bugün

ancak içeriden açılabilen bir kapı.
-donusum
-evladım 7 yaşına geldin artık
-neyisim peki?
-kilodum diyeceksin
-banane ya donusum işte
baskalasma...,
ani olanlari bünyeyi sarsar,yavas yavasi olması makbuldür
geldiğinde öyle şiddetli ve ani gelir ki...
farkında bile olmayız,
ya da öyle bir değişiriz ki...
hiçbir zaman eskisi gibi olamayız.
(bkz: artık devir değişti e tabi çelik de değişti)
değişmeyen tek şey.
değişmezsek büyüyemeyiz, büyümezsek gerçekten yaşıyor olmayız...sinyali veren durum...
can yücel üstadın bir şiirininde adı aynı zamanda.

ince uzun bir hayvan
çarpıyor
çarpıyor
çarpıyordu kendini taşlara.
canı mı sıkılıyor
can mı çekişiyordu yoksa?
yok efendim dedi yanımdaki adam
gömlek değiştiriyor yılan
bu hallerden anlarız dedi az çok
biz de sınıf değişmiştik bi zaman

Can yücel
(bkz: değişim)
olan şeyler radikal biçimde dönüştürülüp hayata yeniden uygulanırsa ancak o zaman değişimden bahsedilebilinir.
birey olmasını başaranlara düşman kesilen son toplumlar ve bu toplumların en güçlü temeli olan, çocuklarının hep iyiliğini, gerçekte ise sürekli köleliğini isteyen son aile yapıları yeryüzünden silinene değin, Kafka'nın donusum'ü geçerliliğini ve güncelliğini koruyacaktır.
(bkz: ahmet cemal)
(bkz: metamorphosis)
dönüşüm

gecenin tazeliğidir ağır havada uçuşan
umut çığlıklarıdır ve sevinç

el işçisi ustalığıyla ses verir sahra'nın rengine
bir zenci aklanır, gece beyaza boyanır

maskeler dağılır, ölüm giydirilir üzerime
omuriliğimde bir su samuru kemirir benliğimi

acı çekmenin ötesindeyim
çürüyorum yokolmanın arifesinde

siyahcamlar takılır gözlerime
ve ölüm dansları

çiçeğe dönüşecek mi gül kuşu
karanfil kırlangıca.

kaan ince
"şimdi gidiyorum; ama dönüşüm muhteşem olacak."

franz kafka, 1911
bazı çizgifilmlerde 'hadi dönüşelim' şekline ifade edilen eylem. bir de 'lpg dönüşümü yapılır', 'doğal gaz dönüşümü yapılır' gibi tabelalar görmek mümkündür.
istanbul büyükşehir belediyesi şehir tiyatrolarının 2008-2009 sezon oyunudur. kafka'nın eserinden ümit denizer tarafından sahneye uyarlanmış ve kardeşi turgut denizer tarafından da yönetilmiştir. pek parlak bir oyun olmamakla birlikte *, yine de oyuncuların ve emeği geçen reji/teknik ekibin emeğine sağlıktır.

ayrıca şehir tiyatroları'nın 'benim arkadaşım yok', 'her şeyin bir sınırı var' oyunlarıyla birlikte üçlemenin son oyunudur.
kafkanın ciddi bir şekilde sembolizm kullandığı romanı. orjinal adı die verwandlung' dur.
(bkz: ne te retourne pas)
ince bir dal kanat açtı
Ararken gerili gökyüzünde dinginliğini
Koca bir gölge gibi düştü üstüne zaman

Giysilerini vermeden güne
Katıksız ve ışıksız suya değmeden
Alev kızılı kesildi

Dalga dalga içerdi karanlığı yalnızlığımız
Ve hiçbir insan renkleri tanımadı kokusundan
Deniz dayandı, deniz bitimsiz, sessiz mi sessizdi
Dayandı sonsuzluğa kayan mor topraklarına

Bütün varlığını sarsan bunca güçle
Patlayan geceler güneşin yangınında
Kendi yıkımlarımıza karşın
Yeniden dönüyoruz kozamızın özüne

Özel Arabul..
(bkz: Die Verwandlung)
(bkz: o değil de dönüşüm muhteşem olacak)
ülkemizde genelde olumsuz yönde yaşanandır.
(bkz: htr2b dönüşüm)
Nil erkoçların rüzgar erkoçlar olması...
Muhteşem olandır.