bugün
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar12
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması11
- milli takımı eleştirenleri hapse atma çağrısı7
- beyaz otomobil satın almak14
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle26
- 2 buçuk yaşında çocuğuna şarap seçen anne5
- hep aynı şeyleri yaşamak2
- ideal sevgilinin en önemli özelliği13
- makarna süzmek5
- yapay zekaya entry yazdıran yazar5
- tgrt3
- messi'nin arjantin'deki heykeli3
- kaya çilingiroğlu2
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi10
- cuckold esnasında karınızın belinin kırılması4
- 22 haziran 2026 fsm'ye amedspor bayrağı asılması4
- olmayacak duaya amin dememeyi öğrenmek3
- yürüyüş partisi4
- 65 şut çekip gol atamamak5
- bugün de meme atan olmaması13
- 48 takım içinde 47 nci olmak6
- 22 haziran 2026 keir starmer'ın istifa etmesi3
- teen slasher filmlerinde ilk olen kisi2
- tencerede yemek ısıtırken tencereyi yakmak2
- beyaz toros ile son ses mozart dinleyip turlamak2
- salo o le 120 giornate di sodoma yı izleyecek göt2
- güneş2
- bozulmaması ile meşhur olan şeyler3
- günün sözü3
- almanya4
- anın görüntüsü15
- kıdemliye hızlı diğerlerine yavaş pc veren it3
- esra'yı aç esra'yı2
- yazma diyince yazmayan erkek4
- şemsiyenin ters dönmesi3
- iş kadını yazarlar6
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız12
- paris te son tango6
- gelmiş geçmiş en iyi müzik klibi4
- meloş nerede sorunsalı5
- yaşlılığınız için insan biriktirin11
- lucas luthor2
- hoşgeldin pazartesi7
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı47
- çok tanrılı dinlerde somut delil yokluğu6
- gocu bey meh meh bey birader4
- kaçak çay2
- oyuncu2
- gocu abi2
- ilişkilerde yapılan en büyük hatalar6
(bkz: #14426860)
önce sınıfsız ve eşitliğin had safhada olduğu bir dünyadan bahseden; ardından da komünistleri insan ırkının en erdemli üyeleri sınıfına alıvererek komünizmin aslında ne olduğunu muazzam şekilde anlatan bir yazar.
hani osman yüksel ile nazım hikmet'in meşhur hikayesi vardır ya, onun gibi. komünizm 25 kuruşluk bir kavramdır.
önce sınıfsız ve eşitliğin had safhada olduğu bir dünyadan bahseden; ardından da komünistleri insan ırkının en erdemli üyeleri sınıfına alıvererek komünizmin aslında ne olduğunu muazzam şekilde anlatan bir yazar.
hani osman yüksel ile nazım hikmet'in meşhur hikayesi vardır ya, onun gibi. komünizm 25 kuruşluk bir kavramdır.
fırsat verilseydi çok daha iyi yerdeydi şimdi.
(bkz: tosbağa vosvos ve WV)
(bkz: tosbağa vosvos ve WV)
Kaportasının saman ve tutkal karışımı garip bir maddeden yapılan ilk seri üretim türk aracıdır. Üretimi yıllar önce durdurulmasına rağmen hala daha ülkemizde bıkılmadan usanılmadan kullanılmaktadır.
emperyalist bir yapılanma olan sscb'nin, hocalı'da türk kanına batırdığı ellerinden damlayan kandan zevk alan kişi. öldürülen türk ise, insanı yönden hiçbir değer olmadığını düşünen bir zihniyet. ırk temelli bir hayat felsefesi var. herkesi 'faşist' olarak nitelendiriyor. güzel bir söz vardır bizde, kişi kendinden bilirmiş işi.
bir ilke olarak kendi adım için açılmış başlıkta yazılanlara cevap vermiyorum.
lakin hakkımda yazılan yalan ve yanlış sözlerle dolu ve böyle olduğundan ötürü sözlükte bu zamana dek yazmış bulunduğum entry veya entryler ile refere edilemeyen iddialara cevap vermem gerekti:
hocalı'daki katliamın müsebbibi sscb değil, sscb'nin dağılması sonrası hortlatılan ırkçılık virüsünün etkisiyle ermeni milliyetçileridir.
bu satırların yazarı insanlık ailesini oluşturan tüm ulusların aynı büyüklüğe, saygıya ve onura sahip olduğuna inanır. türkler'inki ermeniler'den ya da amerikanlar'ınki türklerden üstün ya da alçak değildir diye düşünür. bir ırkı aşağılamayı insanlık suçu olarak görür. siz hiç "şu ırkın canı cehenneme!" diyen bir komünist gördünüz mü? ama demeyen bir faşist görmemişsinizdir.
bugün onur caymaz'ın güzel bir yazısı vardı birgün gazetesinde. bir bölümü insanlık dersinden bir türlü geçemeyenler için iyi bir rehber olabilir:
"Faşizmin dili katliamlardan kendine göre olanı seçer. Her katliam birbirinin eşidir oysa. Aramızdaki fark ne biliyor musun? Ben Ermenistan'da Hepimiz Azeri'yiz diye bağırabilirim ama sen Türkiye'de Hepimiz Ermeni'yiz diyemezsin. Biz şiirdeki gibi aşk çocuğuyuz çünkü. Yenilgimiz vardır fakat ezik değilizdir. Onurluyuzdur, insanlıktan utanmayız, yaratıldığı için falan değil hem de; yaşama hakkı olduğu için insana sevdalıyızdır. Sende kalp yetmezliği var, kalbin yetmez bunlara!"
lakin hakkımda yazılan yalan ve yanlış sözlerle dolu ve böyle olduğundan ötürü sözlükte bu zamana dek yazmış bulunduğum entry veya entryler ile refere edilemeyen iddialara cevap vermem gerekti:
hocalı'daki katliamın müsebbibi sscb değil, sscb'nin dağılması sonrası hortlatılan ırkçılık virüsünün etkisiyle ermeni milliyetçileridir.
bu satırların yazarı insanlık ailesini oluşturan tüm ulusların aynı büyüklüğe, saygıya ve onura sahip olduğuna inanır. türkler'inki ermeniler'den ya da amerikanlar'ınki türklerden üstün ya da alçak değildir diye düşünür. bir ırkı aşağılamayı insanlık suçu olarak görür. siz hiç "şu ırkın canı cehenneme!" diyen bir komünist gördünüz mü? ama demeyen bir faşist görmemişsinizdir.
bugün onur caymaz'ın güzel bir yazısı vardı birgün gazetesinde. bir bölümü insanlık dersinden bir türlü geçemeyenler için iyi bir rehber olabilir:
"Faşizmin dili katliamlardan kendine göre olanı seçer. Her katliam birbirinin eşidir oysa. Aramızdaki fark ne biliyor musun? Ben Ermenistan'da Hepimiz Azeri'yiz diye bağırabilirim ama sen Türkiye'de Hepimiz Ermeni'yiz diyemezsin. Biz şiirdeki gibi aşk çocuğuyuz çünkü. Yenilgimiz vardır fakat ezik değilizdir. Onurluyuzdur, insanlıktan utanmayız, yaratıldığı için falan değil hem de; yaşama hakkı olduğu için insana sevdalıyızdır. Sende kalp yetmezliği var, kalbin yetmez bunlara!"
sscb dağılmadan önce de içindeki farklı etnik topluluklar arasında zaman zaman çatışmaya dönen gerilimler olduğunu, hatta bunu bizzat moskova bürokrasisinin imparatorluğu yönetmek için araç olarak kullanmak adına sürekli canlı tuttuğunu bilmeyen solcu yazardır görünüşe göre.
gün itibariyle satmak durumunda kaldığım arabamdır. daha doğrusu arabamdı. adı subuti idi. yeni sahibine gitti. sanırım yeni sahibini sevmedi. satılmamak için son numarasını da yaptı, vites adamın elinde kaldı.
bana vermeye çalıştığın mesajı aldım subuti. ama ayrılmamız gerekiyordu. çok üzgünüm. seni şimdiden çok özledim. park yerini hemen kapmışlar. gözlerim doldu seni her zaman gördüğüm yerde göremeyince.
bana vermeye çalıştığın mesajı aldım subuti. ama ayrılmamız gerekiyordu. çok üzgünüm. seni şimdiden çok özledim. park yerini hemen kapmışlar. gözlerim doldu seni her zaman gördüğüm yerde göremeyince.
hayrettin karaoğuz'un toyoto reklamını tiye almak için kullandığı araba markası.
hala kaportasını inekler yediği iddia edilen araba. bre ihvanlar, yıl olmuş 2012, açıcaksınız google, yazacaksınız anadol kaporta diye sonra bi zahmet okuyacaksınız. kompozit malzemenin memleket sınırlarında seri üretimde kullanıldığı ilk alan olsa gerek. Rahmetli dededen kalma 1979 modelini epeyce sürmek kısmet oldu; ön koltuk arkası gibi tek parça olduğu için pek bir rahattı ve iki iri kişi çok sıkışmadan binebilirdi.
geçenlerde gittiğim bir anadolu kentinde arabamı parkettiğim yerin yanına tesadüfen bi anadol parketmiş, bi baktım benim arabanın yanında ufacık görünüyor. arabam dediğim de bildiğin c-segment arabası öyle merso falan değil ha. eskiden pek kocaman görünürdü bu muymuş düşüncesine kapıldım. sonra da hay amına koyim yaşlandık herhalde tribine girdim.
geçenlerde gittiğim bir anadolu kentinde arabamı parkettiğim yerin yanına tesadüfen bi anadol parketmiş, bi baktım benim arabanın yanında ufacık görünüyor. arabam dediğim de bildiğin c-segment arabası öyle merso falan değil ha. eskiden pek kocaman görünürdü bu muymuş düşüncesine kapıldım. sonra da hay amına koyim yaşlandık herhalde tribine girdim.
her gün tek bir düşüncenin nerelere yetebileceğini gösteren yazardır aynı düşünmesekte...
her gün tkp nin ismini duyuruyor efendim.
her gün tkp nin ismini duyuruyor efendim.
türkiyede üretilen ilk seri otomobildir. şimdilerde ise yük taşımacılığında kullanılıyor.
duyarlı ve çalışkan bir insana benziyor.
bir arabaya benziyor.
(#15877446) entry si ile tam düşüncelerimi yansıtmasa da baya baya bir yaklaşan ve takdir edip kendime yakın gördüğüm yazardır. hem siyasi şeriatçı hem kemalist olmadan yaşanabileceğini de anlamış zeki kişidir.
buarada çok sevdiğim bir eski yerli yapım araba markasıdır. motoru ford motorudur ama olsun karizması yeter.
buarada çok sevdiğim bir eski yerli yapım araba markasıdır. motoru ford motorudur ama olsun karizması yeter.
(#16037976) bir çocuğa zorla su içirmeye çalışmakla, yüzüne teröristlerce çizilen simgeyi yıkatmaya çalışmak arasındaki ince farkı farkedemeyip he şimdi çok farketti... diyerek duruşundan taviz vermeyen ilkeli! yazar.
(#16071307) adam gibi adam.
sevdim seni hep böyle kal...
(#16090742) güzel insan.
"saman"dan yapılmış şeylere verilen isim.
tkp'yi sevmem, sosyalist de değilim. ama hakkını vermek gerek adam iyi propaganda yapıyor, ve üslubu da temiz.
(#16178615) sosyalist mi, pkklı bir faşist mi olduğunu kendisi bile bilmeyen sanal mekaplılar dan bir troll.
vatan hainlerini bağrına basan,vatanseverlere nefret kusan komünist zırvasıdır.
Anadol, Türkiye'de seri olarak üretilen ilk otomobil markalarındandır. 19 Aralık 1966'da piyasaya çıkmış ve kendisini ilk Türk otomobili olarak ilân etmiştir. Ancak ilk Türk otomobili olma durumu biraz açıklamaya muhtaçtır. Zira Anadol'dan evvel "Nobel" diye bir küçük otomobil daha piyasaya çıktı ve bir süre sonra bunun imalâtı durdu.Koç Holding ve Ford ortaklığıyla üretilen Anadol'un tasarımı ingiliz Reliant firmasına ait olup araçta Ford firmasından tedarik edilen şase ve motorlar kullanılmıştır.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar