bugün
- yazarlarin orgazm olurken kurduklari cumleler11
- erkekte en seksi göz rengi hangisidir sorunsalı15
- hiç kavga oluyormu sözlükte12
- güzel kadınların problemli olması15
- jose mourinho41
- 14 haziran 2024 almanya iskoçya maçı18
- memati192331
- kitap okuyan erkek12
- moda iskelesi8
- yurtdışı çıkış harcı8
- iğneye iplik geçiremeyenlerin ioçk'yı eleştirmesi11
- gideon reid morgan jj49
- insan olmaya ceyrek kala13
- hasan can kaya14
- erkeklerin hiç iltifat almaması9
- anın görüntüsü19
- herkes fakirse neden avmler dolu9
- kitapçıya gidip dakikalarca vakit geçiren dallama9
- kürt kızlarının namuslu olduğu gerçeği12
- yazarlardan akıl almak24
- turk kizlarinin rus kizlardan daha guzel olmasi15
- 5 milyon tl verseler fatih ürekle sevişir misiniz16
- kızlar kilolu erkeklerle seksten zevk alırmı30
- istanbul da yaşayan yazarlara soru10
- bazen ekmek arası salça yiyorum9
- hasan can kaya'nın gözaltına alınması9
- türk kızlarının türk erkeklerinden nefret etmesi18
- arap milliyetçiliği24
- yetkili yapsanız da yeter11
- özgür özel8
- epeydir sozluge fotomu atmamis olmam9
- özge özacar'ın memeleri11
- zall'ın yapacağı sözlüğe sokayım sorunsalı10
- tüm sözlük kölemdir25
- manyak olmaya karar verdim12
- magnum un 2 tl olduğu yıllar9
- neden fenerbahçeliyim11
- bamya seven insan20
- memati1923'ün gelişiyle başlayan süreç13
- gideon reid morgan jj silik yesin kampanyası14
- tayyip erdoğan gazilik ünvanını nereden aldı12
- siradansiradisibiri12
- dünyanın en güzel kızlarının olduğu ülkeler17
- travesti ile evlenmenin avantajları10
- ayet ile hadis çelişirse hadisten hüküm alırım14
- artık kadınlardan uzak duruyorum11
- sözlük yazarlarının kaç flörtü var11
- kel kadın olmaması9
- true'ya vurmak isteyen sözlük erkekleri tam liste8
- dinsiz kitapsız kafir ve küresel ıkınma ilişkisi8
zamanında duyduğum bir anektod:
gazi paşa huzuruna çağırmış. "otur bakalım, sıkı içermişsin; nasıl içiyorsun görelim..." demiş.
"paşam müsaadenizle bir salata kasesi, bir somon ekmek ve bir büyük (rakı) isteyebilir miyim" diye rakısını söylemiş neyzen üstat...
salata kasesine rakıyı boca edip, ekmeği doğramış ve kaşıkla içmeye başlamış; görüntüye şaşıran gazi paşa; biraz da sinirlenerek kalkıp gitmiş odadan...
ne kadar doğru, bilemem... okuduğunu söyleyerek anltan bir arkadaşımın yalancısıyım.
gazi paşa huzuruna çağırmış. "otur bakalım, sıkı içermişsin; nasıl içiyorsun görelim..." demiş.
"paşam müsaadenizle bir salata kasesi, bir somon ekmek ve bir büyük (rakı) isteyebilir miyim" diye rakısını söylemiş neyzen üstat...
salata kasesine rakıyı boca edip, ekmeği doğramış ve kaşıkla içmeye başlamış; görüntüye şaşıran gazi paşa; biraz da sinirlenerek kalkıp gitmiş odadan...
ne kadar doğru, bilemem... okuduğunu söyleyerek anltan bir arkadaşımın yalancısıyım.
bazılarının ayyaş, sarhoş, rezil olarak gördükleri lakin böyle görmelerinin sebebi yazdıklarının dogruluğunun kabul edilemeyişidir.
yazdığı şiirlerin keskinliği ile bazen güldüren bazende düşündüren şairdir. her gün rakı içtiği de rivayetler arasındadır.
yeniseri.com'daki berduş karakterinin ilham kaynağı büyük üstad. derler ki, bir marmara denizi kadar rakı içmiştir.
Neyzen bu dörtlükle dönemin milli eğitim müdürü'ne ayar vermiş.
Dest-i hilkat hamurunu
necaset ile yoğurmuş
anan seni sıçacakken
yanlışlıkla doğurmuş.
Dest-i hilkat hamurunu
necaset ile yoğurmuş
anan seni sıçacakken
yanlışlıkla doğurmuş.
en sevdiğim insanın en sevdiklerinden biri...
dehadır zatımca dizelerinde hayata dair çok net realiteler insanlara "kral çıplak" diye bağırı avaz avaz...
dehadır zatımca dizelerinde hayata dair çok net realiteler insanlara "kral çıplak" diye bağırı avaz avaz...
atatürk'ü faşistçe savunma gayretine giren adamın biri.
Ben sana bok demem,
Boklar duyar ar eder.
Bir zerren düşse boka,
Onu da mundar eder.
Tanrı senin hamurunu
Necasetle yoğurmuş,
Anan seni sıçarken
Yanlışlıkla doğurmuş.
Boklar duyar ar eder.
Bir zerren düşse boka,
Onu da mundar eder.
Tanrı senin hamurunu
Necasetle yoğurmuş,
Anan seni sıçarken
Yanlışlıkla doğurmuş.
atatürk'e sövenlerin babaları hakkında yaptığı talihsiz açıklamayla nice şakirtlerin tepkisini çeken şairdir kendisi.
neyzenliği mevleviliğinden, hicivleri bektaşiliğinden ileri gelen, edebi eğitimini mehmet akif ersoy dan alan, atatürkçü şair, neyzen.
neyzenim ben ki rezilet ile şöhretyabım,
sende davayı fazilet ile hakkı kandır,
bana meyhane, kumarhane biçilmiş kaftan,
sana kerhanecilik mevhibe-i rahmandır.
neyzenim ben ki rezilet ile şöhretyabım,
sende davayı fazilet ile hakkı kandır,
bana meyhane, kumarhane biçilmiş kaftan,
sana kerhanecilik mevhibe-i rahmandır.
ağır üslübu dobra kişiliğiyle ya çok kişinin sevgisini kazanmıştır yada pek çok kişinin nefretini..
yüzünü rakıyla yıkayan.
"kim siker valideyi köhne pederden başka
sıçan yok ağzımıza hükm-ü kaderden başka"
varmı bundan sonrası yok abi ya anca bu kadar güzel anlatılır bu aqdum hayatı.
sıçan yok ağzımıza hükm-ü kaderden başka"
varmı bundan sonrası yok abi ya anca bu kadar güzel anlatılır bu aqdum hayatı.
Neyzen derki.
`Ne ararsın tanrı ile aramda,
Sen kimsin ki orucumu sorarsın?
Hakikaten gözün yoksa haramda,
Başı açığa neden türban sorarsın.
Rakı, şarap içiyorsam sanane,
Yoksa sana bi zararı içerim.
ikimizde gelsek kıldan köprüye,
Ben dürüstsem sarhoşkende geçerim.
Esirken mümkünmüdür ibadet?
Yatıp kalkıp ATATÜRK´e dua et,
Senin gibi dürzülerin yüzünden,
Dininden soğuyacak bu millet.
işgaldeki hali sakın unutma!!!
ATATÜRK´e dil uzatma sebepsiz.
Sen anandan yine çıkardın ama,
Baban kim olurdu bilemezdin ŞEREFSiZ!!!
Neyzen Teyfik KOLAYLI `
`Ne ararsın tanrı ile aramda,
Sen kimsin ki orucumu sorarsın?
Hakikaten gözün yoksa haramda,
Başı açığa neden türban sorarsın.
Rakı, şarap içiyorsam sanane,
Yoksa sana bi zararı içerim.
ikimizde gelsek kıldan köprüye,
Ben dürüstsem sarhoşkende geçerim.
Esirken mümkünmüdür ibadet?
Yatıp kalkıp ATATÜRK´e dua et,
Senin gibi dürzülerin yüzünden,
Dininden soğuyacak bu millet.
işgaldeki hali sakın unutma!!!
ATATÜRK´e dil uzatma sebepsiz.
Sen anandan yine çıkardın ama,
Baban kim olurdu bilemezdin ŞEREFSiZ!!!
Neyzen Teyfik KOLAYLI `
bu dünyada ne kazandıysanız yiyiniz..!
yoksa; öleceğiz bir gün,
gömecekler,
bir kaç gün övecekler,
sonra kalan malını bölecekler,
hatta memnun kalmayıp sövecekler..
yoksa; öleceğiz bir gün,
gömecekler,
bir kaç gün övecekler,
sonra kalan malını bölecekler,
hatta memnun kalmayıp sövecekler..
Samsunludur.
saçları bob dylan stilindedir.
benim onunla ilgili duyduğum ilk şey sapık şair idi.ama onu araştırmaya başladıktan sonra bu söylenenlerin kesinlikle bir ön yargı olduğunu düşünüyorum.o bir usta.
"1950'lerin başında bir gece beyoğlu meyhanelerinden birine, elinde bir ney muhafazası taşıyan, 25-30 yaşlarında,iyi giyimli bir genç girer.
şöyle bir etrafı kolaçan ettikten sonra,boş bulduğu bir masaya ilişip,havalı bir el hareketi ile garsonu çağırır;
-şişşşt,bakar mısın buraya.
garson seyirtir hemen masaya doğru;
-buyrun beyim?
-bir fahrettin kerim bana.biraz buz,az da badem.
fahrettin kerim,o zamanların istanbul valisinin adı ile anılan minik rakı şişesi.
büyüklerim bilir, hani "mini mini valimiz,ne olacak halimiz" sözleriyle anılan.
-başüstüne beyim.
sipariş gelmeden daha,mekanın sahibi gelir masaya;
-delikanlı,bakar mısınız?
delikanlı afili bir bakış atar;
-buyurun?
-o masadan kalkmanızı rica edecektim,şu arkadaki masaya alsak sizi.
-ne münasebet efendim,boştu masa ben geldiğimde.
-üstadın masasıdır bu,buraya gelen herkes bilir,kimse oturmaz!
-ne üstadı imiş bu?
patronun gözü masadaki neye ilişir ve gözüyle işaret eder;
-üstad neyzen tevfik,tanıyor olmalısınız.
-ben benden başka üstad tanımam, benim üstad diyeceğim adam bu aleti benden iyi üflemeli...
patron sinirlenmeye başlar,iki de fedai hareketlenir masaya doğru.
tam o sırada,az önce meyhaneye girip tartışanların haberi olmadan duruma şahit olan neyzen tevfik el eder patrona"bırak kalsın" anlamında.ne de olsa son demleridir artık hayatının,durulmuştur artık gençlik ateşi.yavaşça ilişir arkadaki boş masaya,bir fahrettin kerim de o söyler,az da badem.
delikanlı ikinci şişeyi de bitirdikten sonra,neyi çıkartır muhafazasından,dudaklarına götürür.
patron artık dayanamaz acele seyirtir masaya;
-delikanlı ayıp yahu,üstadın yanında..herşeyin bir edebi,usulü var yahu!
arka masadan kısık bir ses duyulur;
-şşşşt bırak efendi,tamamdır.
patron üstada hürmetten,geri geri çekilir karanlığa doğru,delikanlı başlar bir taksim üflemeye.herkes bırakır çatalı,bıçağı,kadehi;kulak kesilir.ustadır delikanlı hakikaten. ustadır da,çok tizden girmiştir,hem caka satma merakı,hem de içkinin tesiri ile.tıkanır kalır..
tam fısıltılar başlamışken,ilahî bir ney sesi duyulur üstadın masasından,delikanlının çıkamadığı perdeden almış,devam etmektedir.şaşırır delikanlı,hem zordur o perdeye çıkmak,hem de alıcı gözle baktığı halde,ney görememiştir üstadın elinde o ana kadar.
arkasına döner...bakar...gördüğü yeter ona..
alelacele,kıpkırmızı bir suratla.. çeker gider.
üstadın elinde ney değil,boş bir fahrettin kerim şişesi vardır,ona üflemektedir ney yerine."
doğruluğundan emin olamadım ama hoş.
şöyle bir etrafı kolaçan ettikten sonra,boş bulduğu bir masaya ilişip,havalı bir el hareketi ile garsonu çağırır;
-şişşşt,bakar mısın buraya.
garson seyirtir hemen masaya doğru;
-buyrun beyim?
-bir fahrettin kerim bana.biraz buz,az da badem.
fahrettin kerim,o zamanların istanbul valisinin adı ile anılan minik rakı şişesi.
büyüklerim bilir, hani "mini mini valimiz,ne olacak halimiz" sözleriyle anılan.
-başüstüne beyim.
sipariş gelmeden daha,mekanın sahibi gelir masaya;
-delikanlı,bakar mısınız?
delikanlı afili bir bakış atar;
-buyurun?
-o masadan kalkmanızı rica edecektim,şu arkadaki masaya alsak sizi.
-ne münasebet efendim,boştu masa ben geldiğimde.
-üstadın masasıdır bu,buraya gelen herkes bilir,kimse oturmaz!
-ne üstadı imiş bu?
patronun gözü masadaki neye ilişir ve gözüyle işaret eder;
-üstad neyzen tevfik,tanıyor olmalısınız.
-ben benden başka üstad tanımam, benim üstad diyeceğim adam bu aleti benden iyi üflemeli...
patron sinirlenmeye başlar,iki de fedai hareketlenir masaya doğru.
tam o sırada,az önce meyhaneye girip tartışanların haberi olmadan duruma şahit olan neyzen tevfik el eder patrona"bırak kalsın" anlamında.ne de olsa son demleridir artık hayatının,durulmuştur artık gençlik ateşi.yavaşça ilişir arkadaki boş masaya,bir fahrettin kerim de o söyler,az da badem.
delikanlı ikinci şişeyi de bitirdikten sonra,neyi çıkartır muhafazasından,dudaklarına götürür.
patron artık dayanamaz acele seyirtir masaya;
-delikanlı ayıp yahu,üstadın yanında..herşeyin bir edebi,usulü var yahu!
arka masadan kısık bir ses duyulur;
-şşşşt bırak efendi,tamamdır.
patron üstada hürmetten,geri geri çekilir karanlığa doğru,delikanlı başlar bir taksim üflemeye.herkes bırakır çatalı,bıçağı,kadehi;kulak kesilir.ustadır delikanlı hakikaten. ustadır da,çok tizden girmiştir,hem caka satma merakı,hem de içkinin tesiri ile.tıkanır kalır..
tam fısıltılar başlamışken,ilahî bir ney sesi duyulur üstadın masasından,delikanlının çıkamadığı perdeden almış,devam etmektedir.şaşırır delikanlı,hem zordur o perdeye çıkmak,hem de alıcı gözle baktığı halde,ney görememiştir üstadın elinde o ana kadar.
arkasına döner...bakar...gördüğü yeter ona..
alelacele,kıpkırmızı bir suratla.. çeker gider.
üstadın elinde ney değil,boş bir fahrettin kerim şişesi vardır,ona üflemektedir ney yerine."
doğruluğundan emin olamadım ama hoş.
atatürk düşmanlarına yazdığı şiir unutulmazdır.
ne ararsın tanrı ile aramda
sen kimsin ki orucumu sorarsın
hakikatten gözün yoksa haramda
baş açığa niye türban sararsın
rakı şarap içiyorsam sana ne
yoksa sana bir zararım içerim
ikimiz de çıksak kıldan köprüye
ben dürüstsem sarhoşken de geçerim
esir iken mümkün müdür ibadet
yatıp kalkıp atatürk e duat et
senin gibi dürzülerin yüzünden
dininden de soğuyacak bu millet
işgaldeki hali sakın unutma
atatürk e dil uzatma sebepsiz
sen anadan yine çıkardın amma
baban kimdi bilemezdin şerefsiz.
ne ararsın tanrı ile aramda
sen kimsin ki orucumu sorarsın
hakikatten gözün yoksa haramda
baş açığa niye türban sararsın
rakı şarap içiyorsam sana ne
yoksa sana bir zararım içerim
ikimiz de çıksak kıldan köprüye
ben dürüstsem sarhoşken de geçerim
esir iken mümkün müdür ibadet
yatıp kalkıp atatürk e duat et
senin gibi dürzülerin yüzünden
dininden de soğuyacak bu millet
işgaldeki hali sakın unutma
atatürk e dil uzatma sebepsiz
sen anadan yine çıkardın amma
baban kimdi bilemezdin şerefsiz.
be hey dürzü şiirini yazdığı zannedilen taşlama ustasıdır.
be hey dürzü şiirini neyzen tevfik "yazmamıştır".
be hey dürzü şiirini neyzen tevfik "yazmamıştır".
bafralı olduğu söylenir. hemşehrimdir.
kemalistlerin sadrazamı.
"asrın yeni bir umdesi var: Hak kapanın, söz şarlatanındır" diyen koca şair. Sokaklarda köpeklerle falan yatarmış herhalde. Orijinal adam orijinal.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar