bugün

şeriat

kısasa kısas, çölün kuralı. şeriatı ortaya cıkaran islam degildir.
aksine çölün koşulları şeriatı, şeriatın vahsi-katı kuralları da islamı ortaya
cıkarmıstır.cölün zorlu koşullarında yüzlerce belki binlerce yılın birikimidir
şeriat kuralları. mesela yeni doğmuş kız bebelerin topraga gömülerek
öldürülmesi çocuğun annesini cezalandırmak içindir. çölde güçlü olan hayatta
kalır. erkek bebek güçtür-tehdittir. onu besleyip-büyütmene değer ama kız bebek
için harcanacak vakit ve masraf ziyandır çölün değerlerine göre.
üzerine basarak söylüyorum,burada amaç cocugu doguran anneyi cezalandırmaktır.
yoksa yeni doğmuş bebenin kız olsun erkek olsun ne suçu-günahı olabilir?
yeni doğmuş bebenin öldürüldüğü bir toplulukta da aile düzeni ya da tekeşlilik
olmaz. çölde cocukları ergen olana kadar kadınlar yetiştirir. erkekler
cocuk yetiştirmekle ilgilenmez genelde, bu çöl erkeği için zaaftır.
peki kadın neden cezalandırılıyor? çölde kadının erkege mesafeli duruşu hamile
kalana kadardır. hamile kaldıktan sonra sakınacak-uzak duracak bir gerekçe
kalmaz. bu kadın hamileliği süresince sagda solda fingirdeşip durdu demek ki.
kabilenin erkeklerini birbirine düşürdü. belki yabancı kabileden birileriyle
oynaştı. bunun sonucunda da dogurdugu bebek öldürülerek kadın cezalandırıldı.
erkek bebek dogursaydı sorun edilmeyecekti, çünkü erkek çocuk kabileye lazım
olur. ama kız fiziksel olarak güçsüzdür. çok zorda kalmadıkça savaşamaz-kavga edemez, doğasına ters.

colde hayatta kalmak katı kurallar gerektirir, eger birisi hırsızlık yaparsa elini kesersin.
birisi senin ailenden-kabilenden birini oldururse senin de onu oldurme hakkın dogar. *
çölde dayanısma-yardımlasma yoktur, sadece kan bagı ile baglı olanlar birbirlerini kollarlar.
çölde sadece güçlü olan hayatta kalır.

günümüzde de hem bireysel hem de toplumsal bazda aynı kural geçerli.
bugün amerika ortadoguda fink atıyorsa güçlü oldugu için bunu yapabiliyor.
çöl hayatın en katı gerçegidir. çölde gerçekler o kadar katıdır ki insan beyni
buna dayanamaz, çölün katı gerçekliğine isyan eder, serap gormeye başlar.

(bkz: colden gelen din)
(bkz: ciki ciki teorisi)