bugün
- sözlükte yokluğu hissedilen yazarlar10
- 28 haziran 2026 güney afrika kanada maçı12
- filistin in ermeni soykırımını tanıması4
- sözlüğün aptal kaynaması12
- akrep burcu kadını ile uyumlu burçlar3
- burç geyiği yapana 2010 da olduğumuzu hatırlatmak3
- neden sevgilim yok4
- güney afrika7
- sözlüğün adalet terazisi3
- erkeklerin boy tahmini yapması5
- üstteki yazarın mesleğini tahmin etme7
- bir filmde ölüyü oynamak4
- türkiye12
- göbeksiz erkek4
- cepte düğüm olan kulaklık kablosu3
- 2026 dünya kupası40
- cinlerin geceleri tuvaletlerde takılması3
- futbol33
- atatürkçülük ile 2026 da ülke yönetilmez16
- güney afrika kanada maçını kim kazanır2
- velvet43
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle30
- nervio5
- kanada4
- japonya9
- herkesle iyi anlaşan insan18
- brezilya4
- falıma bakmak isteyen var mı24
- filmlerdeki sorgu sahneleri2
- ekonomi3
- et2
- kılıçdaroğlu'nun gerçek yüzünü ne zaman gördünüz5
- zalican4
- göz makyajı2
- shark gitar2
- sözlük içi konularda başlık açmayınız2
- görükle de heyecanla gezen dört erkek2
- 19 yaşında kızla yatmak15
- hikayenizi size kendi hikayesi gibi anlatan arkadş2
- sözlüte karı var mı3
- era7capone2
- hamas3
- uludağ sözlüğün sıkıcı olmaya başlaması4
- 25 haziran 2026 venezuela depremi7
- hoşlanılan kızı adamın birinin yemesi9
- dünya13
- romatizma2
- artık uzatma ve penaltılar olabilecek2
- öbür sözlüğün kapısını çalıp sorulacak soru2
- hayatını kaybetmek4
Uçaklarda (bkz: economy class)'tan bir kategori yüksek oturma grubu.
türkçe'ye ''işadamı sınıfı'' olarak tercüme edilebilecek, ayrıcalıklı servisin alınabildiği * * * , biletinin ekonomi sınıfının en az 3 katı olduğu ve uçakların ön tarafında bulunan, normal sınıftan perde ile soyutlanmaya çalışılmış, yolcu bölümü. bir üst sınıfı ise first class * olup her uçakta yoktur.
business class'ı şu tip yolcular kullanır:
- paraya para demeyenler
- bilet parasını vergiden düşenler
- hava atma hastaları
- alkolikler
sonuçta uçak düşerse ekonomi veya business farketmez. aynı yerden kalkıp aynı yere inilir. yani indiklerinde bir bakarlar yanlarında aynı terminalde ekonomi yolcuları da durmuş ve aynı bantta bavul bekliyor, ama kendilerinin cüzdan daha ince nedense. bu tip keriz parası kazanma yolları için : (bkz: brand proliferation)
business class'ı şu tip yolcular kullanır:
- paraya para demeyenler
- bilet parasını vergiden düşenler
- hava atma hastaları
- alkolikler
sonuçta uçak düşerse ekonomi veya business farketmez. aynı yerden kalkıp aynı yere inilir. yani indiklerinde bir bakarlar yanlarında aynı terminalde ekonomi yolcuları da durmuş ve aynı bantta bavul bekliyor, ama kendilerinin cüzdan daha ince nedense. bu tip keriz parası kazanma yolları için : (bkz: brand proliferation)
efendim iç hatlarda business class ayrımını anlamamaktayım. bugün yaptığım ankara istanbul yolculuğu yaklaşık 40 dk sürdü. perde ile ayrılmış bir kısım insan business class ta uçuyordu. ancak ben bu uçuşa 134 ytl öderken kendileri 300 ytl ye yakın bir para ödediler. şimdi sormak istiyorum. 40dk bi yolculuk için bununda en az 15 dk sı iniş kalkış desek, 25 dk havada kalmak için bir insan aradaki bu farkı neden verir. tamam içiceğin 2 3 bardak portakal suyu, bir iki kek içinmi. böyle bir yolculukta business class tercih edenlerin bilet parası ya bir şirket tarafından karşılanıyordur yada haksız biz kazanç söz konusu olabilir. hakkıyla para kazanan kimse 25 dk havada kalmak, 2 portakal suyu içmek için bu fiyat farkını vereceğini sanmıyorum...
artık aradaki perdeyi de kapatmıyor host/hostesler. dikkat ettiğim kadarıyla serviste de bir fark kalmadı. bütün havasını kaybetti lan biznıs kılas. ahaha, siz de normalsiniz, hatta biraz da salaksınız, aynı yeri fazla paraya alıyorsunuz. ahaha, süper.
şayet koltuk genişliği yüzünden tercih ediliyorsa, ekonomi sınıfında 15 numara kanattaki koltukları tercih edebilir. Orası da en az business kadar geniştir.
edit: seneler önce 15 numara demişim, sanki her uçakta 15 numara oluyor acil çıkış. malmışım. kastettiğim acil çıkıştır, düzeltirim.
edit: seneler önce 15 numara demişim, sanki her uçakta 15 numara oluyor acil çıkış. malmışım. kastettiğim acil çıkıştır, düzeltirim.
E-Baba naber ?
B+iyi baba nolsun
o an gelir perde kapanır ...
E- Parayı bulunca g.tün kalktı demi !
(bkz: cem yılmaz)
B+iyi baba nolsun
o an gelir perde kapanır ...
E- Parayı bulunca g.tün kalktı demi !
(bkz: cem yılmaz)
uçuşunuz yaklaşık 10 saat sürüyorsa anlarsınız aradaki farkı. bu tür uçuşları ay içinde 3-4 kere yapanlar için tasarlanmış bir sınıftır.
taşşşaklıların bindiği bölüm. güya...
Hurma var.
tek koridorlu ve kısa menzilli iç hat uçuşlarında fark hissettirmese de, geniş gövde ve uzun menzilli dış hat uçuşlarında gerçekten fark yaratan kabin sınıfı olur kendisi.
15 gün arayla ikisini de test ettiğimden deneyimlerimi paylaşmak isterim lakin evvela belirteyim;
yukarıda belirtilenler gibi ne şirket bileti ne baba parası tastamam çaresizlikten alınmış biletler sebebiyle yolculuk yapmak zorunda olunduğu için tercih edilmiştir.
geniş gövdeli teyyarelerde koltukları yatar, yatak olarak kullanılabilir.
koltuk araları gibi bir sorunu yoktur.
kabin içi hizmet kalitesi daha yüksektir, kıtipiyozun teki olsanız da bu muamele karşısında kendinizi bir bok zannedebilirsiniz.
uçuşunuz 8-10 saat falan sürecekse rahat rahat uzanarak uyuyabilirsiniz.
tek koridorlu teyyarelerde ise koltuk darlığı bir nebze göze çarpar.
kabin içi hizmet aslında aynı olsa da size daha az zamanda daha az personel hizmet etmeye çalışır.
kıssadan hisse: uzun uçuşlarınızda tercih etmeniz şiddetle tavsiye edilir. özellikle ömürde bir defa falan yapacağınız yolculuklarınızda imkan dahilindeyse kabin sınıfı yükselterek (bkz: upgrade) daha rahat bir yolculuk yapmanız tavsiye edilir.
15 gün arayla ikisini de test ettiğimden deneyimlerimi paylaşmak isterim lakin evvela belirteyim;
yukarıda belirtilenler gibi ne şirket bileti ne baba parası tastamam çaresizlikten alınmış biletler sebebiyle yolculuk yapmak zorunda olunduğu için tercih edilmiştir.
geniş gövdeli teyyarelerde koltukları yatar, yatak olarak kullanılabilir.
koltuk araları gibi bir sorunu yoktur.
kabin içi hizmet kalitesi daha yüksektir, kıtipiyozun teki olsanız da bu muamele karşısında kendinizi bir bok zannedebilirsiniz.
uçuşunuz 8-10 saat falan sürecekse rahat rahat uzanarak uyuyabilirsiniz.
tek koridorlu teyyarelerde ise koltuk darlığı bir nebze göze çarpar.
kabin içi hizmet aslında aynı olsa da size daha az zamanda daha az personel hizmet etmeye çalışır.
kıssadan hisse: uzun uçuşlarınızda tercih etmeniz şiddetle tavsiye edilir. özellikle ömürde bir defa falan yapacağınız yolculuklarınızda imkan dahilindeyse kabin sınıfı yükselterek (bkz: upgrade) daha rahat bir yolculuk yapmanız tavsiye edilir.
bayan altı bilet alınabilen toplu taşıma sınıfı. yan yana oturunca seks yapmadan duramayanlar hep fakirler.
kisa ucuslardansa uzun ucuslarda fark yaratan sinif. 13 saatlik ucusta ev konforuna yakin yatip uyuyarak ucarsiniz, hostesler gik deseniz en iyi servisi verir, ucus oncesi ve sonrasi da yeme icme servisi alirsiniz. valizleriniz once alinir, once teslim edilir gibi avantajlari olmaktadir. yine uzun ucuslarda yeme icme kalitesi adina thy icin konusacagim ekonomide her turlu ickiye sinirsiz erisebiliyorsunuz. bi sampanya vermiyorlar onun disinda corba ve meze opsiyonlari yok cok da möhim mevzular degil zaten kanimca.
bir kere son dakika ekonomi sınıf bilet kalmayınca aldığım uçuş kabin türü. türk hava yollarında iç hatlarda kullandım. Öncelikli check in yapabiliyorsunuz ayrı bir banko var ve kocaman yazıyor burası sadece business class için diye .Uçağa ilk bindiğiniz zaman hoş geldin içeceği ve fındık veriliyor. güzel bir başlangıç oluyor. bir de tüm uçuşta sadece business class yolcularıyla ilgilenecek olan bir görevli oluyor. sonra menü getiriyor. ama iç hatlarda genelde tek bir menü oluyor. alkol servisi yok. meşrubat ve kahve çay ikramı var. bence bu büyük bir eksiklik. ben 700 tl verdiysem alkol de menüde olmalı. özel bir yemek menüsü geliyor tatlısı falan. tabi güzel bir sunumla. metal çatal kaşık porselen bardaklar falan. sonra istediğiniz birşey olursa çağırıyorsunuz hostesi. bir de bazen küçük uçak denk gelirse koltuklar standart oluyor. ortadaki koltuk sehpa niyetine kullanılıyor. derken yolculuk bitince sizi inişte direkt cip otobüse alıyorlar. iETT otobüsü gibi olan büyük otobüsleri beklemiyorsunuz. ha bir de en büyük rahatlık eğer havalimanında lounge varsa lounge ı kullanabiliyorsunuz. türk hava yolları özel yolcu salonu da denilen loungeları gayet lüks ve rahat. atıştırmalıklar çorba çay kahve oluyor. iç hatlarda yine alkol yok o ayrı bir sorun. diğer özel yolcu salonlarından farkı ister 2 saat kalın ister 6 saat. bu bir artı. mesela diğer özel yolcu salonlarında maksimum dört saat falan kalabiliyorsunuz.
sonuç olarak türkiyede mesafe kısa olduğu için iç hatlarda business önermem.yurtdışı uçuşlarda business gerçekten konforlu. ama bazen iç hat uçuşlarda ekonomi ile arasında 150 tl gibi bir fark oluyor. o zaman tavsiye ederim. Yalnız eğer aktarmalı ve uzun bir yolculuk yapacaksanız business alabilirsiniz. mesela izmirden van a türk hava yolları direkt uçmayabiliyor. özel yolcu salonunda bekler rahat geçirirsiniz yolculuğunuzu.
sonuç olarak türkiyede mesafe kısa olduğu için iç hatlarda business önermem.yurtdışı uçuşlarda business gerçekten konforlu. ama bazen iç hat uçuşlarda ekonomi ile arasında 150 tl gibi bir fark oluyor. o zaman tavsiye ederim. Yalnız eğer aktarmalı ve uzun bir yolculuk yapacaksanız business alabilirsiniz. mesela izmirden van a türk hava yolları direkt uçmayabiliyor. özel yolcu salonunda bekler rahat geçirirsiniz yolculuğunuzu.
buddy pass ve cet biletleriyle cok uctugum class. eskiden ekonomi sinifinda koltuklarin on bosluklari cok daha dardi ve tv, oyun v.s. imkanlari da cok daha az secenek ve fonksiyonellige sahipti. saatlerce ekonomi ucmak cok buyuk eziyet haline geliyordu. artik oyle degil.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar