1. 1.
    ilahi emir ve yasaklar toplamı. islam'ın kutsal kitabı Kur'an'ın ayetleri, islam'ın son peygamberi olan hz.Muhammed(sav)'in söz ve fiilleri (sünnet/hadis) ve islam bilginlerinin görüş birliği içinde bulundukları hususlara dayanan ilahi kanundur.
    (bkz: islam hukuku)
    39 -25 ... junior
  2. 2.
    din ne bir yönetim biçimidir ne de bir yargılama şekli. din en basit anlatımıyla insanın allah'a yönelmesi olarak açıklanabilir ve bunun devletlerin yönetim biçimleriyle ya da hukuki durumlarıyla ilgisi yoktur. bu durumda şeriat yalandır, uydurmadır, ranttır.
    (bkz: suudi arabistan ın devlet olarak cennete gitmesi)
    36 -37 ... koprualti
  3. 3.
    kahrolsun seriat pankartları acıp bagıran yurdum insanlarının gercek anlamını bilmediği şey. eminim bilselerdi kahrolsun deme cüretini göstermezlerdi.
    43 -44 ... tu kaka bana
  4. 4.
    (bkz: #3682357)
    3 -1 ... buyuyunce moderator olucam
  5. 5.
    tamamen bir aptallıklar bütünüdür. şeriatı savunan da orta çağın karanlığına gitmek isteyen bir örümcek kafalıdır.

    saçının teli gözüktü kafasını uçur, hırsızlık yaptı elini kes gibi yobazlıkları içinde barındırır.
    42 -73 ... dickheadjapanesesoldier
  6. 6.
    sadece islam'la ilgili bir kavram değildir. örneğin israil de yahudi şeriatı ile yönetilir.
    13 ... bomlet
  7. 7.
    asıl şekli ile kur-an'ı kerim'e göre yönetilen, kişisel tüm duygularından (bencillik, kibir vb.) arınmış kişiler tarafından ise yürütülmesi sağlanan islam'ın insanları bir arada tutabilmesi şekli...

    bu yüzden ki aptallık değildir, aptallık etrafında görüdüğü birkaç ülkenin yaptıklarını şeriat kanunlarına uygun yapıldığını sanmaktır... hiç bilmeden işkembe-i kübra'dan verip veriştirmektir... kaldı ki; şeriat insanları cezalandırma değil disipline edip huzur içinde yaşamalarını sağlamak amacı güder...

    yani size elalemin karısını becerirseniz pipinizi keseriz diyince siz akıllanıyorsunuz, çalmayın başkasının hakkını çalarsanız eliniz kesilir denilince akıllanıyorsunuz... yaradan malını bilmez mi sanırsınız?

    ayrıca korkmayın şu an için hiçbir ülkede yönetim şekli olamaz çünkü dünya bunu kaldıramaz... ama elbet bir gün bir yerlerde olacak...
    22 -15 ... fatal
  8. 8.
    anlamı ve manası asla anlaşılamamış ve yalan yanlış herşeye kurban edilmiş kavramdır. söz olarak yanlış anlamda kullanan şahsın iki dünyasını da zehir zıkkım edecek kuvvettedir.
    8 -6 ... mendoza
  9. 9.
    hukukun tartışılmaz dini kurallara dayandırıldığı yönetim biçimi. dinin vicdanlardan sökülüp insanlara baskı aracı olarak kullanıldığı, fakir fukarayı öbür dünyayla kandırıp ezerken, şeyhleri paraya ve cariyeye boğan bir tür cinnet.
    14 -19 ... david addison
  10. 10.
    kısasa kısas, çölün kuralı. şeriatı ortaya cıkaran islam degildir.
    aksine çölün koşulları şeriatı, şeriatın vahsi-katı kuralları da islamı ortaya
    cıkarmıstır.cölün zorlu koşullarında yüzlerce belki binlerce yılın birikimidir
    şeriat kuralları. mesela yeni doğmuş kız bebelerin topraga gömülerek
    öldürülmesi çocuğun annesini cezalandırmak içindir. çölde güçlü olan hayatta
    kalır. erkek bebek güçtür-tehdittir. onu besleyip-büyütmene değer ama kız bebek
    için harcanacak vakit ve masraf ziyandır çölün değerlerine göre.
    üzerine basarak söylüyorum,burada amaç cocugu doguran anneyi cezalandırmaktır.
    yoksa yeni doğmuş bebenin kız olsun erkek olsun ne suçu-günahı olabilir?
    yeni doğmuş bebenin öldürüldüğü bir toplulukta da aile düzeni ya da tekeşlilik
    olmaz. çölde cocukları ergen olana kadar kadınlar yetiştirir. erkekler
    cocuk yetiştirmekle ilgilenmez genelde, bu çöl erkeği için zaaftır.
    peki kadın neden cezalandırılıyor? çölde kadının erkege mesafeli duruşu hamile
    kalana kadardır. hamile kaldıktan sonra sakınacak-uzak duracak bir gerekçe
    kalmaz. bu kadın hamileliği süresince sagda solda fingirdeşip durdu demek ki.
    kabilenin erkeklerini birbirine düşürdü. belki yabancı kabileden birileriyle
    oynaştı. bunun sonucunda da dogurdugu bebek öldürülerek kadın cezalandırıldı.
    erkek bebek dogursaydı sorun edilmeyecekti, çünkü erkek çocuk kabileye lazım
    olur. ama kız fiziksel olarak güçsüzdür. çok zorda kalmadıkça savaşamaz-kavga edemez, doğasına ters.

    colde hayatta kalmak katı kurallar gerektirir, eger birisi hırsızlık yaparsa elini kesersin.
    birisi senin ailenden-kabilenden birini oldururse senin de onu oldurme hakkın dogar. *
    çölde dayanısma-yardımlasma yoktur, sadece kan bagı ile baglı olanlar birbirlerini kollarlar.
    çölde sadece güçlü olan hayatta kalır.

    günümüzde de hem bireysel hem de toplumsal bazda aynı kural geçerli.
    bugün amerika ortadoguda fink atıyorsa güçlü oldugu için bunu yapabiliyor.
    çöl hayatın en katı gerçegidir. çölde gerçekler o kadar katıdır ki insan beyni
    buna dayanamaz, çölün katı gerçekliğine isyan eder, serap gormeye başlar.

    (bkz: colden gelen din)
    (bkz: ciki ciki teorisi)
    16 -18 ... enelhakki