ateistler dünyada hayatlarını olabildiğince dolu yaşamaya çalışırlar.

ayrıca ateistler kafayı yemiş değil rasyonelliğin dibine vurmuş insanlardır bunun tam karşıtı için;
(bkz: dinin bir virüs olması)
insanların sadece sözlük anlamını bilip sürekli yaftaladığı inançdır.birinizde bi ateist'le konuşup onu anlamaya çalışıp sonra eleştirse ne güzel olacak dünya.
dinsizlik değildir.