bugün
- düşün ki o bunu okuyor17
- dünya5
- kolu kıllı kız3
- türk moğol kardeştir3
- velvet13
- kadınları cinsel obje olarak gören erkek6
- coğrafya2
- hızlı para kazanmanın yolları4
- fakirin sevmesi hak mıdır6
- ingiliz şapkası takmıyor diye türkleri asmak10
- 2026 dünya kupası20
- futbol13
- chp'li 17 belediye başkanının akp'ye geçmesi14
- sözlük kızlarının vücutları15
- iveco daily3
- dolandırılan insanların genel özellikleri9
- eskiden sevilen kızı görünce gelen mide bulantısı4
- gülüm diyen kız10
- arap gibi giyinerek sevap kazandığını sanan tip10
- aşk her şeyi affeder mi4
- her şeye saygı duyulması gerekir6
- yılmaz güney12
- falıma bakmak isteyen var mı24
- üşengeçlikten 1 ay banyo yapmamak6
- kuzenin içine boşalmak14
- haiti4
- haram ile cömertlik yapmak3
- gün gelecek dün olacak5
- fas4
- kılıçdaroğlu cemaati4
- otokar sultan2
- 25 haziran 2026 fas haiti maçı2
- meslek lisesi vs imam hatip lisesi7
- okullarda zorunlu din dersi meselesi5
- chp'nin belediyeleri kaybedecek olması2
- kadınlar başımızın tacıdır2
- kafirlerin dünyaya kazandırdıkları8
- yazarların saç şekillendirme taktikleri3
- yılmaz güney hayranı solcu feminist3
- beğenmediğin bir yerde durmak2
- insanın bilebilen bir varlık olması4
- bir insanı hakkından mahrum etmek2
- geceye bir ayet bırak3
- tatlım diyen kız2
- sözlüğün siyaset meydanı olması3
- kemal kılıçdaroğlu18
- anın görüntüsü18
- hayat nasıl yaşanmalı2
- 24 haziran 2026 bosna hersek katar maçı2
- soğuk bulgur pilavı yerken ağlayarak 31 çekmek8
kapitalizm, bir ikilemdir:
Kapitalizmin, güçlünün güçsüzü ezerek sömürmesine dayanan bir anlayış olduğu savunulabilir. bu önermeyi basit bir şekilde örneklendirmek gerekirse; ekonomik ve silah gücü yüksek bir ülkenin, gelişmemiş ve cahil olmakla beraber zengin yeraltı kaynaklarına sahip bir ülkeyi sömürmesi durumu dile getirilebilir. sömürü faaliyeti devam ederken bu gelişmemiş ülkenin birçok insanı ölebilir; fakat her şeye rağmen sömüren taraf istediğini elde etmiştir. bu durumu sağ beynimizle yani duygusal yönümüzle yargılarsak olayın hiç de etik olmadığını idrak ederiz. insanların yaşama haklarının gasp edilişinden hüzünle bahsederiz.
O gelişmemiş insanların yaşama hakları... peki o gelişmemiş insanların yaşama hakları yoksa eğer? örnek verilen bu sömürü olayına bir de beynimizin sol tarafıyla bakalım. günümüz ilerleme çağında çağdaş bir birey olup düşünmek, hür iradesini kullanıp gelişmemişliğini def etmek yerine düşünüşünü amansız bir bataklığa saplanmışçasına kullanamayan bu basit insanların kullanamadıkları kaynakları bilinçle kullanmak, dünyadaki medeniyetleri daha da geliştirmek akıl karı değil midir? kısacası medeni ve düzeyli insanlar için basit diye nitelendirilebilecek geri kalmış insanlar feda edilemez mi? bir başka değişle, ardında ileri ve medeni dünyalar barındıran bir merdivene uzanabilmek için cahil insanların sırtına binmek gelişmişlerin hakkı değil midir?
Fakat kapitalizmin katil olduğu gerçeği aniden beynimize nüfuz ederse hala kapital tutumumuzu sürdürür müyüz? acaba kapitalizm gericilik, basitlik düşmanı bir anlayış mıdır yoksa bu post içinde amacı sadece ekonomik çıkar elde etmek olan basit bir anlayış mıdır? kapitalizme bu şekilde bakmak?..
Etrafımıza şöyle bir bakınca şunu söyleyebiliriz:"Herkes hak ettiğini alsın!" bu söylemle birlikte kapitalizm algımıza daha sempatik gelir. lakin doğuştan ezilmiş bir topluma ayak basan ezilmişler ya doğuştan ezilmişliği hak etmiyorsa?.. emperyalizme karşı çıkarız bir de, emperyalizm ise kapitalizme hizmet eder. ve biz bu karşı çıkışımıza rağmen farkında ya da olmadan kapitalistizdir, tüketiriz tüketiriz ve tüketiriz. bir tişörtü haftada 2 kez giyemeyiz değil mi?
Kapitalizmin, güçlünün güçsüzü ezerek sömürmesine dayanan bir anlayış olduğu savunulabilir. bu önermeyi basit bir şekilde örneklendirmek gerekirse; ekonomik ve silah gücü yüksek bir ülkenin, gelişmemiş ve cahil olmakla beraber zengin yeraltı kaynaklarına sahip bir ülkeyi sömürmesi durumu dile getirilebilir. sömürü faaliyeti devam ederken bu gelişmemiş ülkenin birçok insanı ölebilir; fakat her şeye rağmen sömüren taraf istediğini elde etmiştir. bu durumu sağ beynimizle yani duygusal yönümüzle yargılarsak olayın hiç de etik olmadığını idrak ederiz. insanların yaşama haklarının gasp edilişinden hüzünle bahsederiz.
O gelişmemiş insanların yaşama hakları... peki o gelişmemiş insanların yaşama hakları yoksa eğer? örnek verilen bu sömürü olayına bir de beynimizin sol tarafıyla bakalım. günümüz ilerleme çağında çağdaş bir birey olup düşünmek, hür iradesini kullanıp gelişmemişliğini def etmek yerine düşünüşünü amansız bir bataklığa saplanmışçasına kullanamayan bu basit insanların kullanamadıkları kaynakları bilinçle kullanmak, dünyadaki medeniyetleri daha da geliştirmek akıl karı değil midir? kısacası medeni ve düzeyli insanlar için basit diye nitelendirilebilecek geri kalmış insanlar feda edilemez mi? bir başka değişle, ardında ileri ve medeni dünyalar barındıran bir merdivene uzanabilmek için cahil insanların sırtına binmek gelişmişlerin hakkı değil midir?
Fakat kapitalizmin katil olduğu gerçeği aniden beynimize nüfuz ederse hala kapital tutumumuzu sürdürür müyüz? acaba kapitalizm gericilik, basitlik düşmanı bir anlayış mıdır yoksa bu post içinde amacı sadece ekonomik çıkar elde etmek olan basit bir anlayış mıdır? kapitalizme bu şekilde bakmak?..
Etrafımıza şöyle bir bakınca şunu söyleyebiliriz:"Herkes hak ettiğini alsın!" bu söylemle birlikte kapitalizm algımıza daha sempatik gelir. lakin doğuştan ezilmiş bir topluma ayak basan ezilmişler ya doğuştan ezilmişliği hak etmiyorsa?.. emperyalizme karşı çıkarız bir de, emperyalizm ise kapitalizme hizmet eder. ve biz bu karşı çıkışımıza rağmen farkında ya da olmadan kapitalistizdir, tüketiriz tüketiriz ve tüketiriz. bir tişörtü haftada 2 kez giyemeyiz değil mi?
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar