bugün

dünyanin en basarili online acik artirma sitesi.

Pierre Omidyar tarafindan 1995 yilinda "AuctionWeb" adiyla kuruldu. Site, Echo Bay Teknoloji Grubu'nun bünyesindeydi. Omidyar, echobay.com domainini alamadigindan ebay.com domainini aldi. 1997 yilinda da sirketin ismi Ebay olarak degistirildi.

Sitede ilk satilan sey Omidyar'in bozuk lazer yazicisiydi. O zamanin parasiyla yeni bir lazer yazicidan daha fazla paraya, 14.83 $'a satildi. Sitenin kurulus amaci, "to sell anything and everything" yani kötü bir ceviriyle "herseyi satmak" icindi, özellikle de koleksiyon amacli.

Sirket, 2006'nin ilk ceyreginde $1.390 milyar dolar net kar ettigini acikladi. Ebay, online acik artirma sitelerinin yani sira Paypal ve Skype'nin de sahibi. Yaklasik 11'600 kisi barindiriyor. Merkezi San Jose, Kaliforniya'da.

http://www.ebay.com
genelde satıcıların sadece abd ve kanada'ya urun gonderdigi, bazılarının da turkiye'yi kara listeye alıp urun gondermedigi acık arttırma sitesi
turkiye'deki alternatifleri icin
(bkz: gittigidiyor com)
(bkz: hemalhemsat)
http://cgi.ebay.com/ws/eB...55060285#ebayphotohosting

satılık füze fırlatma istasyonu, 778,080.02 dolara satılmış.
(bkz: oha)
az önce ucuz a bi gitar bulup hemen atladıgım ve kazandıgım site. Bakalım delivery system i nasıl.
ucuza bir çok mal alıp türkiye'de 2 3 kat pahalıya satabileceğiniz ürünler bulunan site. sağolasın izocam.
cok ucuza bulabileceginiz hicbir degeri ve de ozelligi bulunmayan bir turk sarabi icin baslik acip, altina ingilizce olarak turkiye de bugune kadar yetismis olan en kalite uzumlerden yapilan, sinirli sayida uretilmis saraptir diye yalan yanlis bilgiler girdikten sonra, bir kac hafta bekledikten sonra, e-bay e satisa konulur ve beklemeye baslanilir, saraba bakan kisi google da bu sarabi incelemek isterse ulasacagi tek bilgi sizin yazdiginiz ingilizce entrydir, bu sayede 3 ytl`ye aldiginiz sarabi yaklasik 200-300 dolara satabilirsiniz.

tanim; cok rahat dolandiricilik yapilabilen site.
zamaninda belcika satisa sunulmus ama bir gun sonra satistan donulmustur. *
o gunlere ait bir haber icin;
http://arsiv.sabah.com.tr...4B7C93DFD19FF40335A9.html
kargo parası bu kadarpahalı olmasa gittigidiyor'a tercih edilesi site olacaktır. cosplay ile ilgili binlerce ürün var gözleri kamaşıyor insanın.
ürünleri ucuza bulabilirsiniz. kargo pahalıdır genelde. adamlar ürünlerden kar edemeyebilir ama kargodan kar edebilir.kargo ücretleriyle ilgili bir örnek verecek olursak casio saat aldım 18 dolara. kargosu 28 dolar tuttu.
izlanda'nın satışa çıkarıldığı müthiş site. izlanda'nın şeysine ulaşamıyoruz ayrıca, iceland, iceland republic, her boku denedik ürünler arasında yok lan izlanda! bulan beri gelsin sözlük.
türkiye deki acik arttirma sitelerindeki saticilarin tercih ettikleri global acik arttirma zinciridir. söyle ki ebay dan ucuza satin aldiklari ürünü iki katina türk müsterilere cakmaktadirlar. ebay sayesinde sadece aracilikla güzel paralar kazanmaktadirlar.
ekonomik krizin etkili olduğu ve satıcıların kampanya yaptıkları açık arttırma sitesidir.

genel manada kampanyalar;

cep telefonu ya da pda alana yedek batarya, araç kiti, kulaklık vb. ekipmanlar hediye edilmektedir.

giyimde ise yün kaban * * * alana eldiven, kemer, cüzdan gibi aksesuvarlar hediye edilmektedir.
Ebay internet üzerine kurulmus bir pazar yeri. Ürünlerinizi kolaylıkla satabileceğiniz, oturduğunuz yerden ucuza iyi ürünler alabileceğiniz online alışveriş merkezi.
son zamanlarda bir hayli sicmis ve klasini sarsmistir, kontrollerini kaybetmislerdir. dolandirici kaynamaktadir.
bir zamanlar, tek bir penny'nin bile* dolandırılamadığı online alışveriş sitesi. gittigidiyor'un hisselerine sahip olan şirket. *
hang drum satın alabileceğiniz nadide sitelerden biri.
kendime "bugüne kadar paypal hesabı alıpta alışveriş etmedim ulan" dedirten site. sitede her şey var, action figure adınada her şey var.

--spoiler--
2 yıldır hayalim mgs 1-2 mc farlane serisini toplamaktı sonunda toplu satan bir satıcı buldum, sadece usa ya gönderiyordu biraz yalvar yakar heriften zorla aldım ürünleri.
--spoiler--
Çok uzun zamandır peşinde olduğum ve almak istediğim brigate autonome livornesi atkısının fiyatının bir gecede 50 euro arttığı site.
bozuk veya kismen bozuk ürünler ebay'den satin alinir.
tamir edilebilecek kisimlari tamir edilir.
degistirilecek kisimlar yine ebay'den veya diger bozuk ürünlerden* temin edilir.
elde her yeri saglam ve %100 calisan bir ürün kalir.
çinlilerin ele geçirdiği site. nereye bakarsanız onların ürünlerini görürsünüz, çokta ucuza satarlar.
örnek vermek gerekirse; türkiye' de yan sanayi bi ipod kulaklığına 35-50 lira arası fiyat istenirken, çinliler 2,5 $ a satar.
dünyanın en büyük açık artırma sitelerinden birisidir. her çeşit şey bulabilirsiniz. fakat kargo ücretleri çok pahalı olabilmektedir.
kargo dahil 25 liraya orjinal zippo çakmak almamı sağlamış güzide site.
satın aldığınız bir ürünü ödeme yapmadan iptal etmenizin imkansız olduğu siteymiş. nerdeyse her alışveriş sitesinde bulunan sipariş veya satın alma iptali gibi bir olay burada yok sanırım.

satın alcam dediysen zorla aldırana kadar yakana yapışıyor. hayır illa parayı ödeyip ürünü beğenmedim deyip geri mi göndereyim. satın aldım vazgeçtim keyfimin kahyası mısın ?

tabi benim bu şikayetimi pek takacağını sanmıyorum ebay in. canın sağolsun ebay. ama benden o sipariş için zırnık alamazsın söyleyim.

(aslında para ebay e gitmiyor lan ebay satın aldım dedin paranı koreli ibneye gönder diyor hakkını yemeyim şimdi bilen var bilmeyen var ebay sistemini)
fotoğraf makinesi veya makinası almayı düşündüğüm site ama aklımda bazı sorular var - uluslar arası alışveriş yapmadım da hiç -
1- gümrükte ilave ücret ödeyecek miyim?
2- türkiyeye kargo fiyatını nasıl bilirim?

bilenler mesajlarsa sevinirim.

edit:
shipping and handling kısmında türkiye seçeneği yok bu arada canlar.
sitenin çok az bir kısmı worlwide shipping yapmaktadır. hal böyle olunca her istediğiniz ürünü alamamaktasınız.
gittigidiyor hisselerinin %93'ünü satın almış bulunan dev;

http://blog.denizhangonen...ittigidiyor-artik-ebayin/
türk satıcıları örnek olması gereken uzak doğulu satıcılar var.
türkiyede 31,40 tlye satılan sarj cihazını 4,10 dolara satın aldım(kargo dahil)
1 hafta içinde elimde oldu. ürün bozuk çıktı.
satıcıyla irtibata geçtim yenisini gönderebilirim yada paranızı iade edebilirim dedi.

daha öncede,
türkiyede 20tlye satılan askıyı 3,59 dolara
türkiyede 30tlye satılan dönüştürme adaptörünü, 6,50 dolara satın almıştım. kargoları dahil.

satıcı yenisini gönderdi elime ulaştı. yeni ürün sağlam.
türkiye' de ortalama 30 tl civarı satılan fotoğraf makinası askısını kargo dahil 7 dolara aldığım site. ve bunun gibi onlarca alışveriş.

iyi ki var.
gittigidiyor.com 'da bunlarındır.
bir macbook air için 99.99 $'lık kargo bedeli çıkaran sitedir. ben mi yanlış anladım lan?
Devamli olarak alisveris yaptigim sitedir. Her urunun belli saticilari vatdir, onemli olan bunlari bulmak. Ornegin canon fotograf makinesi gumruge takilir ancak bir kac satici bu sorunu cozerek size urunu ulastirabiliyor.
görsel
Özellikle Calvin Klein,Abercrombie,Hollister gibi markaların ürünlerini türkiye fiyatından 3-5 kat ucuza bulabildiğim sitedir.En son aldığım abercrombie bileklikler dün gelmiş bulunuyor.Amazon ve Dealextreme ile birlikte yurtdışı alış-veriş alışkanlığı kazandıran bir sitedir.
model arabalarım için uzun süreden beri tercih ettiğim sitedir.
her şey buradan acaba nasıl alışveriş yapılıyor diye merak etmemle başladı, nedense o küçük dünyamda taa elin diyarından bi ürünün kapıma kadar gelebileceği bir türlü hayal edemedim. dediğim gibi her şey bir gece başladı, "ebay'dan şunu aldım çok ucuzdu, açık arttırmada şu fiyata ürünü kaptım, inanılmaz" sözlerinin altında daha fazla ezilmeyecektim...o gece açtım laptop'u oturdum başına bakıyorum ne alsam da hem ucuz olsa gelmeme ihtimaline karşın hem de işime yarar bir şey bakıyorum olurda gelme ihtimaline karşı. en sonunda göz bandında karar kıldım bunca yıl ihtiyac duyduğum ürün buymuş meğer, peypıl falan ödeme yaptım 1 dolar falan, beklemeye koyuldum. tracking number olayı var, cimrilikten free shipping'de tracking number vermedi satıcı, ürünü öyle gökten düşmesini bekler gibi bekledim. neyse uzatmadan bu göz bandı bana yaklaşık 30 gün civarında geldi, gelene kadar ebay'dan aldığım ürünler ise saatler,cüzdan,anahtarlık,çanta çoktan elime ulaştı.

ufaktan bağımlısı olduğumu keşfettim, sürekli bir kargo sirkülasyonu var. çoğu ihtiyacımı ebay bir şekilde karişılar oldu, türkiye'deki fiyatlara bakıp direk ebay'dan alıyorum.

yakın zamanda yurtdışına çıkabiliyor muyum diye bi gidip gelicem, onu da buraya yazıcam.
(bkz: #16370546)
1 dakika önce ilk kez sipariş verdiğim site. 12 dolarlık ürüne 8 dolar kargo biçmesine rağmen verdim...

-----
edit: tam 12 gün sonra siparişimi bana ulaştırmıştır. türkiye'de 8 günde getirebildiğim-daha doğrusu en sonunda gidip kendi aldığım- ürünün hong kong'dan 12 günde kapıma getirilmesi başka bir tat...
birkaç kitabı*** oldukça ucuz fiyata satın aldığım site.
türkiye şartlarında 20 liraya zor bulabileceğim e6 koruyucu kılıfını bana 0,99 $'a kapıma kadar getirten satıcılara sahip site. bir tane daha kılıf ve çok güzel bass kulaklık siparişi vermiştim. umarım onlarda sorunsuz gelir. ayrıca bugüne kadar 30 a yakın ürün aldım ve daha gümrüğe takılmadım çok şükür.
kendisinden alışveriş yapacak olmamdan ötürü ciddi yardıma ihtiyacım olan sitedir.
önümüzdeki ay elime geçecek olan parayla alışveriş yapmayı düşündüğüm ülkemizdeki karşılığı gittigidiyor olarak tanımlanabilecek uluslararası alışveriş sitesi.

ayrıca bilgili yazarlar bana ulaşabilirlerse hakkında bir kaç sorum olacak olan sitedir.
Gittigidiyor'un aksine oldukça çeşitli, güzel ve oldukça uygun fiyatlara kapınızın önüne gelen ürünler bulunduran sitedir. Gittigidiyor ise şark kurnazı yerli esnafın istilasına uğramış ve sahte ürünlerin orjinal adında satıldığı bir yer olmuştur.
Ebayda bulabileceğiniz şeylerin neredeyse bir sınırı yok. Az önce bir pijama almış bulunmaktayım ki Türkiyede bulunması imkansız bir ürün : http://goo.gl/4orzC
HTC ile tanışmamı sağlayan site. htc hero telefon almıştım ve Amerika dan bir arkadaşım vasıtasıyla getirtmiştim. fiyatlar ülkemize göre çok daha uygun.
paypal ile beraber kullanıldığında aldığınız herhangi bir ürünü türkiye fiyatının yarısına edinebileceğiniz uluslararası alışveriş sitesi.
muhteşem bir alışveriş sitesi olduğu kesindir.(entry silinmesin diye yazılan kısım )
burdan bir playstation 3 almak istiyorum tecrübe edinmiş arkadaşlar mesaj atarsa sevinirim.
bazı ürünler türkiye ye göre çok daha uygun bulunan site.

misal kedi oyuncağı,

buralarda 20 30 lira olan oyuncak orada 8 dolar hem de Free shipping.

yada kablo test cihazı,

burada 60 70 liraya tabi onu da bulabilirsen ama ebayda 20 dolara en kralı var...

önemli olan satıcı reytingi yüz 99 luk bir adam bulursanız hiç korkmayın,

hadi diyelim adam götlük yaptı, o zaman paypal a bir mesaj paranız iade.

paypal güvencesi olması çok ayrı bir şey.
ingilizce bilinmeli veya bilen biriyle girilmeli. güzel sitedir.
bir hobi ile uğraşıyorsanız kesinlikle kullanmanız gereken site.

hele hele bu hobi rc helikopterler ise vazgeçilmezdir.

helikopter için ölümcül bir parça burada 100 150 liraya satılıyorsa orada 15 20 dolar.

üstelik belli bir satıcı ile samimi olursanız ürünlerin yanında bilgi edinebileceğiniz bir panpaya da sahip olabilirsiniz.
Acil yardim almam gereken sitedir sadece ilanina baktigim bi urunden urunu aldiginiz icin tesekkurler gemiyle yollayacagim diye mail geldi ne oluyor lan odeme yapmayi unutmayin diyor yardimci olabilecek biri mesaj atarsa sevinirim.
cok ucuz urunlerin oldugu site.

20 tane sarj edilebilir pili 11 dolara siparis verdim. hemde 3000mah evet.