bugün
- kadir mısıroğlu'nun soyu7
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor11
- sözlüğün tadının kaçması6
- demet evgar10
- boğa güreşlerini türkiye de yapsak3
- kemalistler6
- aylık 311 bin lira iyi para mıdır sorunsalı3
- her haltı atatürkçü olanlar yiyor13
- araplar puta taparken türkler tek tanrıya inanırdı4
- dinleri masonlar kontrol ediyor4
- venezuela5
- şu an ihtiyacım var dediğin şey6
- kadınların yanlış yapması3
- kadınların yüzlerine sürekli bir şeyler sürmesi6
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi2
- dikkatli izlersen anlarsın haklı megatron3
- alan greenspan3
- curaçao fildişi sahili maçı saat 23 te trt spor da4
- üniversitelerin gereksiz olması2
- her gün poğaça simit yemek2
- pozantı2
- aşure2
- yazarların imza parfümleri14
- hızlı para kazanmanın yolları11
- türkiye abd maçını izleyecek misiniz8
- zippo2
- kazım koyuncu2
- cips alırken utanmak2
- türk kızı egosu6
- abd'nin kaan'a motor satışına izin vermesi3
- kürtler 13 000 yıldır anadoluda yaşıyor4
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler9
- panter emel2
- akp'ye katılan belediye başkanları11
- mehdi hayatta ama herkes tanımıyor7
- am okşama4
- erkekler neden az yaşar10
- 2026 dünya kupası22
- 2030 larda robotların aktif rol oynayacak olması2
- evde kaş bıyık alımı3
- bir insanı sevmek11
- türk erkeği egosu4
- imdat arkadaşlar4
- m uludagsozluk com da görsel yüklenmeme sorunu4
- vajinizm3
- güzel huylu kezo4
- dünya11
- 24 haziran 2026 venezuela depremi7
- futbol fanatiklerinin birer aptal olması4
- mutluluğun fark edilmemesi8
Balıkesir'de şuan hissedilendir.
depremi önceden tespit etmenin yolu vardır oda kayıp kedi köpek ilanlarının çoğalması.
istanbula taşınalı 8 ay oldu umarım o hep beklenen deprem olmaz.
DEPREMLER
"Yerkabuğu içindeki kırılmalar nedeniyle ani olarak çıkan depremler önemli can ve mal kaybına neden olan afetlerdendir.
Yerkürede her gün milyonlarca sarsıntı meydana geliyor. Bunlardan kimileri hissedilecek kadar şiddetliyken, kimilerini sadece hassas aletler tespit edebiliyor. Fakat bazı zamanlarda büyük trajedilere yol açabilen depremlerde binlerce insan hayatını kaybedebiliyor.
Depremin yol açtığı afetin boyutu;
- depremin gerçekleştiği bölgedeki nüfus yoğunluğu,
- binaların depreme dayanıklılığı,
- alt yapı hizmetlerinin kalitesi,
- depremin gerçekleştiği bölgedeki zemin özelliği,
- depremin yangın, heyelan, tsunami vb. diğer afetlere yol açıp açmaması
gibi faktörlere bağlıdır.
Depremlerde meydana gelecek yıkım ve hasarı azaltmak için;
- fay hatlarının geçtiği zeminler üzerinde depreme dayanıklı yapılar inşa etmek,
- insanları depreme karşı bilinçli hale getirmek
gibi önlemler almak gerekmektedir."
- Raunt - Coğrafya
"Yerkabuğu içindeki kırılmalar nedeniyle ani olarak çıkan depremler önemli can ve mal kaybına neden olan afetlerdendir.
Yerkürede her gün milyonlarca sarsıntı meydana geliyor. Bunlardan kimileri hissedilecek kadar şiddetliyken, kimilerini sadece hassas aletler tespit edebiliyor. Fakat bazı zamanlarda büyük trajedilere yol açabilen depremlerde binlerce insan hayatını kaybedebiliyor.
Depremin yol açtığı afetin boyutu;
- depremin gerçekleştiği bölgedeki nüfus yoğunluğu,
- binaların depreme dayanıklılığı,
- alt yapı hizmetlerinin kalitesi,
- depremin gerçekleştiği bölgedeki zemin özelliği,
- depremin yangın, heyelan, tsunami vb. diğer afetlere yol açıp açmaması
gibi faktörlere bağlıdır.
Depremlerde meydana gelecek yıkım ve hasarı azaltmak için;
- fay hatlarının geçtiği zeminler üzerinde depreme dayanıklı yapılar inşa etmek,
- insanları depreme karşı bilinçli hale getirmek
gibi önlemler almak gerekmektedir."
- Raunt - Coğrafya
inşallah olur.
inşallahı yok. Olacak. Hatta bir deprem sonucu ölebileceğimi öngörüyorum. Bakalım. Bu işler nasip işi. *
deprem anında yapılan en büyük hatalardan biri kapı kolonlarının altına saklanmaktır. insanlar zannediyor ki bina yıkılınca kapı kolonu sağlam kalacak. yok öyle bir şey. en güvenlisi evinizin her zaman bir köşesinde sadece kitaplardan yaptığınız bir sığınaktır. kitaplara hiçbir şey olmaz. kolon altında kalıp ikiye bölünmüş vaziyette ölmekten iyidir.
japonlar açısından oldukça keyifli bir aktivite olan elim doğa olayı.
Şu an Bursa’yı acayip salladı.
An itibari ile hissettiğim sallantı.
Rahmetli Ahmet Mete ışıkara nın dediği gibi alışmamız gerekiyor.Fay hattında bir ülkeyiz.Ama insan yine tedirgin oluyor.
ulan sabah deprem gifi paylaştık öğlen deprem oldu. vay amk. evet.
üzerinden en ufak bir mizahi dilde yorumun, paylaşımın vs yapılması insanların karakter analizini de bize veren afet. iyi ki 99 depreminde sosyal medya yokmuş.
kitlesel olarak önlem alınmasın. binalar yıkılınca nasıl olsa avrupa gelip toplu konut inşası yardımı yapar.
istanbulda her meydana geldiğinde youtube sitesinden açıp japonyada olanların izlendiği doğa olayıdır. az önce gene izledim hani karşılaştırmak gibi olmasın ama gerçekten bizdekilere gene şükretmek gerekiyor. adam yolda yürürken alttan bir vurdu yerden yukarı doğru yükseldi videoda anasını satayım. o kadar şiddetli oluyor oralarda..
bir tanesinde kocaman kulenin 52.katında çekmişler deprem anını. 7.8 mi neymiş depremin şiddeti ama biz burada 5.8 de çok daha fazla sallandık. adamlar boşuna demiyor deprem öldürmez bina öldürür diye.
bir tanesinde kocaman kulenin 52.katında çekmişler deprem anını. 7.8 mi neymiş depremin şiddeti ama biz burada 5.8 de çok daha fazla sallandık. adamlar boşuna demiyor deprem öldürmez bina öldürür diye.
Depreşmekten gelen durum. Son birkaç saattir sürekli depreşiyor.
Şu an Celal Şengör'ün başımı okşayıp bu gece deprem olmaz evladım merak etme demesine çok ihtiyacım var.
bu ülkenin kimyasıyla oynayabilen iki şey var. biri akp. diğeri deprem.
dostu düşmanı aptalı andavalı tanıyorsun.
dostu düşmanı aptalı andavalı tanıyorsun.
sikecem depreminizi yeter aq.
ölüceksek ölücez zaten kaçış var mı bundan ?
ölüceksek ölücez zaten kaçış var mı bundan ?
deprem öldürmez, ihmal öldürür.
istanbul'dan çok uzakta olsam da için cız etmiyor değil. Umarım böyle bir şey hiç yaşanmaz. Şu an yataktayım, yatacağım ama içimde bir sıkıntı var.
pazara kadar otelde kalmamiza neden olan deprem. maalesef 60 yillik bi binada oturuyoruz ve yillarca apartmandaki asalaklarin bir turlu cikarlarina uymadigi icin kentsel donusume sokamadik, tam sokacakken de bu sefer kentsel donusum yapacak adam kalmadi etrafta. birazdan cikip kiralik daire bakacagim ve hemen birkac gun icinde kiralik yeni bir daireye cikacagiz. o sureye kadar da oteldeyiz. kafamizi sikeyim ki bu isi habire erteledik, tum gece kendime kufrettim. sadece kendim olsam neyse, cikarim bir studyo daireye, o vakte kadar da ofiste kalirim. ama annem ve kardesim olunca insan ne yapacagini sasiriyor.
evet, ev kiraladik. sonra farkli blokta satilik ev begenince valide onu da satin aldik. ulan saka gibi amk, bir yildir bunlara cikin ev bakin gidelim diyordum. bugun yarin bakariz diyorlardi, simdi kadin bir cikti hem kiraladi hem satin aldi. dedim anne madem satin alacagiz kiralamayin, yok kiralik ev dubleksmis, satin alinacak evde de cocuklu kirac varmis, tanidik cikmis, bi sene sonra tasiniriz diye kiralatti. tabii giren cikan benim gotume, simdi hem yeni evin kirasi hem de cekilecek kredinin parasi. neyse be, yeter ki guvende olsunlar, ben 5 lik depremde bile kafasi kopmus tavuk gibi bilincsiz dolanmayayim etrafta.
evet, ev kiraladik. sonra farkli blokta satilik ev begenince valide onu da satin aldik. ulan saka gibi amk, bir yildir bunlara cikin ev bakin gidelim diyordum. bugun yarin bakariz diyorlardi, simdi kadin bir cikti hem kiraladi hem satin aldi. dedim anne madem satin alacagiz kiralamayin, yok kiralik ev dubleksmis, satin alinacak evde de cocuklu kirac varmis, tanidik cikmis, bi sene sonra tasiniriz diye kiralatti. tabii giren cikan benim gotume, simdi hem yeni evin kirasi hem de cekilecek kredinin parasi. neyse be, yeter ki guvende olsunlar, ben 5 lik depremde bile kafasi kopmus tavuk gibi bilincsiz dolanmayayim etrafta.
Dün gece 4 e kadar arabada yatıran illet.
Her deprem olduğunda kaçmiycam diyorum ama olunca götün götün yine kaçıyorum. Sanki yerin altından bişey vuruyor gibi ve yerin altından ses geliyor. Uykuda yakalanmaktan korkuyorum uykum çok ağır. Bi tarafa sabit baktigimda vücudum kendisi titrediginde bile artık otomatikman deprem oluyo saniyorum. Psikolojim bozuldu skcem belasını silivrinin artık.
Her deprem olduğunda kaçmiycam diyorum ama olunca götün götün yine kaçıyorum. Sanki yerin altından bişey vuruyor gibi ve yerin altından ses geliyor. Uykuda yakalanmaktan korkuyorum uykum çok ağır. Bi tarafa sabit baktigimda vücudum kendisi titrediginde bile artık otomatikman deprem oluyo saniyorum. Psikolojim bozuldu skcem belasını silivrinin artık.
4 ve üstündeki hemen hemen her depremin olduğu günlerde inanılmaz bir baş ağrısı hissediyorum, yüksek tansiyon hastası olduğum için yılda bir iki kez böyle ataklar yaşıyordum, en son iki sene önceki Bodrum depreminde ve 6 küsurluk istanbul depreminin olduğu gün sabahtan itibaren gözlerimi bulanıklaştıracak kadar ağrı hissetmiştim, depremle yatıp kalkan bir insan değilim 99 depreminin ikinci günü evimize girip uyumuş bir aileyiz düşünün fakat ya yıllık tansiyon atağımı yaşıyorum ya da bugünkü depremle ilgili bir ağrı çekiyorum.
Arada bir ilişki var mı diye ufak bir search yaptığımda Japon bir araştırmacının bunla ilgili makalesi çıkıyor, bizde de bir kaç gazete konuya değinmiş, doğa gerçekten enteresan.
Arada bir ilişki var mı diye ufak bir search yaptığımda Japon bir araştırmacının bunla ilgili makalesi çıkıyor, bizde de bir kaç gazete konuya değinmiş, doğa gerçekten enteresan.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar