bugün
- düşün ki o bunu okuyor17
- takılmak2
- velvet13
- aşk her şeyi affeder mi4
- geceye bir ayet bırak4
- kılıçdaroğlu cemaati4
- chp'li 17 belediye başkanının akp'ye geçmesi14
- gün gelecek dün olacak5
- arkadaşlar bakar mısınız2
- hızlı para kazanmanın yolları3
- kadınları cinsel obje olarak gören erkek5
- her şeye saygı duyulması gerekir6
- yılmaz güney hayranı solcu feminist3
- gülüm diyen kız10
- üşengeçlikten 1 ay banyo yapmamak6
- sözlük kızlarının vücutları15
- okullarda zorunlu din dersi meselesi5
- yılmaz güney12
- hayat nasıl yaşanmalı2
- kuzenin içine boşalmak14
- insanın bilebilen bir varlık olması4
- 24 haziran 2026 bosna hersek katar maçı2
- sözlüğün siyaset meydanı olması3
- falıma bakmak isteyen var mı24
- kafirlerin dünyaya kazandırdıkları8
- sarıklı yahudi3
- fakirin sevmesi hak mıdır5
- güney afrika güney kore maçı saat 4 te trt spor da2
- iskoçya brezilya maçı saat 1 de trt 1 de2
- savcı vuran pezevenge devrimci demek2
- ingiliz şapkası takmıyor diye türkleri asmak9
- anın görüntüsü18
- 25 haziran 20262
- iveco daily2
- sözünden dönen2
- kemal kılıçdaroğlu18
- egay sucukcu7
- erken uyumak2
- black mirror3
- grand theft auto vi3
- otopsiraporlari6
- çorapla uyuyan insan2
- soğuk bulgur pilavı yerken ağlayarak 31 çekmek8
- mutsuz olalım3
- türkiye6
- dünya3
- dolandırılan insanların genel özellikleri8
- eskiden sevilen kızı görünce gelen mide bulantısı3
- klarnet calan sarapci koala battı mutlu musunuz3
- ankara5
dünyayı medeniyetle tanıştırıp geri kalmış toplumlara bir rol model olan sistemdir.
starbucks coffee ve gloria jeans gibi şirketlerin tam olarak içinde olduğu sistemdir. kahvenin kilosunu etiyopyadan 1,5 dolara alır ve işleyerek 50 dolara satar bunlar. böylece iki kilo kahve sattığında, köle gibi çalıştırdığı bir habeşlinin bir yılda kazandığı parayı kazanır.
doğanın kanunudur. (bkz: büyük balık küçük balığı yer)
kapitalizm, bir ikilemdir:
Kapitalizmin, güçlünün güçsüzü ezerek sömürmesine dayanan bir anlayış olduğu savunulabilir. bu önermeyi basit bir şekilde örneklendirmek gerekirse; ekonomik ve silah gücü yüksek bir ülkenin, gelişmemiş ve cahil olmakla beraber zengin yeraltı kaynaklarına sahip bir ülkeyi sömürmesi durumu dile getirilebilir. sömürü faaliyeti devam ederken bu gelişmemiş ülkenin birçok insanı ölebilir; fakat her şeye rağmen sömüren taraf istediğini elde etmiştir. bu durumu sağ beynimizle yani duygusal yönümüzle yargılarsak olayın hiç de etik olmadığını idrak ederiz. insanların yaşama haklarının gasp edilişinden hüzünle bahsederiz.
O gelişmemiş insanların yaşama hakları... peki o gelişmemiş insanların yaşama hakları yoksa eğer? örnek verilen bu sömürü olayına bir de beynimizin sol tarafıyla bakalım. günümüz ilerleme çağında çağdaş bir birey olup düşünmek, hür iradesini kullanıp gelişmemişliğini def etmek yerine düşünüşünü amansız bir bataklığa saplanmışçasına kullanamayan bu basit insanların kullanamadıkları kaynakları bilinçle kullanmak, dünyadaki medeniyetleri daha da geliştirmek akıl karı değil midir? kısacası medeni ve düzeyli insanlar için basit diye nitelendirilebilecek geri kalmış insanlar feda edilemez mi? bir başka değişle, ardında ileri ve medeni dünyalar barındıran bir merdivene uzanabilmek için cahil insanların sırtına binmek gelişmişlerin hakkı değil midir?
Fakat kapitalizmin katil olduğu gerçeği aniden beynimize nüfuz ederse hala kapital tutumumuzu sürdürür müyüz? acaba kapitalizm gericilik, basitlik düşmanı bir anlayış mıdır yoksa bu post içinde amacı sadece ekonomik çıkar elde etmek olan basit bir anlayış mıdır? kapitalizme bu şekilde bakmak?..
Etrafımıza şöyle bir bakınca şunu söyleyebiliriz:"Herkes hak ettiğini alsın!" bu söylemle birlikte kapitalizm algımıza daha sempatik gelir. lakin doğuştan ezilmiş bir topluma ayak basan ezilmişler ya doğuştan ezilmişliği hak etmiyorsa?.. emperyalizme karşı çıkarız bir de, emperyalizm ise kapitalizme hizmet eder. ve biz bu karşı çıkışımıza rağmen farkında ya da olmadan kapitalistizdir, tüketiriz tüketiriz ve tüketiriz. bir tişörtü haftada 2 kez giyemeyiz değil mi?
Kapitalizmin, güçlünün güçsüzü ezerek sömürmesine dayanan bir anlayış olduğu savunulabilir. bu önermeyi basit bir şekilde örneklendirmek gerekirse; ekonomik ve silah gücü yüksek bir ülkenin, gelişmemiş ve cahil olmakla beraber zengin yeraltı kaynaklarına sahip bir ülkeyi sömürmesi durumu dile getirilebilir. sömürü faaliyeti devam ederken bu gelişmemiş ülkenin birçok insanı ölebilir; fakat her şeye rağmen sömüren taraf istediğini elde etmiştir. bu durumu sağ beynimizle yani duygusal yönümüzle yargılarsak olayın hiç de etik olmadığını idrak ederiz. insanların yaşama haklarının gasp edilişinden hüzünle bahsederiz.
O gelişmemiş insanların yaşama hakları... peki o gelişmemiş insanların yaşama hakları yoksa eğer? örnek verilen bu sömürü olayına bir de beynimizin sol tarafıyla bakalım. günümüz ilerleme çağında çağdaş bir birey olup düşünmek, hür iradesini kullanıp gelişmemişliğini def etmek yerine düşünüşünü amansız bir bataklığa saplanmışçasına kullanamayan bu basit insanların kullanamadıkları kaynakları bilinçle kullanmak, dünyadaki medeniyetleri daha da geliştirmek akıl karı değil midir? kısacası medeni ve düzeyli insanlar için basit diye nitelendirilebilecek geri kalmış insanlar feda edilemez mi? bir başka değişle, ardında ileri ve medeni dünyalar barındıran bir merdivene uzanabilmek için cahil insanların sırtına binmek gelişmişlerin hakkı değil midir?
Fakat kapitalizmin katil olduğu gerçeği aniden beynimize nüfuz ederse hala kapital tutumumuzu sürdürür müyüz? acaba kapitalizm gericilik, basitlik düşmanı bir anlayış mıdır yoksa bu post içinde amacı sadece ekonomik çıkar elde etmek olan basit bir anlayış mıdır? kapitalizme bu şekilde bakmak?..
Etrafımıza şöyle bir bakınca şunu söyleyebiliriz:"Herkes hak ettiğini alsın!" bu söylemle birlikte kapitalizm algımıza daha sempatik gelir. lakin doğuştan ezilmiş bir topluma ayak basan ezilmişler ya doğuştan ezilmişliği hak etmiyorsa?.. emperyalizme karşı çıkarız bir de, emperyalizm ise kapitalizme hizmet eder. ve biz bu karşı çıkışımıza rağmen farkında ya da olmadan kapitalistizdir, tüketiriz tüketiriz ve tüketiriz. bir tişörtü haftada 2 kez giyemeyiz değil mi?
alternatifi olan sistemdir.
(bkz: sosyalizm).
(bkz: sosyalizm).
serbest piyasa ekonomisiyle temellendirilen ekonomi modeli. bu modelde özel mülkiyetin önemi büyüktür. bana göre bu izm dünyanın en tehlikeli izmidir. artık değer hep para babasına gider. feodalizmin modern çağa uygulanışı da diyebiliriz. bu sistemde adeta bir laç kişinin iyi yaşaması için diğer insanların ölmesi gerekli ve zorunludur. bu arada adı da çok iğrençtir
paran olduğu sürece hayatta kalabildiğin post modern bir kölelik biçimidir.
kendi çıkardığın dışkıyı sana kaşıkla yedirebilen sistem.
isminden de anlaşılacağı gibi. Kapitalden gelmiştir.
Kapital izim. (bkz: Para para para) (bkz: para için savaş)
Kapital izim. (bkz: Para para para) (bkz: para için savaş)
paranın kölesi olmaktır.
Kapitalizmin en çirkin ve sahtekar yüzü banka reklamlarında arz-ı endam eder. Banka personelinin güleryüzü, sıcaklığı ve bankanın aile sıcaklığında gösterilmesi reklam dünyasının en büyük yalanıdır. Kredi kartı mağdurları ve bankzedeler bankaların kanlı dişlerini ve doymak bilmeyen kuyu gibi midelerini çok iyi bilir.
kapitalizmin dünyadaki en iyi(!) örneklerinden biri neredeyse her teknolojik aleti elimize ulaştıran foxconndur. lan nasıl bir piç sistemdir anlamak güç. mesela şimdi ben bir adet iphone alınca bir çinli arkadaşın işkence görmesine göz yumuyorum demektir. işin ilginç kısmı bu amına kodumun telefonunu alıncada yine bir fabrika çalışanının gırtlağına iki lokma girmektedir. acı verici.
10,100 kişinin bir kişi için çalışması, onun karnını doyurması.
the matrix filminde de anlatılan, bize ne olduğumuzu, ne yapmamız gerektiğini, ne almamız, ne satmamız gerektiğini söyleyen, arada yalancı mutluluklar sunan kontrol düzeni.
-you are a slave neo!
-you are a slave neo!
(bkz: capitalism a love story)
günümüze kadar gelebilmiş ve soğuk savaş gibi dönemlerde gücüne güç tek ekonomik yapı. tatlı maskesi olan liberalizm ile de tanınır. en büyük rakibi komünizm olarak görülür lakin hakikat tam tersidir. komünizm kapitalizmin kankasıdır, öyle olmasaydı kapitalizm bugün bu kadar güçlü olabilir miydi? bu dediklerime katılmıyorsanız lenin, stalin gibi abilerimizin kapitalizm tarafından finanse edildiğini bilmeniz gerekir. ayrıca karl amca kapitalist camiada saygın bir kişilikmiş zamanın da.
gel görki bunların her biri siyonizme hizmet etmiş lavuklardır.
yani kapitalizm, komünizm vs ayrı birer ekonomik yapı değildir. bunlar siyonizmi oluşturan parçalardır.
gel görki bunların her biri siyonizme hizmet etmiş lavuklardır.
yani kapitalizm, komünizm vs ayrı birer ekonomik yapı değildir. bunlar siyonizmi oluşturan parçalardır.
(bkz: altta kalanın canı çıksın)
bu akşam görülmüştür ki halkımız ne olduğundan bihaber.
merkantilizmin kendini bilmezliği sonucu ortaya çıkmış, aç gözlü toplumlar yaratan sistem.
yüzbinlerce yıldır her ortaya çıkışından birkaç yüzyıl sonra kendisinin yarattığı saylonlar tarafından yıkılıp yerinde taş devirleri bırakılan sistem. tarihinizin en başından beri dünyanızı gözlemleyen bizler, bu seferkinde evrim geçirerek akıllanmanızı ve merhamet kazanmanızı umut ediyoruz yoksa ayvayı yediniz.
Kısacası Parası olana yoL , Olmayana K.L şeklindeki cümleyle özetlenebilinen. sosyal hiyerarşiyi en üst seviyeye çıkaran sistematik ve sikimsonik bir olay.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar