bugün

şeriat

hak-hukuk bilmeyen cahil coluk cocugun uzerinde fikir beyan etmeden once iskembesini
kontrol etmesini gerektirir kavram. simdi diyelim ki çölde bir aileden-kabileden bir
kisi diger aile-kabile tarafından öldürüldü. kavga cıktı,şöyle oldu-böyle oldu ve
bir kisi cinayete kurban gitti. bu durumda senin kutsal kitabın ve peygamberin ne diyor bakalım,

........

bakara suresi (178)
ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. bu, rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır.

.........

maide suresi(45)
onda (tevrat'ta) üzerlerine şunu da yazdık: cana can, göze göz, buruna burun, kulağa kulak, dişe diş kısas edilir. yaralar da kısasa tabidir. kim de bu hakkını bağışlar, sadakasına sayarsa o, kendisi için keffaret olur. allah'ın indirdiği ile hükmetmeyenler zalimlerin ta kendileridir.

.........

vesaire ..vesaire.. bunlara benzer bir suru ayet ve hadis var örnek verilebilecek.

diyor ki eger senin ailenden-kabilenden biri öldürülürse karşılık verme hakkın dogar.
ama diyor karşılık verirken de ölçülü ol, bir kişiye karşı on kişi öldürme.
senin karşı taraftan intikam alabilmen için karşı kabile kadar güçlü olman lazım.
öyle bugünkü gibi ateşli silah yok ortada, çoluğun-çocugun eline silah verip
"git şunu öldür" diyemezsin.ya kılıçla öldüreceksin ya da zehir vb. seylerle.
zehirleyebilmen içinde yanına yaklaşabilmen lazım. yani karşı kabile senden daha
güçlüyse kısasa kısas yapabilme,intikam alma şansın pek yok. kimse kendi ailesinden
birini de "bizimki sizinkilerden birini öldürmüş, alın cezasını verin" diye
karşı tarafa teslim etmez. bir de burada ne diyor eger diyor öldürülen kişinin
ailesi karşı tarafı affederse kısasa gerek kalmaz. bunun için de karşı tarafın
"kan parası-bedeli" ödemesi gerekiyor. bir ferdi öldürülen aile parayı-malı alınca
karşı tarafı affedebiliyor.

yani neticede nedir? ölen öldügüyle kalıyor, ne şehit oldu ne gazi bok yoluna gitti
niyazi. ama modern hukuk öyle demiyor. cinayeti kim işlemisse yakalıyor-yargılıyor
ve hapse atıyor ya da idam ediyor. bu da polis-mahkeme-hapishane üçlüsünü gerektirir ki
1400 sene önce arap çölünde bunlar yoktu. hala dahi bizim özellikle dogu bölgelerimizde
"kan davası" "kan parası" gibi kavramlar vardır. neden? çünkü insanlar hala büyük
aileler-aşiretler halinde yaşıyorlar, birey kültürü yok. ve yukarıda saydıgımız
polis-mahkeme-hapishane üçlüsü zayıf, yetersiz kalıyor.

modern hukuk bireyi esas alır ve bireyin haklarını korur, gerek ailesine karşı gerek yabancılara karşı.
bireyin-birey kültürünün olmadıgı toplumlarda özgürlük olmaz.
ilkellik olur,vahşet olur,cehalet olur.bazı cahil coluk-cocuk da işkembeden sallar kendisine ezberletildiği üzere. islam hak diniymis, ülen siz daha hak-hukuk nedir onu bilmiyorsunuz.