bugün
- saraca finch house6
- herkesle iyi anlaşan insan10
- 19 yaşında kızla yatmak13
- başbakanımız bizim için adeta ikinci peygamberdir5
- 5 vakit namaz kılan erkeklere bayılmak5
- ilişkiye bir süre ara vermek10
- ankara nın en güzel yanı7
- kahvaltıdan sonra rüzgarlı balkonda kestirmek3
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız12
- hayatın ben şerefsizim seni üzerim deme şekli2
- elon musk3
- on bin tl'ye zallla sözlükte kalmak için antlaşmak2
- kucaklaşma günü3
- kemalist dünya26
- abd'nin iran'ı sıfırlaması4
- hala israil'e taraf olacak kadar sığır olmak2
- deniz göktaş'ın 3 günde 4 milyon izlenmesi7
- 28 haziran 20262
- unutulmayan sadakat örnekleri4
- ilgi manyağı5
- pazar günü sözlükte takılan asosyal ezik yazar3
- kemal kılıçdaroğlu15
- tamar tanrıyar4
- tamar tanrıyar'ın berat albayrak'ı tehdit etmesi6
- su içmek2
- mola4
- ilkin aydın2
- anın görüntüsü23
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi19
- üniversitelerin gereksiz olması17
- fait bey birader diamond biraderdir hedesi3
- dünyaya artık gök taşı çarpmaması4
- 1 temmuz kabotaj bayramı5
- genç olmanın en güzel yanı6
- tüm çıplaklığımla burdayım3
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet19
- kadir inanır22
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı31
- ankara3
- eski eşle tekrar evlenmek5
- ona bir şey söyle11
- içtim şarabı13
- genç görünmeye çalışmak7
- 28 haziran 2026 hırvatistan gana maçı5
- sözlükteki gizli düşmanım10
- 28 haziran 2026 demokratik kongo özbekistan maçı4
- insanın geçmişinin karanlık olması9
- velvet28
- özgürlük ve zorunlu eğitim paradoksu5
- true'nun çaylak olması16
kesmeşeker'in hiç kimse istemez istenmez olmayı sözü ile insanı derinden etkilediği sakin sessiz şarkısı...
ağlamak, yürümek, koşmak...
ağlamak, durmak, haykırmak...
yürümek, koşmak, yere düşmek...
düşmek, kalkmak, sızlamak...
sızı, iç sızısı, kalp ağrısı, ağlamak...
içmek, tuz, göz yaşı,
yağmur, eller, göz bebeği...
yağmur...
ağlamak, durmak, haykırmak...
yürümek, koşmak, yere düşmek...
düşmek, kalkmak, sızlamak...
sızı, iç sızısı, kalp ağrısı, ağlamak...
içmek, tuz, göz yaşı,
yağmur, eller, göz bebeği...
yağmur...
şiirden çok çok öte... kelimelerle anlatılamayacak güzellikte! hele bazı bölümleri... bu kadar mı hoş anlatılır!
bertuğ cemilin bağımlılık yaratan biraz iç kırıklığı içeren, biraz da insana ''belki bir gün gelecek ve herşey tekrar başlayabilecek'' hissi veren mükemmel parçasıdır. tarafımdan şiddetle tavsiye edilmektedir...
cem-ali'nin de yağmur adlı bir şarkıları vardı ki bir ara dream tv'nin favorisiydi.
birçok güzel şarkının adı.bir taneside yücel arzen´e ait.sözlerini de yazıyım bari tam olsun.
TÜKENDiM BiR ZALiM YARiN ELiNDEN
GENÇLiĞiM BAHARIM GELDi GEÇiYOR
CAMA VURAN HER DAMLADA AĞLAYAN YAĞMUR
ANLA BENi O YAR BENDEN CANDAN GiDiYOR
YAĞMUR GECEDEN AL BENi
YAĞMUR SELiNE SAL BENi
HARCADIĞIM GENÇLiĞiM
AL GÖTÜR NAZLI YARE BENi
KiMSELER BAKMIYOR YÜZÜME BENiM
BURDA KALIR KALIR iSEM NE OLUR HALiM
iSTERSEN BiR DAMLAN OLURUM SENiN
ALGÖTÜR BENiDE AL GÖTÜR YAĞMUR
YAĞMUR GECEDEN AL BENi
YAĞMUR SELiNE SAL BENi
HARCADIĞIM GENÇLiĞiMi
AL GÖTÜR NAZLI YARE BENi
TÜKENDiM BiR ZALiM YARiN ELiNDEN
GENÇLiĞiM BAHARIM GELDi GEÇiYOR
CAMA VURAN HER DAMLADA AĞLAYAN YAĞMUR
ANLA BENi O YAR BENDEN CANDAN GiDiYOR
YAĞMUR GECEDEN AL BENi
YAĞMUR SELiNE SAL BENi
HARCADIĞIM GENÇLiĞiM
AL GÖTÜR NAZLI YARE BENi
KiMSELER BAKMIYOR YÜZÜME BENiM
BURDA KALIR KALIR iSEM NE OLUR HALiM
iSTERSEN BiR DAMLAN OLURUM SENiN
ALGÖTÜR BENiDE AL GÖTÜR YAĞMUR
YAĞMUR GECEDEN AL BENi
YAĞMUR SELiNE SAL BENi
HARCADIĞIM GENÇLiĞiMi
AL GÖTÜR NAZLI YARE BENi
yağmuuur yağmuuur geri verecek buharlaşan sevgimizi diye söylüyor bertuğ cemil hoş parça ama devamında sessizce silecek kibrimizi diyor ki zor bu işte.
komünisttir yağmur: herkese eşit payda yağar..
erkin koray şarkısı. sözlere dikkat kesilip öylece dinlenesi.
Yağmurun sesine bak
Aşka davet ediyor
Cama vuran her damla
Beni harap ediyor
Bu yağmur seni benden
Alıp götüren yağmur
Aşkımızı sel gibi
Silip süpüren yağmur
Her damlada ah ettim
Hayatıma kahrettim
O kadar yanlizim ki
Seni nasıl kaybettim
Hayatima kahrettim
Ooofff oooffff oooffff
Ne zaman kapım çalsa
Sen geldin sanıyorum
Korkarım ki aşkımı
Boşyere arıyorum
Yine yağmur yağacak
Seni benden alacak
En acı ızdırabın
Deryasına salacak
Her damlada ah ettim
Hayatıma kahrettim
O kadar yanlizim ki
Seni nasıl kaybettim
Hayatima kahrettim
Ooofff oooffff oooffff
Yağmurun sesine bak
Aşka davet ediyor
Cama vuran her damla
Beni harap ediyor
Bu yağmur seni benden
Alıp götüren yağmur
Aşkımızı sel gibi
Silip süpüren yağmur
Her damlada ah ettim
Hayatıma kahrettim
O kadar yanlizim ki
Seni nasıl kaybettim
Hayatima kahrettim
Ooofff oooffff oooffff
Ne zaman kapım çalsa
Sen geldin sanıyorum
Korkarım ki aşkımı
Boşyere arıyorum
Yine yağmur yağacak
Seni benden alacak
En acı ızdırabın
Deryasına salacak
Her damlada ah ettim
Hayatıma kahrettim
O kadar yanlizim ki
Seni nasıl kaybettim
Hayatima kahrettim
Ooofff oooffff oooffff
sabah ezanıyla bütünleşince insanı tırtıran ama aynı zamanda ulan tam şimdi ölsem ne şahane olur dedirten hava olayı.
(bkz: ezan okunurken ölen ulu insan)
(bkz: yağmur bereketinde ölen ulu insan)
(bkz: ezan okunurken ölen ulu insan)
(bkz: yağmur bereketinde ölen ulu insan)
iclal aydin'in siirlerinden biri. siir basinda esma basbug (o zamanki kayinvalidesi) huysuz ve tatli kadin adli sarkiyi soylemistir.
Esma Başbuğ:
Şarkılar seni söyler
Dillerde nâme adın
Dillerde nâme adın
Aşk gibi, sevda gibi
Huysuz ve tatlı kadın
icLaL Aydın:
Ne zaman eskiyor sevgiler,
Ödenen bedellerin acısı geçince mi?
Yağmur yağıyor...
Mutfak camındayım...
Nasıl üşüdüğümü bilemezsin.
Menekşelerim çiçek vermiyor artık anne,
Söylediğin gibi hep dibinden su verdim ama...
Şimdi telefon açsam sana,
Sesini duymak da yetmiyor ki.
Hep aynı cümleler.
Babamlar nasıl? ilacını aldın mı?
Nedenini bilmediğim bir ağlamak var içimde.
Bir yerlere sığdıramıyorum yüreğimi.
Bazen dalıp giderdin mutfakta yemek yaparken,
Tahta kaşıkla tencerenin başında öylece.
Ne düşünürdün acaba?
Özlemek çok fena anne,
Anlamak seni daha da fena.
Omuzların ağrıyarak uyanıyorum sabahları.
Benim kızımın omuzlarımı ovmasına daha çok var.
Gittikçe sana mı benziyorum ben?
Ya da "annenin kaderi kıza" dedikleri doğru mu?
"Baban, eskitir her şeyi kızım,"
Demiştin bir kez.
Anlamamışım meğer,
Eskiyormuş anneciğim.
Omzunu ovacak kalmıyormuş meğer aynı evin içinde.
Şimdi duysan bunları,
Ne üzülürsün mutsuz mu kızım diye,
Çoktan kendinden vazgeçmiş bir sesle.
Mutsuz değilim de anne,
Yağmura ve mutfağımdaki kedere bir çare bulamıyorum.
Evimi topluyor,
Toz alıyor,
Patlıcan kızartıyor,
Televizyon seyrediyor,
Akşam çalan kapıyı açıyorum.
Açtığımı gören olmuyor.
Pişirdiğim yeniyor da,
Güzel olmuş denmiyor.
Çay demleniyor, demleniyor, demleniyor.
Kederim mutfağın her yerine yerleşiyor.
Ah nasıl eskiyor her şey anne,
Nasıl eskiyor.
Eskilerimi de atmaya kıyamıyorum.
Seni çok özlüyorum.
Bana yasakladığın bahçeler,
Sana da mı uzaktı hep?
Gidemeyişine ağladın mı sen de?
Ne zaman eskiyor sevgiler,
Ödenen bellerin acısı geçince mi?
işte böyle, kalbimde bir acı,
"Şarkılar seni söyler."
Mart,2001. Etiler.
Esma Başbuğ:
Şarkılar seni söyler
Dillerde nâme adın
Dillerde nâme adın
Aşk gibi, sevda gibi
Huysuz ve tatlı kadın
icLaL Aydın:
Ne zaman eskiyor sevgiler,
Ödenen bedellerin acısı geçince mi?
Yağmur yağıyor...
Mutfak camındayım...
Nasıl üşüdüğümü bilemezsin.
Menekşelerim çiçek vermiyor artık anne,
Söylediğin gibi hep dibinden su verdim ama...
Şimdi telefon açsam sana,
Sesini duymak da yetmiyor ki.
Hep aynı cümleler.
Babamlar nasıl? ilacını aldın mı?
Nedenini bilmediğim bir ağlamak var içimde.
Bir yerlere sığdıramıyorum yüreğimi.
Bazen dalıp giderdin mutfakta yemek yaparken,
Tahta kaşıkla tencerenin başında öylece.
Ne düşünürdün acaba?
Özlemek çok fena anne,
Anlamak seni daha da fena.
Omuzların ağrıyarak uyanıyorum sabahları.
Benim kızımın omuzlarımı ovmasına daha çok var.
Gittikçe sana mı benziyorum ben?
Ya da "annenin kaderi kıza" dedikleri doğru mu?
"Baban, eskitir her şeyi kızım,"
Demiştin bir kez.
Anlamamışım meğer,
Eskiyormuş anneciğim.
Omzunu ovacak kalmıyormuş meğer aynı evin içinde.
Şimdi duysan bunları,
Ne üzülürsün mutsuz mu kızım diye,
Çoktan kendinden vazgeçmiş bir sesle.
Mutsuz değilim de anne,
Yağmura ve mutfağımdaki kedere bir çare bulamıyorum.
Evimi topluyor,
Toz alıyor,
Patlıcan kızartıyor,
Televizyon seyrediyor,
Akşam çalan kapıyı açıyorum.
Açtığımı gören olmuyor.
Pişirdiğim yeniyor da,
Güzel olmuş denmiyor.
Çay demleniyor, demleniyor, demleniyor.
Kederim mutfağın her yerine yerleşiyor.
Ah nasıl eskiyor her şey anne,
Nasıl eskiyor.
Eskilerimi de atmaya kıyamıyorum.
Seni çok özlüyorum.
Bana yasakladığın bahçeler,
Sana da mı uzaktı hep?
Gidemeyişine ağladın mı sen de?
Ne zaman eskiyor sevgiler,
Ödenen bellerin acısı geçince mi?
işte böyle, kalbimde bir acı,
"Şarkılar seni söyler."
Mart,2001. Etiler.
farklı bir götürme eylemidir yağmurun yaptığı..
şehrin tüm pisliğini alıp götürürken kişinin de düşüncelerini alır götürür.. artık geçmişe, sevgiliye, kaybedilen bir yakına ya da hatalara dair..
yoktur geceleri uyurken panjurlara düşen yağmur taneleriyle uyanmak gibisi. ya da dışarının hafif soğuk olduğu, nefeslerin buğulandığı bir akşam perdeleri açılmış bir pencere kenarında, ışıksız, ılık bir odada, battaniye altında, elinizde çayınızla yağmuru izlemek..
velhasıl güzeldir..
şehrin tüm pisliğini alıp götürürken kişinin de düşüncelerini alır götürür.. artık geçmişe, sevgiliye, kaybedilen bir yakına ya da hatalara dair..
yoktur geceleri uyurken panjurlara düşen yağmur taneleriyle uyanmak gibisi. ya da dışarının hafif soğuk olduğu, nefeslerin buğulandığı bir akşam perdeleri açılmış bir pencere kenarında, ışıksız, ılık bir odada, battaniye altında, elinizde çayınızla yağmuru izlemek..
velhasıl güzeldir..
insanı alıp götüren çok güzel bir bertuğ cemil şarkısı.
yağmur öncesi hava karamaya başlar ve insanın içini bu karanlıktan dolayı sıkıntı kaplar, ama arkasından yağmurun geleceğini bilmek kimi insan için rahatlatıcıdır. çünkü yağmur her insana farklı şeyler hatırlatır. kimisi için berekettir, kimi için bir eylül akşamı sevgilisiyle yaptığı romantik yürüyüşü, kimine çocukken dışarı çıkıp yağmur altında oynadığı oyunları * hatırlatır. yağmur berekettir, romantizmdir. evet belki ıslatır, sırılsıklam yapar ve sonunda yatağa düşürebilir, ama yağmurda yürümenin tadını da unutturmaz. her yağmur yağışında aklıma güzel anılar gelir veya hiç yapmadığım ve yapmak istediğim şeyleri yapmak. camın önüne oturup arap kızı misali yağmurun yağışını seyretmek bile insana huzur verir...
bir gökhan kırdar şarkısı..
''adım adım geçer zaman, biter günüm...'' diye başlar..
''adım adım geçer zaman, biter günüm...'' diye başlar..
çoğu zaman (filmlerde,romanlarda) romantik bir hadise gibi gözüken ama çoğu zaman işkence gibi yaşanan hava olayıdır.örneğin okula giderken pantolon,(annenin sözünü dinlemediysen)converslerinin,ıslanması.
ansızın yağmaya başlarsa sağlam küfrü bastığım
çiselerse dışarı çıkıp gezme isteği uyandıran
camdan damlalarını birer birer düşürürken izlediğim
dostumsa içime sızdığını bildiğimdir.
çiselerse dışarı çıkıp gezme isteği uyandıran
camdan damlalarını birer birer düşürürken izlediğim
dostumsa içime sızdığını bildiğimdir.
nerede olursam olayım; her yağdığında, içimde beşiktaştan dolmabahçeye kadar yürüyüp ıslanma isteğini uyandıran
ve bana göre insanların kalplerindeki kirliliği temizleyebilen tek ilaçtır.
ve bana göre insanların kalplerindeki kirliliği temizleyebilen tek ilaçtır.
bir camın ardından izlerken insanı duygusallaştırabilen, apayrı güzelliğe sahip doğa olayı.
geri verecek buharlaşan sevgimizi.
cem adrian 'ın seslendirdiği enfes şarkı. aslında şarkıdan öte birşey. anlamlı. hisli. öyle birşey işte.
bugün yeryüzüne dökülen bir kadın saçıdır..
Gündemdeki Haberler