1. 1.
    kıs. object-oriented programming
    1 ... trinfr
  2. 2.
    sonuna s harfi gelince yabancı dil tarzında afedersiniz, pardon anlamında kullanılan oops kelimesini oluşturan üç harf
    -1 ... 6.4.r.1.$.h
  3. 3.
    Nesneye dayalı programlama. darwin teorisinin programcılık bilimindeki karşılığıdır. Design time'da yani Kodlama aşamasında nesnelere ait bilgileri içeren sınıflar (class) birbirinden türetilir. Run Time da yani çalışma zamanında sınıfların örneklemleri (instance), ebeveyn sınıfların örneklemleri oluşmadığı halde yaratılırlar. Örneğin Levh-i mahfuz'da pardon kaynak kodda, insan sınıfı maymun sınıfından türetilmiş olabilir ama, insan instance'ı maymun instance'ından önce veya bağımsız olarak yaratılabilir.

    OOP işleten fantastik bir pascal program kodu:

    //Levhimahfuz source code
    program Universe;

    uses Levhimahfuz-inc.pas;

    type

    TMaymun = class(THayvan)
    kol, bacak: extremete;
    ...
    end;

    Tinsan = class(TMaymun)
    dil : Tvoice;
    irade: Tdecision;
    ...
    end;

    var
    Adem : Tinsan;
    Charlie :TMaymun;
    Universe: TheMatrix;

    begin

    CreateTheMatrix(Universe);
    Adem:= Tinsan. Create('Kul');

    if Adem. isOk then
    begin
    Charlie:= TMaymun. Create('Hayvan');
    end;

    while Life do
    begin
    create other instances;
    instances[].makeChoices;
    instances[].doActions;
    terminate other instances;
    if zaman. denge then
    break; //life ends
    end;
    BlackHole(Universe); //Terminate the universe
    end;
    //Kıyamet
    ... prof
  4. 4.
    (bkz: nesne yonelimli programlama)

    (bkz: c plus plus)
    (bkz: java)
    -1 ... 84 44 114 44
  5. 5.
    nesneye dayalı programlama yaklaşımıdır. günümüzde birçok programlama dili tarafından desteklenmektedir.
    ... meurglyse
  6. 6.
    nesne yönelimli programlama. en meşhuru c++dır. asıl işlemler değişken üzerinden değil de nesne üzerinden yapılır. bir nesne yaratırsınız, içinde değişkenler bulunur. bu nesne yapıcı ve yıkıcılara gönderilerek .çeşitli işlemlerden geçer. çıktı yine bir nesneye atanır.
    (bkz: clases)
    (bkz: constructor)
    (bkz: destructor)
    1 ... cmpeloaded
  7. 7.
    yapısal programlama ile herşeyin yapılamayacağının görülmesinin akabinde geliştirilmiş tip.
    edit:ilk uygulayan dil c++ dır. Şimdilerde .Net platformu dilleri ve javada kullanır.
    ... heredot1923
  8. 8.
    #10271135. *
    * it sektörüne kazandırılmış en baba felsefedir.

    * daha az kod yazarak daha çok iş yaparsınız.

    * temel olarak her şey nesnedir.

    * nesneler sınıflardan türetilir.

    * nesnelerin metodları ve özellikleri vardır.

    teorik bilgiyi geçip pratiğe dökecek olursak;

    emlak sitesi yaptığımızı düşünelim. Emlakçının ilgilendiği gayrimenkuller 2 tiptir: ev ve arsa.

    ev bir sınıftır ama senin evin ev sınıfından türetilmiş bir nesnedir. Tüm evler için genel olan özellikler ve methodlar class içine yığılır. Sözde kodu şu şekildedir.

    class Ev
    {
    //Bütün evlerin alanı, oda sayısı ve adresi vardır(özellikler uzatılabilir.)
    prop alan
    {
    get; set;
    }
    prop oda_sayisi
    {
    get; set;
    }
    prop adres
    {
    get; set;
    }
    // Ev ne iş yapar kısmında da eve ait methodlar yazılır. Şimdilik ev için method yazmıyoruz.
    }
    // Kiralık Ev gibi daha spesifik evlerimiz olabilir
    class KiralıkEv: Ev // Ev sınıfının özelliklerini aktar
    {
    //Kiralık ev özünde 'Ev'dir. dolayısıyla Ev sınıfının özelliklerini alır. babadan oğula nesil. işte buna kalıtım diyoruz. tekrar KiralıkEv sınıfına Ev sınıfının propertilerini tanımlamıyoruz. Ekstradan kiralık evlerin kira ve depozitoları vardır.

    prop kira
    {
    get; set;
    }
    prop depozito
    {
    get; set;
    }
    }
    // Ana Kod
    Main Class
    {
    Ev pembe_panjurlu_ev = new Ev(); // Ev sınıfından pembe_panjurlu_ev adlı bir nesne oluşturduk.
    // Şimdi pembe panjurlu evin adresini alanını ve oda sayısını atayabiliriz.
    // pembe panjurlu evi kiraya vermek istersek
    KiralıkEv pembe_panjurlu_ev_kiralık = new KiralıkEv(); // Nesneyi yaratıp kira ve depozit bedellerini atayabiliriz.
    }

    .Net'te bulunan ILıst yapısı ile nesneler indexlenip Hürriyet, milliyet emlak gibi sitelerin mantığı çözülebilir.

    felsefe şunu diyor; ev classını bir kere oluştur ve nesne(yeni evler) yaratman gerektiğinde sadece new anahtar sözcüğünü kullan bütün kodu tekrar yazma.
    ... cmpeloaded
  9. 9.
    ingilizce object oriented Programming. Türkçe nesne yönelimli programlama. programlama yaparken nesne bazlı düşünmeye dayalı olan sistemdir. miras alma ve çok biçimlilik gibi yöntemlerle daha kısa, bakımı kolay ve daha etkili kod yazma gibi bazı kolaylıklar sağlar. Günümüzde en çok kullanılan diller bu sistem üzerinedir. Örnek: java, c#, c++, python.
    ... kortikosteroid