bugün
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle21
- meloş nerede sorunsalı5
- gocu bey meh meh bey birader3
- iş kadını yazarlar6
- ideal sevgilinin en önemli özelliği7
- ege waw3
- bully2
- anın görüntüsü12
- kadın motorcunun yol kesip sürücüye saldırması4
- yetersizim diyerek istifa etmek3
- artık ulu sözlüğümüze fotoğraf atılabilmesi4
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi5
- beyaz otomobil satın almak9
- krista allen2
- yaşlılığınız için insan biriktirin10
- ikinci el elbise giymek2
- çok tanrılı dinlerde somut delil yokluğu6
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız12
- hoşgeldin pazartesi7
- sevgiliye en güzel hitap şekli4
- ilişkilerde yapılan en büyük hatalar6
- düşün ki o bunu okuyor4
- ibrahim hacıosmanoğlu5
- pazar günü aktiviteleri4
- nervio'nun memleketi3
- ilk buluşmada sevgilisine mangal yakan erkek4
- 2026 dünya kupasında tutulan takım5
- paris te son tango5
- park etmek sanatı4
- bugün de meme atan olmaması8
- 2026 dünya kupası17
- sol tarafın inzal olması3
- idolün ünlünün bokunu yer misin4
- amy adams2
- göğsüne dilan polat yazdıran başörtülü bacı8
- haksızsam haksızsın deyin2
- ulan orospu seni rüyamda bile görmedim3
- 22 haziran 2026 uruguay yeşil burun adaları maçı5
- kulak arkasını keselemek3
- babalar günü hediyesi2
- entelektüelin teorisiyle pratiğinin çelişmesi2
- lahmacunu elle yiyen kız18
- neredesin2
- yer çekimine küsmek3
- senle sevişmedi diye birine küsmek3
- yedi bela hüsnü'deki cemal2
- kız ismet2
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı47
- engellediğim yuzır başlığıma yazmasın2
- netflix yasaklanmalıdır4
maide suresinin 51. ayetidir. hoşgörü dini islamda sorgulayan bir müslüman olarak anlamlandıramadığım yegane ayettir. "senin dinin sana, benim dinim banadır." diyen bir dinde nasıl böyle bir ibare yer alır anlayamıyorum. şu günlerde gündemde olan bir konuyla doğrudan alakalı olduğu için yazmakta yarar var diye düşündüm...
ayet aynen şöyle:
ey iman edenler! yahudileri ve hıristiyanları dost edinmeyin. zira onlar birbirinin dostudurlar (birbirinin tarafını tutarlar). içinizden onları dost tutanlar, onlardandır. şüphesiz allah, zalimler topluluğuna yol göstermez.
ayet aynen şöyle:
ey iman edenler! yahudileri ve hıristiyanları dost edinmeyin. zira onlar birbirinin dostudurlar (birbirinin tarafını tutarlar). içinizden onları dost tutanlar, onlardandır. şüphesiz allah, zalimler topluluğuna yol göstermez.
bu ayette ya çeviri hatası vardır ya da açıklığa kavuşmayı bekleyen bir gerçeklik vardır.
din kitlelerin afyonudur, buradan da anlaşılacağı gibi insanı seven din olarak gösterilen dinimizin kutsal kitabında bile mantık hataları vuku bulmaktadır, çelişmektedir ve sorgulanmalıdır.
http://www.kuranmeali.com/ayetkarsilastirma.asp?sure=5&ayet=51
http://www.kuranmeali.com/ayetkarsilastirma.asp?sure=5&ayet=51
o kadar çok çeviri var ki insanın gerçekten kafası karışıyor.
mesela birde şöyle bir çeviri mevcut;
ey iman nimetine kavuşanlar, yahudileri ve hristiyanları, kamu görevlerini icraya yetkili kılmayın. candan dost, müttefik, veli edinmeyin. onlar birbirlerinin dostu, müttefikidirler, birbirlerinin tarafını tutarlar. sizden kim onların hâkimiyetini kabul eder, dost edinirse, o onlardandır. allah, düşmanlarını dost edinen, başlarına otorite yapan zâlim bir kavmi doğru yola sevketme lütfunda bulunmayacak.
mesela birde şöyle bir çeviri mevcut;
ey iman nimetine kavuşanlar, yahudileri ve hristiyanları, kamu görevlerini icraya yetkili kılmayın. candan dost, müttefik, veli edinmeyin. onlar birbirlerinin dostu, müttefikidirler, birbirlerinin tarafını tutarlar. sizden kim onların hâkimiyetini kabul eder, dost edinirse, o onlardandır. allah, düşmanlarını dost edinen, başlarına otorite yapan zâlim bir kavmi doğru yola sevketme lütfunda bulunmayacak.
dini ideolojilerin/felsefelerin sertliğini ortaya koyan cümlelerin geçtiği durum.
bir başka örnek olarak: "ya muhammed! onlar 'biz müslümanız' dedikten sonra onlara dokunma!"
küçük bir beyin cimnastiğiyle, "müslümanız demezlerse ne yapacağını iyi bilirsin" şeklinde bir sonuca varılabilir.hata varılır.zira kesinlik arz ediyor.
bir başka örnek olarak: "ya muhammed! onlar 'biz müslümanız' dedikten sonra onlara dokunma!"
küçük bir beyin cimnastiğiyle, "müslümanız demezlerse ne yapacağını iyi bilirsin" şeklinde bir sonuca varılabilir.hata varılır.zira kesinlik arz ediyor.
Bu ayette kastedilen şey hıristiyan ve yahudilerden ziyade bu insanların bağlı olduğu dinlerden uzak durmanın gerekliliğidir. zira aynı surenin bir başka ayetinde(maide 5) bu dinlerden kadınların, evlenmek koşuluyla helal olduğu söylenmektedir. böyle bir anlam kastedilmeseydi bariz bir çelişki olurdu.
maide 5:
Bugün size iyi ve temiz şeyler helâl kılındı. Ve kendilerine kitap verilenlerin yemeği, size helâl, sizin yemeğiniz de onlara helâldir. Ve mü'minlerden iffetli hür kadınlar ve sizden önce kendilerine kitap verilenlerden iffetli kadınlar, zina etmeksizin, gizli dost tutmaksızın namuslu bir biçimde mehirlerini verdiğiniz taktirde, sizlere helâldir. Ve kim îmânı inkâr ederse artık onun ameli boşa gitmiştir. Ve o âhirette hüsrana uğrayanlardandır.
maide 5:
Bugün size iyi ve temiz şeyler helâl kılındı. Ve kendilerine kitap verilenlerin yemeği, size helâl, sizin yemeğiniz de onlara helâldir. Ve mü'minlerden iffetli hür kadınlar ve sizden önce kendilerine kitap verilenlerden iffetli kadınlar, zina etmeksizin, gizli dost tutmaksızın namuslu bir biçimde mehirlerini verdiğiniz taktirde, sizlere helâldir. Ve kim îmânı inkâr ederse artık onun ameli boşa gitmiştir. Ve o âhirette hüsrana uğrayanlardandır.
Ayetin meali budur.
Ey iman edenler Yahudi ve Hıristiyanların Evliyalarını Evliya edinmeyin. Zira onlar kendilerinin evliyasıdır. içinizde onların evliyalarını evliya edinenler onlardandır. Allah zalımlar toplumuna yol göstermez.
Maide 51
(Sonra gelen şeriatı kabul ettikten sonra, evvelki şeriattaki evliyalar senin şeriatından lutfedilen evliya değildir. Sana lutfedilen şeriatını gününe yansıtan ve emri ilâhiye uyumlu evliyana tabi ol. Geri döndüğünüz zaman evvelki şeriata dönüşünle sonra gelen şeriata biatınla indi ilâhiyede nefsine zulüm etmiş olursunuz.)
Hiç bir kur'anı çeviride bulamazsın. Allah Kuranda evliya diyor. Kullar onu manası herşeyde kullanılan dost diye tercüme etmişler. işte dünyayı muhammedilere düşman yapan ayet.
Ey iman edenler Yahudi ve Hıristiyanların Evliyalarını Evliya edinmeyin. Zira onlar kendilerinin evliyasıdır. içinizde onların evliyalarını evliya edinenler onlardandır. Allah zalımlar toplumuna yol göstermez.
Maide 51
(Sonra gelen şeriatı kabul ettikten sonra, evvelki şeriattaki evliyalar senin şeriatından lutfedilen evliya değildir. Sana lutfedilen şeriatını gününe yansıtan ve emri ilâhiye uyumlu evliyana tabi ol. Geri döndüğünüz zaman evvelki şeriata dönüşünle sonra gelen şeriata biatınla indi ilâhiyede nefsine zulüm etmiş olursunuz.)
Hiç bir kur'anı çeviride bulamazsın. Allah Kuranda evliya diyor. Kullar onu manası herşeyde kullanılan dost diye tercüme etmişler. işte dünyayı muhammedilere düşman yapan ayet.
çocuğa sor evliya nedemek diye. sana anlatır. fakat anlamı dost değilki.
dost kelimesini nerde kullanıldığına bakarsak bir çok anlam çıkar. köpeğine de dostum dersin. hayat kadına da dostum dersin. fakat evliya kelimesine gelirse sadece evliya olarak çevirilmesse mana 180 derece değişir ki. içinden çıkılmaz hal alır. almışta zaten. işin içinden çıkamıyorlar. sebep olanlardan allah hesabını sorsun. davacıyız.
ALLÂHU TEÂLÂ Hazretlerinin koymuş olduğu Kuranın çok yerlerinde mevcud Evliyâ lafzını ve mânâsını bu türlü mânâ ve sıfattan uzak avamın her mânâda kullandığı dost kelâmı ile eşdeğer miş gibi ifâde etmeye kalkışmak...
Tâbir ettiğiniz mânâ insanlar arasında dostluk değil, bâriz düşmanlık getirmiştir.
Ümmet-i Muhammed'e ehl-i kitabıda düşman ettik.
Tâbir ettiğiniz mânâ insanlar arasında dostluk değil, bâriz düşmanlık getirmiştir.
Ümmet-i Muhammed'e ehl-i kitabıda düşman ettik.
Hz. Allah isa aleyhi selâmın irtihalinden altı yüz küsur sene sonra ihsan eylediği Kurân-ı Kerimde semavi kitaplara ve suhuflara iman edenlere Ehl-i Kitap diye medhü sena eylediği halde, ahir zaman peygamberi Hazret-i Muhammed Mustafa (s.a.v.) efendimizin zaman zaman ehl-i kitapla muahede imzaladıkları vakıa değil mi?!
Mescid-i saadetin bir köşesini ayin yapsınlar için onlara tahsis etmedi mi? isevi olan Habeşistan kıralı Necaşi hazretlerinin vefatında gıyabi cenaze namazını kıldırmadı mı?... El-insaf!
Mescid-i saadetin bir köşesini ayin yapsınlar için onlara tahsis etmedi mi? isevi olan Habeşistan kıralı Necaşi hazretlerinin vefatında gıyabi cenaze namazını kıldırmadı mı?... El-insaf!
Kuran-ı Kerim'den doğrudan anlam çıkarılmaması gerektiğini kanıtlayan ayetlerden bir tanesidir. Unutulmamalıdır ki Kuran-ı Kerim de ayetler belirli olaylar üzerine (önce veya sonra) ve belirli bir kronolojik sıra ile indirilmiştir. Okuyan insana günümüz de bazı anlamlar ters gelebilir bunun sebebi sadece düz mantıkla anlama bakmaktan kaynaklanmaktadır. Geniş mealli tefsirlere bakılırsa görülecektir ki anlamlar ve olaylar birbirleriyle bağlantılıdır.
Ey iman edenler, yahudi ve hristiyanları dostlar (veliler) edinmeyin; onlar birbirlerinin dostudurlar. Sizden onları kim dost edinirse, kuşkusuz onlardandır. Şüphesiz Allah, zalimler topluluğuna hidayet vermez.
Bu sıralar Akp seçmeninin duymaktan en çok korktukları ayet. Çünkü bu ayet tayyip'in zalim olduğuna işaret ediyor ve cehennemlik olduğunun kanıtı olan ayet oluyor.
Bu sıralar Akp seçmeninin duymaktan en çok korktukları ayet. Çünkü bu ayet tayyip'in zalim olduğuna işaret ediyor ve cehennemlik olduğunun kanıtı olan ayet oluyor.
tayyip'in bozduğu hümanistlik(!) kokan ayet .
hidayet kısmı da yanlış olmuş gibi de , hadi neyse .
hidayet kısmı da yanlış olmuş gibi de , hadi neyse .
işide ya da modern ismiyle deaşa terörist diyen tatlı su müslümanlarının okuması gereken ayetler bütünüdür.
Ben şahsen maide 33 ü daha çok beğeniyorum.
Allah’a ve peygamberine karşı savaşanların ve yeryüzünde bozgunculuk çıkarmaya çalışanların cezası ancak ya öldürülmeleri veya asılmaları yahut el ve ayaklarının çapraz olarak kesilmesi ya da bulundukları yerden sürgün edilmeleridir. Bu, onların dünyada uğradıkları aşağılayıcı cezadır. Âhirette ise onlar için büyük bir azap vardır.
Yani işid el kaide bunlarda sorun yok gerçek müslüman bunlar siz müslüman değilsiniz kusura bakmayın.
Ben şahsen maide 33 ü daha çok beğeniyorum.
Allah’a ve peygamberine karşı savaşanların ve yeryüzünde bozgunculuk çıkarmaya çalışanların cezası ancak ya öldürülmeleri veya asılmaları yahut el ve ayaklarının çapraz olarak kesilmesi ya da bulundukları yerden sürgün edilmeleridir. Bu, onların dünyada uğradıkları aşağılayıcı cezadır. Âhirette ise onlar için büyük bir azap vardır.
Yani işid el kaide bunlarda sorun yok gerçek müslüman bunlar siz müslüman değilsiniz kusura bakmayın.
Diyanetin sitesinde müslüman erkek, hristiyan ve yahudi bi kadınla evlenebilir yazıyor, kuran'da sadece müşriklerle yani ateist, budist falan bunlarla evlenilmemesi gerektiğine değinildiği söyleniyor. Dost edinmeyip evlenmek nasıl oluyor?
Yolu)
﴾51﴿ Ey iman edenler! Yahudileri ve hıristiyanları veli edinmeyin. Onlar birbirlerinin velileridir. Sizden kim onları dost edinirse şüphesiz o da onlardandır. Allah zalimler topluluğunu hidayete erdirmez.
Allah dost edinmeyin diyor bunlar rahmet okunur diyor.
Aslında Allah’ın demiş olabileceğini beyinleri kabul etmiyor. Benim Allahım bu olamaz diyecekler ama diyemiyorlar.
Kendileri de anlamıyor.
﴾51﴿ Ey iman edenler! Yahudileri ve hıristiyanları veli edinmeyin. Onlar birbirlerinin velileridir. Sizden kim onları dost edinirse şüphesiz o da onlardandır. Allah zalimler topluluğunu hidayete erdirmez.
Allah dost edinmeyin diyor bunlar rahmet okunur diyor.
Aslında Allah’ın demiş olabileceğini beyinleri kabul etmiyor. Benim Allahım bu olamaz diyecekler ama diyemiyorlar.
Kendileri de anlamıyor.
gavura rahmet okunmaz, toprağı bol olsun denir, azabının hafiflemesi niyaz edilir en fazla.
Müslüman olmayanlara toprağı bol olsun , ışıklar içinde uyusun falan filan diyoruz.
Köylü yakında imana gelin sen.
Kuranı okuduğum için mümkün değil ;)
Bir insan doğduğu ülke ve aile nedeniyle kendi seçimi dışında bir kültürde yetiştiği için "zalimler topluluğu"na mı mensup oluyor yani?
Dincinin de mezhepçinin de her türlüsü çöptür. Alevi mezhepçilerine göre de istersen dinsiz ol, sünni nesepli bir insansan otomatikman onlardan aşağı bir insan oluyorsun.
Dincinin de mezhepçinin de her türlüsü çöptür. Alevi mezhepçilerine göre de istersen dinsiz ol, sünni nesepli bir insansan otomatikman onlardan aşağı bir insan oluyorsun.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar