bugün

ingilizce'de "taşımak" anlamına gelen sözcük...
isis in insanın ruhunu daraltan parçası. *
past. carried
isis in insanı efkar budalası yapan parçası. oceanic adlı albümden.

and the water takes hold
fills his lungs and crushes his body

dust floats through sun in water
he sees like he's never seen before

as you draw close, fall to me
i will carry you, true and free
now that you are here, you'll swim with me
i am clutching you, true

and the water carries him away
soon he ceases to be at all

he sees like he's never seen before
he is light in water
isis'in en hastalıklı parçası.
dota/hon/lol gibi oyunlarda takımı taşıyan hero sınıfı.

early game'de nispeten zayıftırlar. genellikle skill'lerinden ziyade auto-attack'larıyla (sağ klik) daha fazla hasar verirler. item'lar olmadan efektif olamazlar. bu yüzden mid game'e kadar deli gibi farm yapmak ve gerekli item'larını tamamlamak zorundadırlar. combatlarda kill alacak herolar da carry herolardır, çünkü en fazla dps'e sahip herolar genelde carrylerdir. boş bırakılırlarsa karşı takımı darmadağın edebilirler.

eğer bir carry'nin kasmasına ve itemlerini bitirmesine izin verirseniz, hatta allah korusun feedlerseniz, gg. kendi başına bütün karşı takımı base'ine kadar kovalayabilir. 1v1'de öldürülmeleri imkansızdır. 1v2'de double kill'ini alır gider. 1v3'de takım arkadaşlarına kaçar, dönüp triple alır. kısaca hayattan soğutur, oyunu zindan eder.

en bilindik carry herolar:
dota: troll warlord, mortred
lol: ashe, miss fortune, caitlyn, vayne, graves, master yi, tryndamere, fiora, corki, ezreal
support'larda olduğu gibi(fakat içerikleri farklı) bunlarda da hard carry(last hit alan support'a senin ananı sikerim diyen) ve soft carry(olsun kanka acelesi yok, şu item'ı çıkayım seriye bağlarım diyen); hatta bir de üstüne semi carry(support'tan bozma, mesela enchantress) kavramları vardır.

hard carry seçen oyuncu last hit konusunda bir hayli iyi olmalı ve en acilinden snowball kavramına erişmelidir.

ayrıca her carry amcık gibi hasar verir, gider rampage çakar diye bir şey yok; mesela anti-mage'in stats'ları çeviklik haricinde çok az büyür ve team fight hero'su değildir(hem de hard carry olmasına rağmen).

ha hangi tür carry tek başına rakip takımın iflahını siker; heart of tarrasque ve/veya satanic çıkmış strenght hero'ları veya güç artışı fazla olan diğer klasman hero'ları.

tinker'ı övüp sağ tık kavramını yermek ise ayrı bir kafa ürünüdür. tinker ile e skill'i fullenir ve creep'ler temizlenerek kulelere saldırılır(push'lanır diyecektim de boku çıksın istemedim). lane safhasında melee hero iseniz sağ tık olayına bağlasanız bile harass edilme ihtimaliniz yüksek olduğu için işiniz zordur.

takımın bel kemiğidirler zira oyunun ortalarından sonra herkes onların eline bakar. rakip takımda phantom lancer varsa ve sizde sven varsa gözünüz sürekli sven'de olur cleave skill'i kaçıncı seviyede; battlefury'yi çıkmış mı çıkmamış mı diye.
Futboldaki forvet. Desteklenmezse çöp.
dota'da ve diğer moba türü oyunlarında, bütün takımın yatırımını yaptığı, geliştirmek için çaba harcadığı sınıftır. oyunu alacak, taşıyacak sınıf budur. oyun içinde kasması gereken tek sınıf budur. herkes bu sınıfa çalışır. yatırım iyi yapılırsa, ve oynayan kişi de boş bok değilse, meyvelerini verir. destek sınıfı kasmaz. tüm parasını, ward almaya, kurye upgrade etmeye, dust veya smoke almaya harcar. karşılığında ise carry oyuncusundan tek bir şey ister. beni öldürtme ve ölme. bunu başarırsa, destek sınıfı da kasar. yoksa, bu bir kısır döngüye girer. carry ölür. destek sınıfı para kasamaz. oyun ilerledikçe en asgari düzey olan eşya ihtiyacı grafiği artar. destek sınıfı, eşya almaya başlar. ama yetersiz para akımı yüzünden, yeterli destek sağlayamaz ve oyundan kopar. sonra tipik carry zırlamalarını duyar. dota'da aslında carry mantığı, easy lane'e giden hero için geçerlidir. yani aslında ondan bahsediyorum. hard carry dediğim bu tipler, mid game'den sonra randımanı yakalar. o ana kadar, mid giden kahramana çok iş düşer. oyunda ortalığı karıştıracak, dikkatleri üzerine çekecek ve easy lane'deki hard carry'e kasması için fırsat yaratacaktır. keza, solo hard lane de öyle. kendi lane'inde kasamıyorsa, ölmeyecektir. dota'da her item, her hero, her hareket birbiri ile bağlantılıdır. bir support'un ilk item konusunda yanlış seçim yapması bile oyunu verebildiği gibi, carry'nin fevri hareketi ile yaptığı bir dive sonucu ölmesi ile bile dengeler değişebilir. dota'yı basite alan yenilmeye mahkumdur.
güncel Önemli Başlıklar