bugün

gerçek hayat dergisinde yazan, her yazısı okunmaya değer, her yazısı dolu ve faydalı bir yazar.
akp dönemiyle birlikte gelişen "badem bıyıklıların senin dükkanından alışveriş yapmasını istiyorsan dükkanında görünür bir yerde zaman gazetesi olsun" mantalitesini eleştirebildiği için müslümanlığı tribünlere oynayanlar tarafından pek hazzedilmeyen yazar. http://www.haber10.com'dan makalelerine ulaşılabilir, kendisi ve katıldığı bir programdaki sözleri ile ilgili ece temelkuran'ın bugünkü yazısı içinse: http://www.milliyet.com.t...ID=60&Date=13.11.2009
toplumsal adalet ve gelir adaleti gibi " tü kaka" lafları edebilen, ilerici islamcı yazar.
haber turk'te balçiçek pamir'in sunduğu karşıt görüş programında müslümanların zenginleşme ve bununla beraber giderek dini değerlerden uzaklaşmalarını kendisine ait olan "abdestli kapitalizm" kavramıyla özetlemiş yazar.
''Bakın, ben 80 darbesinde Mamak'ta yattım. 28 Şubat'ta da hakkımda onlarca dava açıldı. Ama biz bunları böyle olsun diye yapmadık!''

diyebilmiş ve ''yeşil sermaye'' diye tabir edilenlerin, (kendisi onları abdestli kapitalistler olarak niteliyor) hiç hoşlanmayacağı hak, adalet, paylaşım, isyan etme hakkı gibi kavramları kullanan, islamcı düşünür, yazar.
islam'a en yakın ideoloji, Allah ideolojisi olmayan 'sosyalizm'dir deyip, islamiyet'i çok güzel yorumlayan, ezber bozan aydın...
"ali şeriati üstadımdır" demiştir.

ezber bozan adamdır.

(bkz: ezber bozmak)
(bkz: yaşayan kur-an) adlı meal-tefsir kitabının yazarıdır. kuran'ın okunmasının değil günümüzce anlaşılıp hayata geçirilmesini kitaplarında ve çıktığı televizyon programlarında dile getirmektedir. infak konusunda söylediği sözler ensesi kalın muhafazakarların sinirini bozmaktadır.

http://www.youtube.com/watch?v=L9HOHSKiOi4&feature=related

(bkz: ivedik in müfessir hali)
(bkz: abdestli kapitalizm)
evet, burdanda anliyoruz ki islamin politik durusu soldur, islam ideolojisi sosyalizmle paralellik gosterir gibi birilerinin canina can katan soylemleriyle islami sola, baska bi ifadeyle solu islama yakinlastirarak biseyler hedefleyen insandir. zekeriya beyaz ve yaşar nuri öztürk familyasindan oldugundan ciddi olarak şüphelenmekteyim. yakinda horozdan da kurban olur maymundan da derse hah tamam diyecem son tahlilde. ibretle bekliyoruz.
harika söylemleri olan yazar düşünür.
gösteriş meraklısı müslümanlara savaş açar.
(bkz: cipe binen türbanlı)
kur'an da geçen cehennem tehditlerinin ve ayetlerinin genellikle mal mülk yığma hastalığına tutulmuş insanların hikayeleriyle beraber ve onlara karşı geldiğini söyleyerer kur'an tefsirinde yeni bir ufuk açmıştır. ''ey iman sahipleri! şu bir gerçek ki, hahamlardan ve rahiplerden birçoğu halkın mallarını uydurma yollarla tıkabasa yerler ve allah'ın yolundan geri çevirirler. altını ve gümüşü depolayıp da onları allah yolunda harcamayanlara korkunç bir azap muştula!(tevbe 34)ayetine dayanarak marxdan yüzyıllar önce artı değer teorisinin kur'an da zaten geçtiğini ve bütünüyle üretime ve yatırma dönüşmeyen sermayeyi biriktirmenin haram ve ateş olduğunu belirterek,islamın asla ve asla kapitalizmle bir araya gelemeyeceğini savunmuş ve vicdanlı yüreklerin takdirini kazanmıştır. islamın ezilenlerin ve devrimin dini olduğunu söylemiş dincilikte mangalda kül bırakmayıpta 150 milyarlık cipe binen türedi badem bıyıklı burjuvaziyi yerden yere vurmuştur.abdestli kapitalist tabiriyle meşhurdur. soğuk savaş döneminde abd ve küresel sistem tarafından beyni yıkanmaya çalışılan müslümanların fena halde oyuna geldiğini belirtmiştir. dinci değil dindar,yanlız kendi yanındakiyle sevinen hizipçi değil kur'an müminidir.çığır açmaya başlayan bu değerli insanın makalelerine http://ihsaneliacik.org ve http://www.adilmedya.com dan ulaşılabilir.

kapitalizmin panzehiri adlı makalesinden örnek bir paragrafı şöyledir. '' işte bunlar, aslında dini yalanlayanlar, allahı inkar edenler, dinin direğini yıkanlardır.bunlar, paralarının üzerine tanrıya inanırız; diye yazarak, kiliseye giderek, pazar ayinlerine katılarak, papazın önünde günah çıkartarak; kabenin örtüsünü değiştirerek, hacılara su vererek; namaz kılarak, oruç tutarak, hacca giderek, gül yağı kokuları sürünerek, sarık sarıp cübbe giyerek allaha inanmış olmazlar; bilakis yerde ve gökte mülkiyetin allaha ait olduğunu teslim etmeleri, çoğaltma ve yığma (tekâsür) yarışına girmemeleri, ellerindekini paylaşarak, bölüşerek, öksüzü ve yoksulu gözeterek, mustazafların (ezilenlerin) safına geçerek yani kum tepelerinden inip kumlara karışarak tasdiklerini ispat etmeleri gerekir; aksi halde hangi dinden olursa olsun ;mâun kaçkını; ve ;kerem yoksunu; oldukları için alınlarına;şerefsiz; yazılır; zillet ve meskenet damgası yerler. yukarıda sayılan ;salâtlar (tanrıya yönelme ve desteğini istemeler) onları kurtaramaz''
--spoiler--
soru:yani öldüğümüzde cennet veya cehenneme gitmeyecek miyiz?

kur’an’da anlatılan bütün cennet tasvirleri, eşitlikçi ve sınıfsız toplumu ifade eder. cennet denen yer, kur’an’ın ütopyasıdır.

soru:tamam da nerenin ütopyası?

bu dünyadaki ütopyası tabii ki. cennette zenci-beyaz, sınır, pasaport, zengin-fakir, bayrak, sınıf yoktur. bu dünyayı cennete çevirirsen öteki dünyada cennete, cehenneme çevirirsen cehenneme gidersin.
--spoiler--

http://tinyurl.com/2vud8n5
http://ihsaneliacik.wordp...lah-esitligi-takdir-etti/

çok güzel bir makalesidir kendisinin.
http://www.odatv.com/n.ph...lmusa-seslendi-0311101200

çok önemli şeyler olacak.
takip edilmesi gereken alim. yazdıklarını bu nasıl olacak şeklinde değil şimdiye kadar bizi nasıl uyutmuşlar ? gözüyle okumakta fayda vardır ,eğer allah kitap diyenlerin nasıl bu kadar zengin olabildiği konusunda düşünme ihtiyacı hissetmiyosanız okumayın, ama hem allah diyerek hem cehennem diyerek hem türban diyerek mangalda kül bırakmayanların elinde nasıl bu kadar kudret olabilir mal ve zenginlik birikebilir diyorsanız tüm yazılarını okuyun , okutturun.
ideoloji geliştirsemmi geliştirmesemmi aşamasında olan değerli düşünürümüz-din adamımız. Düşüncesi iyidir, hayırlıdırda,bir türlü net dayanaklar bulamamaktaadır sosyalizme.
bayatlamış ve saçma ebuzer edebiyatını pek bir yapar.müslüman değildir.meleklere inanmaz.allah'a da kainat der.
olması gereken islamı ve algılanması gereken kur'an'ı oldukça çarpıcı ve gerçekçi şekilde ele alabilme yürekliliğini ve cesaretini gösterebilmiş, şu an'a kadar kimsenin anlatmadıklarını anlatmış, yanlış yolda olan, yozlaşan din ve islam algısını ters düz etmeyi başarmış ve sorgulayıp işin içinden çıkamadığımız bir çok konuda ufkumuzu açmış güzel yazardır...
tesfirleri kesinlikle insanlığın, ülke ve toplumsal düzeninin güzelleşmesinde çözüm niteliği taşır.

edit: imla
üslup problemi olan yazar. bazı doğruları çok yanlış bir şekilde söylüyor. çeşitli konularda da aşırıya gittiğini düşünsem de, farklı bakış açılarına sahip olmak güzel bir şey. önceden daha çok takip ederdim. medyatik olmaya başladıktan sonra biraz soğudum kendisinden. ama yine de severim kitaplarını.
haber10 da sert ve gerçekleri söyleyen yorumların silinmemesinden dolayı haber10a küsüp ayrılmıştır.yancıları ise "offf abimm" gibisinden yorumlar(!) yaparlar.sanırım bu tür yorumlar(!) dışındaki seviyeli yorumlardan pek hoşlanmıyor.
ikinci evlilik serbest olsun diyenleri muhafazakar zamparalığa kılıf uydurmakla suçlayan yazar.

http://videonuz.ensonhabe...alarin-dini-kilif-bulmasi
seçim sonuçlarını değerlendirdiği kervana son hücum adlı makalede kulladığı (bkz: tespihli monşer) benzetmesiyle badem bıyıklı burjuvaziye karşı dozajı iyice arttırmıştır.

--spoiler--

bu saflaşmada her şey birbirine karışıyor, yeniden şekilleniyor. dünün muhalifleri bugünün statükocuları, dünün mazlumları bugünün zalimleri, dünün yoksulları bugünün zenginleri, dünün muktedirleri bugünün ezilenleri haline geliyor. dünün merkezi bugünün çevresi, dünün 'yalınayaklısı' bugünün 'tesbihli monşeri' oluyor.

--spoiler--

http://www.adilmedya.com/makale.php?id=1616
soyad karakter uyumunda son nokta. soyadından da anlaşılacagı gibi eli açık bir abimiz, pek bir yenilikçi hali var, duyduguma göre sırrı süreyya önder'in akıl hocalarındanmış.
ziyadesiyle boş konuşan adam. bazı ezberleri var, ön yargıları var, ön kabulleri var ve görüşlerini bunlar üzerine inşa ediyor.

muhteremin islam ve kapitalizm hakkında yazdığı zilyon tane yazı var. ama gelin görün ki ne islamiyet'in prensiplerini tam sindirmiş ne de kapitalizmin prensiplerini. kendi yarattığı islamla, kendi yarattığı kapitalizmin "uymayacağını" söylüyor ancak eliaçık'ın algısının dışında, hakiki olan islam ve kapitalizm mutlak bir zıtlık içinde değildir. ancak ihsan eliaçık hadisleri, ayetleri çarpıtarak yorumladığı için; kapitalizm hakkındaki kaynaklar üzerine de yeterince okuma yapmadığı için ucube fikirlere sahip. kapitalizmi adam smith'ten, f. von hayek'ten yahut edmund burke'ten öğrenmemiş. islami camiadaki bazı sosyalist aydınların "konjonktürel etki" çerçevesinde şekillenmiş fikirlerinden öğrenmiş.

bahsettiğim "konjonktürel etki" aslında çok mühim. zira bu etki yıllardır süregelen yanlış bir islam yorumu doğurmuştur. 2.dünya savaşı'nın akabinde ortadoğu süveyş krizi ile çalkalanmıştır. süveyş'i millileştiren nasr'a karşı ingiltere-fransa-israil ittifakı saldırmış ve mısır ordusunu yenmiştir. peki bunlar olurken sscb ne yapmıştır? mısır'a saldıran bu devletleri tehdit etmiştir. hem de öyle kıytırık bir tehdit değil; paris'e, londra'ya atom bombası atmakla tehdit etmiştir. bittabi bu durumdan sonra k.afrika ve ortadoğu aydınları için sscb/sosyalizm "kurtarıcı" batı bloku/kapitalizm ise "düşman" olmuştur. sosyalist fikirler buralardaki düşün adamlarını etkilemiş ve "sosyalist islam" yorumları, içtihatları yapmışlardır. ve itikadi açıdan da sakat bir mantıkla islamı sosyalizme uydurmaya çalışmışlardır.

şimdi ihsan eliaçık 60-70 yıl evvel başlayan bu trendin bir temsilcisi. yani asr-ı saadetin, sünnetin, kur'an-ı kerim'in takipçisi falan değil. sosyalist müslüman aydınlarının, kaddafi zihniyetli liderlerin takipçisi. bunun için salladıkça sallıyor, islamı kapitalizmden uzaklaştırmaya, sosyalizme yakınlaştırmaya çalışıyor. bunun için her türlü çarpıtmayı, sakat yorumu yapıyor.

misalen, bu muhterem bir zamanlar habertürk'te yayınlanan "karşıt görüş" programına katıldı. "islam niye kapitalizmle uymaz" temalı sığ konuşmasında bir de ayet örneği verdi;

<< dediler ki: “ey şu'ayb! babalarımızın taptığını, yahut mallarımız hakkında dilediğimizi yapmayı terk etmemizi sana namazın mı emrediyor. oysa sen gerçekten yumuşak huylu ve aklı başında bir adamsın.” >> (hud, 87)

ihsan eliaçık bu ayetten "mülkiyetin sınırlandırılması" anlamı çıkarmış! evvela ayetin öncesini, sonrasını, konusunu, bağlamını bilmek icap eder. ancak zat-ı şahaneleri böyle bir şey yapmıyor, işine gelen kısmı çarpıtmak suretiyle alıntılıyor. bu ayetin hikayesi kısaca şudur; hz. şuayb kavmine ticaret yaparken adil olmalarını söyleyip helal kazanca yönelmelerini öğütler. kavmi de hud 87'de görüleceği üzere hz.şuayb'e "mallarımız hakkında dilediğimizi yapmayı terk etmemizi sana namazın mı emrediyor" diyerek şuayb peygamberin "adil olun" öğüdünü çarpıtır. hadise budur. şimdi ihsan eliaçık ne yapıyor? hz.şuayb'in uyarısı üzerinden çarpıtma yapmış kavmin çarpıtmasını sanki "islami hakikat"miş gibi anlatıyor. ve programda diyor ki "bu ayet mülkiyeti kısıtlar". ben de diyorum ki yuh olsun sana. bir insan bu kadar mı ideolojilerin esirinde olur? allah(cc)'ın ayetini yanlış yorumlayacak kadar derin bir körlük içinde. oysa hud 87 için elmalılı hamdi yazır'ın tefsirine baksa, şu ifadeyi görecek;

<< hz. şu'ayb onlara, mallarınızda istediğiniz gibi tasarruf etmeyin, demiş değildi, "insanların mallarına haksızlık etmeyin" demişti. >> (elmalılı tefsiri / hud-87)

ihsan eliaçık'ın bir başka çarpıtması da "toprak mülkiyeti" üzerine. islamiyette toprak üzerinde özel mülkiyet olmadığını söylüyor. oysa peygamber efendimizin açık bir hadis-i şerifi vardır; "kim ölü bir toprağı ihyâ ederse,bu toprak onun olur". islamiyet dönemi uygulamalarına bakıldığı zaman toprakta özel mülkiyetin olduğu görülür. peygamber efendimiz başka bir hadis-i şerifinde "kimseye ait olmayan bu şeyi kim ilk önce ele geçirirse, o şey o kimsenin olur" diyerek sahabelerine toprakları mülklerine geçirmelerini söylemiştir.

hülasa; islamiyette özel mülkiyet vardır. yalnız tüketim araçları üzerinde değil üretim araçları üzerinde de vardır. ben kapitalizm ile islamiyet birebir aynıdır demiyorum ancak eliaçık'ın bahsettiği gibi mutlak bir zıtlığın olmadığından bahsediyorum. ihsan eliaçık yazdıklarına, söylediklerine itimat edilmemesi gereken bir adamdır. mefhumları en önemlisi de ayetleri ve dini yanlış yorumlayacak kadar yanlış bir adamdır. zaten ilahiyat alanında herhangi bir akademik seviyesi de yoktur. yıllardır "hakikat" diye çarpıtmaları, yalanı dolanı millete anlatmaktadır. bir de utanmadan bediüzzamana, risale-i nura kirli dilini uzatmaktadır. birader sen önce cımbızla ayet çekip, çarpıtma yapmamayı öğren ondan sonra risale-i nuru konuşuruz. "islam'da devrim yapacağım" diye birçok hadisi, ayeti görmezden gelen; devrimci ayağına türlü ayaklar yapan adam alimlerin eserlerini sorgulama cür'etini gösteriyor. çakma ali şeriati önce kendi yaşamında, fikir aleminde, metodolojisinde bir devrim yapsın sonra başka şeyleri de devirir.