oop

  1. 3.
    Nesneye dayalı programlama. darwin teorisinin programcılık bilimindeki karşılığıdır. Design time'da yani Kodlama aşamasında nesnelere ait bilgileri içeren sınıflar (class) birbirinden türetilir. Run Time da yani çalışma zamanında sınıfların örneklemleri (instance), ebeveyn sınıfların örneklemleri oluşmadığı halde yaratılırlar. Örneğin Levh-i mahfuz'da pardon kaynak kodda, insan sınıfı maymun sınıfından türetilmiş olabilir ama, insan instance'ı maymun instance'ından önce veya bağımsız olarak yaratılabilir.

    OOP işleten fantastik bir pascal program kodu:

    //Levhimahfuz source code
    program Universe;

    uses Levhimahfuz-inc.pas;

    type

    TMaymun = class(THayvan)
    kol, bacak: extremete;
    ...
    end;

    Tinsan = class(TMaymun)
    dil : Tvoice;
    irade: Tdecision;
    ...
    end;

    var
    Adem : Tinsan;
    Charlie :TMaymun;
    Universe: TheMatrix;

    begin

    CreateTheMatrix(Universe);
    Adem:= Tinsan. Create('Kul');

    if Adem. isOk then
    begin
    Charlie:= TMaymun. Create('Hayvan');
    end;

    while Life do
    begin
    create other instances;
    instances[].makeChoices;
    instances[].doActions;
    terminate other instances;
    if zaman. denge then
    break; //life ends
    end;
    BlackHole(Universe); //Terminate the universe
    end;
    //Kıyamet
    0 ... prof
entry'i yoruma kapat
  1. henüz yorum girilmemiş.