bugün
- true'nun çaylak olması18
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet13
- kadir inanır17
- türk soyu ve arap soyu birdir9
- kemalist dünya20
- antalyada üşümek2
- fatsalı kadir'in yeşilçam'a uzanan hikayesi2
- hiçbir şey yapmadığınız halde aşık olan erkekler3
- ispanya'nın uruguay'ı elemesi2
- evagreen2
- velvet28
- yeni bir kitaba başlama sorunu3
- ona bir şey söyle9
- üniversitelerin gereksiz olması13
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- israil6
- arkadaşlar uyudunuz mu6
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı10
- aile evinde yaşamak13
- 2026 dünya kupası27
- sedat pekmez21
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- yazarların iyi olduğu konular9
- sözlüğü bırakmak istemek8
- salak erkek neden bu kadar çok8
- kemalistlerin sanki biraz şey olması10
- futbol21
- a milli futbol takımı'nın dünya kupası ndan dönüşü2
- galatasaray lobisi11
- seri gizli artı oy veren melek7
- barda şişenin üstüne oturmuş kız görmek5
- birader yazar olmak13
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi11
- sözlük yazarlarının kombinleri9
- anın görüntüsü17
- memesi güzel olan bir kadını alıp çıkacağım4
- eski sevgilinin dolgun göğüslerini özlemek7
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor14
- yeni tanışılan kızdan istemek5
- hızlı para kazanmanın yolları14
- özlü sözler5
- 26 haziran 20266
- pringles 12 tl oldu kimsenin umrunda değil4
- arapça okuyabilen yazarlar3
- canımın sürekli hamburger çekmesi7
- türklere devşirme diye laf atan kürt5
- kürtçülerin algıları5
- kürtçülük5
- ayağımla nah çekebilme yeteneğim6
- ingiliz aksanı6
(bkz: akıl akıl gel sikime takıl)
(bkz: başlık sıçmak)
muhtemelen askeri lise sınavlarında sınavdan geçip sağlıkta testislerinde ki sorun nedeniyle alınmamış bunun yarattığı travma, boşluk, kuyruk acısı ile söylenmiş benzetme.
Taraf gazetesinin sallandırdığı imparatorluk.
böyle 2-3 gazete daha olsa ülke daha çekilir hale gelecek..
böyle 2-3 gazete daha olsa ülke daha çekilir hale gelecek..
başbakanın en zengin başbakanlar sıralamasındaki yerine,
başbakanın uçak filosuna
evinin yanına helikopter pisti inşaatına,
krize rağmen meclise alınan mercedeslere
yeni ev ödevin olsun, bunlara da bi el at aydınlat bizi.
edit: imla
başbakanın uçak filosuna
evinin yanına helikopter pisti inşaatına,
krize rağmen meclise alınan mercedeslere
yeni ev ödevin olsun, bunlara da bi el at aydınlat bizi.
edit: imla
haritanın sadece bir kısmında yer alan imparatorluktur. türkiye haritasına bakmak gerekiyor imparatorluğun tam resmini görebilmek için.
ayrıca, 200 bin, 360 bin, 500 bin gibi rakamlar dolaşıyor. oha diyorum. (bkz: atma recep din kardeşiyiz)
ayrıca, 200 bin, 360 bin, 500 bin gibi rakamlar dolaşıyor. oha diyorum. (bkz: atma recep din kardeşiyiz)
"sus bi kerem akıllım ot sik bok" denerek savuşturulamayacak bir konudur.
dünyanın her yerinde olduğu gibi, türkiye'de de iktidarı ele alan hizip, kendi mensuplarını kayırır ve bu kayırma aşırı boyutlara bile ulaşabilir. hizipler bu sayede yandaşlarını ve güçlerini korurlar. o nedenle iktidar chp'deyse varlık vergisi chplilerin cebine gider, iktidar tarikatlerdeyse tüm ihaleleri tüy bıyıklı anadolu kaplanları alır, iktidar ordudaysa subaylar ortaçağ'daki aristokratların haklarına sahip olur. e bu ülke en az 3 tane darbe gördü, bi zahmet o kadar olsun.
dünyanın her yerinde olduğu gibi, türkiye'de de iktidarı ele alan hizip, kendi mensuplarını kayırır ve bu kayırma aşırı boyutlara bile ulaşabilir. hizipler bu sayede yandaşlarını ve güçlerini korurlar. o nedenle iktidar chp'deyse varlık vergisi chplilerin cebine gider, iktidar tarikatlerdeyse tüm ihaleleri tüy bıyıklı anadolu kaplanları alır, iktidar ordudaysa subaylar ortaçağ'daki aristokratların haklarına sahip olur. e bu ülke en az 3 tane darbe gördü, bi zahmet o kadar olsun.
şimdi tsk'ya sallayanların iki gün sonra kurtar bizi tsk diye yalvarmasını görmek ise paha biçilmezdir.he imparatorluk dersen yok öyle birşey. sen imparatorluk görmemişsin birader.
tamamen saçmalıktır.bir kere bir albay emekli ikramiyesi olarak 360 bin tl almaz.ayrıca 'tsk'nın %10'unun maaşını hak etmesi' demek 'ben bir bok bilmiyorum, şark görevi nedir bilmiyorum sallıyorum ve ilgi çekmek istiyorum' demektir.
ben bir asker çocuğu olarak yılda 2 hafta civarı eve gelmesini saymazsak, babamı ilk 6 yaşımda gördüm.çünkü o şark görevindeydi.ayrıca bir yerde en fazla 2 yıl kaldım.daima üniformalar içerisinde büyüdüm.
tam da bu yüzden (bkz: ybsg).
ben bir asker çocuğu olarak yılda 2 hafta civarı eve gelmesini saymazsak, babamı ilk 6 yaşımda gördüm.çünkü o şark görevindeydi.ayrıca bir yerde en fazla 2 yıl kaldım.daima üniformalar içerisinde büyüdüm.
tam da bu yüzden (bkz: ybsg).
bu kadar şey yapabiliyor ve yapıyorsa ne zaman çalışıyor bu adam şırnakta vanda ölen subaylar kim o zaman?
zoraki edit: gelen eksilerden anlaşıldığı kadarıyla hainler sözlüğede sızmış.
zoraki edit: gelen eksilerden anlaşıldığı kadarıyla hainler sözlüğede sızmış.
varlığının yegane sebebi asker zevatın ülke kendilerine ait zannetmesindendir. lakin şırnak'ta çatışmaya girmek, sınıfına göre haftalarca dağda kalmak kişiye "ülke benden sorulur huleaayyn" deme hakkı vermez. kişiler neden askerlik mesleğini seçer/seçtirilir, çünkü iş garantisi vardır. mayışı, toplumdaki statüsü iyidir. zaten o yüzden aileler elli takla atıp, torpil ayarlayarak çocuklarını askeri okula yerleştirmeye uğraşır.
kimse askere vatanını sevmiyor diyemez. sevdiklerine de eminim, askerliğim süresince de bizzat tanık oldum. çoğu da bu ülke için can vermekten çekinmez, veriyorlar da zaten (lakin ufak bir ayrıntı, kendi çocuk ve akrabalarına çatışma bölgesinde askerlik yaptırtmazlar o ayrı. çünkü çatışmaya girecek bir asker varsa gariban halkın çocuğu olmalı, albay/general oğlu değil)
ama tekrarlayayım, ülke için canını verebilmek bu ülkede benim dediğim olur deme hakkını vermez kimseye. çünkü ordu içinde canını vereceklerin yüzdesi kadar bu memleketteki insanların hepsi ülkesi için ölür, ölüyor da.
sayın tsk mensubu, mesleğini yapıyorsun saygı duyuyoruz. mesleğini yapan her bireye saygı duyduğumuz gibi. lütfen kendine durumdan vazife çıkarmaya kalkıp ülke yönetmeye soyunma. ben bir mühendis olarak siz bi halt bilmiyonuz, bir sürü asker ölüyor, jandarma asayişe ben komuta edeceğim artık diyor muyum.
ayrıcana sevmiyoruz kendini üst sınıf zanneden insanı. her ne iş yapıyor olursa olsun. son olarak asker denilen devlet memurunun diğer devlet memurlarına nazaran sahip olduğu fazladan sosyal hakların gerekçesini mantıklı bir şekilde izah edecek arkadaşa da tam yüz bin lira veriyorum.
(bkz: #6938976)
kimse askere vatanını sevmiyor diyemez. sevdiklerine de eminim, askerliğim süresince de bizzat tanık oldum. çoğu da bu ülke için can vermekten çekinmez, veriyorlar da zaten (lakin ufak bir ayrıntı, kendi çocuk ve akrabalarına çatışma bölgesinde askerlik yaptırtmazlar o ayrı. çünkü çatışmaya girecek bir asker varsa gariban halkın çocuğu olmalı, albay/general oğlu değil)
ama tekrarlayayım, ülke için canını verebilmek bu ülkede benim dediğim olur deme hakkını vermez kimseye. çünkü ordu içinde canını vereceklerin yüzdesi kadar bu memleketteki insanların hepsi ülkesi için ölür, ölüyor da.
sayın tsk mensubu, mesleğini yapıyorsun saygı duyuyoruz. mesleğini yapan her bireye saygı duyduğumuz gibi. lütfen kendine durumdan vazife çıkarmaya kalkıp ülke yönetmeye soyunma. ben bir mühendis olarak siz bi halt bilmiyonuz, bir sürü asker ölüyor, jandarma asayişe ben komuta edeceğim artık diyor muyum.
ayrıcana sevmiyoruz kendini üst sınıf zanneden insanı. her ne iş yapıyor olursa olsun. son olarak asker denilen devlet memurunun diğer devlet memurlarına nazaran sahip olduğu fazladan sosyal hakların gerekçesini mantıklı bir şekilde izah edecek arkadaşa da tam yüz bin lira veriyorum.
(bkz: #6938976)
askerlerin ellerindeki imtiyazları ve imkanları abartılı biçimde kullandıkları gerçektir. ama gene de bu kurum yıpratılmamalı. bu kurum kanunlarla sorgulanmalı. hala bunlara saygı duymak zorundayız. çünkü günvenliğimiz bunlara bağlı.
o değil de hükümet imparatorluğundaki yaşlı adamların prostat ameliyatını,
sülelasinin araba-doktor-yol masrafını,
ölene dek tedavi giderlerini ve maaşlarını kim ödüyor?
imparator recep tayyip erdoğan, siyasi amaçlı gibi yapıp, devletin uçağıyla,
zırt-pırt abd'deki sülalesini ziyarete gidiyor.
tankı kendi mi dolduruyor?
imparator hazretlerinin, 30-40 koruması gönüllü mücahitler mi?
sülelasinin araba-doktor-yol masrafını,
ölene dek tedavi giderlerini ve maaşlarını kim ödüyor?
imparator recep tayyip erdoğan, siyasi amaçlı gibi yapıp, devletin uçağıyla,
zırt-pırt abd'deki sülalesini ziyarete gidiyor.
tankı kendi mi dolduruyor?
imparator hazretlerinin, 30-40 koruması gönüllü mücahitler mi?
sosyal devlet ya da diktatorya arasındaki farkı gösterir.
--spoiler--
lojmanlardan kira bedeli alınması, kapıcı, su, elektirik ve ısınma giderleri. doğru alınıyor, haklısın kardeşim benim ama problem şurada zaten ben evimde yakıyorum doğalgazi 300 lira geliyor adama geliyor 15 lira. adam lojmana veriyor kira 50 lira ben veriyorum kira 500 lira. bütün lojmanlarda yüzme havuzu, lokanta, sinema olsaydı bari bide aq.
--spoiler--
doğalgaz'ı nasıl ucuz alıyorlarmış ? ya da suyu elektriği ? niye işkembeden atıyorsunuz ki ? aylarca kaldım o lojmanlarda, çoğu zaman ben gittim yatırdım elektiriği suyunu. doğalgazz sisteminde kontür uygulamasını başlattı çanakkale, bizde kontur satın alıp ona göre kullanıyorduk. kim ne kadar ödüyorsa o kadar ödüyorduk. lojman kiraları tabiki ucuz olucak ama 15 tl veya 50 tl değildi. arazi ve ev "türk silahlı kuvvetleri"ne ait olduğu için. türk silahlı kuvvetleri personeline istediği kira bedelini uygulayabilir. tsk'nın keyfinin kahyasımısın ?
--spoiler--
makam araçlarına gelince, ufak bir örnek vereyim. aydın da bir ilçe de isim vermek istemiyorum adam bildiğin bilmemne başçavuş adamın altında son model vip dediğimiz doblolar varya onlardan vardı lan. iki tane de asker birisi şöfor diğeri koruma ayağına. yahu adam harp okulunu bile bitirmemiş bildiğin astsubay. hadi onu da geçtim benim kendi bildiğim yüzbaşılar, binbaşılar da falan arabalar var. yahu mercedes değil belki ama en azından makam arabası var lan, ekmek elden su gölden. yüzdesi 5 falan değil.
--spoiler--
biz o dobloları makam aracı olarak kullanmıyorduk. amma velakin karargah bölüğününe verilmiş bir aracı, karargah komutanı istediği yönde kullanabilir buna sen karışamazsın. bu o adamın işidir. ister çarşı servisi olarak çıkarır, ister göreve giderken kullanır. makam aracı olarka kullanılmazdı o araçlar bizde, lakin garnizon komutnaımız, 86 model renault'u kullanırdı makam aracı olarak. görevler için ise 98 model "şeroke"si vardı. dağa bayır aonla giderdi.
otel konusu aynen, lojman konusunda olduğu gibidir. arazi tsk'nın, otel tsk'nın, otel çalışanı tsk'nın, istediği fiyatı istediği, istediği bedeli uygulayabilir. o otellere de herkes giremez. her isteyen subay, astsby girip tatil yapamaz. tatil puanı dediğimiz bir olay var. tayin'ler, sicil temizliği, alınan hizmet belgelerine göre bu puan toplaması değişir, ve bir astsby 5000 puan toplayıp 1 hafta tatil yapmak için 5 sene bekler. o tatil esnasında da sadece masrafları karşılar. zaten tsk kãr amacı gütmez.
--spoiler--
bir albayın emekli olduğunda 360.000 tl alması,bir astsubayın emekli olduğunda 150-200 bin tl alması,mesleğe başladığı andan itibaren kira nedir bilmemesi çünkü lojman var. Lojmanların içinde yüzme havuzu,lokantalar,alışveriş merkezleri,kreş,spor salonu,sinema gibi aktivitelerin piyasa ederinin çeyreği ile hizmet vermesi. Rütbeli ise makam otosu şoförü,her işten anlayan yüzlerce asker içerisinden dilediğini dilediği şekilde özel işleri için ücretsiz kullanabilme yetisi,şehirlerin en merkezi ve en güzel yerlerinde hizmet veren orduevleri,yine tatil yörelerinin en güzel koylarını boydan boya kapatıp 5 yıldızlı otel konforunu 1 yıldızlı pansiyon fiyatına temin eden askeri kampları.
--spoiler--
bilgilerinizin kulaktan dolma olduğu çok belli. çok açık veriyorsunuz. biraz destekli sallayın.
oyak bankasının kestiği ödenekler vardı, her maaş o ödeneği keserdi ve biriktirirdi. eğer bir rütbeli, emeklilik süresi gelir emekli olursa sadece ikramiye alır maaş alamaz. maaş alması için ekstradan 5 sene daha çalışması lazımdır. o zaman maaş alabilir. o maaş'ta bir astsby için 800 tl filandır. her ay maaşından kesilen belli bir para var. senin hak ettiğin bir emekli ikramiyesi var. konut ödenekleri için kesilen bir para var maaşından. 2 kesilen ödenek toplamı ve emekli ikramiye istersen birleştirip oyak bank'tan alabilirsin, istersen sadece emekli ikramiyeni alırsın, kalan paran içerde durur.
benim her ay maaşımdan 300 350 tl arası kesilecek, 25 sene sonra bana bu paralar verilmiycek mi ?
ayıptır sorması siz nerde yaşıyorsunuz kuzum ?
lojmanlardan kira bedeli alınması, kapıcı, su, elektirik ve ısınma giderleri. doğru alınıyor, haklısın kardeşim benim ama problem şurada zaten ben evimde yakıyorum doğalgazi 300 lira geliyor adama geliyor 15 lira. adam lojmana veriyor kira 50 lira ben veriyorum kira 500 lira. bütün lojmanlarda yüzme havuzu, lokanta, sinema olsaydı bari bide aq.
--spoiler--
doğalgaz'ı nasıl ucuz alıyorlarmış ? ya da suyu elektriği ? niye işkembeden atıyorsunuz ki ? aylarca kaldım o lojmanlarda, çoğu zaman ben gittim yatırdım elektiriği suyunu. doğalgazz sisteminde kontür uygulamasını başlattı çanakkale, bizde kontur satın alıp ona göre kullanıyorduk. kim ne kadar ödüyorsa o kadar ödüyorduk. lojman kiraları tabiki ucuz olucak ama 15 tl veya 50 tl değildi. arazi ve ev "türk silahlı kuvvetleri"ne ait olduğu için. türk silahlı kuvvetleri personeline istediği kira bedelini uygulayabilir. tsk'nın keyfinin kahyasımısın ?
--spoiler--
makam araçlarına gelince, ufak bir örnek vereyim. aydın da bir ilçe de isim vermek istemiyorum adam bildiğin bilmemne başçavuş adamın altında son model vip dediğimiz doblolar varya onlardan vardı lan. iki tane de asker birisi şöfor diğeri koruma ayağına. yahu adam harp okulunu bile bitirmemiş bildiğin astsubay. hadi onu da geçtim benim kendi bildiğim yüzbaşılar, binbaşılar da falan arabalar var. yahu mercedes değil belki ama en azından makam arabası var lan, ekmek elden su gölden. yüzdesi 5 falan değil.
--spoiler--
biz o dobloları makam aracı olarak kullanmıyorduk. amma velakin karargah bölüğününe verilmiş bir aracı, karargah komutanı istediği yönde kullanabilir buna sen karışamazsın. bu o adamın işidir. ister çarşı servisi olarak çıkarır, ister göreve giderken kullanır. makam aracı olarka kullanılmazdı o araçlar bizde, lakin garnizon komutnaımız, 86 model renault'u kullanırdı makam aracı olarak. görevler için ise 98 model "şeroke"si vardı. dağa bayır aonla giderdi.
otel konusu aynen, lojman konusunda olduğu gibidir. arazi tsk'nın, otel tsk'nın, otel çalışanı tsk'nın, istediği fiyatı istediği, istediği bedeli uygulayabilir. o otellere de herkes giremez. her isteyen subay, astsby girip tatil yapamaz. tatil puanı dediğimiz bir olay var. tayin'ler, sicil temizliği, alınan hizmet belgelerine göre bu puan toplaması değişir, ve bir astsby 5000 puan toplayıp 1 hafta tatil yapmak için 5 sene bekler. o tatil esnasında da sadece masrafları karşılar. zaten tsk kãr amacı gütmez.
--spoiler--
bir albayın emekli olduğunda 360.000 tl alması,bir astsubayın emekli olduğunda 150-200 bin tl alması,mesleğe başladığı andan itibaren kira nedir bilmemesi çünkü lojman var. Lojmanların içinde yüzme havuzu,lokantalar,alışveriş merkezleri,kreş,spor salonu,sinema gibi aktivitelerin piyasa ederinin çeyreği ile hizmet vermesi. Rütbeli ise makam otosu şoförü,her işten anlayan yüzlerce asker içerisinden dilediğini dilediği şekilde özel işleri için ücretsiz kullanabilme yetisi,şehirlerin en merkezi ve en güzel yerlerinde hizmet veren orduevleri,yine tatil yörelerinin en güzel koylarını boydan boya kapatıp 5 yıldızlı otel konforunu 1 yıldızlı pansiyon fiyatına temin eden askeri kampları.
--spoiler--
bilgilerinizin kulaktan dolma olduğu çok belli. çok açık veriyorsunuz. biraz destekli sallayın.
oyak bankasının kestiği ödenekler vardı, her maaş o ödeneği keserdi ve biriktirirdi. eğer bir rütbeli, emeklilik süresi gelir emekli olursa sadece ikramiye alır maaş alamaz. maaş alması için ekstradan 5 sene daha çalışması lazımdır. o zaman maaş alabilir. o maaş'ta bir astsby için 800 tl filandır. her ay maaşından kesilen belli bir para var. senin hak ettiğin bir emekli ikramiyesi var. konut ödenekleri için kesilen bir para var maaşından. 2 kesilen ödenek toplamı ve emekli ikramiye istersen birleştirip oyak bank'tan alabilirsin, istersen sadece emekli ikramiyeni alırsın, kalan paran içerde durur.
benim her ay maaşımdan 300 350 tl arası kesilecek, 25 sene sonra bana bu paralar verilmiycek mi ?
ayıptır sorması siz nerde yaşıyorsunuz kuzum ?
şuan duraklama döneminde olan imparatorluktur.
cokus donemine girmis imparatorluktur.
Bazı memurların bütün gün oturup, örgü öremek, internette tavla oynamak gibi işlerle çok yoğun olduğunu düşünürsek ve bazı yerlerde ise iş yapan memurların yaptıkları işleri hangi kalitede yaptıklarını düşünürsek; kelle koltuk görev icra eden TSK mensuplarının hak ettiği maaşa kem gözle bakanların, gerçekten kötü niyetle kıskançlık hissine kapılmış olduğunu ve hasetli gözlerini kötülük bürümüş diye düşünebiliriz. Allah ıslah etsin.
aptalların değnekle dövülmesinden yana olduğumdandır herhalde, en sevdiğim imparatorluktur. yedi sülalemde asker bulunmamasına karşın sevgim ve sempatim oldukça fazladır. Götünü devirip maaş alan diğer salak devlet memurları gibi olmadıkları, bütün bir ömrü emir-komutayla geçirdikleri, çukurca gibi sikindirik yerlerde ölümün içinden geçtikleri için falan pek severim. Can karşılığı verilen bir hizmette elbette ayrıcalıklı imkanlar bulunacaktır, verilenler azdır bile. Milletvekilliği gibi ne işe yaradığı belli olmayanların aldıkları imkanlar gözünüze batmaz da askerin imkanı batar. Demek ki vardır bir gazınız. Bizim asker akrabamız bile olmadığı halde bir gazımız yok, asker sevmekten bir çıkarımız da yok. iyi ki varlar. Öyle ya da böyle. insan ordusuyla askeriyle gurur duymalı. Diğer türlüsü ne kişiliksiz, ne zavallı, ne hain bir duruştur?
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar