bugün
- mola3
- dünyaya artık gök taşı çarpmaması4
- tüm çıplaklığımla burdayım3
- ilişkiye bir süre ara vermek2
- ona bir şey söyle11
- 19 yaşında kızla yatmak5
- eski eşle tekrar evlenmek5
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi19
- bisikletlilerin trafikteki meşruiyeti sorunsalı2
- ankara nın en güzel yanı2
- tamar tanrıyar'ın berat albayrak'ı tehdit etmesi4
- bu saatte hala uyumama sebebi2
- versuch2
- 28 haziran 2026 hırvatistan gana maçı5
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet19
- 28 haziran 2026 demokratik kongo özbekistan maçı4
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı31
- genç görünmeye çalışmak7
- özgürlük ve zorunlu eğitim paradoksu5
- kadir inanır22
- içtim şarabı13
- 28 haziran 2026 panama ingiltere maçı4
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız8
- anın görüntüsü22
- demokratik kongo cumhuriyeti5
- kemalist dünya24
- gitme diye yalvarmak6
- sözlükteki gizli düşmanım10
- genç olmanın en güzel yanı5
- insanın geçmişinin karanlık olması9
- 1 temmuz kabotaj bayramı4
- sözlüğe kız girince telefona bildirim gelmesi5
- eski işyerine tekrar başlamak4
- sabaha kadar okunacak kitap4
- dua edince iletildi mesajı gelmesi3
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar9
- velvet28
- true'nun çaylak olması16
- her insanın bir cini olması8
- öldükten sonra bana ne olacak5
- amerika birleşik devletleri7
- x in memeleri3
- üniversitelerin gereksiz olması16
- portekiz5
- abd'yi yenmiş olduk bu da bir başarı3
- bik bik'in mutfağına konuk olmak7
- kadınlar2
- kolombiya4
- rakı sevmemek7
- uludağ sözlüğün boşalması3
hoş,lezzetli,sosyetik yaş pasta
nescafe ve amaretto iyi gitmiştir içinde.
nescafe ve amaretto iyi gitmiştir içinde.
yapması oldukça zor ve meşakatli olan, içinde degişik içkilerin bulundugu,kahve tadı olan harika tatlı...
''beni kaldır'' anlamına gelen italyanca kelime.tatlının böyle bir özelliği olduğu ima edilerek bu isim konulmuştur.
diet listesinde esamesi bile okunmayan ve fakat yenmesi çok hoş olan bir tatlı.
(bkz: lezzetli yiyecekler)
sayesinde 7 kilo aldığım pasta/tatlı..annemin yaptığı tiramisuyu 1 günde bitiyodum. sonuç manda kıvamına geldim....
labne peynir ve kahve tadının hakim olduğu leziz tatlı.
anlamı tavla beni olan kelime. bu nedenle buluşmaların ilk günlerinde ikram edildiği, yapıldığı * rivayet edilir.
rom eklendiğinde daha da muhteşem olan tatlı...
en guzeli evde (labne peynirine gerek kalmadan) su sekilde yapılır:
keki :
1 su bardagı seker
1 su bardagı sut
2 adet yumurta
1 su bardagı sıvı yag
1 adet nescafe ucu bir arada
1 paket kabartma tozu
2 tepeleme yemek kasıgı kakao
1 bardak un (az unla yapılıyor, kek cok ince oluyor)
kreması :
yarım kilo sut
1,5 kahve fincanından az un
1 kahve fincanı seker
1 paket krem santi (sade)
50 gr. margarin
keki ıslatmak icin:
1 bardak sut
1 cay kasıgı seker
1 adet ucu bir arada nescafe
yapılısı:
once keki hazırlanır. fırına verilir. kek piserken kreması atese verilir. orta ateste pisirilir. yalnız icine krem santi ve margarin katılmaz. krema puding kıvamına gelince ocak kapatılır. krem santi ve margarin eklenip mikserle yaklasık 5 dakika karıstırılır. kek fırından cıkartılır. yukarda yazdıgım ıslatma tarifi iyice bir kapta karıstırlıdıktan sonra ustune esit olarak dokulur. hemen arkasından kreması dokulur. son olarak ustune bolca kakao dokulur. dolaba sogutmak icin konulur. 30 dakika sonra servise hazır hale gelir. afiyet olsun.
keki :
1 su bardagı seker
1 su bardagı sut
2 adet yumurta
1 su bardagı sıvı yag
1 adet nescafe ucu bir arada
1 paket kabartma tozu
2 tepeleme yemek kasıgı kakao
1 bardak un (az unla yapılıyor, kek cok ince oluyor)
kreması :
yarım kilo sut
1,5 kahve fincanından az un
1 kahve fincanı seker
1 paket krem santi (sade)
50 gr. margarin
keki ıslatmak icin:
1 bardak sut
1 cay kasıgı seker
1 adet ucu bir arada nescafe
yapılısı:
once keki hazırlanır. fırına verilir. kek piserken kreması atese verilir. orta ateste pisirilir. yalnız icine krem santi ve margarin katılmaz. krema puding kıvamına gelince ocak kapatılır. krem santi ve margarin eklenip mikserle yaklasık 5 dakika karıstırılır. kek fırından cıkartılır. yukarda yazdıgım ıslatma tarifi iyice bir kapta karıstırlıdıktan sonra ustune esit olarak dokulur. hemen arkasından kreması dokulur. son olarak ustune bolca kakao dokulur. dolaba sogutmak icin konulur. 30 dakika sonra servise hazır hale gelir. afiyet olsun.
ilk lokmayi agzina aldigin an üstüne serpilmis kakao ya da nescafe tozu herneyse onun sayesinde lokmayi * üst damagina yapistirdigin zaman agzinda hem acimsi hem tatli bir tat birakan böylece hayatin da ikilemler içinde oldugunu gösteren tatlidan çok daha fazlasi...
inanilmaz bit tad.ilk lokmada agizda sanki cok sulu bir sey varmis gibi hissettigim,ama sulu olmayan(oluyo iste)cignemek isteyip cigneyemedigimi gorunce hayret oldugum, dilimle damagim arasina bastirarak yedigim ve bana kendisinin nasil yenilmesi gerektigini ogreten,krema ve acibadem likorunun uyumunu ilk bu seyi yerken anladigim sey.
aynı zamanda cise olarak da bilinmektedir.
en güzeli bindi tarafından piyasaya sunulanı. (bkz: tiramisu saviordi)romlu.mükemmel bir lezzet.italyadan getirtiliyor.yemek isteyenler cevahir avm de sbarro restourantta uğrasın 6. katta. ince bir dilimi.5.95 ytl.
edit:yukarda bahsettiğm tiramisu çeşidini artık cevahir - sbarro da satmıyorlar. tatlı firmasını değiştirmişler.
edit:yukarda bahsettiğm tiramisu çeşidini artık cevahir - sbarro da satmıyorlar. tatlı firmasını değiştirmişler.
en güzelini bir zamanlar konyada nisan diye bir muhallebicide yediğim ama sonra orası kapanınca başka yerlerde aynı tadı bulamayıp vazgeçtiğim süper bir tatlı.
italyan tatlısı, içinde tercihe göre, white rom (bacardi,malibu, jamaican rom) bulunur, bunlar yoksa brendi veya konyak'ta konulabilir. fakat en önemli maddesi peynirdir. ülkemizde yapılan şekliyle labne veya krem peynir değil, mascarpone peynir konulur. (ülkemizde kilosu 1500-2000 ytl'yi bulur) gerçek tramisu yemek için hilton oteli tavsiye ederim, yanlız 2001 yılında bir porsiyonu 25 ytl idi bilginize.
bu tatlıyı yemek yerine, kahve yapar içerim, dediğim italyan keki..
türk tatlılarının yanında tercih edilmeyesi, bayan bir tadı olan tatlımsı.
yapması ve yemesi zahmetli olan, üzerindeki kakaolar yüzünden her seferinde boğulma riski geçirmenize sebep olabilecek ama lezzetli pastadır.
nedeni bilinemeyen bir sebepten bir çok yerde menülerde "tramisu" adı altında tanımlanmak istenen aslında müthiş lezzetli italyan tatlısı, lakin bilhassa adının yanlış yazıldığı yerlerde ve başka bir çok yerde pek gerçeğine uygun yapılmaz ve o müthiş lezzete büyük hakarette bulunulur.
insanın önüne koyulduğu zaman, iki tepsi yenme kapasitesine sahip, italyanların dünyaya kazandırdığı en büyük nimetlerden. orada ya da burada değil, en güzeli italyan hatunların elinden yenmektedir.
kremanın tadı, kekremsi, içki aromalı tadıyla birleşince, enfes bir aroma kalır damağınızda.
kremanın tadı, kekremsi, içki aromalı tadıyla birleşince, enfes bir aroma kalır damağınızda.
her ne kadar italyan mutfağından bir tatlı olsa da ismi çin yemeği hissi verir.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar